wat nu weer...
Re: wat nu weer...
Zou eens naar het oliepeil kijken als ik jou was!Want als dat gaat branden is het zeer miniem..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: wat nu weer...
Motorolie of bakolie???
Motorolie was toch een kannetje...
In het manual staat iets over sensor gasmeting uitlaat.
Motorolie was toch een kannetje...
In het manual staat iets over sensor gasmeting uitlaat.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: wat nu weer...
Niets met oliepeil te maken. Is een lampje dat er ergens een fout door een sensor in/bij de motor is waargenomen. Kan 100-en redenen hebben, of de sensor zelf. Even laten uitlezen dus.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: wat nu weer...
Kan idd vanalles zijn. iig niet het oliepeil!
Even laten uitlezen of zelf doen met de paperclip methode.
Even laten uitlezen of zelf doen met de paperclip methode.
Re: wat nu weer...
Ik rij morgen even langs de garage.
Ik hoop dat het wat simpels is....
Ik hoop dat het wat simpels is....
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Eenvoudig zelf uit te lezen: verbind pin 1 met pin 4 in de ODB stekker met een draadje of paperclip (zit rechts onder het stuur paneel van het dashboard). Zet dan je contact op 'ACC' en je ziet aan het geknipper van dit engine-lampje vanzelf de storingscode. Langzaam knipperen = 10 punten, snel knipperen = 1 punt. Tel bij elkaar op en je weet de code, bijvoorbeeld: 2x langzaam en 2x snel = engine code 22. De codes zijn vast op GF te vinden en anders roep je het maar welke code je hebt hier het topic dan kan iemand het wel even voor je opsnorren.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: wat nu weer...
Waar zit die stekker precies.
Zie er meerdere onder de dash..
Zie er meerdere onder de dash..
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Gevonden...
Het abs lampje geeft code 24 en 23
Het abs lampje geeft code 24 en 23
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Bij mij in de 7G is dat toch het oliedruklampje.Gaat even aan als je start en dan gaat die weer uit als de oliedruk goed is...Galant-gti-2.0 schreef:Niets met oliepeil te maken. Is een lampje dat er ergens een fout door een sensor in/bij de motor is waargenomen. Kan 100-en redenen hebben, of de sensor zelf. Even laten uitlezen dus.
Zou toch gek zijn als het een generatie later iets volkomen anders betekent...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: wat nu weer...
Euh.... Dat lampje is al zolang er motor management is, het "Check Engine" lampje....
Die gaat inderdaad aan bij het op contact zetten en kort daarna weer uit.....
Oliedruk is een kannetje
Die gaat inderdaad aan bij het op contact zetten en kort daarna weer uit.....
Oliedruk is een kannetje
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: wat nu weer...
Jij bent me er eentje, af en toeLowlands schreef:Bij mij in de 7G is dat toch het oliedruklampje.Gaat even aan als je start en dan gaat die weer uit als de oliedruk goed is...Galant-gti-2.0 schreef:Niets met oliepeil te maken. Is een lampje dat er ergens een fout door een sensor in/bij de motor is waargenomen. Kan 100-en redenen hebben, of de sensor zelf. Even laten uitlezen dus.
Zou toch gek zijn als het een generatie later iets volkomen anders betekent...
Nog nooit heeft een lampje van de motor aangegeven dat het oliepeil te laag is. Sterker nog, zelfs het oliekannetje geeft niet het peil aan; maar de druk. En er kan best wat mis zijn met de druk, terwijl de olie op niveau is
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: wat nu weer...
Precies. Snel vergeten die olie-discussie, dat is in alle Galants hetzelfde: even gaat het lampje aan en binnen een paar seconden weer uit.
Maar dat heeft allemaal totaal niets te maken met wat hier aan de hand is.
Dat je ABS codes hebt is meestal niet meteen reden tot actie: een keer resetten (dacht niet dat je dat zelf kunt doen via de accupool loshalen, dus even langs de dealer), daarna een stukje rijden en opnieuw uitlezen. Blijven ze weg dan is er dus niets aan de hand. Komen ze terug dan moet je daar echt op onderzoek uit. Wat ik niet snap is het check-engine lampje dat dus een keer is aangegaan, maar blijkbaar geen code afgeeft bij het OBD-uitlezen?
