motor kietelen
motor kietelen
ik rij al een tijdje in de v6 en rijd heerlijk alleen af en toe zou ik wel iets meer pit willen hebben
de v6 twin turbo is leuk maar ik rij veel dus op LPG en zie het niet zo zitten...
ook goed aan de prijs om een motorswap te doen en daarna nog op LPG te laten draaien dus dat gaat hem niet worden
ff op een rijtje waar ik aan zat te denken wat enigzins wat kan schelen
- ander luchtfilter
- inlaatlucht koeler maken door de slangen op een andere plaats te leggen waar er koudere lucht de motor in komt?
- andere nokkenassen?
- chiptunen, lijkt me wat weg gegooit geld, denk dat je het met een atmosferische motor niet heel erg gaat voelen of iets
- ander uitlaatsysteem ( is denk ik ook niet erg goedkoop )
heeft iemand een idee of is dit zonde van de tijd?
de v6 twin turbo is leuk maar ik rij veel dus op LPG en zie het niet zo zitten...
ook goed aan de prijs om een motorswap te doen en daarna nog op LPG te laten draaien dus dat gaat hem niet worden
ff op een rijtje waar ik aan zat te denken wat enigzins wat kan schelen
- ander luchtfilter
- inlaatlucht koeler maken door de slangen op een andere plaats te leggen waar er koudere lucht de motor in komt?
- andere nokkenassen?
- chiptunen, lijkt me wat weg gegooit geld, denk dat je het met een atmosferische motor niet heel erg gaat voelen of iets
- ander uitlaatsysteem ( is denk ik ook niet erg goedkoop )
heeft iemand een idee of is dit zonde van de tijd?
Re: motor kietelen
hoi kevin
Alleen met chiptunen krijg je toch vaak zon 10 procent meer pks maar belangrijker nog is dat je vaak wel wat meer koppel krijgt waardoor de motor sneller oppakt maar ook verder doortrekt en toch als je normaal rijdt gewoon is hij vaak ook nog zuiniger (mensen zeg het maar als ik het mis heb). Alleen weet ik niet of dat kan op lpg kan geloof van wel omdat ik het een keer heb uitgezocht maar werdt het nog veel duurder omdat ze het dan speciaal moeten schrijven en nu praat ik over een hyundai coupe dacht zon 800 euro 3 jaar geleden. Van open luchtfilters ben ik zelf niet zo gek omdat ik het op mn hyundai coupe had toen ik hem kocht en heb het snel verwisseld naar origneel, vaak krijg je toch ook warme lucht mee van de motor in de motorruimte waardoor hij een beetje gaat inhouden. En als je een beetje blaast zitten ze snel vol met troep. Maar het geluid is wel mooi net als een sportuitlaat maar dat hij nou echt veel sneller wordt dat had ik niet met mn 2.0 G3 lpi maar mischien,
en toch als je het hele rijtje doet zul je het heus wel merken
greetz
Alleen met chiptunen krijg je toch vaak zon 10 procent meer pks maar belangrijker nog is dat je vaak wel wat meer koppel krijgt waardoor de motor sneller oppakt maar ook verder doortrekt en toch als je normaal rijdt gewoon is hij vaak ook nog zuiniger (mensen zeg het maar als ik het mis heb). Alleen weet ik niet of dat kan op lpg kan geloof van wel omdat ik het een keer heb uitgezocht maar werdt het nog veel duurder omdat ze het dan speciaal moeten schrijven en nu praat ik over een hyundai coupe dacht zon 800 euro 3 jaar geleden. Van open luchtfilters ben ik zelf niet zo gek omdat ik het op mn hyundai coupe had toen ik hem kocht en heb het snel verwisseld naar origneel, vaak krijg je toch ook warme lucht mee van de motor in de motorruimte waardoor hij een beetje gaat inhouden. En als je een beetje blaast zitten ze snel vol met troep. Maar het geluid is wel mooi net als een sportuitlaat maar dat hij nou echt veel sneller wordt dat had ik niet met mn 2.0 G3 lpi maar mischien,
en toch als je het hele rijtje doet zul je het heus wel merken
greetz
Re: motor kietelen
Inlaatlucht meer direkt laten komen,i.p.v. dat hoekige gedoe wat je vaak ziet in auto's.En ook zo dat het van heel breed naar klein gaat zodat er meer druk komt bij de cilinders.Hoe je dat moet doen zou ik niet weten,maar het is een tip.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: motor kietelen
Allereerst moet ik zeggen dat ik hier zelf geen ervaring mee heb maar alleen op GF V1.0 altijd aandachtig heb meegelezen!!
