Verbruik V6 Automaat
Verbruik V6 Automaat
Vandaag voor de tweede keer in mijn Mitsubishi-loopbaan de tank van mijn Station volgemikt, ik was benieuwd naar het verbruik van die zespittert.
424 km met 47 liter, dat maakt 1 op 9.
Valt me alles mee, ik heb hoofdzakelijk korte stukjes gereden, iedere keer maximaal 10 km, bijna geen snelweg gezien.
Ben benieuwd wat hij doet op een verre rit.
Effe denken hoor...binnenkort is het dragrace in Drachten...strak plannetje
424 km met 47 liter, dat maakt 1 op 9.
Valt me alles mee, ik heb hoofdzakelijk korte stukjes gereden, iedere keer maximaal 10 km, bijna geen snelweg gezien.
Ben benieuwd wat hij doet op een verre rit.
Effe denken hoor...binnenkort is het dragrace in Drachten...strak plannetje
Re: Verbruik V6 Automaat
Dat gaat je alleszins nog meer meevallen .
Als je hele stukken kunt afleggen met de cruise op 120 à 130 km/h, moet zeker 1:11 en niet zelden zelfs 1:12 haalbaar zijn.
Als je hele stukken kunt afleggen met de cruise op 120 à 130 km/h, moet zeker 1:11 en niet zelden zelfs 1:12 haalbaar zijn.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Verbruik V6 Automaat
ja met de galant is het al vrij snel goedkoper om om te rijden via de snelweg.. ik haalde met mijn v6 op benzine in de stad vaak maar 1:7. op de snelweg eigenlijk altijd 1:12 of nog beter zeker als je stopt met gas geven bij de 100k/h is veel hoger ook nog haalbaar. in een econemy run heb ik een tank bijna leeg gereden op de snelweg alleen maar 100 km/h gereden en geen onnodige stuurbewegingen, antene naar beneden, airco uit, banden op maximale spanning, etc etc ik kam toen gecorrigeerd (afwijking kmteller) boven de 1:17 uit, was wel met een handbak. en veel idealer kon niet.. of je moet gaan slipstreamen achter vrachtauto's, maar zelfs in een econemy run heb ik zo mijn trots.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Verbruik V6 Automaat
Ik denk dat die antenne naar beneden daar wel de schuld van is!Dat ding trekt toch een vermogen!Poeh!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Verbruik V6 Automaat
meer dan dat jij denkt Een antene veroorzaakt turbulentie in de lucht welke weer een behoorlijk negatief effect heeft op de overige aerodynamica van de achterkant van de wagen, maar eerlijk is eerlijk je rechterbuitenspiegel verwijderen of je wagen verlagen heeft meer effect. hoe dan ook het is en blijft een optelsom van veel dingen, elke mililiter is er 1
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Verbruik V6 Automaat
Ja,maar je hebt geen F1 auto,waar elke verandering wordt gemeten in 0,1 sec of minder.Normaal gesproken rijd je niet zo hard dat je die vermeerdering van luchtweerstand serieus kan meten aan brandstofgebruik...I.p.v. dat je 1 op 14 rijdt,dan rijdt je 1 op 14,00001!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Verbruik V6 Automaat
centimeters zijn prima meetbaar hoor maargoed ik begrijp je punt,je hebt alleen geen gelijk.
jij vergelijkt het nu met formule 1 das prima, alleen formule 1 heeft een heel ander uitgangspunt, je kunt het beter vergelijken met 1 of andere eco race
aerodynamica heeft veel meer invloed op lage snelheid dan jij denkt (ooit je klauw uit het raam gestoken bij 100 km/h? ) een antene 6 mm breedt 1 meter lang heeft dus al een oppervlakte van 6000mm2 ter vergelijking.. je hand is ongeveer 14000. de auto moet dus elke meter die hij rijdt iets minder dan de helft van de kracht die jij voelde op je hand extra vooruit drukken. en aangezien lucht een dichtheid heeft van 1,293 kg/m3 maakt elke mm oppervlakte uit ( en dan heb ik het nog eens over de lucht rotatie die hij veroorzaakt en daarmee de rest van de auto slechter laat presteren..iets wat jij als f1 kenner toch zou moeten weten, dunkt mij.)
Maargoed zoals ik al zei heb ik toen de tank bijna leeg gereden en dat was dus een slordige 1000km. dus 1miljoen meter.. das een heel eind om die extra luchtdruk mee te duwen. en die afstand maakt het ook meteen meetbaar..
gewoon wat extra info.. wist je dat je auto wassen al een invloed heeft die (nog net) meetbaar is.. en dan heb ik het nog niet eens over wassen en in de wax zetten.want dat is gewoon duidelijk meetbaar (niet door mij, daar heb ik het geduld niet voor)
jij vergelijkt het nu met formule 1 das prima, alleen formule 1 heeft een heel ander uitgangspunt, je kunt het beter vergelijken met 1 of andere eco race
aerodynamica heeft veel meer invloed op lage snelheid dan jij denkt (ooit je klauw uit het raam gestoken bij 100 km/h? ) een antene 6 mm breedt 1 meter lang heeft dus al een oppervlakte van 6000mm2 ter vergelijking.. je hand is ongeveer 14000. de auto moet dus elke meter die hij rijdt iets minder dan de helft van de kracht die jij voelde op je hand extra vooruit drukken. en aangezien lucht een dichtheid heeft van 1,293 kg/m3 maakt elke mm oppervlakte uit ( en dan heb ik het nog eens over de lucht rotatie die hij veroorzaakt en daarmee de rest van de auto slechter laat presteren..iets wat jij als f1 kenner toch zou moeten weten, dunkt mij.)
