Goedemorgen allemaal,
Het heeft ook allemaal in mijn project topic gestaan, maar ik vat het nog even samen.
Ik dacht aanvankelijk dat de koppakking eruit lag, vanwege gele drap in de oliedop en koelvloeistof ineens weg. Daarop de auto naar een vriend gebracht om de koppakking en distributie te doen. Ze zijn eerst goed gaan kijken, en de koppakking bleek goed te zijn. Koelvloeistof lek kwam van een kapotte slangklem, en dat is gelijk gerepareerd. Toen er daarna een plasje olie onder de auto lag, zijn ze dat gaan uitzoeken. Diagnose: krukaskeering en nokkenaskeering, waarvoor de complete motor uit elkaar zou moeten.
Schoonpa heeft ook redelijk verstand van auto's (al is hij meer van het Duitse spul), en hij geeft aan dat voor een krukaskeering de motor helemaal niet uit elkaar hoeft, dit zou gewoon via de carterpan moeten kunnen.
Op gas loopt de motor steeds beroerder, maar op het moment dat ik naar benzine overschakel is al het pit weer terug. Het voelt helemaal niet aan als een slechte motor. Dan zou er dus in de gasinstallatie iets niet goed zitten (niet gek met 419k op de teller zonder problemen). Ook heb ik nog geen olie onder de auto gezien, en ik hoef niet overmatig aan te vullen. Ik vraag me dus af of het wel echt zo slecht is.
Is er iemand hier die tijd zou hebben om binnenkort eens (tegen betaling) nog een keer ernaar te kijken om te zien of er wel echt iets mis mee is? En wat het ongeveer zou kosten om het repareren?
Groetjes Martijn
Second opinion - zogenaamd slechte motor
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Second opinion - zogenaamd slechte motor
zou eerst de problemen op benzine oplossen en daarna pas naar het gas gaan kijken.
ligt er nu wel of geen olie onder de auto? Een druppeltje is niet zo erg, is niet direct APK afkeurpunt en met zo'n ouwe bak zou ik zeggen: niks aan doen.
Dat gas kan vanalles zijn, versleten gasinjectoren , gasfilter al 100 jaar niet vervangen, gaspomp gaar (geen druk) ... als alles goed is misschien de gascomputer opnieuw programmeren, die staat vermoedelijk nog ingesteld op de motor zo die was toen het ingebouwd werd... maar dat kun je pas doen als zeker is dat het systeem mechanisch goed is.
ligt er nu wel of geen olie onder de auto? Een druppeltje is niet zo erg, is niet direct APK afkeurpunt en met zo'n ouwe bak zou ik zeggen: niks aan doen.
Dat gas kan vanalles zijn, versleten gasinjectoren , gasfilter al 100 jaar niet vervangen, gaspomp gaar (geen druk) ... als alles goed is misschien de gascomputer opnieuw programmeren, die staat vermoedelijk nog ingesteld op de motor zo die was toen het ingebouwd werd... maar dat kun je pas doen als zeker is dat het systeem mechanisch goed is.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Second opinion - zogenaamd slechte motor
hoelang loopt de motor al op gas?
Awesomeness = Verveling x Talent
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Second opinion - zogenaamd slechte motor
Ik vind dus bijna niets, en ook het oliepeil blijft goed. Gasinjectoren zijn op 345k gereviseerd. Zal hem binnenkort is beurtje geven. Verse olie, bougies, die rubbers in de bougiegaten heb ik ook al liggen. Kijken wat ie dan doet.
De gasinstallatie is affabriek. In de tussentijd enkel de gasinjectoren gereviseerd, was er 1 lek.
De gasinstallatie is affabriek. In de tussentijd enkel de gasinjectoren gereviseerd, was er 1 lek.
Re: Second opinion - zogenaamd slechte motor
Wat voor injectoren ?
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 12:39
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Second opinion - zogenaamd slechte motor
Hoe bedoel je? Mijn kennis is vrij beperkt. Ik heb destijds begrepen dat de gasinstallatie eigen injectoren heeft. Daarvan lekte er 1 waarna ze alle 4 uit elkaar zijn gehaald, schoongemaakt, rubbers vervangen en terug erin. Knapte ie flink van op