motor pingelt, bougie vraag

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

motor pingelt, bougie vraag

Bericht door dtdeg »

Sinds enige tijd heb ik last van behoorlijk pingelen (zelfontbranding) dat het te horen is. Het zijn niet de stoters. Wanneer de motor warm is en bij lage gas positie stand (t/m 50%) kan ik het goed horen, wanneer ik vol gas geeft hoor ik het niet. Lijkt er op dus ie wat verkoolt is of de injectors vervuilt / benzine druk wat laag en daardoor de lean burn mode niet helemaal goed werkt. ECU geeft geen foutcodes hierover ieder geval. Ik wou beginnen met een koudere bougie,maar ik ben niet helemaal zeker of ik een koper bougie kan gebruiken, normaliter wordt de iridium gebruikt. Volgens CAPS lijkt het er op dat het kan en geeft een bkr5e-11 aan, ik wou dan een bkr6e-11 gebruiken. Wanneer dit een goed resultaat oplevert, stap ik over naar een iridium.

Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: motor pingelt, bougie vraag

Bericht door Twain »

De galant heeft een klopsensor... in principe zou die het mengsel moeten aanpassen (via de ecu) ik zou daar beginnen .
Awesomeness = Verveling x Talent
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

Re: motor pingelt, bougie vraag

Bericht door dtdeg »

bedankt voor je reactie. ZIe wel knock counts middels evoscan, daarmee kan ie natuurlijk nog steeds fout zijn. Weet iemand waar ie zit ?
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

Re: motor pingelt, bougie vraag

Bericht door dtdeg »

heb hem gevonden, hij zit achter op het blok net onder de injector rail. De connecter is degene die boven op het blok zit achter de gasklep. Nu heb ik de sensor doorgemeten met multimeter en de handleiding geeft aan dat ie 2 ohm moet geven. Die van mij geeft niks op de multimeter. Handleiding geeft ook aan om te test rijden met de knock sensor disconnected. Bij mij wordt het met die test niks beter van. met de sensor niet verbonden, krijg ik ook een check engine lampje.

zou iemand die van hem / haar kunnen doormeten, of heeft iemand nog 1 liggen die zo door te meten is? ik vind het wat tegenstrijdig dat ie qua spanning wel juist wordt bevonden door de ecu.

ik heb een koudere bougie gestoken, maar helpt ook niks. ik heb de bkr6e-11 gepakt. In de usa caps wordt de bkr5e-11 aangegeven, terwijl de EU de iridium versie aangeeft (izfr5b).
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: motor pingelt, bougie vraag

Bericht door Twain »

waar staat die test in de manual?

zullen we het maar de wondere wereld van de gdi noemen? jij hebt toch een gdi?
Awesomeness = Verveling x Talent
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

Re: motor pingelt, bougie vraag

Bericht door dtdeg »

had hem ergens van internet. ja correct gdi...
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

Re: motor pingelt, bougie vraag

Bericht door dtdeg »

dit is het deel met de ohm test

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
dtdeg
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 sep 2014, 21:01

Re: motor pingelt, bougie vraag

Bericht door dtdeg »

afgelopen week een bus power foam van amsoil geprobeert en gekocht via mdperformance. Na alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd geeft dit echt resultaat. Het is een heel stuk minder geworden, maar is er nog wel. Ik ga nog een paar keer proberen en ik heb het idee dat het dan echt weg gaat zijn. Jammer genoeg is dat spul moeilijk te krijgen, waarschijnlijk door milieu gedoe. to be continued
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”