Van 2.0 naar VR-2.
Van 2.0 naar VR-2.
Hey mede galant liefhebbers,
Ik heb grootse plannen voor mijn galant maar ik weet niet of ze ook echt te doen zijn.
Zoals jullie misschien weten heb ik een galant 2.0. Ik ben van plan om een donor VR-4 te kopen, zodat ik niet alleen de motor, maar ook de vierwiel aandrijving over kan zetten.
Nou is mijn vraag: is dit mogelijk? Of zit mijn galant er van onder compleet anders uit dan de VR-4?
En hoe zit het met de aandrijf assen? Ik kan me voorstellen dat die van de 2.0 niet zo sterk is gemaakt als de v6..
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en als er nog iets anders is wat ik moet weten hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!
Steef
Ik heb grootse plannen voor mijn galant maar ik weet niet of ze ook echt te doen zijn.
Zoals jullie misschien weten heb ik een galant 2.0. Ik ben van plan om een donor VR-4 te kopen, zodat ik niet alleen de motor, maar ook de vierwiel aandrijving over kan zetten.
Nou is mijn vraag: is dit mogelijk? Of zit mijn galant er van onder compleet anders uit dan de VR-4?
En hoe zit het met de aandrijf assen? Ik kan me voorstellen dat die van de 2.0 niet zo sterk is gemaakt als de v6..
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en als er nog iets anders is wat ik moet weten hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!
Steef
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Technisch zal het wel mogelijk zijn, hou er echter rekening mee dat je de auto officieel opnieuw moet laten keuren door de verandering in aantal cilinders/motorinhoud, ja kan dus beter een 2.5 als uitgangspositie nemen of de keuze maken voor een evo/FTO blok.
Voor de vierwielaandrijving zou ik niet weten, weet wel dat er wat verschil in chassis zit tussen reguliere galant en VR-4.
Voor de vierwielaandrijving zou ik niet weten, weet wel dat er wat verschil in chassis zit tussen reguliere galant en VR-4.
Re: Van 2.0 naar VR-2.
De hele vloer (de tunnel vooral) is bij een VR4 een stuk groter (er moet tenslotte naast een uitlaat ook een complete aandrijfas doorheen!). Het subframe is anders (maar KAN passen, afhankelijk van het productjaar van je Galant). En inderdaad, het chassis van een VR4 is sterker gemaakt om de extra krachten beter te kunnen opvangen.
En je hebt natuurlijk te maken met een situatie waarin bepaalde onderdelen typisch 'links' danwel 'rechts'-gestuurd zijn waardoor je hier en daar onderdelen lichtjes zal moeten modificeren en samenstellen uit LHD & RHD parts.
Zo'n complete LHD VR4 transformatie is eerder gedaan hier in NL, op het GF1 forum kun je wellicht nog wel wat terugvinden, ik ben even zijn naam kwijt, maar dat was een geweldig gelukte klus. Ik neem dat hij 'm later wilde verkopen en de grootste moeite had om een koper te vinden toen! Echt een prachtige ombouw was (is) dat.
En je hebt natuurlijk te maken met een situatie waarin bepaalde onderdelen typisch 'links' danwel 'rechts'-gestuurd zijn waardoor je hier en daar onderdelen lichtjes zal moeten modificeren en samenstellen uit LHD & RHD parts.
Zo'n complete LHD VR4 transformatie is eerder gedaan hier in NL, op het GF1 forum kun je wellicht nog wel wat terugvinden, ik ben even zijn naam kwijt, maar dat was een geweldig gelukte klus. Ik neem dat hij 'm later wilde verkopen en de grootste moeite had om een koper te vinden toen! Echt een prachtige ombouw was (is) dat.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Fluff, dan is het van 2.0 n/a naar vr4 toe ipv naar vr2
Echo, je zult altijd bij een motorwissel naar de rdw moeten gaan (officieel gezien)
Als je galant <98 gebouwd is, stelt de keuring bij de rdw niet zo veel voor.
Marksanne bedoeld malfie, dat was een vr4 7G.
Er is ook nog iemand geweest (jampie) die heeft zijn vr2 naar vr4 omgebouwd. maar dit was vanuit het V6 chassis.
Bij mij zit er ook een swap naar awd aan te komen, maar dat gaat nog wel eventjes duren
De tunnel van een 8G is groot genoeg, dus deze hoeft niet percé aangepast te worden.
In mijn beleving als je een normale galant 2.0 hebt kan je er beter voor kiezen om een vr4 te kopen in de UK en te laten importeren, daarna ombouwen van LHD naar RHD. (een V6 n/a sloper kopen) En dan het schutbord omlassen, stuurhuis omzetten en interieur omzetten. (Stuk goedkoper en in mijn beleving ook betere optie.
Er is iemand in Denemarken die dit al een aantal keren gedaan heeft bij vr4.
Echo, je zult altijd bij een motorwissel naar de rdw moeten gaan (officieel gezien)
Als je galant <98 gebouwd is, stelt de keuring bij de rdw niet zo veel voor.
Marksanne bedoeld malfie, dat was een vr4 7G.
Er is ook nog iemand geweest (jampie) die heeft zijn vr2 naar vr4 omgebouwd. maar dit was vanuit het V6 chassis.
Bij mij zit er ook een swap naar awd aan te komen, maar dat gaat nog wel eventjes duren
De tunnel van een 8G is groot genoeg, dus deze hoeft niet percé aangepast te worden.
In mijn beleving als je een normale galant 2.0 hebt kan je er beter voor kiezen om een vr4 te kopen in de UK en te laten importeren, daarna ombouwen van LHD naar RHD. (een V6 n/a sloper kopen) En dan het schutbord omlassen, stuurhuis omzetten en interieur omzetten. (Stuk goedkoper en in mijn beleving ook betere optie.
Er is iemand in Denemarken die dit al een aantal keren gedaan heeft bij vr4.
Re: Van 2.0 naar VR-2.
thanks guys!
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter alleen een motorswap doen of een vr-4 kopen en heel het interieur enzo ombouwen?
Is misschien wel een betere optie maar is het ook een beetje goed te doen?
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter alleen een motorswap doen of een vr-4 kopen en heel het interieur enzo ombouwen?
Is misschien wel een betere optie maar is het ook een beetje goed te doen?
Re: Van 2.0 naar VR-2.
alles is te maken, maar denk indd dat de makkelijkste optie of vr2 is of een vr4 ombouwen naar lhd
J&J Custom Performance
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Toyota-2JZ-GTE-Engine?
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Wauw, hij is weer levend zie ik.... die is lang stil geweest op t forum daar
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Sow, die heb ik ook een tijdje terug zitten lezen maar omdat ie zo lang niks meer had laten weten dacht ik dat hij hem in de prak had gereden ofzo. Echt een geweldig project!
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Heb het via FB gevolgd, geweldige wagen
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Watte?
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Das een geintje toch?
Re: Van 2.0 naar VR-2.
Komt ie overvliegen? (en dan wel op tijd landen )
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Van 2.0 naar VR-2.
gorch schreef:Hij wil mij helpen het zelfde te doen
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Van 2.0 naar VR-2.
zo'n 2jz-gte is wel iets duurder als een 6a13tt
Daarbij nog het project niet meegeteld
Daarbij nog het project niet meegeteld