Register/archief

Algemene 6G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Al lang geleden ben ik ooit eens begonnen met het gaan opslaan van kentekens van 6G's, al dan niet met foto's. In eerste instantie voor mezelf, maar verderop in het proces ook om 'meer' mee te doen en meer 6G liefhebbers ervan te laten genieten of hun voordeel ermee op doen.

Ik ben ermee begonnen omstreeks de tijd dat ik mijn witte kocht, tussentijds nog wat kleine aanvullingen; maar wil het nu toch weer aan oppakken.

Idee is om er een register van te maken van in eerste instantie zeldzame uitvoeringen van de 6G (GTi, GTi dynamic 4, GLSi dynamic 4, VR4) , welke momenteel op Nederlands kenteken staan. Dus zowel nieuw geleverd hier alsook geïmporteerd. Ieder kenteken met foto's van de auto , en zoveel mogelijk beschikbare informatie. Vervolgens wil ik het uitbreiden naar zoveel mogelijk 6G's in Nederland

Ik heb zelf nog een oude domeinnaam en wat webruimte die ik hier in eerste instantie voor wil gaan gebruiken; maar bij deze dus ook de vraag aan eenieder, heb je nog oude foto's, kentekens of wat dan ook van 6G's ; post ze hier of stuur me een email.


Dan ga ik er de komende tijd voor zorgen dat er een mooi overzicht komt; waar iedere 6G liefhebber plezier aan kan hebben.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door Twain »

super cool :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Helaas kom ik er nu dus ook achter dat er van de GTi's die ooit eens op dit forum rondzwerfden nagenoeg geen enkele meer een geldig kenteken heeft, laat staan rond rijdt. Ook van de andere die mij bekend waren in Nederland is er hooguit een enkeling die nog een actief kenteken heeft (dus niet gedemonteerd of geëxporteerd), en van die paar enkele is er nog maar 1tje die een geldige APK heeft. Rest is dus waarschijnlijk geschorst. Hetzij uitstel voor de sloop, hetzij voor grote reparaties of restauratie. Heb screenshots waarin eerst 5 gelijke modellen stonden als mijn dynamic 4 met geldig kenteken(dus GTi dynamic 4 hatchback), nu zijn er nog 2 over waarvan 1tje al 10 jaar geen APK meer heeft gehad. Dus volgens de meest recente gegevens lijkt mijn GTi dynamic 4 hatchback de laatste in Nederland te zijn die nog rijdbaar en aangemeld is. Dan hebben we nog de GTi Dynamic 4 sedans, en daar zijn er nog 3 van, waarvan 1tje aangemeld. Dan nog een handvol 2.0 GLSi dynamic 4's, en een 10tal 'standaard' GTi's waarvan de kentekens nog geldig zijn, maar waarvan er ook nog maar 3 aangemeld zijn en rondrijden.

Ik heb screenshots van een dik jaar geleden die echt nog hele andere cijfers lieten zien. Wel altijd veel kenteken die geldig waren maar niet aangemeld (geschorst dus), maar het afgelopen jaar zijn vele exemplaren die geschorst waren geëxporteerd of gesloopt. Lijkt erop dat dit erg zeldzaam gaat worden, een 6G GTi; laat staan in hatchback of Dynamic 4 uitvoering.

Zelfs in Duitsland en België zie ik de aangeboden voertuigen jaar na jaar minder worden. Een 3 jaar geleden stonden er op mobile.de in geheel Duitsland zeker 200 6G's te koop. Nu moet je het doen met 40 stuks in heel Duitsland.



Gelukkig ben ik dan wel weer een echte verzamelaar en heb ik ook van een hoop vroegere 'GF forum GTi' exemplaren foto's opgeslagen en ook andere die te koop aangeboden werden op het net in Nederland. Dus er kan wel degelijk een erg mooi register worden opgezet, waar ook de auto's die er helaas niet meer zijn, toch kunnen worden voorzien van de nodige informatie en foto's van betere tijden toen ze wel nog de wegen (on) veilig maakte(n) :)



Natuurlijk ook nog een teasertje dan; wie kent deze GTi immers nog? De oudgedienden op GF ongetwijfeld ;)
Bijlagen
gt3.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door foks »

Jaaa, nou goed de reden zal jou ook niet vreemd zijn: gezien de nieuwste 6G's ook langzaam naar de 25 jaar gaan, zullen velen het lot roest, ongelukken en (duur!) achterstallig onderhoud zijn gevolgd. En als ik die wit-grijze zie, komt ook het lot van Black Beauty weer boven. Jouw dynamic heb ik nog te koop zien staan, en dat moest volgens mij ook van "ver" komen om dat weer een beetje toonbaar te maken.

