You fried your piston rings...

Voor info en vragen over performance tuning.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Triplexke
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 apr 2012, 23:29
Provincie: West Vlaanderen

You fried your piston rings...

Bericht door Triplexke »

Dit zal uiteraard op het oude forum al aan bod gekomen zijn, maar jammer genoeg kunnen we er niet veel meer op lezen (echt doodzonde!).

Dus even voor de fun de volgende vraag: Zijn er mensen die ervaring hebben met NOS/lachgas-inspuiting op de 2.5 V6?

Is het zo leuk als het klinkt? En haalt het meteen ook niet je hele wagen in de soep? :oops:

M'n enige ervaring met NOS komt uit de Fast and furious-films, dus vraag ik het liever nog es na :)

Niet zeker of ik het zou doen, maar ik geloof dat het ondertussen allemaal wel betaalbaar geworden is?

Grtjs, Jelle.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: You fried your piston rings...

Bericht door MD »

jelle,
het is goed te doen, al moet je uiteraard niet te zwaar gaan.
sneaky pete of de sniper kit zijn goed te doen.
ik heb zelf met de sneaky pete gereden op de 2L en later op het evo blok.
met de 2L heb ik ook met standaard setup gereden en het evo blok was wel het 1 en ander aan verandert.
ik zou het gewoon bij een droog systeem houden en niet naar een wet gaan.
dat ken aardig je blokkie naar de knopen helpen(standaard blok).
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
Triplexke
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 apr 2012, 23:29
Provincie: West Vlaanderen

Re: You fried your piston rings...

Bericht door Triplexke »

Hey,

Thx voor de info, ik ben het aan het overwegen! lijkt me leuk om op het "gepaste" moment iets extra achter de hand te hebben ;)

Ik weet waar ze te vinden als het zover is, thx MD!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
GALANDY
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 apr 2012, 12:47
Provincie: Antwerpen (B)

Re: You fried your piston rings...

Bericht door GALANDY »

NOS valt onder gevarengoed, met andere woorden als je dit wilt vervoeren en/of gebruiken in je auto moet je in bezit zijn van een ADR attest (Europese wetgeving)
Het is maar dat je het weet moest je ooit douane tegenkomen ben je mooi de klos. douane hebben geen gevoel voor humor.
Alle voertuigen, ongeacht de vervoerwijze en de hoeveelheid, voor het transport van samengeperste, vloeibaar gemaakte of onder druk opgeloste gassen, vallen onder het ADR-vervoer (vervoer van gevaarlijke goederen over de weg). Europees verdrag betreffende het internationaal vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg of ADR. ADR staat voor Accord européen relatif au transport international des marchandises Dangereuses par Route. Via een Europese richtlijn is het ook van toepassing op het grondgebied van de Lidstaten van de Europese Unie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: performance tuning”