GTI 4x4 van Vincent
Re: GTI 4x4 van Vincent
Levering gehad vandaag! De nieuwe nokkenastandwieltjes zijn er dus hopelijk kan ik deze in de loop van de week monteren. Ik ga ze nu nog even gewoon op de merktekens juist zetten en ondertussen op zoek naar wat meetklokken! Foto!
Re: GTI 4x4 van Vincent
Oehhh shiny!!!
Re: GTI 4x4 van Vincent
bijna zonde dat ze onder de klep komen
Re: GTI 4x4 van Vincent
Ja inderdaad, dan monteer je eens highperformance parts en dan zie je het nog niet... . Maar liever zo want anders gaan ze hier in belgië toch weer klagen op de technische keuring...
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: GTI 4x4 van Vincent
Waar woon je?
Ik heb "binnenkort" een kelder waar ik je in kan huisvesten, dus ik zal je binnenkort moeten smurfnappen om je te werk te stellen voor mijn G'tjes.
Ik heb "binnenkort" een kelder waar ik je in kan huisvesten, dus ik zal je binnenkort moeten smurfnappen om je te werk te stellen voor mijn G'tjes.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: GTI 4x4 van Vincent
@ sisterofmercy, in herentals... flink stuk van schiedam
Ik heb eindelijk de motor terug in de galant gehangen! Eerst vandaag de nieuwe hks poelies gemonteerd. Ik heb momenteel de verstelbare poelies zo gezet dat ze net hetzelfde zijn als de oude. Kwestie van eerst zeker te zijn dat ik de motor terug origineel kan starten en het experimenteren ga ik wat later doen. Ik heb nl eerst nog wat toebehoren nodig voor de meetklokken.
Dus de poelies gemonteerd, riempje geplaatst en afgesteld... en dan samen met men vader de motor via de trap uit de kelder naar boven gesleurd (mag je letterlijk nemen, het ding is verdomme loodzwaar :d). Daarna met de giraf (vlaams voor motorlift) in de auto gelegd, zoveel mogelijk al aangesloten en de transmissie gemonteerd.
Verder nog wat dingetjes gesorteerd zodat we er morgen nog eens een volle dag tegen kunnen.
Wat nog te doen morgen.
Naar de garage om nog wat dichtingen, uitlaatstuds en dergelijke op te halen
Tussenbak
nieuwe stofhoezen op aandrijfassen en deze terug monteren
olie op alles doen (vrij belangrijk...)
alternator monteren
servopomp monteren
riempjes leggen
nog 1 flens aan de uitlaatlijn lassen
cardanas monteren
filtertjes steken
nog wat beugeltjes en allerlei prul
en hopelijk... kan ik hem tegen morgenavond starten!
Ohja, ondertussen nog een koopje gedaan! Een boorstandje gekocht voor men boormachine! Voor een heel zacht prijsje kunnen kopen, een kinderhand is snel gevuld...
Ik heb eindelijk de motor terug in de galant gehangen! Eerst vandaag de nieuwe hks poelies gemonteerd. Ik heb momenteel de verstelbare poelies zo gezet dat ze net hetzelfde zijn als de oude. Kwestie van eerst zeker te zijn dat ik de motor terug origineel kan starten en het experimenteren ga ik wat later doen. Ik heb nl eerst nog wat toebehoren nodig voor de meetklokken.
Dus de poelies gemonteerd, riempje geplaatst en afgesteld... en dan samen met men vader de motor via de trap uit de kelder naar boven gesleurd (mag je letterlijk nemen, het ding is verdomme loodzwaar :d). Daarna met de giraf (vlaams voor motorlift) in de auto gelegd, zoveel mogelijk al aangesloten en de transmissie gemonteerd.
Verder nog wat dingetjes gesorteerd zodat we er morgen nog eens een volle dag tegen kunnen.
Wat nog te doen morgen.
Naar de garage om nog wat dichtingen, uitlaatstuds en dergelijke op te halen
Tussenbak
nieuwe stofhoezen op aandrijfassen en deze terug monteren
olie op alles doen (vrij belangrijk...)
alternator monteren
servopomp monteren
riempjes leggen
nog 1 flens aan de uitlaatlijn lassen
cardanas monteren
filtertjes steken
nog wat beugeltjes en allerlei prul
en hopelijk... kan ik hem tegen morgenavond starten!
Ohja, ondertussen nog een koopje gedaan! Een boorstandje gekocht voor men boormachine! Voor een heel zacht prijsje kunnen kopen, een kinderhand is snel gevuld...