Het was een auto die opviel door zijn enorme onopvallendheid, en het huidige belastingbeleid is ook al zeer ongunstig voor de 6G's.
Desalniettemin een leuk initiatief, al heb ik weinig toe te voegen met mijn 2 doodnormale GLSI's ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

foks schreef:Jaaa, nou goed de reden zal jou ook niet vreemd zijn: gezien de nieuwste 6G's ook langzaam naar de 25 jaar gaan, zullen velen het lot roest, ongelukken en (duur!) achterstallig onderhoud zijn gevolgd. En als ik die wit-grijze zie, komt ook het lot van Black Beauty weer boven. Jouw dynamic heb ik nog te koop zien staan, en dat moest volgens mij ook van "ver" komen om dat weer een beetje toonbaar te maken.

Het was een auto die opviel door zijn enorme onopvallendheid, en het huidige belastingbeleid is ook al zeer ongunstig voor de 6G's.
Desalniettemin een leuk initiatief, al heb ik weinig toe te voegen met mijn 2 doodnormale GLSI's ;)

True. Probleem is dat een auto van die leeftijd nu eenmaal ook carrosserie issues krijgt. En mechanische issues zijn meestal nog wel goedkoop op te lossen of een mouw aan te breien zodat de auto blijft lopen, maar carrosseriematige dingen kun je maar zo lang blijven trekken; en dan wordt het enkel een steeds duurder wordende reparatie die je maar blijft uitstellen. En bij deze auto's; die relatief gewoon erg weinig waard zijn; moet je al liefhebbers hebben om er veel tijd/moeite en geld in te steken.

Tja, de zwarte. Weinig beslissingen die ik gemaakt heb waarover ik nog wel eens nadenk; maar dit is 1 van die weinige. Probleem was dat de carrosserie gewoon erg ver heen was. Te ver om even maar op te lappen, maar aan de andere kant; met een injectie van redelijk wat geld nog wel te redden geweest. Feit dat ik met een schroevendraaier door de bodemplaat naar binnen kon prikken op een tiental plaatsen, en beide kokers links en rechts nog maar een paar cm van afkeur afzaten; liet me gewoon erg schrikken toendertijd. Tel daarbij de km-stand van dik 3 ton, een aantal mechanische probleempjes; en de kostenteller liep al snel op. Tegelijkertijd heb ik wel samen met mijn vader toen ik de auto net een dag had een heel weekend (van vrijdagavond tot zondagmiddag!!!) de stilauto SR500 wielmoeren lopen uitboren, en nieuwe tapeinden erin gezet. Wat een hels karwei was dat. Alle wielmoeren kapot gedraaid en niet meer los te krijgen .Was bekend toen ik de auto kocht; maar toch. Ik had al een mooi begin gemaakt met de auto; en heb toendertijd gewoon te vroeg de handdoek in de ring gegooid. Helaas was voor mij toendertijd het grootste probleem dat ik geen langdurige stalling had, en simpelweg niet de financieën om er 'eventjes' 2500/3000 in te steken om de carrosserie aan de onderkant weer nieuw te krijgen. Mocht ik de auto nu hier hebben staan; zou ik niet twijfelen en hem opzij zetten. Maar goed; wat is gebeurd dat is gebeurd. Kan nu enkel zorgen dat mijn huidige 2 6G's in goede staat blijven ;)



