Motor op 2 poten....
Motor op 2 poten....
Jongens, Ik heb een probleem.
Sinds ik mijn motor een reiniging heb gegeven loopt ie niet meer goed.
Hij loopt nog maar op 2 poten, ik heb de bougies vervangen, bobines en injectors laten reinigen maar dat maakt alle verbetering.
Ik kan ook injector 1 en 3 (vanaf distributieriem gezien)lostrekken en blijft op de zelfde manier lopen, ook als ik de bougies van 1 en 3 lostrek.
Als ie warm word begint de 3e cilinder te ploffen en knallen en als daarvan de injector lostrek is dat weer weg.
Dus er is iets goed mis.
Heb iemand nog enige suggesties.
Want de kosten lopen zo erg op...
Sinds ik mijn motor een reiniging heb gegeven loopt ie niet meer goed.
Hij loopt nog maar op 2 poten, ik heb de bougies vervangen, bobines en injectors laten reinigen maar dat maakt alle verbetering.
Ik kan ook injector 1 en 3 (vanaf distributieriem gezien)lostrekken en blijft op de zelfde manier lopen, ook als ik de bougies van 1 en 3 lostrek.
Als ie warm word begint de 3e cilinder te ploffen en knallen en als daarvan de injector lostrek is dat weer weg.
Dus er is iets goed mis.
Heb iemand nog enige suggesties.
Want de kosten lopen zo erg op...
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Motor op 2 poten....
euh, handigst is denk ik om eerst eens te achterhalen wat er nou wel werkt en wat niet.
Ik zag in je andere post dat je de nieuwe set bougies teruggewisseld hebt met de oude set, en dat dat niks uitmaakte. Okee.
Kun je eens wat vertellen over die "Engine Cleaner" ?
Is dat een flesje vloeibaar iets die je in je benzinetank hebt gegooid ? Dan zou je de injectoren gaan verdenken.
Of een foam via de luchtinlaat ?
Ik zag in je andere post dat je de nieuwe set bougies teruggewisseld hebt met de oude set, en dat dat niks uitmaakte. Okee.
Kun je eens wat vertellen over die "Engine Cleaner" ?
Is dat een flesje vloeibaar iets die je in je benzinetank hebt gegooid ? Dan zou je de injectoren gaan verdenken.
Of een foam via de luchtinlaat ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Motor op 2 poten....
Het was foam via de luchtinlaat.
Qua bougies is het zo dat ik van NGK naar Bosch ging misschien dat daar wat mee is, maar dat is niet zo.
De injectoren zijn net getest en ultrasone gereinigd, dus deze zijn en waren in orde.
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen.
Qua bougies is het zo dat ik van NGK naar Bosch ging misschien dat daar wat mee is, maar dat is niet zo.
De injectoren zijn net getest en ultrasone gereinigd, dus deze zijn en waren in orde.
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Motor op 2 poten....
Hmmm... als je de injectoren echt uit wilt sluiten zou je 1 en 3 eens moeten verwisselen met 2 en 4.
Hetzelfde geldt misschien wel voor de bougiekabels.
Tja, en zomaar uit interesse: Ik zag in je andere post dat je 2 bobines hebt.
Zit er nog een rotor/verdeelkap in jouw Galant? Of zitten bij jou de bougies direct op de bobines?
Je zou in het laatste geval dan verwachten dan cyl 1 en 4 op een bobine zitten, en cyl 2 en 3 op de andere (onstekingvolgorde 1342).
Dat klopt dan weer niet met de constatering dat cyl 1 en 3 niet meedoen.
Uhm, zitten de bougiekabels wel goed aangesloten eigenlijk ?
Ik probeer niet de wijsneus uit te hangen, meer om er logica in te brengen.
Hetzelfde geldt misschien wel voor de bougiekabels.
Tja, en zomaar uit interesse: Ik zag in je andere post dat je 2 bobines hebt.
Zit er nog een rotor/verdeelkap in jouw Galant? Of zitten bij jou de bougies direct op de bobines?
