Motor 7G

Algemene 7G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Ik verbaasde me weer eens over mijn motor.Twee weken niet gereden.Gisteren lekker weer,hij heeft in de zon staan bakken.Ik draai het kontakt op starten en nou nog geen tiende seconde later liep hij al!Ik denk dat de startermotor misschien 1,5 draai heeft gemaakt,zo snel liep hij al!Ongelofelijk! :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: Motor 7G

Bericht door TPA »

Das een fijn gevoel he :D
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Zeker weten! :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Motor 7G

Bericht door menno3x8g »

Lijkt wel een 8G. Zelfde motor?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Nee,want 1,8 liter.. :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Motor 7G

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Nee,want 1,8 liter.. :)
zelfde als een 6g.. das nog beter ;)

Het geeft echt zo extreem veel rust als je gewoon weet dat je auto je thuis kan brengen. niet zomaar ermee stopt omdat het te warm te koud of te vochtig is naast de luxe , het formaat de koste en de looks toch echt wel een van de belangrijkste redenen dat ik in een galant rij.

afgelopen winter was ik met kerst in duitsland. na een dag of drie stevige vorst ( snachts ruim in de dubbele cijfers, overdag nog maar net in de enkele ) met een half gare accu (hij kwam niet meer door de winter test en de backup stond al wel in de kofferbak) wist ik gewoon zeker dat ze niet zou starten.. de deuren waren dicht gevroren over de sleutelgaten zat bijna een cm ijs .. toen ik eenmaal binnen was starte dat gekke ding gewoon ... iets langzamer en moeizamer dan normaal. maar starte deed ze gewoon.. nog een beetje verbaasd rij ik vervolgens het rondje vakantiepark om voor de deur van ons huisje te komen onderweg zie ik de adac een 2 jaar jonge renault opweg helpen, een glimlach is dan zo moeilijk te onderdrukken.. tijdens een aai over het dashboard mompelde ik.. goedzo meisje...om 1 of andere rare reden ben je dan gewoon trots op je bijna 16 jaar oude autoootje beetje triets maar zoooooooooooooooooooooo leuk ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Motor 7G

Bericht door marksanne »

Zo herkenbaar... mijn buurman (die handige bliksem die iedereen adviseert een Jap te kopen als ze geen panne willen) koopt zelf dan weer wel eerst een jonge Audi met een berg problemen en nu anderhalf jaar terug een nog jongere BMW 3 serie met alle toeters en bellen. En vervolgens een mooi lijstje trammelant, waaronder van de week weer een bobine en injector die er al de brui aan geven. Al die moderne auto's met hun 7-miljard sensoren waar er om de haverklap een paar van sneuvelen en de precies-goed-genoeg-voor-een-paar-jaar componenten... Ik hou het maar op onze oudere, simpele en vooral betrouwbare autootjes!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Tja,wij gaan ons zorgen maken als je motor niet onmiddellijk start als het een beetje koud is,en anderen starten gewoon helemaal niet.. :wha:
Ik zie nog soms een beetje verbaasde gezichten van mijn medestraatbewoners als ik in stap en hup start en weg rijd zonder enig probleem,want ze weten hoe oud hij al is..Ook al omdat mijn auto er toch niet meer uit ziet met deuken die er in getrapt zijn en los latende glanslaklaag,etc,etc..En verdomme dat oude rotding blijft maar rijden! :D En hoe,is gewoon een scheurijzer waar mee je mes scherp een hoek om kan..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Motor 7G

Bericht door mitsu-galant »

7G Galant for life :D
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Daarom,als ik geld had gehad had ik die witte gekocht!Ziet er een stuk beter uit dan de mijne..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Motor 7G

Bericht door miss_laatjuh »

Twain schreef:
Lowlands schreef:Nee,want 1,8 liter.. :)
zelfde als een 6g.. das nog beter ;)

Het geeft echt zo extreem veel rust als je gewoon weet dat je auto je thuis kan brengen. niet zomaar ermee stopt omdat het te warm te koud of te vochtig is naast de luxe , het formaat de koste en de looks toch echt wel een van de belangrijkste redenen dat ik in een galant rij.

afgelopen winter was ik met kerst in duitsland. na een dag of drie stevige vorst ( snachts ruim in de dubbele cijfers, overdag nog maar net in de enkele ) met een half gare accu (hij kwam niet meer door de winter test en de backup stond al wel in de kofferbak) wist ik gewoon zeker dat ze niet zou starten.. de deuren waren dicht gevroren over de sleutelgaten zat bijna een cm ijs .. toen ik eenmaal binnen was starte dat gekke ding gewoon ... iets langzamer en moeizamer dan normaal. maar starte deed ze gewoon.. nog een beetje verbaasd rij ik vervolgens het rondje vakantiepark om voor de deur van ons huisje te komen onderweg zie ik de adac een 2 jaar jonge renault opweg helpen, een glimlach is dan zo moeilijk te onderdrukken.. tijdens een aai over het dashboard mompelde ik.. goedzo meisje...om 1 of andere rare reden ben je dan gewoon trots op je bijna 16 jaar oude autoootje beetje triets maar zoooooooooooooooooooooo leuk ;)
Ik aai dr ook regelmatig , afgelopen 8 jaar minimaal 8 auto's gehad (de mitsu al die jaren al gelukkig) maar heb er nog nooit aan gedacht of gepijnst om een andere auto te aaien :p ...en met tijden praat ik er ook wel eens tegen :)
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Ja,klopt!Toen hij dus zo snel startte,heb ik hem ook een klopje gegeven..Goed zo jongen!Ja,bij mij is het een jongen hoor...Anderen zien een auto weer als een vrouw..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Motor 7G

Bericht door miss_laatjuh »

Is onderzoek naar gedaan , licht vaak aan de geaardheid van de eigenaar ;) hahaha
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Ik denk het niet,meer aan de volwassenheid van de man..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Motor 7G

Bericht door foks »

een soort vadergevoelens ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Motor 7G

Bericht door Lowlands »

Ja!Inderdaad! :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “(7G) Algemeen”