Op zich wil ik het register zeker wel uitbreiden richting alle 6Gs in Nederland; maar dat wordt vrij moeilijk. Dan heb ik toch echt hulp nodig van mensen hier; die zodra ze een 6g bijvoorbeeld ergens te koop zien staan, de foto's opslaan en doorsturen samen met kenteken. Enkel dan kun je een echt fatsoenlijk zover mogelijk compleet register krijgen.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Huidige status; ik heb best wat oude foto's gevonden die ik indertijd had opgeslagen. Van advertenties waarin GTi's werden aangeboden, op forums en noem maar op. Helaas is de uitkomst wat minder leuk. Van de 38 stuks die de afgelopen 6 jaar nog op de weg waren, zijn er nu momenteel nog 9 met een geldig kenteken. Van die kentekens zijn ze ook nog niet eens allemaal nog momenteel voorzien van APK of aangemeld. Volgens de gegevens die ik via internet heb; en wat aanvragen die ik via de RDW gedaan heb, zouden dit echt alle huidige exemplaren zijn. Ik heb gevraagd voor een verificatie; want dit zou toch echt wel een droevige uitkomst zijn. Ik heb het dan wel enkel over origineel Nederlandse auto's momenteel. Wellicht zijn er ook nog wat geïmporteerde exemplaren. Bovenstaande data gaan wel over ALLE 6g GTi's, K6 en U9, hatchback en sedan, en dynamic 4 en FWD! 9 stuks!! Kan me haast niet voorstellen dat de gegevens die ik gekregen heb echt volledig compleet en kloppend zijn, maar mocht dit wel zo zijn is het wel enorm slecht nieuws voor de Galants 6g in Nederland. Rare is dat ieder exemplaar waar ik ooit foto's van heb opgeslagen; en dat zijn er nogal wat, inderaad op komt dat het kenteken niet meer bestaat/geldig is of geëxporteerd/gedemonteerd is. Ben slechts een enkele foto in mijn archief tegen gekomen die nog aangemeld is. En ja; ook iedere GTi die op dit forum heeft gezeten is onderhand gesloopt; op de ex-hans GTi met ECS na, en mijn eigen exemplaren op de zwarte na. Ook de GTi die hierboven te zien is, en een tijd hier online is geweest op forum (kom even niet op de naam van de eigenaar, maar is hier online geweest), is gesloopt.

Trieste uitkomst. Had op veel beter nieuws gehoopt.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Register/archief

Bericht door Uray25 »

Wij hebben er 4(5) onder onze hoede...

Dus aan ons heeft het niet gelegen...
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Uray25 schreef:Wij hebben er 4(5) onder onze hoede...

Dus aan ons heeft het niet gelegen...

Haha. Aan jullie ligt het gegarandeerd niet ;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Nou, ik heb het uitgebreid. Maar de resultaten worden steeds bedroevender :cry:

Even een tussenstand:

Hieronder de aantallen die ik in het register heb. Deze aantallen zijn enkel het totale aantal ingevoerde kentekens per categorie, en niet de huidig nog rijdende auto's, tenzij anders aangegeven. Oudere kentekens komen er gewoon in als naslagwerk; met dan de vermelding dat het kenteken niet meer actief is en de auto gesloopt is. Idee is om het register/archief online te gooien op een webruimte, als naslagwerk. Ook de reeds gesloopte auto's kunnen dan toch nog een eigen pagina met eventueel (indien beschikbaar) foto's en informatie krijgen.

1800 GLi sedan: 1 waarvan 0 actief
1800 GLi hatchback: 54
1800 GL sedan: 39
1800 GL Hatchback:
1800 GLSi sedan: 29
1800 GLSi Hatchback: 16
1800 GLS Hatchback: 3 waarvan 2 actief
2000 GLi sedan:
2000 GLi hatchback
2000 GLSi sedan: 13
2000 GLSi hatchback: 15
2000 GTi-16v sedan: 4 waarvan 1 actief
2000 GTi-16v hatchback: 14 waarvan 6 actief
2000 GTi-16v dynamic 4 sedan: 4 waarvan 3 actief
2000 GTi-16v dynamic 4 hatchback: 2 waarvan 1 actief


Gaat dus niet echt geweldig met het 6G erfgoed ;)