Maar dat heeft allemaal totaal niets te maken met wat hier aan de hand is.
Dat je ABS codes hebt is meestal niet meteen reden tot actie: een keer resetten (dacht niet dat je dat zelf kunt doen via de accupool loshalen, dus even langs de dealer), daarna een stukje rijden en opnieuw uitlezen. Blijven ze weg dan is er dus niets aan de hand. Komen ze terug dan moet je daar echt op onderzoek uit. Wat ik niet snap is het check-engine lampje dat dus een keer is aangegaan, maar blijkbaar geen code afgeeft bij het OBD-uitlezen?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: wat nu weer...
Net bij de garage geweest, en konden me vertellen dat het de stationair regeling was.
P0505 stationair loop (melding op MUT2)
Dus even de stappen motortje na kijken.
Ik heb een week geleden de gas klephuis gereinigd en met volle belasting ingeleerd, dus even overnieuw zonder zware belasting (alleen airco aan)
P0505 stationair loop (melding op MUT2)
Dus even de stappen motortje na kijken.
Ik heb een week geleden de gas klephuis gereinigd en met volle belasting ingeleerd, dus even overnieuw zonder zware belasting (alleen airco aan)
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Ik heb nog steeds last dat dit lampje aan gaat.
Ik heb de stappenmotor eraf gehaald en deze geeft 53 ohm als ie warm is en 43 ohm als is koud is.
Is dit echt niet goed of is dat normaal.
Op het overzicht staat dat ie 22 tot 38 mag zijn bij 20 graden.
Ik heb de stappenmotor eraf gehaald en deze geeft 53 ohm als ie warm is en 43 ohm als is koud is.
Is dit echt niet goed of is dat normaal.
Op het overzicht staat dat ie 22 tot 38 mag zijn bij 20 graden.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Als het nou een paar Ohm verschil is... maar zoveel verschil! Die is stuk.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: wat nu weer...
Hoe gaat zo'n ding stuk dan.
Hij ziet er helemaal nieuw uit ook van binnen.
En wat kost een nieuwe, 2e hands zal ook een risico zijn qua leeftijd.
Hij ziet er helemaal nieuw uit ook van binnen.
En wat kost een nieuwe, 2e hands zal ook een risico zijn qua leeftijd.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Zo,....
Van Blue Print €365,-
Mark... Jij heb er nog 1 liggen kan je die naar de BBQ meenemen.
Van Blue Print €365,-
Mark... Jij heb er nog 1 liggen kan je die naar de BBQ meenemen.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Tuurlijk, neem ik mee!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: wat nu weer...
Hij ziet er wel anders uit dan de mijne.
Past het wel???
Ik heb er 1 met 2 schroeven...
Past het wel???
Ik heb er 1 met 2 schroeven...
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Heb je ook nog het rubberen pakkingsring die van mij is helemaal uitgelubberd.marksanne schreef:Tuurlijk, neem ik mee!
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Was dus toch de stappenmotor blijkbaar.
Na het wisselen de dag erna nog 1 keer de storing en daarna niet meer gezien
Nou hopen dat het zo blijft.
Na het wisselen de dag erna nog 1 keer de storing en daarna niet meer gezien
Nou hopen dat het zo blijft.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
mooi, houden zo !
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: wat nu weer...
Mooi dat dit euvel nu opgelost is Paul!
Re: wat nu weer...
Oh, te vroeg gejuicht.
Het lampje brandt weer....
GGggrrr...
Het lampje brandt weer....
GGggrrr...
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Dan zou ik als ik jou was ff je ecu resetten. (Dmv accupool loshalen) en als ie daarna weer een storing geeft zelf even uitlezen en kijken wat ie te klagen heeft.
Re: wat nu weer...
Idd ff accu loshalen, desnoods ff lampen aan zetten dat ie alle stroom eruit trekt
En daarna stroom erop, auto starten en 10/15 min stationair laten draaien (zeker geen gas geven ook al zou die ff slecht lopen soms)
Als daarna is ingeleerd, en zou nog fouten geven ff laten uitlezen bij de dealer
En daarna stroom erop, auto starten en 10/15 min stationair laten draaien (zeker geen gas geven ook al zou die ff slecht lopen soms)
Als daarna is ingeleerd, en zou nog fouten geven ff laten uitlezen bij de dealer
Re: wat nu weer...
