De Avance, ombouwen naar Avance TT.
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
De Avance, ombouwen naar Avance TT.
De titel zegt et al.
Dat is het plan, van 2.5v6 naar vr2.
Ik kan aardig sleutelen, heb mijn eigen werkplaats etc.
Maar toch, voor t geval ik dingen vergeet vraag ik tips and tricks.
In oktober ga ik het volgende ophalen:
Motor + bijbehorende dingen
IC piping
Kabelboom
Ecu
Downpipe tot kat
Subframe
Do i need anything else?
En waar mag ik op letten?
Blok gaat eerst naar n revisiebedrijf om volledig nagekeken te worden/dingen gefixxed etc. Voordat het in de auto gaat.
Maar wil eerst zeker weten dat ik alles heb.
Wat voor koppeling raden jullie aan?
Ik zat zelf in de richting van een versterkte oem spec van sachs te denken.
Bvd.
Randy
Dat is het plan, van 2.5v6 naar vr2.
Ik kan aardig sleutelen, heb mijn eigen werkplaats etc.
Maar toch, voor t geval ik dingen vergeet vraag ik tips and tricks.
In oktober ga ik het volgende ophalen:
Motor + bijbehorende dingen
IC piping
Kabelboom
Ecu
Downpipe tot kat
Subframe
Do i need anything else?
En waar mag ik op letten?
Blok gaat eerst naar n revisiebedrijf om volledig nagekeken te worden/dingen gefixxed etc. Voordat het in de auto gaat.
Maar wil eerst zeker weten dat ik alles heb.
Wat voor koppeling raden jullie aan?
Ik zat zelf in de richting van een versterkte oem spec van sachs te denken.
Bvd.
Randy
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
Ik heb een black diamond koppeling erin zitten. MS heeft er volgens mij ook 1 in zijn vr2 hangen. MD-performance kan deze leveren.
Even hardop denken, aangezien duffy nogal wat problemen had met de bak is het misschien wel verstandig om geen race spec koppeling te pakken. Aangezien een iets lichtere koppeling lichter oppakt zal de klap op de tandwielen in de bak iets minder hard zijn....?
Even hardop denken, aangezien duffy nogal wat problemen had met de bak is het misschien wel verstandig om geen race spec koppeling te pakken. Aangezien een iets lichtere koppeling lichter oppakt zal de klap op de tandwielen in de bak iets minder hard zijn....?
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
ik heb werkelijk geen idee wat voor koppeling er bij mij in de sc zit/zat, maar ook ik heb de bak finaal aan gort gedraaid ik denk dat een vr4 bak wellicht een ding is om te overwegen, volgens mij kunnen die net ff iets meer hebben
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
Ik zou een ClutchMasters FX350 koppelingset aanraden. Prima mee te rijden, ondanks dat de versie die ik heb op de rand tussen straat en race zit. Geen geschok ofzo en niet absurd zwaar koppelen (zoals de ACT). Heeeeel kort heb ik met een Excedy rondgereden maar binnen een paar weken was ie al aan het doorslippen.
Een VR4 bak is niet echt een oplossing denk ik. In een VR4 worden de krachten verdeeld over de voor- en achteras. Er komt nooit 100% van het vermogen op alleen de voorwielen (of achterwielen). Dat betekent dat de bak en de transferbak naar achteren plus de dubbele differentielen samen de boel sterk genoeg maken om het vermogen kwijt te kunnen. Al het vermogen op de voorwielen door een VR4 bak (dichtgemaakt natuurlijk dan, geen as meer naar achteren)... ik weet dus zo net niet of dat 'de' oplossing is. De V6 bakken (mits in fatsoenlijke staat en niet al 100 keer (slecht) gereviseerd zoals Mark Duffy een heleboel keer gehad heeft) kunnen best wat hebben. Mijn V6 bak heeft het 8 jaar volgehouden! De koppelingen en later een paar hevels waren steeds de zwakke schakels. Uiteindelijk is ook op diverse tandwielen het een keer teveel geworden en rij ik nu met hagelnieuwe V6 bak rond, maar dat vind ik zeer acceptabel voor een handbak die ontworpen is voor rond de 200PK.