Om dit systeem/register zo kloppend mogelijk te krijgen moet ik natuurlijk zoveel mogelijk kentekens verzamelen, eventueel inclusief foto's. Ik zal dus een systeem moeten opzetten waarin het makkelijk voor mij is om van mensen die een handje willen helpen of een 6G te koop tegen komen op internet, een formuliertje te krijgen met gegevens als kenteken, exacte uitvoering, foto e.d.
Eens even goed bedenken wat een goede oplossing hiervoor is, evenals een online register waar iedereen bij kan. Zonder dat het financieël een te erg groot plaatje gaat worden...
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door foks »

opmerkelijke getallen zeg. Waar heb je die vandaan?
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat er veel meer GLi/GLSi zouden moeten zijn, dan GL's.
Ik heb in de afgelopen jaren helemaal welgeteld precies één GL (carburator) te koop zien staan!
Of vallen de diesels ook onder GL. Daar zijn er ook nog steeds een paar van.

Qua website: Heb je al een beeld van de doelgroep? Behalve "wij van GalantFans" uiteraard :) :yes:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

foks schreef:opmerkelijke getallen zeg. Waar heb je die vandaan?
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat er veel meer GLi/GLSi zouden moeten zijn, dan GL's.
Ik heb in de afgelopen jaren helemaal welgeteld precies één GL (carburator) te koop zien staan!
Of vallen de diesels ook onder GL. Daar zijn er ook nog steeds een paar van.

Qua website: Heb je al een beeld van de doelgroep? Behalve "wij van GalantFans" uiteraard :) :yes:


Je eerste opmerking klopt ook zeer zeker. De GL uitvoering is inderdaad de uitvoering met carburateur. Alleen beschikbaar geweest in de eerste jaren, dus relatief gezien zijn er daar ook veel minder van gemaakt; althans op de Nederlandse/West Europese markt.

Wat betreft de diesels; nog niet naar gekeken en zitten ook niet in dat overzicht.
Verder zijn de getallen puur een overzicht van de beschikbare kentekens in mijn overzicht. Als ergens 54 staat, kan het best goed zijn dat die 54 ook allemaal al lang gesloopt zijn. Geeft alleen aan dat ik 54 kentekens van dat type verzameld heb. Kan dus evengoed zijn dat ik dadelijk 200 GL kentekens verzameld heb, en maar 50 GLi's; terwijl er 100 procent zeker veel meer GLi's op de Nederlandse wegen hebben rond gereden dan GL's. Is dus puur het aantal van de kentekens die ik verzameld heb. Hoe hoger dit aantal, hoe meer kentekens; hoe completer het overzicht wordt.
Die kentekens komen overal vandaan. Kennis die ik bij de RDW hebt en wel eens door de systemen met oude kentekens kijkt; overzichten op internet, rdw website, en een groot deel van foto's en informatie die ik voorgaande jaren (vooral in de beginjaren dat ik de GTi's net had) heb verzameld en opgeslagen. Daarom heb ik ook veel kentekens van auto's die al lang niet meer rondrijden en al lang geëxporteerd of gesloopt zijn.

Qua website; doelgroep? lol. Echte doelgroep zal er niet voor zijn, behalve dat handjevol liefhebbers dat hier actief is en wellicht een enkeling hierbuiten. Maar een website lijkt me zo snel de enige fatsoenlijke manier om dit echt overzichtelijk en voor iedereen toegankelijk weer te geven. Of heb je wellicht andere ideeën?
Was er wel aan aan het denken om er gewoon een Galant register van te maken. Nadruk op 6G, maar beschikbaar voor ieder type Galant in Nederland. Gaat ongetwijfeld enorm veel werk kosten; maar wel het meest doeltreffend.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door SisterOfMercy »

Ik heb drie 6G's, de ZJ-66-ZR die ik in 2011 kocht met een kilometerstand van net geen 49000 km kocht.
Dan heb ik er nog twee in de schorsing, de YS-49-TY en de YV-10-TH.

Alledrie zijn het 1990.5 Galant GLSi sedans, zelfde kleur, Limited Edition.
Al heeft wel de oudste nog een badge met 'katalysator', en dat hebben die andere twee niet, als ik het me goed herinner.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Zal dit algemene topic dan ook min of meer maar omtoveren tot een weetjes topic ;) De grote data zal ik verwerken in een database en tzt ergens op een server plaatsen die vrij toegankelijk is voor iedereen. Alleen even kijken hoe ik dat exact ga doen.


