inbouw led daglichten

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pierkelala
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2013, 15:50
Provincie: Oost-Vlaanderen

inbouw led daglichten

Bericht door pierkelala »

zo ik heb er led daglichten ingebouwd
en wat vinden jullie ervan hehe
Bijlagen
lo 040.JPG
lo 036.JPG
lo 039.JPG
lo 041.JPG
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door martijn »

Ziet er goed uit !
Netjes ingebouwd man !
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Xenon »

8-) :yes:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Lowlands »

Zeker netjes hoor! :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: inbouw led daglichten

Bericht door KNOEI 8G »

Mooi geplaatst!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Twain »

gewoon voor mijn algemene kennis.. mag dat erop zitten tijdens de keuring in belgie?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Lowlands »

Dit zijn de eisen van dagrijverlichting,als je de tekst kan begrijpen.Het tekeningetje is duidelijker.. :)
[External Link Removed for Guests]
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Dit zijn de eisen van dagrijverlichting,als je de tekst kan begrijpen.Het tekeningetje is duidelijker.. :)
[External Link Removed for Guests]
ja dat weet ik, sterker nog ik heb zelfs de regels hier op het forum wereldkundig gemaakt ooit..
maar ondanks dat we in europa wonen worden in belgie net zoals in nederland de europeese regelgeving vaak als minimum gehanteerd vandaar mijn specifike vraag over belgie..
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Lowlands »

Ja,maar de plaats en de afstand van de grond enz is toch europees geregeld.Even als dat als de lichten aan gaan dat dan de leds uit gaan.Wat is er dan nog te veranderen als typisch Belgisch?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
pierkelala
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2013, 15:50
Provincie: Oost-Vlaanderen

Re: inbouw led daglichten

Bericht door pierkelala »

ja goede vraag,weet ik eigelijk niet ivm de keuring zal eens navraag moeten doen, daglichten gaan wel automatich aan bij starten en uit bij stilleggen motor maar leds gaan niet uit bij aanzetten van rijlichten even moeten nakijken hoe ik dit kan oplossen
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Ja,maar de plaats en de afstand van de grond enz is toch europees geregeld.Even als dat als de lichten aan gaan dat dan de leds uit gaan.Wat is er dan nog te veranderen als typisch Belgisch?
dat je geen veranderingen aan je auto mag doen die niet type goedgekeurd zijn bv net zoals verlagen of een carbon motorkapje..
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door cvw »

pierkelala schreef:ja goede vraag,weet ik eigelijk niet ivm de keuring zal eens navraag moeten doen, daglichten gaan wel automatich aan bij starten en uit bij stilleggen motor maar leds gaan niet uit bij aanzetten van rijlichten even moeten nakijken hoe ik dit kan oplossen
De regelgeving hierover is toch recent aangepast? De dagrijlampen mogen blijven branden bij het inschakelen van de gewone verlichting, maar moeten naar half (licht)vermogen schakelen. De "grote" fabrikanten leveren een wisselrelais o.i.d. mee om dit te regelen.
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door speedy500 »

Klopt, maar meestal krijg je er een relais bij
Plus en min op de accu, en van relais af naar de lampen

En dan 1 draad leg je op de stads, of dimlichten, en relais doet de lampen dan uitzetten, of op halve kracht (weet niet of dat idd zo is dat dat mag)

Belgie is idd weer wel zo dat ik weet dat je er een attest bij moet hebben
Dat moet zelfs als met een gewone originele fabrieksspoiler als die niet op je papieren staan vermeld
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Twain »

komen die attesten uit een la bij denkeuringsstations (zoals in duitsland als je geluk hebt) of moeten producenten het aanleveren?
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door speedy500 »

twain schreef:komen die attesten uit een la bij denkeuringsstations (zoals in duitsland als je geluk hebt) of moeten producenten het aanleveren?

Goeie vraag, denk als je geen attest kan overleggen, dan moet je een keuring voor ondergaan, en krijg je een attest, zoals in DE
Vaak worden bij zulke dingen, zoals verlaging en lampen soms wel een attestje bijgeleverd (soms tegen betaling) zoals TuV ofzo, maakt het wel een stuk makkelijker
Ben ik toch weer blij in nederland te wonen, heb je daar allemaal niks mee van doen :lol:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Twain »

in nederland moet drl ook een keurmerk hebben, gewoon een stripje leds van conrad mag officieel niet.

ik wil ooit mijn eigen huis ontwerpen en bouwen.. en in belgie is de kans het grootst dat dit haalbaar is. mijn 2e optie zijn onze ooster buren. dus ben me alvast geestelijk aan het voorbereiden :D
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Lowlands »

Waarom?In Almere zijn er hele woonwijken waar je eigen ontworpen huis mogelijk is...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Twain »

Er zijn een paar plaatsen in nederland waar het kan..het nadeel is dat het eigenlijk alleen in debiele kolonieen zoals almere mag. en ik verhang mezelf nog lieverdan dat ik daarga wonen.( no offense)
Ook zijn die projecten eigenlijk altijd met aangewezen architecten en soms aangewezen aannemers. .. en laat ik dat nu juist zelf willen doen (ik ben zelf architect ;) )

In belgie mag je een stukje land kopen... en zelfs als er nog geen woonbestemming opzit kan je het in sommige gevallen nog steeds regelen iets wat in nederland met al die niet bouw zones bijna niet kan.

