motor pingelt, bougie vraag
motor pingelt, bougie vraag
Sinds enige tijd heb ik last van behoorlijk pingelen (zelfontbranding) dat het te horen is. Het zijn niet de stoters. Wanneer de motor warm is en bij lage gas positie stand (t/m 50%) kan ik het goed horen, wanneer ik vol gas geeft hoor ik het niet. Lijkt er op dus ie wat verkoolt is of de injectors vervuilt / benzine druk wat laag en daardoor de lean burn mode niet helemaal goed werkt. ECU geeft geen foutcodes hierover ieder geval. Ik wou beginnen met een koudere bougie,maar ik ben niet helemaal zeker of ik een koper bougie kan gebruiken, normaliter wordt de iridium gebruikt. Volgens CAPS lijkt het er op dat het kan en geeft een bkr5e-11 aan, ik wou dan een bkr6e-11 gebruiken. Wanneer dit een goed resultaat oplevert, stap ik over naar een iridium.
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
Re: motor pingelt, bougie vraag
De galant heeft een klopsensor... in principe zou die het mengsel moeten aanpassen (via de ecu) ik zou daar beginnen .
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: motor pingelt, bougie vraag
bedankt voor je reactie. ZIe wel knock counts middels evoscan, daarmee kan ie natuurlijk nog steeds fout zijn. Weet iemand waar ie zit ?
Re: motor pingelt, bougie vraag
heb hem gevonden, hij zit achter op het blok net onder de injector rail. De connecter is degene die boven op het blok zit achter de gasklep. Nu heb ik de sensor doorgemeten met multimeter en de handleiding geeft aan dat ie 2 ohm moet geven. Die van mij geeft niks op de multimeter. Handleiding geeft ook aan om te test rijden met de knock sensor disconnected. Bij mij wordt het met die test niks beter van. met de sensor niet verbonden, krijg ik ook een check engine lampje.
zou iemand die van hem / haar kunnen doormeten, of heeft iemand nog 1 liggen die zo door te meten is? ik vind het wat tegenstrijdig dat ie qua spanning wel juist wordt bevonden door de ecu.
ik heb een koudere bougie gestoken, maar helpt ook niks. ik heb de bkr6e-11 gepakt. In de usa caps wordt de bkr5e-11 aangegeven, terwijl de EU de iridium versie aangeeft (izfr5b).
zou iemand die van hem / haar kunnen doormeten, of heeft iemand nog 1 liggen die zo door te meten is? ik vind het wat tegenstrijdig dat ie qua spanning wel juist wordt bevonden door de ecu.
ik heb een koudere bougie gestoken, maar helpt ook niks. ik heb de bkr6e-11 gepakt. In de usa caps wordt de bkr5e-11 aangegeven, terwijl de EU de iridium versie aangeeft (izfr5b).
Re: motor pingelt, bougie vraag
waar staat die test in de manual?
zullen we het maar de wondere wereld van de gdi noemen? jij hebt toch een gdi?
zullen we het maar de wondere wereld van de gdi noemen? jij hebt toch een gdi?
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: motor pingelt, bougie vraag
had hem ergens van internet. ja correct gdi...
Re: motor pingelt, bougie vraag
dit is het deel met de ohm test
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: motor pingelt, bougie vraag
afgelopen week een bus power foam van amsoil geprobeert en gekocht via mdperformance. Na alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd geeft dit echt resultaat. Het is een heel stuk minder geworden, maar is er nog wel. Ik ga nog een paar keer proberen en ik heb het idee dat het dan echt weg gaat zijn. Jammer genoeg is dat spul moeilijk te krijgen, waarschijnlijk door milieu gedoe. to be continued