Volgende weetje:
De 5 nog aangemelde 6G GTi hatchbacks(U9 FWD):
XG-81-BX
YB-79-JB (Ex Hans)
XK-68-YV
ZR-81-JK
XL-05-BD (Mijn witte)

Dit zijn de enige exemplaren met geldig kenteken en geldige APK. Alle andere bekende kentekens zijn of niet meer geldig; of hebben langer dan 5 jaar geen APK meer gehad plus zijn niet verzekerd.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door foks »

tjonge, dan zit er geen enkele 1991-92-93 GTi meer bij als ik zo naar die kentekenplaten kijk.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

foks schreef:tjonge, dan zit er geen enkele 1991-92-93 GTi meer bij als ik zo naar die kentekenplaten kijk.

Wel nog 1991 exemplaren (2), maar geen enkele 92/93 inderdaad. Even niet exact gekeken, maar dus nagenoeg geen facelift exemplaren.

Dit zijn wel de hatchbacks. Zijn ook nog een paar sedans, maar ook dat aantal is verwaarloosbaar. Zal morgen op laptop even naar exacte cijfers kijken.

Maar kort door de bocht, het 6g spul wordt enorm zeldzaam...
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Register/archief

Bericht door Uray25 »

Dan weet je wat ons te doen staat... :D
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door SisterOfMercy »

Ja, een fabriekje beginnen om 6G onderdelen te fabriceren.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

SisterOfMercy schreef:Ik heb drie 6G's, de ZJ-66-ZR die ik in 2011 kocht met een kilometerstand van net geen 49000 km kocht.
Dan heb ik er nog twee in de schorsing, de YS-49-TY en de YV-10-TH.

Alledrie zijn het 1990.5 Galant GLSi sedans, zelfde kleur, Limited Edition.
Al heeft wel de oudste nog een badge met 'katalysator', en dat hebben die andere twee niet, als ik het me goed herinner.


Van 1800 GLSi u9 (de limited editions) heb ik 29 bekende kentekens. Dat zijn de sedans. Daar komen nog 16 LE hatchbacks bovenop. Heb nog niet gekeken hoeveel er daarvan daadwerkelijk op dit moment nog een geldig kenteken hebben, of welke nog aangemeld/apk/verzekering hebben. Mijn witte GTi van 06/1989 had inderdaad ook onder het achterlicht die Katalysator badge zitten.


Deze publicatie van de Bovag in 2013 geeft ook al weer hoe weinig er wat dat betreft nog van de Galants rondrijden. 2247 exemplaren in 2013; en daar zijn een overwegend aantal 7G's en 8G's van. Als ik alleen al even een 7G 1.8 GLi bekijk met dus handelsbenaming Mitsubishi Galant 1800 Gli E2; kom ik op bijna 300 kentekens uit. Dan bekijk ik nog eens de 7G 2.0 GLi; dus handelsbenaming Mitsubishi Galant 2000 Gli E2, en dan tel ik er nog eens 73 bovenop. Dan heb ik enkel de sedans gehad en nog geen hatchbacks of überhaupt andere uitvoeringen. Volgens een intern contact bij de RDW zouden er op dit moment nog geen 1700 stuks meer geregistreerd zijn van het type Galant. Dus dan al bijna 400 eraf voor een paar uitvoeringen van de 7G (waarbij ik er nog een hele hoop mis en erbij komen); en dan ongetwijfeld nog behoorlijke aantallen 2.0 GLXi en 2.5 V6 8G's die er nog rond rijden; en je ziet dat er weinig plaats meer over blijft voor de 6G en oudere uitvoeringen in deze totale aantallen lijst.
De enige modellen die er wat dat betreft voor zorgen dat er nog wat aantallen van de 6G bij zitten zijn de 1.8 GLi, de 1.8 GLSi (LE), en de 2.0 GLSi. De aantallen GTi's en Dynamic 4's (in zowel 1.8,2.0 en GTi uitvoering) zijn verwaarloosbaar. Van de 2.0 SOHC dynamic 4 rijdt zelfs geen enkele meer rond in Nederland. Enkel van de 1.8 Dynamic 4.
Bijlagen
bovag.png
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Register/archief