Ik denk dat je niet echt ver komt met deze aanpassingen. Cold air intake(sportfilter) is zeker gaaf voor het geluid maar de vermogenswinst is echt nihil.
Chiptunen is een vak apart en vaak best duur omdat ons blok niet iedere dag voorbijkomt! Ook de vermogenswinst zal beperkt zijn
Aangezien je zegt dat een ander uitlaatsysteem niet echt goedkoop is denk ik dat je niet ver gaat komen met vermogenswinst voor een lager budget.
Anders had ik het ook al lang gedaan
Ik denk dat je niet echt ver komt met deze aanpassingen. Cold air intake(sportfilter) is zeker gaaf voor het geluid maar de vermogenswinst is echt nihil.
Chiptunen is een vak apart en vaak best duur omdat ons blok niet iedere dag voorbijkomt! Ook de vermogenswinst zal beperkt zijn
Aangezien je zegt dat een ander uitlaatsysteem niet echt goedkoop is denk ik dat je niet ver gaat komen met vermogenswinst voor een lager budget.
Anders had ik het ook al lang gedaan
Laatst gewijzigd door KNOEI 8G op 04 apr 2012, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: motor kietelen
naja tis niet de bedoeling dat ik maximaal uit het blok wil pompen
maar ff net wat vlotter is toch wel beetje lekker want ik merk wel dat af en toe die net in een toerengebied zit dat die ff als het ware op gang moet komen... iets te laag toerental voor voor het gevraagde vermogen maar te hoge snelheid zodat de kick down intreed en ff een versnelling lager pakt
nu moet ik zeggen dat het wel heerlijk rijd maar hiervoor een best wel vlotte alfa diesel gehad 2.4JTD maar dat loopt toch iets harder
niets negatiefs over deze auto want rijd heerlijk maar vermogen had ietsje meer gemogen en dat het wat meer verbruikt vind ik niet erg
wel op LPG dus niet de twin turbo!
maar ff net wat vlotter is toch wel beetje lekker want ik merk wel dat af en toe die net in een toerengebied zit dat die ff als het ware op gang moet komen... iets te laag toerental voor voor het gevraagde vermogen maar te hoge snelheid zodat de kick down intreed en ff een versnelling lager pakt
nu moet ik zeggen dat het wel heerlijk rijd maar hiervoor een best wel vlotte alfa diesel gehad 2.4JTD maar dat loopt toch iets harder
niets negatiefs over deze auto want rijd heerlijk maar vermogen had ietsje meer gemogen en dat het wat meer verbruikt vind ik niet erg
wel op LPG dus niet de twin turbo!
Re: motor kietelen
zou het schakkelpunt van de bak niet te veranderen zijn??.. je hebt denk ik meer moeite met de versnellingsbak dan met de motor zo te horen ..
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: motor kietelen
hahah kevin je kan ook de G ook niet vergelijken met een 2.4 turbo diesel,
dat koppel is veel meer. Heb zelf ook een alfa 75 3.0 v6 qv gehad en dat knalde
ook veel sneller maar ook veel meer slijtage en onderhoud.
dat koppel is veel meer. Heb zelf ook een alfa 75 3.0 v6 qv gehad en dat knalde
ook veel sneller maar ook veel meer slijtage en onderhoud.
Re: motor kietelen
Haha dat is ook zo... Mijn alfa was echt snel voor een niet opgefokte en aangepaste motor
Geweldig! Ik rij er af en toe nog wel eens in en die wegligging, prachtig!
Maar zeker ik kan de Autos totaal niet vergelijken maar ik dacht mischien met wat betaalbare aanpassingen kan de auto wat feller worden...
De bak is sowieso ook een probleem, want hij heeft 4 versnellingen...
Is geen ramp maar met een 5 bak heb je toch eerder bij het overschakelen een gunstiger toerental...
De vr4 heeft volgens mij wel 5versnellingen toch? Correct me of i am wrong!
Geweldig! Ik rij er af en toe nog wel eens in en die wegligging, prachtig!
Maar zeker ik kan de Autos totaal niet vergelijken maar ik dacht mischien met wat betaalbare aanpassingen kan de auto wat feller worden...
De bak is sowieso ook een probleem, want hij heeft 4 versnellingen...
Is geen ramp maar met een 5 bak heb je toch eerder bij het overschakelen een gunstiger toerental...
De vr4 heeft volgens mij wel 5versnellingen toch? Correct me of i am wrong!
