Motor wisselen 2L LPG

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
martijnver13
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
Provincie: Noord-Brabant

Motor wisselen 2L LPG

Bericht door martijnver13 »

Goedenavond,

Dit is meer ter oriëntatie, maar als ik iemand een goede tip heeft, zou ik tot koop over kunnen gaan. Van 2 liter 4g63 heeft een erg hoog prijskaartje om te repareren. 1 die ik voorlopig niet kan betalen. Dus hoe krijg ik die prijs omlaag. Heeft iemand een idee wat ik kwijt ga zijn voor een goed blok? Kan ik ieder blok soortgelijk blok erin leggen, of moet ik echt een blok hebben die al op LPG heeft gelopen? De eventuele wissel zelf gaat wel lukken, daar maak ik me geen zorgen om. Heeft iemand een idee wat er bij komt kijken wat ik over het hoofd zie? Zou toch allemaal plug en play moeten zijn als ik hetzelfde blok erin leg? En heeft iemand evt een goede tip voor me voor een blok?

Groetjes Martijn
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Motor wisselen 2L LPG

Bericht door menno3x8g »

Lijkt me lastig om een 2.0 blok te vinden, zie ik zelden te koop staan. Euro 200?
Ik zou eens offerte van van Deijne of Eric de Kort vragen als ze wat hebben liggen.
LPG: kan je altijd na-inbouwen. Moet je wrsch wel nieuwe injectoren in zetten.

(Voor geval dat: in juni/juli 2017 heb ik een goed lopend en niet lekkend 2.0 blok beschikbaar dat 'slechts' 500dkm op LPG heeft gelopen, LPG installatie mag ook mee. APK afkeur vanwege doorrot balken achter. Mag je voor een zacht prijsje overnemen, maar moet je nog wel komen halen of laten verzenden).
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Motor wisselen 2L LPG

Bericht door Ran-DiZzle »

Ik heb nog wel een v6 blok staan met 170.XXX op de klok. Haha.
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Motor wisselen 2L LPG

Bericht door Uray25 »

Oh, interessant...
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”