Bericht door menno3x8g »

Ik zal binnenkort een fotootje posten van een 6G die ik weet te staan.
Gezien de conditie echter heeft die niet meer lang te gaan ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door SisterOfMercy »

Galant-gti-2.0 schreef:Deze publicatie van de Bovag in 2013 geeft ook al weer hoe weinig er wat dat betreft nog van de Galants rondrijden. 2247 exemplaren in 2013; en daar zijn een overwegend aantal 7G's en 8G's van.
Nou, van die L300 en L400 zijn er ook niet veel meer.
Dus 1000 8G's, 500 7G's en 200 6G's? :( :cry:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

SisterOfMercy schreef:
Galant-gti-2.0 schreef:Deze publicatie van de Bovag in 2013 geeft ook al weer hoe weinig er wat dat betreft nog van de Galants rondrijden. 2247 exemplaren in 2013; en daar zijn een overwegend aantal 7G's en 8G's van.
Nou, van die L300 en L400 zijn er ook niet veel meer.
Dus 1000 8G's, 500 7G's en 200 6G's? :( :cry:
Zoiets vermoed ik. Wellicht net wat meer; misschien 250/300 6g's , met veel pijn en moeite? D

menno3x8g schreef:Ik zal binnenkort een fotootje posten van een 6G die ik weet te staan.
Gezien de conditie echter heeft die niet meer lang te gaan ...

Als je dat zou willen doen; graag. Altijd leuk om er toch een foto van te hebben in het archief; ook al 'bestaat' hij straks niet meer.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Register/archief

Bericht door foks »

verkijk je niet op het aantal 7G's!
Ik zie de laatste tijd meer 6G's dan 7G's. Volgens mij verdwijnen die nog harder.
Zonde uiteraard, want net als de 5G had de 7G veel technische innovaties.
Wel begrijpelijk, want die innovatie zag je niet terug op de gewone GLi's, etc.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Register/archief

Bericht door menno3x8g »

Vandaag eentje gespot bij station Groningen, helaas geen foto, wel kenteken: DZ-LT-28.
Enne, die andere van een eerdere post is als sneeuw voor de zon verdwenen ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Bedankt! Lijst wordt met de dag completer; zoek alleen nog een goede manier om het online voor iedereen zichtbaar te maken. :)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Register/archief

Bericht door menno3x8g »

Niet moeders mooiste, deze met trekhaak in de stad Groningen vandaag, maar het is er weer een.
Bijlagen
WP_20170227_001.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Super!!! Bedankt!


Hopelijk gaan veel meer mensen dit doen, maakt het voor mij veel gemakkelijker. Ben nu bezig de database ook uit te breiden naar andere modellen dan 6G, maar dat vergt nogal wat tijd. Ik denk dus dat ik eerst de beschikbare informatie online ga gooien, met een link om zelf gespotte galants door te sturen voor het register, en vervolgens achter de schermen wel verder werk aan de database voor andere modellen Galants.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Update:

Nog steeds zoekende hoe ik dit register gewoon fatsoenlijk overzichtelijk zichtbaar kan krijgen voor iedereen. Nog geen oplossing gevonden.

Er zijn echter nog maar een handjevol 6G GTi's met geldige kentekens in Nederland:

GTi Hatchback U9: 5x
ZR-81-JK
YB-79-JB
XL-05-BD
XK-68-YV
XG-81-BX
Slechts 3 van bovenstaande nog met geldige APK

GTi Sedan U9: 3x
99-LN-DS
FG-PF-50
YR-38-KN
Geen enkele van bovenstaande met geldige APK, kentekens zijn nog geldig dus waarschijnlijk geschorst.