Re: GTI 4x4 van Vincent
Nou, succes dan vandaag!!!
Re: GTI 4x4 van Vincent
Het is niet gelukt !
We zijn nog wel flink opgeschoten maar ik heb hem nog niet kunnen starten. Ik ben flink wat tijd verloren vandaag door naar de garage te moeten.. (stofhoezen waren fout dus deze heb ik ook nog niet) en dan heb ik nog de kabel uit de stekker van de gaskleppositiesensor getrokken . Dus was ik toch een klein uurtje kwijt met stekkertje uit elkaar prullen, pinnetjes terug gesoldeerd... Ellende!
Wat is er wel gebeurd.
Flenzen van voorpijp zijn afgelast (enkel die van de einddemper moet nog worden afgelast).
Servopomp en riem gemonteerd
Alternator en riem gemonteerd
Airco en riem gemonteerd
Alle vacuumslangetjes gemonteerd
Nieuwe oliefilter, nieuw oliedrukcontact en leidingen naar koeling gemonteerd
Tussenbak gemonteerd
Gasklephuis gemonteerd
nieuwe stuurkogel en fuseekogel aan de rechterkant
Uitlaatcollector gemonteerd
Dat zijn zowat de belangrijkste zaken. 1 ding heb ik wel geleerd, in het vervolg ga ik alles een beetje beter merken, foto's maken, volgorde van demonteren opschrijven en alle boutjes wat beter sorteren. Ik heb veel gevloekt vandaag!
We zijn nog wel flink opgeschoten maar ik heb hem nog niet kunnen starten. Ik ben flink wat tijd verloren vandaag door naar de garage te moeten.. (stofhoezen waren fout dus deze heb ik ook nog niet) en dan heb ik nog de kabel uit de stekker van de gaskleppositiesensor getrokken . Dus was ik toch een klein uurtje kwijt met stekkertje uit elkaar prullen, pinnetjes terug gesoldeerd... Ellende!
Wat is er wel gebeurd.
Flenzen van voorpijp zijn afgelast (enkel die van de einddemper moet nog worden afgelast).
Servopomp en riem gemonteerd
Alternator en riem gemonteerd
Airco en riem gemonteerd
Alle vacuumslangetjes gemonteerd
Nieuwe oliefilter, nieuw oliedrukcontact en leidingen naar koeling gemonteerd
Tussenbak gemonteerd
Gasklephuis gemonteerd
nieuwe stuurkogel en fuseekogel aan de rechterkant
Uitlaatcollector gemonteerd
Dat zijn zowat de belangrijkste zaken. 1 ding heb ik wel geleerd, in het vervolg ga ik alles een beetje beter merken, foto's maken, volgorde van demonteren opschrijven en alle boutjes wat beter sorteren. Ik heb veel gevloekt vandaag!
Re: GTI 4x4 van Vincent
oh wow, nouja opgeschoten of niet, de motor hangt in de wagen.
Die stekkertjes is inderdaad ellende, je moet zo goed oppassen dat je niks raakt.....
Ik heb ook nog een andere auto in duizend stukjes liggen. Destijds ben ik netjes begonnen met opschrijven hoe het uit elkaar is gehaald... maar dan begint de tijd te dringen, waardoor de andere helft zomaar -hopsakee- uit elkaar gehaald is. Ik begin ook te vrezen voor het moment dat het weer in elkaar moet.
Zo aan de foto's te zien heb je het toch voor elkaar gekregen. Knap hoor, ook nog 4x4 en airco, zal allemaal maar precies passen zeg in de motorruimte
Die stekkertjes is inderdaad ellende, je moet zo goed oppassen dat je niks raakt.....
Ik heb ook nog een andere auto in duizend stukjes liggen. Destijds ben ik netjes begonnen met opschrijven hoe het uit elkaar is gehaald... maar dan begint de tijd te dringen, waardoor de andere helft zomaar -hopsakee- uit elkaar gehaald is. Ik begin ook te vrezen voor het moment dat het weer in elkaar moet.
Zo aan de foto's te zien heb je het toch voor elkaar gekregen. Knap hoor, ook nog 4x4 en airco, zal allemaal maar precies passen zeg in de motorruimte
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: GTI 4x4 van Vincent
ja het is toch wel vrij krap bij deze auto. Men diesel was net iets handiger om aan te werken! Maarja het rijplezier was daar ook wel minder in natuurlijk . Ik ben al blij dat bij deze auto's de meeste onderdelen nog in metaal zijn. Ik vraag me af of je binnen 22 jaar een auto van 2013 nog gaat kunnen herstellen zoals deze. Kan je best aandelen nemen bij loctite.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Hoi iedereen,
Het is weer even geleden dat ik een update heb gedaan over de gti maar ik heb niet stilgezeten. De auto rijdt al (de garage in en uit ), maar ik ben bijna met alles rond.
