Pagina 2 van 3

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX

Geplaatst: 31 okt 2012, 15:26
door Twain
netje hoor :D

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX

Geplaatst: 31 okt 2012, 15:29
door marksanne
VEEEEEUUUUL BETERRR!

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX

Geplaatst: 31 okt 2012, 18:32
door GALANDY
het is een ongelooflijke rot klus, dubbelzijdige foam tape is de hel om van je auto te krijgen, en die deur grepen zitten echt niet zo dat je er zomaar bij kunt zeker achteraan niet.
veel gevloek, bloed (letterlijk) zweet en tranen later is het resultaat wel top ze ziet er opeens veel galanter uit :lol: behalve dan die belachelijke zwarte sideskirts (al je ze zo al kan noemen) die moeten nu echt wel plaats ruimen voor iets anders

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX

Geplaatst: 01 nov 2012, 16:17
door KNOEI 8G
Nice, ziet er weer een stuk strakker uit!

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX

Geplaatst: 05 nov 2012, 23:30
door speedy500
Nice ziet er stuk beter uit, heb zelf ook gedaan overlaatst

Achteraan is niet eens zo'n rotklus als je ff goed kijkt
Deurvanger in de deur aan de zijkant de 3 boutjes eruit, binnenkant het motortje los en alles naar binnen trekken, kun je zo bij de boutjes
Scheelt een hele hoop gevloek en gepruts, kostte mij toen een half uur voor alle 4 te vervangen

Sideskirts in kleur geen optie?
Dingen kun je er ook zo afschroeven....

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX

Geplaatst: 06 dec 2012, 23:00
door GALANDY
the left overs van de calender shoot

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX

Geplaatst: 07 dec 2012, 09:17
door KNOEI 8G
Mooie plaatjes!!! :D

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 02 feb 2013, 19:33
door GALANDY
Het verhaal is ten einde, the fat lady has sung.
Door de recente motorblok problemen is het niet economisch gebleken nog verder geld in deze G te pompen, spijtig maar einde verhaal voor deze vrijwel roest vrije bolide.
Rust in peace sweet car :(

Hebt nog wel het één en ander in de garage liggen dat binnenkort in de verkoop mag zoals een project motion bumper met bijhorende gril en vr4 mistlampen en een set geopende maar nog niet omgebouwde vr4 koplampen, stay tuned

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 03 feb 2013, 00:19
door KNOEI 8G
:cry: jammer om te horen.... Ennuh al ideeen over een opvolger?

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 03 feb 2013, 01:06
door GALANDY
de kans is klein dat het nog een galant zal zijn, al diegene die ik tot hiertoe gezien heb zijn ofwel roestbakken, bijna 3ton gelopen of belachelijk duur.
ik denk zelfs niet dat het nog een mitsubishi zal worden, zou graag wat meer vermogen rijden maar de evo's die men aanbied in Belgie zijn allemaal waanzinnig duur voor hun leeftijd en staat.
de oude vr-4 van Navi trok mijn aandacht tot ik hoorde in welke staat de onderkant zich bevind, eerlijk gezegd ik weet het niet meer.

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 03 feb 2013, 15:09
door legnumfan
ik heb ons 2.0 blok al meerdere malen aangeboden incl. versnellingsbak 166000km loopt 100%goed, mag zo weg voor 150euro. Zou zonde zijn als er weer een galant minder op de weg zit......

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 03 feb 2013, 17:03
door MD
Nou voor 150€ een blok en versnellingsbak.
Lijkt me toch een mooie deal.
En misschien is er hier wel iemand op het forum die je wilt helpen met overzetten van het blok.
??
Wie weet

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:08
door speedy500
Jammer om te horen dat het project ten einde is

Maar als de auto nog niet weg is, 150 voor een blokje met bak is geen geld
En er zijn vast genoeg mensen in de club die wel willen helpen om het blokje over te plaatsen voor je

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:19
door KissMyExhaust
Jammer man! RIPjes :(

Als je nog bruikbare onderdelen heb, lekker online gooien hier ;)

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 04 feb 2013, 00:08
door mitsu-galant
nieuw blok erin en gaan met die banaan!

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 04 feb 2013, 17:16
door GALANDY
ik had er allemaal een beetje genoeg van, de auto is zaterdag bij de garage achter gebleven voor de sloop, de onderdelen die ik nog had liggen voor dit project gaan naar Martijn en Melvin (zie verkoop topic)
heb hem twee jaar gehad en nooit meer dan 6 maanden zonder onvoorziene kosten kunnen rondrijden, hij had zo goed als geen roest maar de rest was tja fucked. maandag ochtend auto denk ik
deze week gaan we eens met de bank praten want ik zou graag er een evo of dergelijk voor in de plaats kopen.

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:21
door mitsu-galant
zonde van zo'n strakke en roestvrije
Galant die je bijna niet meer vind.. Rip

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:23
door KissMyExhaust
GALANDY schreef:ik had er allemaal een beetje genoeg van, de auto is zaterdag bij de garage achter gebleven voor de sloop, de onderdelen die ik nog had liggen voor dit project gaan naar Martijn en Melvin (zie verkoop topic)
heb hem twee jaar gehad en nooit meer dan 6 maanden zonder onvoorziene kosten kunnen rondrijden, hij had zo goed als geen roest maar de rest was tja fucked. maandag ochtend auto denk ik
deze week gaan we eens met de bank praten want ik zou graag er een evo of dergelijk voor in de plaats kopen.
Heel erg jammer, want hij stond er weer netjes bij inderdaad.
Zonde dat je hem bij de sloop heb neer gezet, zijn er niet meer goede onderdelen van die je nog eraf kan knutselen?