GTi sedan K6: 1x
TX-75-KS
APK is sinds kort verlopen( 25-10-2017), dus lijkt erop dat deze ook niet meer de weg op gaat komen

GTi 4wdwshatchback U9: 1x
ZG-20-NP

GTi sedan dynamic 4(4wd 4ws) U9: 1x
XY-53-TT
APK vervaldatum 2003, kenteken is echter nog geldig dus waarschijnlijk geschorst. Kans dat deze nog ooit op de weg zal komen is erg klein tot nihiel. Dus eigenlijk geen enkele meer van in Nederland.

GTi sedan dynamic 4(4wd 4ws)K6: 1x
49-JRG-2
De bekende Japanse VR4 , welke in NL geregistreerd is als GTi. Ook van deze categorie is dus geen enkele meer in Nederland.


Yep. Je leest het goed. We komen nog niet meer eens aan 10(!!!!) stuks! Wellicht dat er ergens nog een verdwaald exemplaar rijdt wat ingevoerd is en geregistreerd onder een andere benaming bij de RDW(komt sporadisch nog wel eens voor), maar that's it!
Mijn Dynamic 4 hatchback is zelfs de allerlaatste in Nederland...

Overigens heb ik ook een hele lijst opgebouwd met exemplaren waarvan inmiddels de kentekens al niet meer bestaan, nog net op de tijd dat ze wel nog bestonden. Alle data opgeslagen, inclusief bouwjaar,kleur enz. Ik heb dus een erg mooie database onderhand, echter is meer dan 98 procent van de exemplaren die in mijn lijst staan gesloopt. Een enkeling is geëxporteerd, maar dat zijn er maar relatief weinig.


Ik heb de database ook bijna compleet voor alle andere 6G uitvoeringen. Ook daarbij verdwijnen er meer dan je je kunt voorstellen per jaar. Ook van een simpele en verreweg meest voorkomende uitvoering als een 1.8 GLi , is onderhand nog maar een aantal handjesvol over. En dan nog niet eens allemaal met geldige APK.




Enorm veel werk in gaan zitten overigens. Yep, enerzijds weggegooide tijd. Anderzijds wel een erg mooi overzicht en database; wat het voor mij als liefhebber weer de moeite waard maakt. Ik doe mijn best dit zo snel mogelijk voor iedereen toegankelijk te krijgen; echter zou ik het absoluut op prijs stellen als jullie informatie/kenteken en foto willen doorsturen als jullie nog een 6G in het wild tegenkomen.
Binnenkort wil ik ook de uitstap maken richting 7G en 8G modellen, maar ik moet nog even kijken hoe ik eea ga realiseren.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Update:

Nog steeds zoekende hoe ik dit register gewoon fatsoenlijk overzichtelijk zichtbaar kan krijgen voor iedereen. Nog geen oplossing gevonden.

Er zijn echter nog maar een handjevol 6G GTi's met geldige kentekens in Nederland:

GTi Hatchback U9: 5x
ZR-81-JK
YB-79-JB
XL-05-BD
XK-68-YV
XG-81-BX
Slechts 3 van bovenstaande nog met geldige APK

GTi Sedan U9: 3x
99-LN-DS
FG-PF-50
YR-38-KN
Geen enkele van bovenstaande met geldige APK, kentekens zijn nog geldig dus waarschijnlijk geschorst.

GTi sedan K6: 1x
TX-75-KS
APK is sinds kort verlopen( 25-10-2017), dus lijkt erop dat deze ook niet meer de weg op gaat komen

GTi hatchback dynamic 4 (4wd 4ws) U9: 1x
ZG-20-NP
Mijn dynamic 4 is dus de allerlaatste van Nederland.....

GTi sedan dynamic 4(4wd 4ws) U9: 1x
XY-53-TT
APK vervaldatum 2003, kenteken is echter nog geldig dus waarschijnlijk geschorst. Kans dat deze nog ooit op de weg zal komen is erg klein tot nihiel. Dus eigenlijk geen enkele meer van in Nederland.

GTi sedan dynamic 4(4wd 4ws)K6: 1x
49-JRG-2
De bekende Japanse VR4 , welke in NL geregistreerd is als GTi. Ook van deze categorie is dus geen enkele meer in Nederland.


