Wat is mogelijk

Voor info en vragen over performance tuning.
Plaats reactie
Shaggy322
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2012, 21:00
Provincie: Groningen

Wat is mogelijk

Bericht door Shaggy322 »

Het begint toch weer te kriebelen :D
Zo'n Seat drie cilinder diesel en een Peugeot 306 is ook niet alles.......
De vrouw wil geen legnum :evil: omdat ze het rechts gestuurde niks vind.
Dus er wordt nu nagedacht over een station motion....ook mooi maarrrrrrr het mag wel wat sneller van mij.
Maar ik moet er aan verbruik ook niet op leeg lopen, die euro's wapperen nu al de knip uit.
Ik typ wat ideeën hier onder, nu is mijn vraag schiet ik er wat mee op? wat kost het? Is het technisch mogelijk?
Ik wil wel graag een automaat, dus past een vr4 5 bak ook op een standaard v6..is zuinig en rijd net even wat beter?
Turbo...sneller en verbruik gaat niet enorm stijgen?
En zoals in een andere post al te lezen was chip tuning.
Vr4 blok+ bak....nadeel is denk ik verbruik, maar wel snel :D

Dus ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën en schattingen van prijzen
kan ik dan eens kijken waar mijn bankrekening aan moet voldoen :D
Op het moment galant loos, daarvoor een 8g 2.0 automaat
[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Wat is mogelijk

Bericht door Xenon »

Tsja... eigenlijk heb je zojuist je eigen vragen zelf beantwoord. :uhu:
Een standaard V6 lijkt je niet snel genoeg? Natuurlijk is een VR4/VR2 een heuse klap sneller. Maar vlak de stille standaard V6 niet uit.
En met een beetje normale rechtervoet mag je 'm best zuinig noemen, al zal daar niet veel van over blijven als je 'm regelmatig gaat raken.

Wil je nog meer (turbo)power en nog steeds zuinig rijden ? FORGET IT! Daarnaast lust een 6A13TT superplus (98+) en heeft geen moeite om je elke 6 à 7 km van een liter sap af te helpen... :roll:

Of een VR4 5A/T-bak past zou ik zo niet durven bevestigen noch ontkennen. Zo ja, dan niet zonder aanpassingen.
Chiptuning op een N/A V6 is weggegooid geld. De schamele hoeveelheid extra peekaatjes die je eruit haalt staan in geen verhouding tot de prijs die je ervoor betaalt.

Mijn tip: Leer genieten van de souplesse van een (anno 2012 nog steeds machtig mooi) V6 naaimachien en accepteer dat je wellicht eens wordt afgedroogd door een dikke Duitser, of...
Go for the real 6A13TT-deal, waarmee jij diezelfde dikke Duitsers afdroogt, en wen aan het idee dat je om de 350km 60 liter RON98 mag gaan tappen...
Een middenweg? Die is er niet ;)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Wat is mogelijk

Bericht door KNOEI 8G »

En een V6 op LPG is leuk vlot en nog enigszins economisch te rijden!! :yes:
Afbeelding
Shaggy322
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2012, 21:00
Provincie: Groningen

Re: Wat is mogelijk

Bericht door Shaggy322 »

Ik had zoals sommige wel weten een 2.0 l automaat en mijn persoonlijke mening was, een fijn auto alleen er mist wat power.
De vr2/ vr4 is dus echt geen optie bij wat meer kilometers die euros gaan dan wel heel snel naar de Shell.
Mijn pa heeft een Audi weet niet hoe veel traps automaat en die gaat echt zijde zacht.
Hoe schakelt een vr4 automaat in vergelijking met een 4 traps auto? Weet iemand dat?
Is dit een wereld van verschil?
Maar aan de andere kant je haalt je wel wat op de hals, het is niet bak er onder en klaar als dat überhaupt al past.
Wat is het verbruik eigenlijk van een v6 bij een normale rijstijl hehehe

Misschien moet ik eigenlijk eerst maar eens een blokje om met een v6 voordat ik allemaal wilde plannen bedenk.
Maar het is wel leuk om op de bank allemaal leuke dingen bedenken :D
Op het moment galant loos, daarvoor een 8g 2.0 automaat
[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Wat is mogelijk

Bericht door Echo Whiskey »

De V6 rijdt bij mij 1op 10 maar bij anderen geloof ik ook wel 1 op 12, ligt inderdaad aan je rijstijl. :)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Wat is mogelijk

Bericht door KNOEI 8G »

Hihi, en bij mij 1 op 7.8.... :hypo:
Dat is dan wel handgeschakeld en niet het meest economisch gereden. M'n vriendin haalt er 1 op 9 mee.
Afbeelding
Boed
Berichten: 238
Lid geworden op: 11 mar 2012, 19:19
Provincie: Gelderland

Re: Wat is mogelijk

Bericht door Boed »

hiero 1 op 12 a13 met de automaat. totdat je het witte knopje aanraakt onder het pedaal XD
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: Wat is mogelijk

Bericht door MD-Performance »

De automaten van de galanten voel je heel licht overschakelen maar dat is een 4 traps automaat of voor de vr-4 een 5 straps (uit me hoofd) Maar een goede en verse sloot atf olie doet wonderen ! MAar zo zuiver zacht als een audi daar kan je bijna niet aan tippen zal ook wel aan de leeftijd liggen van de auto's neem aan dat de audi een stuk nieuwer is met meer nieuwere technologie.

Voor de rest de v6 motoren zijn bere sterk netals de 2.0 motoren op gas. Goed onderhoud is zoals bij elke auto een pre.

Gr. remco
Shaggy322
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2012, 21:00
Provincie: Groningen

Re: Wat is mogelijk

Bericht door Shaggy322 »

De Audi is van 2003 dus dat valt wel mee het is wel uit mijn hoofd zo'n nieuw type automaat volgens mij een dsg.
Wat mij opvalt is dat het verbruik tussen een 2 Ltr en een 2.5 niet heel veel uitmaakt.
Mijn ex liefde :D die reed ook tussen de 1 op 10 à 1 op 12.
Maar om alles samen te vatten: lekker naar een v6 motion/ avance kijken, geld bij elkaar verzamelen en lekker rijden.
Iedereen thx voor de tips
Op het moment galant loos, daarvoor een 8g 2.0 automaat
[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Wat is mogelijk

Bericht door Xenon »

Die 2003 Audi A/T's werken eigenlijk volgens het 'Variomatic' ofwel het beter bekende CVT-principe. Bij een accelerende Audi valt op dat de auto traploos versnelt met een (tot op zekere hoogte) constant blijvend toerental.
Een 8G (ongeacht V6/VR4) doet dat niet. Daar neem je per trap de schakelmomenten waar die imho ook zacht genoemd mogen worden. Je hoort meer dan dat je voelt. Het zijn fijne en comfortabele bakken.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: Wat is mogelijk

Bericht door MD-Performance »

DSG is een versnellingsbak volgens mij met dubbele koppelingen zoals de evo en outlander hebben
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: performance tuning”