Dat heb ik al zo vaak gedaan dat ik sleuteltje 10 standaard in me auto heb liggen. en de moer van me accu bijna lam is.
Ik heb zelf de zender niet meer in me radio staan, die moet ik dan elke dag opnieuw erin zetten.
De paperclip methode geeft geen storing, alleen op de ABS maar die is niet terug te vinden in de MUT2 bij de dealer.
En wat de dealer vindt is iets met stationair loop, maar daar is niks in te vinden.
DUS....
Ik heb zelf de zender niet meer in me radio staan, die moet ik dan elke dag opnieuw erin zetten.
De paperclip methode geeft geen storing, alleen op de ABS maar die is niet terug te vinden in de MUT2 bij de dealer.
En wat de dealer vindt is iets met stationair loop, maar daar is niks in te vinden.
DUS....
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Heb je verder nog klachten behalve het oplichtten van dat irritante lampje?
Re: wat nu weer...
Dan zou ik er voor kiezen om de even links te laten liggen en als je een paar dkm verder bent te kijken of ie dan het probleem nog steeds heeft.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: wat nu weer...
Staat er in dat grote boek niet iets over foutzoeken bij ABS?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: wat nu weer...
LA en RA ABS sensor (code 23 en 24) volgens de paperclip.
Maar deze zijn alleen te zien via de paperclip methode en niet via de Mut2 de garage ziet geen errors in de ABS.
Maar deze zijn alleen te zien via de paperclip methode en niet via de Mut2 de garage ziet geen errors in de ABS.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
Als het ABS is moet ook je ABS lampje blijven branden, meestal gaat je motorlampje dan niet branden
Hoop alleen niet voor je dat dat zo is, want ik heb 1 sensor achter laten vervangen, en is alleen dealer nieuw te krijgen aan 530 euro ex montage
Maar zou idd ff kijken wat t na verloop van tijd doet
Kan ook makkelijk een vuile sensor of stekker zijn die zo af en toe es denkt een storing te hebben
Hoop alleen niet voor je dat dat zo is, want ik heb 1 sensor achter laten vervangen, en is alleen dealer nieuw te krijgen aan 530 euro ex montage
Maar zou idd ff kijken wat t na verloop van tijd doet
Kan ook makkelijk een vuile sensor of stekker zijn die zo af en toe es denkt een storing te hebben
Re: wat nu weer...
Sensor heb ik nog wel, anders is wel iemand op het forum die heeft liggen
De storing op de ABS komt denk ik van de remmen test bij de RDW.
Maar zie je alleen met paperclip de garage ziet ze niet.
Na de wissel van de stappenmotor gaf de Mut wel aan dat er iets was met de stappenmotor deze hebben ze gereset en is 4 dagen weg geweest.
Wat ik wel heb gemerkt vandaag is dat de motor wat onrustig loopt als ik stil sta.
Bougies waren al vervangen, dus ga in het weekend even kijken naar de verdeelkap.
De storing op de ABS komt denk ik van de remmen test bij de RDW.
Maar zie je alleen met paperclip de garage ziet ze niet.
Na de wissel van de stappenmotor gaf de Mut wel aan dat er iets was met de stappenmotor deze hebben ze gereset en is 4 dagen weg geweest.
Wat ik wel heb gemerkt vandaag is dat de motor wat onrustig loopt als ik stil sta.
Bougies waren al vervangen, dus ga in het weekend even kijken naar de verdeelkap.
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
En toen ging het lampje vanzelf weer uit...
Huh...
Huh...
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
Re: wat nu weer...
wist je niet dat er mitsu kabouters zijn die snachts aan je auto werken?
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: wat nu weer...
Ha, als dat zo is heb ik nog een verlang lijstje
Galant Owner - because the rest are JUST cars.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: wat nu weer...
Dan moet je eerst een geschikt offer brengen aan de Mitsubishi goden, voor de kabouters weer aan het werk gaan!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: wat nu weer...
Nieuwe kruiwagens en hengeltje zeker...
Galant Owner - because the rest are JUST cars.