Mmcs galant ervaring?

Voor info en vragen over audio/navigatie/carkit/video/speakers/amps/enz.
Plaats reactie
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Mmcs galant ervaring?

Bericht door kevin1990 »

Heeft iemand een mmcs in zijn galant of vr4?
Paar jaar geleden had ik het scherm over genomen van md. Dit was helaas niet compleet en dus niet werkend te krijgen. Nu zie ik een complete set staan.
Best prijzig systeem maar is het werkend te krijgen?
Vind het wel een met systeem als ik op foto's kijk...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door menno3x8g »

Is het in het Japans? Lastig lezen en er is geen vertaling van. Dus als je van een gokje houdt ...
Als er ook navigatie inzit, dan werkt dat niet bij ons. In Japan gebruiken ze een ander systeem.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door kevin1990 »

Maar kabelboom etc? Ben je het wel eens tegen gekomen of niet te doen? Ik weet dat toen ik t scherm haf er dingen op miste waarom die t niet deed zeg maar...
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door kevin1990 »

Is inderdaad in het Japans helaas. Vind het nog steeds een hele gave upgrade met re grotere climate control. Navigatie geef ik niet zo heel veel om. Zijn toch niet up to date en daarbij komt dat er eigenlijk op elke telefoon tegenwoordig wel navigatie zit en hoe vaak ik het gebruik per jaar kan ik op 1 hand tellen...
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door kevin1990 »

het kan dus blijkbaar wel net beetje gekeken op google en ik kwam tegen...
links gestuurd.
ik blijf het er mooi uit vinden zien. alleen de japanse knopjes niet echt geweldig haha.
maarja hoop dat er iemand toch een x kaas van heeft gegeten en me misschien wat informatie er over heeft
Bijlagen
21630480004_large.jpg
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door menno3x8g »

Ik ben nog geen dash-kabelboom in mijn Legnum tegengekomen die ik niet ken van de Europese V6.
Mooi dat het werkt, en goed voor je Japans ;) .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door kevin1990 »

dus daaruit is er een kans dat die van een legnum/vr4 met een MMCS grotendeels of hetzelfde is als een normale EU galant. als dat zo is kan het wel.
maar ik heb dus een site gevonden want ik dacht ik spit even verder waarop geschreven is dat er een CD is die het mogelijk maakt de japanse tekst te vertalen naar het engels (dat dus de taal veranderd word)

ik denk niet dat veel mensen er wat vanaf weten hier omdat ik het eigenlijk ook nog maar 1x ben tegen gekomen (het scherm wat ik van MD over nam)

als ik de climate control werkend krijg, komt er een normale enkel din radio (met wellicht een scherm voor de achteruitrij camera) onder.

Ik zag alleen ook op verschillende foto's/filmpjes dat in ieder geval bij de orginele radio met cassette (geloof het of niet old skool haha) de informatie die de radio weer geeft (zit geen scherm op de radio) op het display weer geeft. Best cool. hou je de galant toch nog een beetje netjes haha.
in de kofferbak ligt dan blijkbaar een CD wisselaar...

weet niet of iemand connecties heeft waar ik wellicht een systeem over kan nemen. zag er 1 op ebay staan maar die was best aan de prijs (vraagprijs €400,-)
Daar koop je toch best een leuke radio voor...
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door Yeti »

linkje naar een forum waar ik het ooit ben tegen gekomen.

[External Link Removed for Guests]

Ik ben er nooit mee verder gegaan om de volgende redenen.
  • Scherm is een oude beeldbuis die in brand, en na jaren gebruik, slecht afleesbaar wordt. (conversie naar LED scherm zou mogelijk zijn maar daar ontbreekt mij de kennis voor)
  • Geen officiele OEM midden console voor een LHD
  • Bekabeling slecht te verkrijgen en onderdelen verschikkelijk duur voor 2e hands.
Maar het blijft uniek als je het in een LHD werkend krijgt.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door foks »

Ha, wat een bizarre ontdekking, nooit gezien. Werkt het ook met GPS? Of een ander soort zenders?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Mmcs galant ervaring?

Bericht door Yeti »

Inmiddels het bedradingsschema van het MMCS bij mij aanwezig.

schijnbaar zijn er 2 versies, laatste versie heeft een iets groter beeldscherm.

Werkt met behulp van GPS ontvangst.

Inmiddels al wel een ruwe vertaling van het werkplaatshandboek maar nog geen vertaling van het bedradingsschema. Indien behoefte aan een vertaling van het bedradingsschema dan gaarne een berichtje met vermelding van bouwjaar.

nb. ik kwam bij de vertaling tegen dat MMCS letterlijk staat voor Mitsubishi Multi-Communication System.

三菱 betekend Mitsubishi
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: audio/multimedia”