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 28 feb 2013, 20:42
door GALANDY
En het Mitsubishi verhaal gaat verder, ik heb net een FTO 2.0 V6 24valve gekocht :D

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 28 feb 2013, 20:53
door Echo Whiskey
Congrats, zijn supermooie bakken! :D

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 28 feb 2013, 21:44
door speedy500
Gefeliciteerd, zijn zeker mooie bakken

Snel fotos schieten maar en posten he (en es langs rijden mag altijd hoor, ik werk in je buurt haha)

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 28 feb 2013, 21:47
door martijn
Gaaf man ! Heel veel plezier ermee ;)

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 28 feb 2013, 22:01
door KissMyExhaust
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 28 feb 2013, 23:05
door KNOEI 8G
Nice! Super gave wagens!

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 09:54
door marksanne
Leuk! Lekker apart, en in Belgie waarschijnlijk al helemaal!

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 10:24
door menno3x8g
Mooi bakkie. En met en V6 is helemaal smullen!

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 10:50
door Xenon
2.0 V6... is dat hetzelfde blok als in de 7G GTi?
Anyway: mooie score, Galandy! :yes:

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 11:27
door KissMyExhaust
Pictures or it didnt happen !!

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 11:40
door marksanne
Sterker nog Vincent, die motorblok heeft in 8G's zelfs plaats gehad! Alleen in een klein deel van Azie, waar men 'm 'Galant VR-M' heeft gedoopt. Echt een leuk MIVEC blok met standaard 200pk. Dit had echt een briljante combi geweest voor de europese markt: 2 liter, V6 en voor een grote sedan als de Galant de perfecte hoeveelheid vermogen. Oh en ik gok dat het verbruik ook niets onderdoet voor de V6 2.5L of misschien zelfs nog wel beter is.

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 12:13
door Xenon
Thnx Mark. Wist ik idd niet. Die combi (200pk/Galant) zou inderdaad ideaal zijn geweest. :yes:
Ik herinner me nog dat bij de introductie van de 8G gelijk ook het doek viel voor de Sigma (met 'standaard' een 3.0 V6 motorisering) en de Galant V6 dat 'gat' moest opvangen en ook meer leaserijders voor zich moest winnen.
Door die bril gezien snap ik (enigszins) dat destijds de importeur ervoor gekozen heeft om de 2.5 V6 naar NL te halen. Hoewel: was er wel sprake van enige keuze? In de ons omringende landen ligt ook alleen maar de 2.5 metende 6A13 in de 8GV6.

Als je nu terugkijkt en de mogelijkheid had destijds bestaan, dan had men toen inderdaad beter voor deze 2.0 V6 kunnen kiezen.
V6'en worden sowieso steeds schaarser door die ellendige, door de fiscus gestimuleerde downsize-trend. :cry:

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 15:17
door GALANDY
marksanne schreef:Leuk! Lekker apart, en in Belgie waarschijnlijk al helemaal!
inderdaad Marksanne, zover ik weet is het de enige die officieel op kenteken staat in België, zo een kans kon ik niet voorbij laten gaan.
nu is het gewoon wachten tot de vorige eigenaar alle documenten in orde maakt zodat ik een kenteken kan aanvragen op mijn naam en dan gaan halen en knallen met die hap

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 18:43
door GALANDY
voorlopig is dit de enige foto die ik heb

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:03
door Echo Whiskey
De FTO is met meerdere blokken geleverd, welke heb jij?
Ze willen nog wel eens last van roest hebben maar deze ziet er op de foto in ieder geval erg strak uit. :)

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:06
door GALANDY
Echo Whiskey schreef:De FTO is met meerdere blokken geleverd, welke heb jij?
inderdaad, een 1.8 vier cilinder, een v6 en een v6 mivec.
ik heb een handgeschakelde gewone v6, maar het plan is om er een mivec in te hangen gekoppeld aan de manuele versnellingsbak uiteraard.

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:09
door GALANDY
hij heeft ook wel wat roest met name onder de batterij en boven de voorruit wat steenslag die door de lak heen is gegaan maar niets dramatisch dat ik kan bespeuren.
en de lak is bijna 20 jaar oud dus die moet een keer opnieuw gedaan worden met name op de bumpers, eerst zelf wat aan doen en dan binnen aanzienlijke tijd een full respray

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:12
door GALANDY
de f06/winning turquoise galant was al vrij uniek in België maar dit is toch nog wel een stuk exclusiever :lol:

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:15
door Echo Whiskey
Vet man, dat wil wel vooruit straks met 200 pk met dat gewicht. :D

En qua roest, als dat alles is heb je niks om je zorgen over te maken.
Het zit hem vaak voornamelijk in de bodem, maar die heb je gecheckt begrijp ik?

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:22
door GALANDY
Echo Whiskey schreef:Vet man, dat wil wel vooruit straks met 200 pk met dat gewicht. :D

En qua roest, als dat alles is heb je niks om je zorgen over te maken.
Het zit hem vaak voornamelijk in de bodem, maar die heb je gecheckt begrijp ik?
ja zover dat kon uiteraard, maar de technische keuring/apk hier in België is nogal wat strenger wat betreft roest, als er rot of gaten in de bodem zitten komt hij echt niet meer door de keuring, en aangezien je hier wettelijk verplicht bent een tweedehands keuring te doen voor verkoop zit je hier meestal vrij safe, maar zodra ik tijd heb gaat hij op de brug om de onderkant te inspecteren en preventief eventuele reparaties al uit te voeren en dan met tectyl erover.

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 19:55
door Echo Whiskey
Tof man, zit wel goed dan.
Succes met je project! :yes:

Re: GALANDY's 1999 2.0 GLX RIP

Geplaatst: 01 mar 2013, 22:03
door mitsu-galant
wel dik hoor! en een 7G is ook met een mivec motor
geleverd met 200pk