Op mijn 6G zijn de koplampen zo dat de binnenste twee H1 lampen zijn, en de buitenste twee zijn H4 lampen.
De buitenste twee zijn dimlicht, en alle vier doen ze mee voor het grootlicht.
Nu zit op die H1 lampen een bepaald iets waardoor de stekker aan het chassis een soort H4 plug is, waar één pin van mist. Waarschijnlijk is die stekker uit elkaar te pulken om een extra draadje er in te stoppen.
Alleen dan zit ik met de lamphouder, die is helemaal anders.
Ja, eh, wat ik dus eigenlijk wil doen is dat alle vier de lampen H4 lampen zijn, waardoor het dimlicht óók verspreid is over vier lampen in plaats van slechts twee.
Volgens mij is dit legaal, ik las ergens iets over een 60% regeling en wanneer iets als één lamp wordt gezien in plaats van twee afzonderlijke lampen.
Nee, ik wil geen lelijke kut-xenonlampen. Ben malle Henkie niet!
Nu hadden we wel dit topic: http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=3000" onclick="window.open(this.href);return false; maar in dat topic is bijna alleen gereageerd door idioten.
Er zijn wel allemaal leuke adapters voor vanalles en nog wat, maar ik wil dus eigenlijk van die stomme H1 lampen af, die zitten zo vreselijk knullig vast. Ja, of desnoods H1 lampen geschikt voor dimlicht.
H1 naar H4 conversie
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
H1 naar H4 conversie
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: H1 naar H4 conversie
Ik weet niet zo goed hoe het in elkaar zit op 6G maar de vorm van de reflector maakt ook uit hoe de lichtverspreiding zou zijn. Ook al gebruik je H4 low light, kan zijn (op mijn 8G weet ik het bijna 100% zeker) dat het licht omhoog geschoten wordt. Prima voor de bestuurder maar verblindend voor anderen.
Re: H1 naar H4 conversie
Tsja... aangezien ik in dat topic heb gereageerd zie je me aan voor een idioot, dus spaar ik me verdere moeiteSisterOfMercy schreef: [...]
Nu hadden we wel dit topic: http://galant-fans.nl/oldforum/bravo.me ... tml?t=3000" onclick="window.open(this.href);return false; maar in dat topic is bijna alleen gereageerd door idioten.
[...]
Okee dan, een tip: probeer achter de werking van een schijnwerper te komen. Je snapt 't namelijk niet, of je leest niet goed. Anders stelde je deze vraag niet.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: H1 naar H4 conversie
Terry, je zit inderdaad met de spiegel. Die gaat gegarandeerd verblinden. Ik heb bij mijn 7g er een stadslichtje bij geprikt. Misschien is dat een optie voor je?
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... &t=68#p163" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... &t=68#p163" onclick="window.open(this.href);return false;
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: H1 naar H4 conversie
Nou, ik zie het probleem niet zo.
Als dit kennelijk niet vaker gedaan is, en er geen adapters zijn, past een H4 lamp gewoon niet. Ergo, ik zal H4 reflectoren uit slooplampen moeten halen.
En zelfs al was dat niet nodig, zo dat plaatje maar in de H4 lamp zit, om de lichtbundel gedeeltelijk af te kappen. De vorm van de reflector is grotendeels hetzelfde, maar dat kan ik natuurlijk niet 100% goed vergelijken als ze in de lampbehuizing zelf zitten. En tsja, verblinden... overal zie je van die felle kutxenonlampen, dus tsja, ach.. waar maakt iedereen zich druk over?
Alleen dan nog de vraag of dit origineel zo ergens afgeleverd is. Met andere woorden: Is er een 6G versie geweest met alle vier de lampen aan met dimlicht? Japan, vielleicht?
Als dit kennelijk niet vaker gedaan is, en er geen adapters zijn, past een H4 lamp gewoon niet. Ergo, ik zal H4 reflectoren uit slooplampen moeten halen.
En zelfs al was dat niet nodig, zo dat plaatje maar in de H4 lamp zit, om de lichtbundel gedeeltelijk af te kappen. De vorm van de reflector is grotendeels hetzelfde, maar dat kan ik natuurlijk niet 100% goed vergelijken als ze in de lampbehuizing zelf zitten. En tsja, verblinden... overal zie je van die felle kutxenonlampen, dus tsja, ach.. waar maakt iedereen zich druk over?
Alleen dan nog de vraag of dit origineel zo ergens afgeleverd is. Met andere woorden: Is er een 6G versie geweest met alle vier de lampen aan met dimlicht? Japan, vielleicht?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: H1 naar H4 conversie
Ik denk de APK-meester wel.SisterOfMercy schreef:Nou, ik zie het probleem niet zo.
Die knipt het er vermoedelijk tussenuit, of keurt je auto af wegens verkeerd lichtbeeld.
Tja, mij maakt het niet zo veel uit nee. ik zou zeggen zet het er in en ga rijden.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: H1 naar H4 conversie
Moet-ie eens proberen als het originele stekkers zijn!foks schreef:Ik denk de APK-meester wel.
Die knipt het er vermoedelijk tussenuit, of keurt je auto af wegens verkeerd lichtbeeld.
Want het zijn H4 stekkers, maar dan met één draadje minder. En volgens mij kan je die stekkers uit elkaar halen, en opnieuw bedraden.
Maar het maakt dus allemaal niks uit, want er zijn geen H4 -> H1 verloopjes, dus je moet sowieso te veel moeite doen. De hele lamp moet open om de reflector + lampmount te vervangen. Dat ga ik dus niet doen, dat is wel erg veel moeite. Mij leek het wel makkelijk hoor, 4x H4 aan de voorkant. Zelfs al gebruik je alleen op de binnenste alleen het groot licht, kan je mooi al je kapotte lampjes doorschuiven!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]