Een VR4 bak is niet echt een oplossing denk ik. In een VR4 worden de krachten verdeeld over de voor- en achteras. Er komt nooit 100% van het vermogen op alleen de voorwielen (of achterwielen). Dat betekent dat de bak en de transferbak naar achteren plus de dubbele differentielen samen de boel sterk genoeg maken om het vermogen kwijt te kunnen. Al het vermogen op de voorwielen door een VR4 bak (dichtgemaakt natuurlijk dan, geen as meer naar achteren)... ik weet dus zo net niet of dat 'de' oplossing is. De V6 bakken (mits in fatsoenlijke staat en niet al 100 keer (slecht) gereviseerd zoals Mark Duffy een heleboel keer gehad heeft) kunnen best wat hebben. Mijn V6 bak heeft het 8 jaar volgehouden! De koppelingen en later een paar hevels waren steeds de zwakke schakels. Uiteindelijk is ook op diverse tandwielen het een keer teveel geworden en rij ik nu met hagelnieuwe V6 bak rond, maar dat vind ik zeer acceptabel voor een handbak die ontworpen is voor rond de 200PK.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
Gaaf! zelf ben ik ook aan het kijken of het mogelijk is en wat er allemaal bij komt kijken dus ik hou je project mocht je dingen posten goed in de gaten! Wellicht voor mij het aankomende jaar een soort gelijk project
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
goed punt ik weet ook helemaal niets over de historie van mijn bak, anders gewoon met hele gladde banden rijden, dan krijgt die bak ook geen klappen meermarksanne schreef: De V6 bakken (mits in fatsoenlijke staat en niet al 100 keer (slecht) gereviseerd zoals Mark Duffy een heleboel keer gehad heeft) kunnen best wat hebben. Mijn V6 bak heeft het 8 jaar volgehouden! De koppelingen en later een paar hevels waren steeds de zwakke schakels. Uiteindelijk is ook op diverse tandwielen het een keer teveel geworden en rij ik nu met hagelnieuwe V6 bak rond, maar dat vind ik zeer acceptabel voor een handbak die ontworpen is voor rond de 200PK.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
misschien iets heel anders dan wat je nodig hebt maar moet die op het kenteken niet aangepast worden met het vermogen en of gewicht? Mocht er een keer iets gebeuren of een controle door de politie?
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
Natuurlijk moet dat officieel. Maar voor de apk niet van belang (wij kijken alleen naar aantal cylinders), en bij een reguliere politiecontrole zal dat ook niet zo spannend zijn. Pas als je een ongeluk veroorzaakt waar het om echt veel geld gaat of je spookt wat uit met de auto; en ze gaan technisch onderzoek doen, dan ga je gruwelijk hard nat en krijg je zelfs een proces aan je broek. Maar hoe groot is de kans dat het gebeurd? Nagenoeg nihiel.kevin1990 schreef:misschien iets heel anders dan wat je nodig hebt maar moet die op het kenteken niet aangepast worden met het vermogen en of gewicht? Mocht er een keer iets gebeuren of een controle door de politie?
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
ja van de apk weet ik dat ze daar niet op letten maar stel je hebt iemand van de politie die toch net een stukje meer interesse heeft in auto's en je der net uit pikt. geen idee of andere hem wel op kenteken hebben laten zetten. zit er zelf ook aan te denken om zo'n blok erin te leggen dus zal dit project goed volgen zover dit uiteraard word gepost haha.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
Wat ben je toch een grapjas ookKNOEI 8G schreef:MD-performance kan deze leveren.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
Re: De Avance, ombouwen naar Avance TT.
Hoe t zit mbt het kenteken, geen idee.. Wel staat er op mijn kenteken alleen het aantal cilinders en de inhoud.. Het vermogen staat op 0kw (geimporteerd uit duitsland).
Daarnaast eigenlijk ng een totaal andere vraag mbt de vr2 ombouw..:
WAT IS VET VERSCHIL IN SUBFRAMES, VAN DE VR4 EN N/A V6?
Daarnaast eigenlijk ng een totaal andere vraag mbt de vr2 ombouw..:
WAT IS VET VERSCHIL IN SUBFRAMES, VAN DE VR4 EN N/A V6?
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////