Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Algemene 7G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door janmitsv6 »

Heb ik dat !!! Vorig jaar november mijn hele auto laten bijwerken (Steenslag) waaronder
het frontje , dak plus de A en B stijlen linker achterscherm , wat denk je ?
Gaat de lak van het dak werken , t,is net spinnewebben in de lak, dus vanmiddag
terug naar het schadebedrijf en 23 april word dit aangepakt . Waarschijnlijk is
de primer of de basislak (kleur) niet goed geweest, want de blanke lak is als een spiegel .
Komt wel weer goed onder de garantie , maar t,is wel balen.
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door Xenon »

:nocheer:

Damn... Da's zeker balen, ja.
Nu maar hopen dat ze de oorzaak hiervan helder hebben, anders sta je over een paar maanden weer met hetzelfde :x: .
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door Uray25 »

Of hij was nog niet uitgedamp/gehard. En dan de winter eroverheen.
Ziedaar, wat een mooi effect, Balen man, maar het komt vast weer goed.
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door martijn »

Das wel mooi klote zeg !

Ik heb dit soort dingen zelf al een aantal keer meegemaakt ....

Het kan meerder oorzaken hebben :

# Het niet goed laten drogen van de basislak

Als de ( op watergedragen ) basislak niet goed gedroogd is en er vervolgens blanke lak overheen is gegaan dan zal dat in eerste instantie niet voor problemen zorgen .
Enkel zodra de temperaturen buiten behoorlijk veranderen ( zeer warm of zeer koud ) dan willen de damper van de basislak weg en zal dit ervoor zorgen dat de lak gaat barsten.

# Ook kan het zo zijn dat er plekken die geschuurd zijn tot kaal metaal niet goed afgesloten zijn door een vullende grondverf maar alleen door de basislak, je zal dan ook hetzelfde resultaat krijgen .

Mischien kan je een paar fototjes plaatsen ? dan kan ik je waarschijnlijk met zekerheid zeggen wat de oorzaak is ( Als je het interresant vind om te weten :) )
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door janmitsv6 »

Zal wel even een paar fototjes plaatsen vandaag of morgen, het rare is dat de rest van
de auto wat gespoten is wel goed is (Frontje en de A e B stijlen , gaat alleen om het dak)
Gelukkig heb ik garantie !! :D :D :D
Malfie
Berichten: 121
Lid geworden op: 11 mar 2012, 17:18
Provincie: Gelderland

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door Malfie »

Das mooi klote..
Wel tof dat ze de fout erkennen het op gaan lossen!
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door martijn »

Het kan ook heel goed zijn dat er ingevreten vogelpoep heeft gezeten en dat ze de plek niet helemaal kaal hebben gemaakt of de plek niet hebben geprimerd , dan krijg je na een tijdje ook het resultaat wat jij beschrijft.
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door Xenon »

Vooropgesteld: in tegenstelling tot Martijn beschik ik absoluut niet over alle ins and outs inzake lakken en spuittechnieken. Ik mag graag als hobbyist een stukje spuiten, waarbij ik ongetwijfeld een of meer gouden regels aan mijn laars zal lappen in de ogen van een professioneel spuiter. Maar ik ben absoluut geen fan van watergedragen lakken en zal het ook niet gauw worden. Inderdaad eindigde bij mij zo'n klus vaak vroeg of laat met een soort spinrag/minuscule barstjes in de kleurlak.

Maar als ik precies dezelfde klus met 2 componenten spuit, dan is het resultaat (meestal) in één keer goed. En blijft goed. Tenminste... ik heb/krijg geen last van de spinrag zoals met watergedragen lak.
Dus laat mij maar lekker stoeien met die ouderwetse, milieu onvriendelijke(re) 2 componenten kleur- en blanke lak. Gaat (bijna :hypo: ) altijd goed. :yes:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door Twain »

Xenon schreef:Vooropgesteld: in tegenstelling tot Martijn beschik ik absoluut niet over alle ins and outs inzake lakken en spuittechnieken. Ik mag graag als hobbyist een stukje spuiten, waarbij ik ongetwijfeld een of meer gouden regels aan mijn laars zal lappen in de ogen van een professioneel spuiter. Maar ik ben absoluut geen fan van watergedragen lakken en zal het ook niet gauw worden. Inderdaad eindigde bij mij zo'n klus vaak vroeg of laat met een soort spinrag/minuscule barstjes in de kleurlak.

Maar als ik precies dezelfde klus met 2 componenten spuit, dan is het resultaat (meestal) in één keer goed. En blijft goed. Tenminste... ik heb/krijg geen last van de spinrag zoals met watergedragen lak.
Dus laat mij maar lekker stoeien met die ouderwetse, milieu onvriendelijke(re) 2 componenten kleur- en blanke lak. Gaat (bijna :hypo: ) altijd goed. :yes:
stja.. het milieu he.. :D
loodvrije soldeer voor waterleidingen,., is kut spul
nieuwerwetse S39 is kut spul
nieuwerwetse watergedragen lak voor hardhouten trappen.. is kut spul
etc etc etc...
Ben het dus helemaal met xenon eens.. lekker ouderwetse milieu onvriedelijke spul gebruiken voor thuisgebruik. :agree:

ontopic.. straks hopelijk weer een strak dakje :yes:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door martijn »

@ xenon, je hebt absoluut gelijk ! Ik spuit momenteel dagelijks met de watergedragen lakken dus het went wel , maar geef mij ook maar gewoon gewoon het oude lak systeem! Het verotte tegenwoordig is dat je als schadebedrijf moet voldoen aan de VOC normen en die staan enkel het spuiten met de watergedragen basislakken toe .

@ Jan, mocht het trouwens zo zijn dat je het vermoeden hebt dat ze de basislak niet goed hebben laten drogen dan kan je dat eenvoudig controleren door voorzichtig met je nagel over het gekraakte blanke lak te gaan en als het dat eenvoudig los komt dan zal dat toch een teken zijn dat ze de basislak niet lang genoeg hebben laten uitdampen , je ziet dit nog wel eens in het midden van het dak waar over het algemeen na het omlopen naar de andere zijde vaak toch de middelbaar 2 keer gepakt word waardoor er dus een dikkere laagdikte word gecreëerd .. En dus langer nodig heeft om uit te dampen .
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Dak van mijn galant opnieuw spuiten !!

Bericht door janmitsv6 »

Oke !!! Zal wel is kijken of de blanke laklaag loslaat , Maar wat die anderen ook zeggen ,
T,is allemaal Milieu milieu , en daar word je scheitziek van , van al die eisen !! Maar
ben al lang blij dat ze de fout direct hebben toegegeven , dus komt wel weer goed met m,n
ouwe bak !! Maar bij dit bedrijf in hoogeveen kom ik al jaren , , in 1990 had ik een G6 met witte raam lijsten ,ok daar laten spuiten , en ?? Dikke lopers er op , is toen ook keurig hersteld, het bedrijf bestaat al wel 30 jaar hier dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen op. zal morgen even een paar foto,tjes maken van het dak , want t,regent hier nu.
Plaats reactie

Terug naar “(7G) Algemeen”