Maargoed zoals ik al zei heb ik toen de tank bijna leeg gereden en dat was dus een slordige 1000km. dus 1miljoen meter.. das een heel eind om die extra luchtdruk mee te duwen. en die afstand maakt het ook meteen meetbaar..
gewoon wat extra info.. wist je dat je auto wassen al een invloed heeft die (nog net) meetbaar is.. en dan heb ik het nog niet eens over wassen en in de wax zetten.want dat is gewoon duidelijk meetbaar (niet door mij, daar heb ik het geduld niet voor)
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Verbruik V6 Automaat
Ik zeg ook niet dat het helemaal niks doet.Maar je vergeet ook even dat die antenne al in de vortex zit van na de kofferbak en dan dus er heel andere waarden er uit kunnen komen,en waarschijnlijk een stuk minder dan de druk die ik voel met mijn hand uit het raam..(in een vortex heb je dus twee tegenovergestelde luchtstromen die elkaar kunnen opheffen,en de luchtstroom onder aan de antenne en aan de bovenkant antenne is weer verschillend,enz,enz.....)Maar ja,dan wordt het al hogere wiskunde en dat is hier niet op zijn plaats natuurlijk..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Verbruik V6 Automaat
dat moet je eens tegen die slome van beneden vertellentwain schreef:[...]en dan heb ik het nog niet eens over wassen en in de wax zetten.want dat is gewoon duidelijk meetbaar (niet door mij, daar heb ik het geduld niet voor)
Moet je eens opletten wat een glimmend stuk zilver de straat door komt rijden volgende week
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Verbruik V6 Automaat
Ja,dan wil ie wel zeker?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Verbruik V6 Automaat
nee dat vergeet ik niet.. Een statisch opject in een vortex achtige omgeving gaat zich net zo idioot gedragen als draaiende delen in een stabiele luchtstroom ( daarom gaat zoon midden op het dak antene met oranje ek balletje soms zo idioot "rond" draaien, (lees tokkies met een:"jeej voor voetbal opel astra"))Lowlands schreef:Ik zeg ook niet dat het helemaal niks doet.Maar je vergeet ook even dat die antenne al in de vortex zit van na de kofferbak en dan dus er heel andere waarden er uit kunnen komen,en waarschijnlijk een stuk minder dan de druk die ik voel met mijn hand uit het raam..(in een vortex heb je dus twee tegenovergestelde luchtstromen die elkaar kunnen opheffen,en de luchtstroom onder aan de antenne en aan de bovenkant antenne is weer verschillend,enz,enz.....)Maar ja,dan wordt het al hogere wiskunde en dat is hier niet op zijn plaats natuurlijk..
Van elkaar ophefende luchtstromen hebje eigenlijk alleen profijt van als iets geheel symmetrisch is, dat is echt alleen maar haalbaar in een test omgeving anders worden verschillende draaiingen gewoon (deels) verplaatst naar de een of de andere kant, althans dat vermoede heb ik.
hoe dan ook ,. Het kan nooit minder worden dan het oppervlak in de lucht het ding staat immers vol in de lucht stroom ( hij staat niet achter de achterruit of is verstopt achter de kofferbak.. of die nu draaid of niet dat maakt niet uit voor het minimum (een vortex is geen vacuum) wat er echt niet aan klopt is dat ik uit ga van een rechte voorkant,maar het object is eigenlijk te smal om een rechte voorkant te hebben.. je hebt eigenlijk alleen maar randen en dus randeffecten en die zijn waarschijnlijk erger dan een stukje oppervlakte maarja...
En hier wat hogere wiskunde, daar is toch niets mis?? al denk ik wel dat de oplossing voor dit vraagstuk eerder bij natuurkunde ligt
@ foks. LOL ik denk dat hij het al weet hij heeft een hele berg poetsspullen bij elkaar zitten snorren op die duitse site.