Je zou in het laatste geval dan verwachten dan cyl 1 en 4 op een bobine zitten, en cyl 2 en 3 op de andere (onstekingvolgorde 1342).
Dat klopt dan weer niet met de constatering dat cyl 1 en 3 niet meedoen.
Uhm, zitten de bougiekabels wel goed aangesloten eigenlijk ?
Ik probeer niet de wijsneus uit te hangen, meer om er logica in te brengen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Motor op 2 poten....
De injectoren zijn onderling al een keer gewisseld, dit geeft geen verschil.
Het klopt dat de 2 bobines op de bougie zitten en een aftak naar de andere bougies.
De kabels zijn alle doorgemeten en zijn goed.
Daarom begrijp ik het ook niet helemaal, maar zit ondertussen wel zonder rijdende auto
Het klopt dat de 2 bobines op de bougie zitten en een aftak naar de andere bougies.
De kabels zijn alle doorgemeten en zijn goed.
Daarom begrijp ik het ook niet helemaal, maar zit ondertussen wel zonder rijdende auto
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Motor op 2 poten....
okee ... dus ... heb jij de buitenste twee cylinders samen op een bobine ?
en de binnenste twee samen op de andere bobine ?
of zit dat toch weer anders bij jou ?
kun je de kabels eens nauwkeurig volgen ?
wie weet wat dat nog aan inzicht oplevert
als ik zo naar het plaatje kijk, (bijgevoegd), dan lijkt het alsof de aftakkingen bij jou niet werken, of verkeerd-om aangesloten zijn.
Als ze wel goed aangesloten zijn, zou je eens moeten kijken of er wel een vonk komt uit die aftakking.
Zo niet... tja, dan zit daar een probleem.
en de binnenste twee samen op de andere bobine ?
of zit dat toch weer anders bij jou ?
kun je de kabels eens nauwkeurig volgen ?
wie weet wat dat nog aan inzicht oplevert
als ik zo naar het plaatje kijk, (bijgevoegd), dan lijkt het alsof de aftakkingen bij jou niet werken, of verkeerd-om aangesloten zijn.
Als ze wel goed aangesloten zijn, zou je eens moeten kijken of er wel een vonk komt uit die aftakking.
Zo niet... tja, dan zit daar een probleem.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Motor op 2 poten....
F*CK (3x)
Wat ontzettend stom...
De 2 kabels van de bougies zaten aan de verkeerde bobine.
Ik vond al vreemd dat na dat de bougies waren vernieuwd hij niet meer liep.
Omdat jij zei volgorde 1342 en of de bougie kabels wel goed waren aangesloten begon ik te twijfelen en ben ik even op zoek gegaan naar een foto van een blok en zag dat het daar anders zat.
Wat ontzettend stom zeg, ik kan er niet over uit dat ik dit niet gezien heb na 4 dagen zoek en sleutelen.
Iedereen gebeld, het hele forum en google afgezocht en een kapitaal uitgegeven aan bobines, injectoren reiniging.
Het was de kabels omdraaien en starten lopen, als een zonnetje zo glad.
Maar ja, nu is alles weer als nieuw en hoef ik hier de eerst komende jaren niet naar om te kijken.
Ik dank jou voor het advies, ik dacht dat ik gek werd en was al van plan om hem naar een garage te brengen en te zweten dat ze iets ernstig zouden vinden zou als koppakking of een lekkage in het blok en er financieel op leeg te lopen of afscheid moeten nemen van de auto.
Nogmaals dank...
Wat ontzettend stom...
De 2 kabels van de bougies zaten aan de verkeerde bobine.
Ik vond al vreemd dat na dat de bougies waren vernieuwd hij niet meer liep.
Omdat jij zei volgorde 1342 en of de bougie kabels wel goed waren aangesloten begon ik te twijfelen en ben ik even op zoek gegaan naar een foto van een blok en zag dat het daar anders zat.
Wat ontzettend stom zeg, ik kan er niet over uit dat ik dit niet gezien heb na 4 dagen zoek en sleutelen.
Iedereen gebeld, het hele forum en google afgezocht en een kapitaal uitgegeven aan bobines, injectoren reiniging.
