Mick's galant
Mick's galant
Zo ik maak ook maar eens een showcase aan van de galant. Zal m ook her en der wat uitbreiden met wat er aan is gebeurt.
Ben opzich niet heel handig met auto's maar probeer een hoop en krijg steeds minder vertrouwen in garages:p
Waarom kocht ik deze auto?
Ik had hiervoor een fiasco in auto techniek brava op lpg. Koud starten met deze machine was een RAMP maar bij het benzinestation stond ik altijd met een glimlach. 1800 km rijden voor een mijertje? Lekker:) totdat de distributie knapte, ik op de linkerbaan van de A10 tijdens spits stond en te laat op me werk. Ik stond die dag letterlijk vooraan in de file:p
Twee agenten na een tijdje dat ik er stond:"er komt zo een peloton ME aan die blokkeren de weg even en dan douwe we je ff naar de overkant" en ja hoor. A10 stilgelegd (had zo een mooie foto hiervan die weg is geraakt door een iPhone upgrade ) en ik naar de overkant gedouwd. Daarna blablabla 50 tientjes in me zak en ik moest een auto hebben.
Volgende dag een 300 euro barrelbmw gekocht (reed eerlijk gezegd nog best aardig maar vriendin wilde er niet in zitten) en daarna op zoek naar een nieuwe auto. Wilde wel weer op lpg rijden ondanks de nukken die dit met zich mee bracht.
Kwam ik op mp voor 3200 een mooie blauwe galant 2.0 met 160k op de teller tegen. Helaas was ik te laat maar wist toen wel welke auto ik wilde hebben na een tijde zoeken vond ik deze. Gelijk verliefd (alleen geen lpg)
Hoe kwam ik op t forum?
Het eerste wat ik doe met een auto is geluid erin. Das me bij 4 auto's prima gelukt maar bij de galant was t errug moeilijk de accukabel naar de Kofferbak te krijgen. Googlen. Vette goeie how to gevonden. Via de wielkast door naar binnen. Het sleutelen aan eigen auto was geboren:p en ik heb gelijk een account aangemaakt
Gaat hier om een metallic groene GDI uit 2001 die toch wel wat werk had (helaas)
Heb de auto sinds april 2011. Toen stond er 193K op de teller
Ondertussen is het volgende aan de auto gebeurt
Subwoofer in de kofferbak en bedrading daarvoor aangelegd
distributie vervangen
multiriemen vervangen
rechts beide draagarmen vervangen
links rechte draagarm vervangen (en daardoor ook de ashoes)
wiellager en stuurkogel rechtsvoor
Schokbrekers + veren
k&n vervangingsfilter
Xenon 6000K dimlicht
Koplamprubbers (ontbraken)
Nieuwe remklauwen voor
Nieuwe remschijven en blokken voor
Nieuwe remblokken achter
powerfoam er doorheen
Amsoil oliefilter
Amsoil motorolie
Setje velgen voor winterbanden
Een paar fotootjes
Ben opzich niet heel handig met auto's maar probeer een hoop en krijg steeds minder vertrouwen in garages:p
Waarom kocht ik deze auto?
Ik had hiervoor een fiasco in auto techniek brava op lpg. Koud starten met deze machine was een RAMP maar bij het benzinestation stond ik altijd met een glimlach. 1800 km rijden voor een mijertje? Lekker:) totdat de distributie knapte, ik op de linkerbaan van de A10 tijdens spits stond en te laat op me werk. Ik stond die dag letterlijk vooraan in de file:p
Twee agenten na een tijdje dat ik er stond:"er komt zo een peloton ME aan die blokkeren de weg even en dan douwe we je ff naar de overkant" en ja hoor. A10 stilgelegd (had zo een mooie foto hiervan die weg is geraakt door een iPhone upgrade ) en ik naar de overkant gedouwd. Daarna blablabla 50 tientjes in me zak en ik moest een auto hebben.
Volgende dag een 300 euro barrelbmw gekocht (reed eerlijk gezegd nog best aardig maar vriendin wilde er niet in zitten) en daarna op zoek naar een nieuwe auto. Wilde wel weer op lpg rijden ondanks de nukken die dit met zich mee bracht.
Kwam ik op mp voor 3200 een mooie blauwe galant 2.0 met 160k op de teller tegen. Helaas was ik te laat maar wist toen wel welke auto ik wilde hebben na een tijde zoeken vond ik deze. Gelijk verliefd (alleen geen lpg)
Hoe kwam ik op t forum?
Het eerste wat ik doe met een auto is geluid erin. Das me bij 4 auto's prima gelukt maar bij de galant was t errug moeilijk de accukabel naar de Kofferbak te krijgen. Googlen. Vette goeie how to gevonden. Via de wielkast door naar binnen. Het sleutelen aan eigen auto was geboren:p en ik heb gelijk een account aangemaakt
Gaat hier om een metallic groene GDI uit 2001 die toch wel wat werk had (helaas)
Heb de auto sinds april 2011. Toen stond er 193K op de teller
Ondertussen is het volgende aan de auto gebeurt
Subwoofer in de kofferbak en bedrading daarvoor aangelegd
distributie vervangen
multiriemen vervangen
rechts beide draagarmen vervangen
links rechte draagarm vervangen (en daardoor ook de ashoes)
wiellager en stuurkogel rechtsvoor
Schokbrekers + veren
k&n vervangingsfilter
Xenon 6000K dimlicht
Koplamprubbers (ontbraken)
Nieuwe remklauwen voor
Nieuwe remschijven en blokken voor
Nieuwe remblokken achter
powerfoam er doorheen
Amsoil oliefilter
Amsoil motorolie
Setje velgen voor winterbanden
Een paar fotootjes
Laatst gewijzigd door mick op 25 aug 2012, 02:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mick's galant
Ziet er goed uit! Bij die dealer op de nummerplaat kwam ook onze VR2 vandaan toevallig.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Mick's galant
mooie strakke galant!
ook erg gave foto`s !
ook erg gave foto`s !
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Mick's galant
Nog steeds strak Mick.
Maar hij staat niet meer op de originele veren zo te zien?
Maar hij staat niet meer op de originele veren zo te zien?
Re: Mick's galant
Foto's zijn gemaakt voor de koni's er onder uit gingen!
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Mick's galant
Ik ben er in ieder geval nog steeds erg blij mee.
Dat K&N filter, maakt dat nog een beetje verschil ten opzichte van origineel?
Dat K&N filter, maakt dat nog een beetje verschil ten opzichte van origineel?
Re: Mick's galant
Nette bolide!
Re: Mick's galant
Das mooi ik ook nog met me nieuwe schokkers. Scheelt ook niet echt veel wat ie hoger ligtEcho Whiskey schreef:Ik ben er in ieder geval nog steeds erg blij mee.
Dat K&N filter, maakt dat nog een beetje verschil ten opzichte van origineel?
K&n filter is 'dunner' dan het normale filter. in vergelijking met het normale filter ziet het er wel meer uit als een filter:)
Qua performance merk ik echt niks. Geluid is wel een stuk mooier Hij brult wat meer. Reden voor mij van aanschaf is omdat de gdi motoren erg gevoelig zijn voor vuil en ik me heb laten vertellen dat deze dat minder doorlaat
Re: Mick's galant
Ook hier, bye love...
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland