Geen druk meer op de koppeling

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Geen druk meer op de koppeling

Bericht door Integra »

En toen kon ik niet meer schakelen....
Als je de koppeling in trapt is het net of trap je in het luchtledige.
Enige manier om nog weg te komen is starten in de versnelling en bij remmen opnieuw starten...
Is dit de zogenaamde hulpcilinder? Olie in het potje van de koppeling staat keurig op peil....
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Geen druk meer op de koppeling

Bericht door Ran-DiZzle »

Kan heel goed, cilinder begeeft t dan "van binnen"
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Geen druk meer op de koppeling

Bericht door Ran-DiZzle »

Is geen rocketscience. Opzich een simpel klusje, als k t goed heb zit ie aan de buitenkant op de bak met 2 boutjes.
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Geen druk meer op de koppeling

Bericht door Integra »

Inderdaad, 2 boutjes en een leiding.... Erg makkelijk bij te komen en blijkbaar was hij goed stuk. Nieuwe gemonteerd, nieuwe olie en ontlucht en hij doet het weer :)
mitsumazda
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55

Re: Geen druk meer op de koppeling

Bericht door mitsumazda »

Hoi hoi.

Even regageren.
Ik heb een galant 2.5 v6.
Zelfde probleem met koppelen.
Geen druk platen komen moeizaam vrij.

Hoofdkoppelcilinder vervangen, geen resultaat, goed laten ontluchten maar geen effect.
Cilinder bij motor vervangen geen soulaas.

Vervolgens de vierkante demper bijnhet blok omzeild geen effect.

Koppeling komt niet terug. Na terughalen koppeling wel te schakelen tussen 12345 maar in de achteruit komt ie niet.

Koppelingsplaten zijn vorig jaar verwisseld, daarna geen probleem voor half jaar.

Toen kon ik niet meer schakelen, heb met de voet het pedaal terugngehaald waarna het weer beter ging.

Nu dus ondanks alle vervangingen niet te schakelen.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Geen druk meer op de koppeling

Bericht door Yeti »

Is het druklager tevens vervangen bij vevanging koppeling en de geleiderbus waar het lager over schuift vervangen?

Clutch release fork uitgesleten, of fulcrum (bolletje waar de vork op draait) uitgesleten?

Als het pedaal niet terug komt:
Veer bij Koppelingspedaal gebroken? Heb je het koppelingspedaal al eens losgenomen?

Heb je alle leidingen gecontoleerd op scherpe knikken en/of verstoppingen.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Geen druk meer op de koppeling

Bericht door marksanne »

Zitten de schakelkabels nog wel vast op de beugel op de versnellingsbak? Ze zitten standaard 'geveerd' met rubber (tegen trillingen in de pook) op de dat beugeltje en als dat rubber breekt/scheurt komt de pook niet goed in de versnellingen en zal ook z'n effect hebben op de koppeling.

Je hebt alle andere logische punten al nagelopen/vervangen, dus er blijft niet veel meer over. Dit zou me niet verbazen in ieder geval, ik heb het zelf ook ooit gehad dat zo'n rubbertje van die beugel afscheurde en het een lastig verhaal werd om te koppelen.

Ik ben benieuwd! laat het weten als je eruit hebt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”