Yep. Je leest het goed. We komen nog niet meer eens aan 10(!!!!) stuks! Wellicht dat er ergens nog een verdwaald exemplaar rijdt wat ingevoerd is en geregistreerd onder een andere benaming bij de RDW(komt sporadisch nog wel eens voor), maar that's it!
Mijn Dynamic 4 hatchback is zelfs de allerlaatste in Nederland... Sterker nog; mijn dynamic 4 is de allerlaatste GTi dynamic 4 überhaupt in Nederland. Geen enkele ander exemplaar resulteert, geen sedan, geen andere hatchbacks, niks. Enkel een aantal 'normale' 2 liter SOHC 4x4's en een enkele 1.8 SOHC 4x4 resulteert in Nederland. Maar ook deze laatste 2 categorieën zijn uitstervende... Kortom: mocht je binnenkort nog een 6G GTi willen kopen, dan zal het zo goed als onmogelijk zijn om een origineel Nederlands exemplaar te vinden. Importeren zal de enige optie zijn, maar de Duitse verkoopsites al jaren in de gaten houdende is dat tegenwoordig ook al een hele opgave....

Overigens heb ik ook een hele lijst opgebouwd met exemplaren waarvan inmiddels de kentekens al niet meer bestaan, nog net op de tijd dat ze wel nog bestonden. Alle data opgeslagen, inclusief bouwjaar,kleur enz. Ik heb dus een erg mooie database onderhand, echter is meer dan 98 procent van de exemplaren die in mijn lijst staan gesloopt. Een enkeling is geëxporteerd, maar dat zijn er maar relatief weinig.

Ik heb de database ook bijna compleet voor alle andere 6G uitvoeringen. Ook daarbij verdwijnen er meer dan je je kunt voorstellen per jaar. Ook van een simpele en verreweg meest voorkomende uitvoering als een 1.8 GLi , is onderhand nog maar een aantal handjesvol over. En dan nog niet eens allemaal met geldige APK.

Enorm veel werk in gaan zitten overigens. Yep, enerzijds weggegooide tijd. Anderzijds wel een erg mooi overzicht en database; wat het voor mij als liefhebber weer de moeite waard maakt. Ik doe mijn best dit zo snel mogelijk voor iedereen toegankelijk te krijgen; echter zou ik het absoluut op prijs stellen als jullie informatie/kenteken en foto willen doorsturen als jullie nog een 6G in het wild tegenkomen.
Binnenkort wil ik ook de uitstap maken richting 7G en 8G modellen, maar ik moet nog even kijken hoe ik eea ga realiseren.






Van enkele uitvoeringen (GTi hatchback k6 bijvoorbeeld), zijn al jaren geen geldige kentekens meer in Nederland geweest. Die staan dus überhaupt niet als categorie in het overzicht hierboven.
Laatst gewijzigd door Galant-gti-2.0 op 05 nov 2017, 20:00, 4 keer totaal gewijzigd.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Nog een RIP momentje waarschijnlijk: weer eentje uit mijn database(waarvan ik toevallig ook een foto heb!), welke sinds 10 dagen al geen APK meer heeft... :evil:
Bijlagen
37270113351_5730a11719_b.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Register/archief

Bericht door Uray25 »

Ach APK zegt ook niet alles, voorheen had ik alles in de APK, sinds de nieuwe regels nog niet eens de helft...
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Register/archief

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Uray25 schreef:Ach APK zegt ook niet alles, voorheen had ik alles in de APK, sinds de nieuwe regels nog niet eens de helft...

Klopt. Maar veelal en bij de meeste mensen/auto's is de apk wel een goede graadmeter om te beoordelen of de auto nog 'leeft'. Galant verzamelaars zoals wij (en een enkele andere) zijn er niet zo heel veel, dus de galant's waar geen verzekering meer op zit en reeds langere tijd geen apk meer heeft gehad,zijn in de meeste gevallen niet gewoon opzij gezet om te bewaren; maar gewoon rijp voor de sloopt, worden gesloopt of staat ergens achteraf weg te rotten. Meestal zie je dan vroeg of laat vanzelf wel die status "gesloopt" bij de rdw verschijnen.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Plaats reactie

Terug naar “(6G) Algemeen”