Witte GTi
Geplaatst: 12 jul 2015, 19:52
Motor
- Standaard 4g63 n/a
- Complete koprevisie
Optisch
- OEM optionele voorbumper
- OEM koplampsproeiers nagemonteerd
- OEM NZ chrome deurgrepen exterieur
- galant 6g AMG stuurwiel
- galant 6g AMG houten opzet deurpanelen
- OEM witte achterlichtunits
- OEM Jpn verlichting contactslot
-
Audio
- Pioneer hd1bt headunit.
- Focal composetje voorin
Onderstel/ophanging/performance
- Eibach verlagingsveren
- KYB AGX hardheid verstelbare schokbrekers voor + achteras
- GAB veerpootbrug voorzijde
- Cusco Veerpootbrug achterzijde
- Whiteline stabilisatorstangetjes voorzijde
- Gevlochten SS slang koppelingscylinder
- Aanpasbare benzinedruk regelaar
Iedereen die mij nog van voorheen kent, kent mijn vorige auto's ook nog wel. Mijn allereerste auto was een witte 6G GTi van 1989. Yep, 1 van de eerste. Dus met de stalen bumpers voor en achter, en enkel de bekende lip onder de voorbumper om hem echt te laten 'opvallen'. Ik kocht de auto met ontelbare gebreken, en heb er een klein vermogen in gestoken. Tussentijds een nog groter vermogen aan speciale opties. Koplampsproeiers, originele windvangers, zeldzaam 3e remlicht in de bekende 'broodplank' spoiler, you name it. Maar ook een hoop andere opties, zeldzamere, passeerden. Automatisch dimmende binnenspiegel. Verlichting rondom het contactslot. AMG stuur. AMG hout op de deurpanelen. GAB veerpootbrug voor, Cusco veerpootbrug achter. En toen kwam er een zwarte GTi bij (ex MS), en een groene 8G, en uiteindelijk bleek de zwarte GTi carrosseriematig erg ver heen te zijn helaas. De mensen die langer op dit forum zijn kunnen zich wellicht nog herinneren dat ik de zwarte GTi verkocht; en vervolgens door een forummember (ik geloof Jac/ghino) getipt werd dat de zwarte weer te koop stond. Bleek dat ze 2,5 ton van de teller teruggedraaid hadden en de auto weer wilden verkopen. Hoop contact gehad, en gemeld dat ze die fraudeleuze handelingen gedaan hadden terwijl dat ding nog op mijn naam stond(yep, auto was belgiƫ export en ik zou de week erna de kentekens als export gaan ingeven), en de boel bij de politie gemeld. Vervolgens kreeg ik een stormvloed aan mails, dat ik de boel bij de politie moest intrekken en dat ze de auto niet meer zouden verkopen. Als finale kreeg ik een foto van de zwarte met een grijper in het dak. Slecht einde ervoor, maar gelukkig werd er wel niemand mee opgelicht. De groene 8G 2.0 GLXi bleek niet mijn ding qua opties en vermogen dus bleef niet langer dan een 5 maanden. Sinds de verkoop van de groene 8g rijd ik dagelijks in een Omega 2.5 v6 Irmscher (een echte Irmscher, dus met compleet onderstel, styling en motorische tuning), en reed mijn witte GTi geen meter meer. Hoofdzakelijk door een defecte voorpijp , flexibel stuk was stuk en de pijp te slecht om te lassen. Auto was technisch enorm goed, homokineten, hoop sensoren, hoezen, remmen, voorruit, A stijlen gelast en gespoten, een verbrandde uitlaatklep en gevolgmatig een complete koprevisie; en belandde uiteindelijk opzij door een defecte voorpijp die hier nergens te verkrijgen bleek.
