nieuwe sleutel doet 't niet!!

Algemene 7G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
RobbieF57
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:37

nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door RobbieF57 »

Hallo allemaal,

ik ben een tijdje uit de lucht geweest, maar rijd nog steeds vrolijk rond in mijn trouwe 7g uit '96.

Helaas ben ik vandaag mijn sleutel kwijtgeraakt. De inderhaast bijgemaakte sleutel doet het niet; startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan.
De sleutelmaker mompelde iet over "een pinnetje op de sleutel ivm startonderbreking". Ik had geen idee, dus ik heb 'm gewoon een kopie laten maken, met bovengenoemd resultaat.
Hebben jullie enig idee hoe en waar ik aan een functionerende reservesleutel kan komen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Grtz

Rob
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door kevin1990 »

De dealer... Waarschijnlijk zit er een startblokkering in je sleutel.
RobbieF57
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:37

Re: nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door RobbieF57 »

Bedankt voor de tip Kevin;

Maar in de sleutel zit geen batterij o.i.d. Is het een chip?

In elk geval; ik wil die eventuele startonderbreking laten uitschakelen; zou dat makkelijk te doen zijn?.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door kevin1990 »

Er zit denk ik in de originele sleutel wel een chip voor de start onderbreker waardoor die niet aanslaat. In een nieuwer model galant zit ook geen batterij in de sleutel. De afstandsbediening is los en niet zoals een huidige mitsubishi in 1. De transponder (chip) zit normaal wel in een sleutel. Als je nu bij de slotenmaker alleen de sleutelbaard hebt laten maken mist deze dus.

Denk dat je start onderbreker er wel tussen uit kan halen maar wil je dat wel? Dan kan dus iedereen met een sleutel zonder transponder je auto starten en mee rijden...
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door kevin1990 »

En of het makkelijk is durf ik je niet te zeggen
RobbieF57
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:37

Re: nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door RobbieF57 »

Hoi Kevin,

Ik moet een kosten-/ batenanalyse doen; een nieuwe sleutel (met transponder) zal waarschijnlijk wel weer a-so-ciaal duur zijn. En de kans dat iemand met mijn twintig jaar oude auto aan de haal gaat is m.i. echt minimaal.

Bedankt voor je tips in elk geval.

Grtz
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door marksanne »

Ben ik met je eens Robbie. Ik hoor mensen mij ook wel eens vragen of ik niet bang ben dat íe gestolen wordt, meestal moet ik dan een beetje lachen: welke idioot steelt een oude auto die niets meer waard is?! Dat IK het een gave wagen vind en met mij nog wat mensen maakt geen enkel verschil met de economische werkelijkheid: waarde nul.

Startonderbreking er tussenuithalen is waarschijnlijk niet echt een moeilijke klus, alleen heb ik er helaas geen directe tips voor, ik gok dat de brandstofpomp niet wordt aangestuurd, dus ergens moet een draadbruggetje gemaakt worden.

Een sleutel met chip zal zo rond de 100-120 euro kosten bij een imitatieversie en bij de dealer het dubbele. Tenzij je een originele 7G sleutel van iemand weet te scoren, de baard overzetten en dan opnieuw inleren (staat vast wel ergens op het forum beschreven hoe je dat in een 7G doet, bij een 8G is het zo'n wazige volgorde zoiets van sleutel in het contact, deur open, deur dicht, 3x op de alarmlichtenknop drukken en dan weer de sleutel doordraaien tot aan de start en dan weer iets (uit mijn duim gezogen, maar zoiets wazigs is het wel)).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: nieuwe sleutel doet 't niet!!

Bericht door Integra »

En opnieuw beginnen met de procedure, want je vergat je poot op de rem te houden terwijl de bak in de R stond! :P
Plaats reactie

Terug naar “(7G) Algemeen”