Het was de kabels omdraaien en starten lopen, als een zonnetje zo glad.
Maar ja, nu is alles weer als nieuw en hoef ik hier de eerst komende jaren niet naar om te kijken.
Ik dank jou voor het advies, ik dacht dat ik gek werd en was al van plan om hem naar een garage te brengen en te zweten dat ze iets ernstig zouden vinden zou als koppakking of een lekkage in het blok en er financieel op leeg te lopen of afscheid moeten nemen van de auto.
Nogmaals dank...
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Motor op 2 poten....
Kijk, wijze input van de heer foks! Mooi dat het opgelost is, nu snel weer km's maken met die G
Re: Motor op 2 poten....
Ik zou wel moeten, me blok staat nog vol met Cleaner wat eruit moet.
Dus gisteravond nog snel even wat km gereden om dat er weer uit te krijgen.
Maar ik moet zeggen hij loopt weer als een zonnetje.
Dus gisteravond nog snel even wat km gereden om dat er weer uit te krijgen.
Maar ik moet zeggen hij loopt weer als een zonnetje.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Motor op 2 poten....
Zo alles goed en wel ... veel rijplezier met je wagen!Eskimo schreef:F*CK (3x)
Wat ontzettend stom...
De 2 kabels van de bougies zaten aan de verkeerde bobine.
Ik vond al vreemd dat na dat de bougies waren vernieuwd hij niet meer liep.
Omdat jij zei volgorde 1342 en of de bougie kabels wel goed waren aangesloten begon ik te twijfelen en ben ik even op zoek gegaan naar een foto van een blok en zag dat het daar anders zat.
Wat ontzettend stom zeg, ik kan er niet over uit dat ik dit niet gezien heb na 4 dagen zoek en sleutelen.
Iedereen gebeld, het hele forum en google afgezocht en een kapitaal uitgegeven aan bobines, injectoren reiniging.
Het was de kabels omdraaien en starten lopen, als een zonnetje zo glad.
Maar ja, nu is alles weer als nieuw en hoef ik hier de eerst komende jaren niet naar om te kijken.
Ik dank jou voor het advies, ik dacht dat ik gek werd en was al van plan om hem naar een garage te brengen en te zweten dat ze iets ernstig zouden vinden zou als koppakking of een lekkage in het blok en er financieel op leeg te lopen of afscheid moeten nemen van de auto.
Nogmaals dank...
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Motor op 2 poten....
Gelukkig maar ...zoiets zou ook iets voor mij zijn :p
Re: Motor op 2 poten....
De fout is snel gemaakt als je er na kijkt.
De korte kabel lijkt rechts ernaast te horen en de lange met een bochtje om de bobine in de andere ernaast.
Maar helaas de korte moet dus er tegenover en de lange moet oversteken (ingewikkeld uitgelegd)
De korte kabel lijkt rechts ernaast te horen en de lange met een bochtje om de bobine in de andere ernaast.
Maar helaas de korte moet dus er tegenover en de lange moet oversteken (ingewikkeld uitgelegd)
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: Motor op 2 poten....
Ik heb de bougies 4 keer gecheckt sinds aankoop en 1x zelf vervangen, dus ik snap wat je er mee bedoeldEskimo schreef:De fout is snel gemaakt als je er na kijkt.
De korte kabel lijkt rechts ernaast te horen en de lange met een bochtje om de bobine in de andere ernaast.
Maar helaas de korte moet dus er tegenover en de lange moet oversteken (ingewikkeld uitgelegd)
Re: Motor op 2 poten....
fijn dat ie het weer doetEskimo schreef:F*CK (3x)
Nogmaals dank...
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Motor op 2 poten....
Die fout had ik na mijn motor wissel ook gemaakt... zoeken joh! En uiteindelijk zoiets stoms :p.
Heb die distributie wel 4x losgetrokken haha.
Heb die distributie wel 4x losgetrokken haha.
Re: Motor op 2 poten....
Altijd eerst die fout bekijken die makkelijk is,pas daar na ingewikkeld gaan zoeken..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...