Uiteindelijk na een half jaar wel nog een spiksplinternieuwe voorpijp gekocht uit Japan via MD performance. Maar toch bleef de GTi staan. Tussentijds een paar pogingen gedaan om eraan te beginnen, maar nooit verder gekomen. De aankoop van een huis waarvan ik enkel de 4 muren en het dak liet staan, draagde financieel en tijdsmatig niet echt bij aan de beschikbare tijd en geld om er alsnog aan te beginnen. Nu het huis ver gevorderd is, begon het toch weer erg te kriebelen. Exact de reden waarom ik hem in de tussentijd nooit kon verkopen; heb er toch nog veel te veel plezier in. Plus dat een 6G GTi onderhand toch een behoorlijk zeldzame auto aan het worden is. Uiteindelijk kocht ik een dikke week geleden dus weer een 6G erbij, de GTi 4wd-4ws met een 4g63T blok.
Kleine inleiding, de mensen die deze auto niet kennen kunnen er op dit forum of op het oude gegarandeerd nog enorm veel informatie over vinden.
Ben dus nu enorm bezig om een hoop onderdelen te kopen/verzamelen om de GTi technisch te upgraden en weer in een nieuwstaat te krijgen. Voorop zijn Vr4 remklauwen gekomen. T.o.v. de normale GTi klauwen zijn deze 2zuigerig , en in combinatie met Goodridge gevlochten remleidingen gaan de remprestaties flink omhoog. Aanschaf van brembo max gegroefde schijven voor en achter staan ook nog op de lijst. Rondom gaan de oude, originele(!!), schokbrekers die er 2 ton op hebben plaats maken voor hetzelfde merk(KYB), echter voor in hardheid verstelbare versies hiervan. Heel mooi, met een simpel verstelwieltje erop. Topkwaliteit, en hetzelfde merk als er origineel ook al op hoorde. De veren die erbij komen zijn verlagingsveren van Eibach. Verder zijn er nieuwe OEM stof/ankerplaten aangeschaft, whiteline stabilisatorstangetjes, whiteline stabilisator, gevlochten slang naar koppelingscylinder, een spiksplinternieuwe OEM motoroliekoeler, en nog een hoop meer. Hieronder al wat foto's.
- Standaard 4g63 n/a
- Complete koprevisie
Optisch
- OEM optionele voorbumper
- OEM koplampsproeiers nagemonteerd
- OEM NZ chrome deurgrepen exterieur
- galant 6g AMG stuurwiel
- galant 6g AMG houten opzet deurpanelen
- OEM witte achterlichtunits
- OEM Jpn verlichting contactslot
-
Audio
- Pioneer hd1bt headunit.
- Focal composetje voorin
Onderstel/ophanging/performance
- Eibach verlagingsveren
- KYB AGX hardheid verstelbare schokbrekers voor + achteras
- GAB veerpootbrug voorzijde
- Cusco Veerpootbrug achterzijde
- Whiteline stabilisatorstangetjes voorzijde
- Gevlochten SS slang koppelingscylinder
- Aanpasbare benzinedruk regelaar
Iedereen die mij nog van voorheen kent, kent mijn vorige auto's ook nog wel. Mijn allereerste auto was een witte 6G GTi van 1989. Yep, 1 van de eerste. Dus met de stalen bumpers voor en achter, en enkel de bekende lip onder de voorbumper om hem echt te laten 'opvallen'. Ik kocht de auto met ontelbare gebreken, en heb er een klein vermogen in gestoken. Tussentijds een nog groter vermogen aan speciale opties. Koplampsproeiers, originele windvangers, zeldzaam 3e remlicht in de bekende 'broodplank' spoiler, you name it. Maar ook een hoop andere opties, zeldzamere, passeerden. Automatisch dimmende binnenspiegel. Verlichting rondom het contactslot. AMG stuur. AMG hout op de deurpanelen. GAB veerpootbrug voor, Cusco veerpootbrug achter. En toen kwam er een zwarte GTi bij (ex MS), en een groene 8G, en uiteindelijk bleek de zwarte GTi carrosseriematig erg ver heen te