"Evo" Galant

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

"Evo" Galant

Bericht door Esperante »

Mijn eerste auto was niets mis mee. Het was een blij Toyota Starletje, en hij deed het (op een klein probleem met de radio na) prima. Reed lekker goedkoop, ideale eerste auto dus. Alhoewel, ik wilde in mijn achterhoofd altijd iets anders.
Ik zocht dus iets met wat meer karakter.

Als vrijetijds-dingetje kijk ik elke dag wel op de bekende autoverkoop websites, en ik had een lijst met auto's die ik in gedachten had. Dit waren de Volvo 480, Suzuki Vitara, Saab 900 Turbo of een Mitsubishi Galant.
Op een zaterdagmorgen werd ik wakker om over een klein uurtje naar mijn werk te vertrekken, en terwijl ik een nog half slapend bak cornflakes naar binnen slobberde keek ik op m'n telefoon naar Galants. Gewoon voor de lol.
En toen zag ik een prachtexemplaar staan. Een glimmende donkere Galant, dikke velgen, Evo achterspoiler, van een liefhebber geweest (zou hij hier ook te vinden zijn?). Ik vond het een schoonheid. Toen ik naar beneden scrollde kwam nog het beste: Hij stond te koop twee dorpen verderop.

Direct mijn werk gebeld en me ziek gemeld voor die dag. Hierna even lopen rekenen (als 18 jarige is een Galant best duur), en ik zou het kunnen betalen. Verzekering erbij gehaald, daar alles besproken en gedaan. En toen was het zover... 9 uur. De dealer die hem had staan ging open. Om 9.02 ging mijn telefoontje die kant op om te vragen of ze hem nog hadden, en tot mijn geluk stond hij er nog. Het was ongeveer half 10 toen ik de dealer binnenstapte, en hierna meteen een proefritje gemaakt. En mijn god, wat een verschil tussen de Galant en mijn Starsletje. Ik had opeens een licht stuur in mijn handen... stuurbekrachtiging! En de auto was lekker koud... airco! En even later parkeerde ik hem achteruit in bij de dealer... achteruitrij-camera! Ik was eruit: Dit was m. Direct ging de dealer natuurlijk zijn riedeltje doen over dat dit een 'goede keuze was', en ga zo maar door. Je kent de verhalen.

Toen gaf hij me ook de optie om mijn Starlet in te ruilen. Op zich leek me dit geen verkeerde keuze, aangezien ik geen zin had om elke dag berichtjes te antwoorden van mensen die een kleurplaat bieden voor mijn (zeer nette) Starlet. Van die handelaartjes. Dus ik ben zijn spelletje mee gaan spelen, en verrek. Hij wilde er gewoon 750 voor bieden... hetzelfde wat ik ervoor betaald had. Ik had een deal! Uiteindelijk kostte de Galant mij 1500eu.
Ik heb tegen niemand (behalve mijn ouders, ik ben 18) verteld over mijn aankoop. Dezelfde dag van de aankoop ging ik mijn vriendin ophalen om even een 'rondje in de Starlet' te doen. Nadat ik alleen naar binnen liep en samen naar buiten liepen, schrok ze zich helemaal te pletter. Ze is zelf niet echt een autoliefhebber, dus mijn voorspelling zou zijn dat ik 'een auto met meer deuren' had gekocht. Maar ze ging echt geinteresseerd kijken naar alles, en ze stelde dat de aankoop een goede impulsieve aankoop was. Ik was helemaal een blij joch.

Afbeelding

Nu ben ik een tijdje in het bezit van de Mitsu, en heb ik meer kennis erover. Zo weet ik dat mijn karretje geen mistlampen voor heeft, maar ik wil ze wel. Ook wil ik hem nog (iets) verlagen, en een beetje motor kietelen. Verder nog een paar cosmetische dingen, maar ik ben helemaal tevreden met de Galant. Nog elke dag weer. Nu komt de winter er weer aan, dus heb ik voor een habbekrats een lichtmetalen setje wintervelgen kunnen vinden, en deze zitten er nu onder. Ook heb ik de Evo spoiler opnieuw vastgekit, aangezien deze losliet. Ik heb natuurlijk geen zin dat ik met 140km/h mijn spoiler wegvliegt... zou zonde zijn.

Verder nog vrij weinig te vertellen, dus hier komt het beeldmateriaal. Kijk ze!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[External Link Removed for Guests]<--- Video!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: "Evo" Galant

Bericht door Yeti »

Welkom. Leuke video man en mooie Galant.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: "Evo" Galant

Bericht door Ran-DiZzle »

Hoi, ik heb mistlampen.



En nog veel meer parts te koop
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: "Evo" Galant

Bericht door foks »

hoi welkom
leuk ding , onwijze spoiler achterop , staat niet slecht hoor
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: "Evo" Galant

Bericht door menno3x8g »

Welkom. Leuke video en ook zonder mistlampen ziet ie er goed uit.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
capricorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 dec 2015, 19:19

Re: "Evo" Galant

Bericht door capricorn »

Knappe auto! Veel plezier en veel veilige kilometers gewenst!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: "Evo" Galant

Bericht door marksanne »

Leuke introductie. En wat een mooie Galant heb je!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”