Achterbumper

Zoveel mogelijk info en plaatjes svp (en zet er een prijs bij -VERPLICHT- !)
Plaats reactie
RobbieF57
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:37

Achterbumper

Bericht door RobbieF57 »

Hallo medeforummers,


Ik ben op zoek naar een (liefst metallic groene) achterbumper voor mijn geliefde 1.8 GLI Sedan.

Kunnen jullie mij helpen? Ook graag tips over hoe ik e.e.a. kan (de)monteren; is dit gemakkelijk zelf te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet

Rob
Hier een linkje naar foto's van mijn beschadigde wagen:

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Achterbumper

Bericht door Uray25 »

Misschien dat ik nog een Donkergrijze en/of Zilveren achterbumper heb...
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Achterbumper

Bericht door mitsu-galant »

Ik heb nog een groene liggen..
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
RobbieF57
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:37

Re: Achterbumper

Bericht door RobbieF57 »

Hoi Mitsu,

Wat wil je ervoor hebben?

Grtz

Rob
RobbieF57
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2013, 22:37

Re: Achterbumper/ trekhaak

Bericht door RobbieF57 »

Goede(mid)dag allemaal,

In het verlengde van mijn bumpertopic:

ik ben de afgelopen maanden tevergeefs op zoek geweest naar een groene achterbumper. Ongeveer twee weken geleden is er weer iemand tegen mijn geparkeerde auto aangereden. Ditmaal vond een huismoeder die haar kindjes bij mij en de straat naar school bracht, het nodig om tijdens het keren de volledige neus (waar het embleem zit) van mijn Mits in elkaar te duwen. Verder is mijn radiateur gaan lekken. Kortom: het wordt steeds minder de moeite waard om hier nog geld in te steken. Ik heb inmiddels een andere auto op het oog: wederom een Galant, ditmaal een 2.0 hatchback uit 1995.
Kan iemand mij vertellen of ik de trekhaak die nu nog onder de sedan zit, één op één over te zetten is op deze hatchback? En zijn er nog zaken waar ik bij deze auto speciaal op zou moeten letten?

Alvast bedankt voor jullie tips

Grtz

Rob
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Achterbumper

Bericht door KNOEI 8G »

Poeh... mooi klote zeg...

Maar het enigste wat ik weet van de 7G is dat de voorste veerpoten kunnen doorroesten dus daar zal ik even naar kijken als ik jou was. Maar verder durf ik 't niet te zeggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Achterbumper/ trekhaak

Bericht door Lowlands »

RobbieF57 schreef:Goede(mid)dag allemaal,

In het verlengde van mijn bumpertopic:

ik ben de afgelopen maanden tevergeefs op zoek geweest naar een groene achterbumper. Ongeveer twee weken geleden is er weer iemand tegen mijn geparkeerde auto aangereden. Ditmaal vond een huismoeder die haar kindjes bij mij en de straat naar school bracht, het nodig om tijdens het keren de volledige neus (waar het embleem zit) van mijn Mits in elkaar te duwen. Verder is mijn radiateur gaan lekken. Kortom: het wordt steeds minder de moeite waard om hier nog geld in te steken. Ik heb inmiddels een andere auto op het oog: wederom een Galant, ditmaal een 2.0 hatchback uit 1995.
Kan iemand mij vertellen of ik de trekhaak die nu nog onder de sedan zit, één op één over te zetten is op deze hatchback? En zijn er nog zaken waar ik bij deze auto speciaal op zou moeten letten?

Alvast bedankt voor jullie tips

Grtz

Rob
Tja,voornamelijk roestige kokerbalken en vloer.Dat heb ik tenminste in mijn hatchback,wel weer gelast door de garage,maar de vloer zit nog een gat in...Persoonlijk prefereer ik de 1,8 liter.Is toch pittiger dan de 2 liter.
Maar over die trekhaak kan ik echt niks zeggen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Achterbumper

Bericht door Uray25 »

Trekhaak moet ook passen, 2 Liter is echt wel Sterker...

Enne, vergeet de Remleidingen ACHTER niet, ook vaak een punt van Afkeur...
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Achterbumper

Bericht door Lowlands »

Inderdaad,ook bij mij vervangen en dan moet de hele benzinetank er uit.
En de 2 liter heeft wel meer PK's,maar reageert minder fel op het gaspedaal,dat bedoel ik eigenlijk.Ik heb er zelf eentje gehad.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Achterbumper/ trekhaak

Bericht door SisterOfMercy »

RobbieF57 schreef:ik ben de afgelopen maanden tevergeefs op zoek geweest naar een groene achterbumper. Ongeveer twee weken geleden is er weer iemand tegen mijn geparkeerde auto aangereden. Ditmaal vond een huismoeder die haar kindjes bij mij en de straat naar school bracht, het nodig om tijdens het keren de volledige neus (waar het embleem zit) van mijn Mits in elkaar te duwen. Verder is mijn radiateur gaan lekken.
Dat soort wijven moeten ze eens verbieden. Dan is zo'n stichting martijn ineens wel weer handig, om de kinderen even bij te droppen voor wat wraak, mwoehahahaha. :mean:

Als je een 7G wil scoren en je twijfelt over de 1.8 of 2.0 liter: Neem de 1.8, mits het een 4G37 is. Non-interference is het keyword!
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Achterbumper

Bericht door mitsu-galant »

Klote zeg! Trekhaak past gewoon en
een 2.0 heeft veeeeel meer koppel echt
een groot verschil. In de wielkasten willen
ze ook wel roesten! Succes
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Plaats reactie

Terug naar “(7G) Te koop/gevraagd/ruil/webshops”