zijn helaas. De mensen die langer op dit forum zijn kunnen zich wellicht nog herinneren dat ik de zwarte GTi verkocht; en vervolgens door een forummember (ik geloof Jac/ghino) getipt werd dat de zwarte weer te koop stond. Bleek dat ze 2,5 ton van de teller teruggedraaid hadden en de auto weer wilden verkopen. Hoop contact gehad, en gemeld dat ze die fraudeleuze handelingen gedaan hadden terwijl dat ding nog op mijn naam stond(yep, auto was belgiƫ export en ik zou de week erna de kentekens als export gaan ingeven), en de boel bij de politie gemeld. Vervolgens kreeg ik een stormvloed aan mails, dat ik de boel bij de politie moest intrekken en dat ze de auto niet meer zouden verkopen. Als finale kreeg ik een foto van de zwarte met een grijper in het dak. Slecht einde ervoor, maar gelukkig werd er wel niemand mee opgelicht. De groene 8G 2.0 GLXi bleek niet mijn ding qua opties en vermogen dus bleef niet langer dan een 5 maanden. Sinds de verkoop van de groene 8g rijd ik dagelijks in een Omega 2.5 v6 Irmscher (een echte Irmscher, dus met compleet onderstel, styling en motorische tuning), en reed mijn witte GTi geen meter meer. Hoofdzakelijk door een defecte voorpijp , flexibel stuk was stuk en de pijp te slecht om te lassen. Auto was technisch enorm goed, homokineten, hoop sensoren, hoezen, remmen, voorruit, A stijlen gelast en gespoten, een verbrandde uitlaatklep en gevolgmatig een complete koprevisie; en belandde uiteindelijk opzij door een defecte voorpijp die hier nergens te verkrijgen bleek.
Uiteindelijk na een half jaar wel nog een spiksplinternieuwe voorpijp gekocht uit Japan via MD performance. Maar toch bleef de GTi staan. Tussentijds een paar pogingen gedaan om eraan te beginnen, maar nooit verder gekomen. De aankoop van een huis waarvan ik enkel de 4 muren en het dak liet staan, draagde financieel en tijdsmatig niet echt bij aan de beschikbare tijd en geld om er alsnog aan te beginnen. Nu het huis ver gevorderd is, begon het toch weer erg te kriebelen. Exact de reden waarom ik hem in de tussentijd nooit kon verkopen; heb er toch nog veel te veel plezier in. Plus dat een 6G GTi onderhand toch een behoorlijk zeldzame auto aan het worden is. Uiteindelijk kocht ik een dikke week geleden dus weer een 6G erbij, de GTi 4wd-4ws met een 4g63T blok.
Kleine inleiding, de mensen die deze auto niet kennen kunnen er op dit forum of op het oude gegarandeerd nog enorm veel informatie over vinden.
Ben dus nu enorm bezig om een hoop onderdelen te kopen/verzamelen om de GTi technisch te upgraden en weer in een nieuwstaat te krijgen. Voorop zijn Vr4 remklauwen gekomen. T.o.v. de normale GTi klauwen zijn deze 2zuigerig , en in combinatie met Goodridge gevlochten remleidingen gaan de remprestaties flink omhoog. Aanschaf van brembo max gegroefde schijven voor en achter staan ook nog op de lijst. Rondom gaan de oude, originele(!!), schokbrekers die er 2 ton op hebben plaats maken voor hetzelfde merk(KYB), echter voor in hardheid verstelbare versies hiervan. Heel mooi, met een simpel verstelwieltje erop. Topkwaliteit, en hetzelfde merk als er origineel ook al op hoorde. De veren die erbij komen zijn verlagingsveren van Eibach. Verder zijn er nieuwe OEM stof/ankerplaten aangeschaft, whiteline stabilisatorstangetjes, whiteline stabilisator, gevlochten slang naar koppelingscylinder, een spiksplinternieuwe OEM motoroliekoeler, en nog een hoop meer. Hieronder al wat foto's.