2.0 glxi cruise control inbouwen...

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door Jacobvandervoort »

Wat zijn de mogelijk heden....?

Het gaat om mijn 2liter glxi van 2000. In de Haynes manual heb ik wel het een en ander kunnen vinden over een vacuum gestuurde cruise control maar der is verder op internet vrij weinig over te vinden.

Nu is mijn vraag:

* Is het uberhoupt mogelijk op dit model ?
* Loopt de bedrading etc mogelijk al in de auto?
* Wat heb ik allemaal nodig?

Iemand een idee hoor ik het graag!

Dit schema heb ik kunnen vinden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door menno3x8g »

Ik weet dat het kan, want ik heb weleens in een 2.0 liter 8G met aftermarket cruise-control gereden.
Voor de 6A13TT motor heb ik al materialen klaar liggen (geen gebrek daaraan met een paar slopers voor de deur), maar moet uitzoeken hoe de draadjes moeten lopen en waar aan te sluiten ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: 2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door Batsgeit »

Ik weet ook zeker dat het kan, ik rij in een 2.0 8G met een John Gold installatie. Bevalt prima, hoewel origineel natuurlijk mooier is :)
Jacobvandervoort
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 okt 2015, 21:26

Re: 2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door Jacobvandervoort »

Ik heb nu iemand gevonden die een gasklephuis met cruise der op tekoop heeft. eventueel ook de rest van het cruise control spul heeft die er bij zit nog in de auto dus moet ik der zelf uitslopen. het is gewoon origineel spul dus het moet kunnen. weet iemand of dit een beetje plug and play is? zit der veel electra aan?
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: 2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door Yeti »

Als je het origineel wil houden zou ik eerst eens uitzoeken of je misschien je klokspring van je stuur niet moet vervangen. De cruisecontrole bediening draait af fabriekl met het stuur mee en volgens mij heeft een klokspring van een 2.0 GLX niet genoeg elektrische contacten.

Ik heb zelf in 1999 een GLX Limited Edition met CC besteld en daar zit dan een aftermarkt CC in.

Ik zal eens kijken in de elektrische schema's wat je nodig hebt maar het zal meer zijn dan je denkt.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
MattoB
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 feb 2017, 16:21

Re: 2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door MattoB »

Word wel een lang project.
Heb een vacuüm cc weten te regelen vanuit een v6.
Helemaal compleet. :D en gelukkig labelt hij alles..
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: 2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door Yeti »

Alles wat je nodig hebt is te vinden via het elektrisch schema

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=64&t=252

Je kan dan uitzoeken welke connectors al aanwezig zijn en welke extra onderdelen je nog nodig hebt.

Succes

En laat even weten of het gelukt is.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: 2.0 glxi cruise control inbouwen...

Bericht door Yeti »

Even reagerend op dit oude draadje, je weet nooit wie er nog mee bezig gaat.

Binnen kort een How To (wachtend op een paar onderdelen) Houd er rekening mee dat de V6, 2.4 en de 2 Liter allemaal een verschillend gasklephuizen hebben. Wil je de 2.0L ombouwen dan heb je een 2.0L gasklephuis (MD338429) nodig. Het vacuum mechaniek is niet over te zetten naar het standaard gasklephuis (MD338428) deze mist een aantal bevestigingspunten.

Aangezien de 2.0L gasklephuizen MET Cruise Control 2e hands erg schaars zijn heb ik er gelukkig nog ééntje kunnen vinden.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”