Daarnaast natuurlijk de kosten je betaald hier tot 10 keer zoveel voor een metertje grond. Maar misschien is nog wel het ergste al de beperkingen .. de regelgeving is in nederland qua bouw enorm vertrut.. daarom ziet alles er het zelfde uit hier alles heeft regeltjes.. van de hoeveelheid lucht die moet worden afgezogen in een wc tot de breedte van de gang en de minimale plafond hoogt etc etc etc etc als er toevallig naast jouw huis een huis met een schuindak staat moet je van hele goede huizen komen om een plat dak neer te mogen leggen.

Maargoed plaatjes zeggen meer dan woorden, kijk eens goed naar het huis van xenon.. en daarna naar je eigen huis.. zoek de verschillen en kies daarna waar je liever zou willen wonen. of zoek eens op huizen tekoop sites..
Daar komt nog bij dat de mensen in belgie en duitsland gewoon veel aardiger zijn.. nederland tollerant MY ASS.. KUT Land 90 % van de auto bestuurders op de weg zijn ronduit debiel. in belgie en duitsland hoef je alleen maar op te passen voor Gele platen met zwarte letters en een NL stickertje.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Xenon »

Ik...ik... dacht even dat ik dat laatste stukje tekst hierboven zelf had geschreven... had zomaar kunnen zijn, want ik sta er helemaal achter :yes:
Vandaar mijn move. Maar ja, dat heeft weinig met DRL's te maken. Behalve dat ze hier in Germany helemaal E-keur-ge!l zijn :x:



:agree:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door cvw »

* Monteert de witte platen op de Galant en controleert nogmaals of de NL sticker verwijderd is. Kleedt echtgenote uit en zoekt naar E-keur stempel. Hmm, niet gevonden, al moet ik wel zeggen dat de letters vanaf het 2e streepje over E-Keur van Xenon nu van toepassing zijn * :wha:

Eens met al deze verhalen. NL is een regelnichtenlandje. Enige voordeel is dat je op basis van een verbod een grote kans hebt dat je een regel vindt die het wel toestaat of zelfs verplicht. Niet dat het daardoor allemaal duidelijker wordt. Kijk maar naar de regelgeving omtrent DRL's. Hier moeten ze zitten, dit licht mogen ze uitstralen, zo moeten ze geschakeld zijn.............. maar we controleren het niet tijdens de APK. Laat staan dat een diender die je langs de weg zet in staat is het te controleren. Tsja, toch maar een wetboek in de auto leggen????
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: inbouw led daglichten

Bericht door Lowlands »

twain schreef:Er zijn een paar plaatsen in nederland waar het kan..het nadeel is dat het eigenlijk alleen in debiele kolonieen zoals almere mag. en ik verhang mezelf nog lieverdan dat ik daarga wonen.( no offense)
Ook zijn die projecten eigenlijk altijd met aangewezen architecten en soms aangewezen aannemers. .. en laat ik dat nu juist zelf willen doen (ik ben zelf architect ;) )

In belgie mag je een stukje land kopen... en zelfs als er nog geen woonbestemming opzit kan je het in sommige gevallen nog steeds regelen iets wat in nederland met al die niet bouw zones bijna niet kan.

Daarnaast natuurlijk de kosten je betaald hier tot 10 keer zoveel voor een metertje grond. Maar misschien is nog wel het ergste al de beperkingen .. de regelgeving is in nederland qua bouw enorm vertrut.. daarom ziet alles er het zelfde uit hier alles heeft regeltjes.. van de hoeveelheid lucht die moet worden afgezogen in een wc tot de breedte van de gang en de minimale plafond hoogt etc etc etc etc als er toevallig naast jouw huis een huis met een schuindak staat moet je van hele goede huizen komen om een plat dak neer te mogen leggen.

Maargoed plaatjes zeggen meer dan woorden, kijk eens goed naar het huis van xenon.. en daarna naar je eigen huis.. zoek de verschillen en kies daarna waar je liever zou willen wonen. of zoek eens op huizen tekoop sites..
Daar komt nog bij dat de mensen in belgie en duitsland gewoon veel aardiger zijn.. nederland tollerant MY ASS.. KUT Land 90 % van de auto bestuurders op de weg zijn ronduit debiel. in belgie en duitsland hoef je alleen maar op te passen voor Gele platen met zwarte letters en een NL stickertje.
Maar ook vandaar dat het af en toe een zooitje is als je de huizen bekijkt,de ene is zo en de volgende weer helemaal anders en de volgende weer helemaal anders,wat een zooitje!
Maar je hebt wel gelijk,die bouwregels zijn veel te erg...Je mag zelfs haast niet eens de hoogte van je plafond zelf kiezen...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “(7G) Projecten”