Re: motor kietelen
Van welk bouwjaar is je V6?
Er zit namelijk verschil in programmering van de bak (die overigens beperkt inspeelt op het rijgedrag van de bestuurder).
De bak in m'n '97-er hield er 'n kortere gearing op na (en voelde dus een stuk levendiger) dan de bak in Greeny (2002), beide 4 versnellingen.
Heb je een tiptronic? Dan kun je natuurlijk ook zelf (terug)schakelen, zodat je niet hoeft af te wachten tot de bak daar achter komt.
Last but not least: heb je de drukknop onder je gaspedaal al ontdekt? Afhankelijk van snelheid en versnelling waarin je rijdt, kon je nog wel eens versteld staan van de pleuris die uitbreekt als je 't pedaal (incl. drukknop eronder) vloert
Er zit namelijk verschil in programmering van de bak (die overigens beperkt inspeelt op het rijgedrag van de bestuurder).
De bak in m'n '97-er hield er 'n kortere gearing op na (en voelde dus een stuk levendiger) dan de bak in Greeny (2002), beide 4 versnellingen.
Heb je een tiptronic? Dan kun je natuurlijk ook zelf (terug)schakelen, zodat je niet hoeft af te wachten tot de bak daar achter komt.
Last but not least: heb je de drukknop onder je gaspedaal al ontdekt? Afhankelijk van snelheid en versnelling waarin je rijdt, kon je nog wel eens versteld staan van de pleuris die uitbreekt als je 't pedaal (incl. drukknop eronder) vloert
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: motor kietelen
Haha, mooi heh die kickdown.. Ff onderintrappen, en DOORtrappen... lol
Re: motor kietelen
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar wat je kwijt bent als je er een klein turbotje op zet.
Re: motor kietelen
Men auto komt uit 2000 dus facelift model met tiptronic
Kleine turbo komt nog best wel wat bij kijken.
Intercooler, turbo slangen, turbo, leidingen voor turbo te smeren...
Tis nie dat k er hetzelfde uit wil halen als een vr4 blok maar k dacht dat 180/200 wel te bereiken was zonder extreme aanpassingen
Kleine turbo komt nog best wel wat bij kijken.
Intercooler, turbo slangen, turbo, leidingen voor turbo te smeren...
Tis nie dat k er hetzelfde uit wil halen als een vr4 blok maar k dacht dat 180/200 wel te bereiken was zonder extreme aanpassingen
Re: motor kietelen
Haal jij geen 180??? Dat haal ik nog met mijn 1,8- 7 G!Met gemak!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: motor kietelen
180/200 pk hahaha bedoelt tie.
Re: motor kietelen
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: motor kietelen
Haha, ja idd pony kracht ja
Maar k denk dat die niet veel harder loopt...
Maar k denk dat die niet veel harder loopt...
Re: motor kietelen
Nog ff na gedacht over de software van dr bak maar werkt de tiptronic functie dan nog?
En hoe ga ik aan de software komen?
Zit nu beetje te braon stormen maar wie heeft ervaring met chippen?
Ik Bdoel bij diesel is duidelijk verschil merkbaar maar hoe zit dat bij benzine...
En hoe ga ik aan de software komen?
Zit nu beetje te braon stormen maar wie heeft ervaring met chippen?
Ik Bdoel bij diesel is duidelijk verschil merkbaar maar hoe zit dat bij benzine...
Re: motor kietelen
je zou even kunnen kijken voor een grotere gasklep.
ik weet niet hoeveel mm de orginele is, maar de 3.0 l V6 blokken in amerika hebben volgens mij een 64mm (of de 3.5l v6)
ik weet niet hoeveel mm de orginele is, maar de 3.0 l V6 blokken in amerika hebben volgens mij een 64mm (of de 3.5l v6)
Re: motor kietelen
Je kunt wel lukraak de gasklep gaan vervangen door een groter exemplaar. Maar als de motor niet meer lucht nodig heeft is ditvolkomen nutteloos.
De enige reden wanneer de motor meer lucht nodig zou hebben is wanneer je gaat turbo chargen. Of als je de nokkenassen icm met kleppen gaat veranderen.
De enige reden wanneer de motor meer lucht nodig zou hebben is wanneer je gaat turbo chargen. Of als je de nokkenassen icm met kleppen gaat veranderen.
Re: motor kietelen
offtopic... doen jullie aan lange afstand forumen ofzo... rooksingnialen zijn nog sneller
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: motor kietelen
Nee,dat gaat nog met de trekschuit bij gebrek aan duiven...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...