@ topic starter (Theo).. sorry voor de offtopic ik zal me nu gedragen
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Verbruik V6 Automaat
Offtopic is in de meeste gevallen leuker dan het oorspronkelijke onderwerp, maak je vooral geen zorgen, klets maar raak wat mij betrefttwain schreef: @ topic starter (Theo).. sorry voor de offtopic ik zal me nu gedragen
Re: Verbruik V6 Automaat
Nou... niet helemaal mee eens. Voor oeverloos offtopic gebabbel hebben we een "Off Topic" rubriek.Theo schreef:Offtopic is in de meeste gevallen leuker dan het oorspronkelijke onderwerp, maak je vooral geen zorgen, klets maar raak wat mij betrefttwain schreef: @ topic starter (Theo).. sorry voor de offtopic ik zal me nu gedragen
Laten we op GF de overige topics vooral on-topic, en daarmee zo informatief mogelijk houden. Dat komt de kwaliteit van dit forum ten goede en daar hechten we allen waarde aan.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Verbruik V6 Automaat
Ik vind het eigenlijk niet zo heel ver offtopic,we hadden het over benzineverbruik minderen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Verbruik V6 Automaat
Mijn verbruik van m,n v6 ?? In de stad tussen de 1op 9 en 1 op 11. op de snelweg bij 120 op cruise contr, ongeveer 1op 14 a 15 ... dus valt wel mee vind ik, maar als je gaat planken met optrekken,, of hard gaat rijden , ja dan word het een ander verhaal. Had de caravan er acter van 1200 kilo , en toen was het verbruik bij 90 a100 1 op 11 , heb nog maar 35 kilometer gerden op hem op te halen maar trekken wil de galant wel,, lekker comfortabel weggedrag met de caravan er achter. en die automaat is lekker want als je een heuveltje op rijd pakt de automaat de juiste versnelling met de hoogste trekkracht. heel appart is dat . hier voor had ik een 6g gls automaat , maar die automaat schakelde te vroeg naar een hoogste versnelling ,maar zette dan de overdrive uit en dat ging ook best , had er toen een caravan achter van 980 kilo..maar deed het ook goed hoor !!! .
Re: Verbruik V6 Automaat
Ja Jan, maar nu ga je wel verwarring zaaien, want de 8G is een 2.5 V6 en de 7G een 2.0 V6 . Scheelt toch weer een halve liter slagvolume.janmitsv6 schreef:Mijn verbruik van m,n v6 ?? In de stad tussen de 1op 9 en 1 op 11. op de snelweg bij 120 op cruise contr, ongeveer 1op 14 a 15 ...
1:14 met een 2.5 V6 is in normaal verkeer nauwelijks haalbaar
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Verbruik V6 Automaat
misschien als de 5e versnelling van een 8g iets langer was zou het wel haalbaar zijn.. lekker 130 met 2500 toeren ofzo.. de moter heeft zat koppel om dat rond te fietsen.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Verbruik V6 Automaat
even terug komend op dat verbruiks test ritje van twain:
1000km op 1 volle tank? met een 2.5 v6??????
Ik haal met rustig rijden en handgeschakeld net 600km met volle tank!!
Wat doe ik verkeerd
1000km op 1 volle tank? met een 2.5 v6??????
Ik haal met rustig rijden en handgeschakeld net 600km met volle tank!!
Wat doe ik verkeerd
Re: Verbruik V6 Automaat
je ree te hard ;o)
het was echt alleen maar snelweg en 100 meter provinciale weg met 1 stoplicht (stond ook nog op groen).. ik wist de weg en het was echt extreem rustig, bijna geen vrachtwagens, helemaal geen bagage, alleen in de auto en uhmm de auto was al warm dus eigenlijk was het maar 1 rit (heen en binnen een uur weer terug) waar een auto normaal natuurlijk tientallen keer koud wordt gestart.. geen uit parkeren met een koude motor etc etc etc dus niet echt heel erg representatief.. de brandstof-kmteller verhouding voor die rit gaf zelfs nog een veel beter gemiddelde, maarja km teller wijkt af en je weet nooit zeker of een andere pomp bij het zelfde punt afslaat.
het was echt alleen maar snelweg en 100 meter provinciale weg met 1 stoplicht (stond ook nog op groen).. ik wist de weg en het was echt extreem rustig, bijna geen vrachtwagens, helemaal geen bagage, alleen in de auto en uhmm de auto was al warm dus eigenlijk was het maar 1 rit (heen en binnen een uur weer terug) waar een auto normaal natuurlijk tientallen keer koud wordt gestart.. geen uit parkeren met een koude motor etc etc etc dus niet echt heel erg representatief.. de brandstof-kmteller verhouding voor die rit gaf zelfs nog een veel beter gemiddelde, maarja km teller wijkt af en je weet nooit zeker of een andere pomp bij het zelfde punt afslaat.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Verbruik V6 Automaat
Volgens mij heeft hij stiekem een tank extra ingebouwd...
Ik red dat ook echt niet met mijn 1,8,al rijd ik de hele weg maar 80....
Ik red dat ook echt niet met mijn 1,8,al rijd ik de hele weg maar 80....
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Verbruik V6 Automaat
Ik rij 1/10 met m'n automaat
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: Verbruik V6 Automaat
Bij mij is het gemiddelde verbruik over de jaren heen 1/11.8
Echter de keren dat ik solo (dus geen aanhanger of zo) naar spanje ben gereden waren 1/14 geen uitzonderingen.
Echter de keren dat ik solo (dus geen aanhanger of zo) naar spanje ben gereden waren 1/14 geen uitzonderingen.