Nog wat plastiek panelen in de spatborden terug plaatsen, koppeling goed ontluchten, remmen nakijken en de bodem van de auto proper maken en in de anti steenslag zetten.
Vandaag heb ik de motor warm laten draaien en de cilinderkopbouten nagetrokken, ook heb ik het nieuwe linker voorspatbord al gemonteerd (dit moet ik wel nog laten spuiten...).
Ik had eerst wat problemen met het oliedrukcontact, blijkbaar is ooit de stekker hiervan al eens stuk geweest want ze hebben er met een stroomdiefje een ander stukje draad aangezet, dit is beginnen roesten en daardoor kwam er maar 7 volt op het oliedrukcontact waardoor het lampje niet ging branden bij contact aan.
Ik heb het stukje draad hersteld met een nieuwe ficheke en wat krimpkous.
De foto's:
Het is weer even geleden dat ik een update heb gedaan over de gti maar ik heb niet stilgezeten. De auto rijdt al (de garage in en uit ), maar ik ben bijna met alles rond.
Nog wat plastiek panelen in de spatborden terug plaatsen, koppeling goed ontluchten, remmen nakijken en de bodem van de auto proper maken en in de anti steenslag zetten.
Vandaag heb ik de motor warm laten draaien en de cilinderkopbouten nagetrokken, ook heb ik het nieuwe linker voorspatbord al gemonteerd (dit moet ik wel nog laten spuiten...).
Ik had eerst wat problemen met het oliedrukcontact, blijkbaar is ooit de stekker hiervan al eens stuk geweest want ze hebben er met een stroomdiefje een ander stukje draad aangezet, dit is beginnen roesten en daardoor kwam er maar 7 volt op het oliedrukcontact waardoor het lampje niet ging branden bij contact aan.
Ik heb het stukje draad hersteld met een nieuwe ficheke en wat krimpkous.
De foto's:
Re: GTI 4x4 van Vincent
wow kwist niet dat dat ding alweer een hele auto is.. nog best snel gedaan .. top werk
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: GTI 4x4 van Vincent
Zo dan! Puik werk hoor!
Re: GTI 4x4 van Vincent
Zooooo dat ziet er weer lekker uit! Goed bezig zeg! Nu snel weer de weg op met die G
Re: GTI 4x4 van Vincent
ja. Respect hoor. En inderdaad, die stomme knijpertjes gaan roesten en geven eindeloze hoofdpijn bij het electrisch systeem.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: GTI 4x4 van Vincent
Ja ik snap niet dat ze die dingen nog steeds verkopen. Het is iets om bij te hebben tijdens een depannage of dergelijke maar echt geen blijvende oplossing...
Ik heb daarnet voor de eerste keer sinds bijna een jaar een testritje gemaakt met de galant, wat heb ik die auto gemist! Ik heb het wel nog wat rustig aan gedaan en regelmatig gestopt om te controleren op lekken ed. Voorlopig alles in orde!!! Op een rond punt heb ik me wel even laten gaan en de banden wat laten gieren, heerlijk!
Ik ben nog even de kelder in gedoken en begonnen aan een setje oprijrampen. Degene die ik heb zijn wat laag en te kort, de galant kan er met zijn lage neus niet op!
Daarom ga ik mbv 2 alu oprijplanken, grotere steuntjes maken (natuurlijk voorzien van de nodige verstevigingen). Deze gaan me van pas komen bij het reinigen van de bodem en aanbrengen van de anti steenslag.
Foto's:
Ik heb daarnet voor de eerste keer sinds bijna een jaar een testritje gemaakt met de galant, wat heb ik die auto gemist! Ik heb het wel nog wat rustig aan gedaan en regelmatig gestopt om te controleren op lekken ed. Voorlopig alles in orde!!! Op een rond punt heb ik me wel even laten gaan en de banden wat laten gieren, heerlijk!
Ik ben nog even de kelder in gedoken en begonnen aan een setje oprijrampen. Degene die ik heb zijn wat laag en te kort, de galant kan er met zijn lage neus niet op!
Daarom ga ik mbv 2 alu oprijplanken, grotere steuntjes maken (natuurlijk voorzien van de nodige verstevigingen). Deze gaan me van pas komen bij het reinigen van de bodem en aanbrengen van de anti steenslag.
Foto's:
Re: GTI 4x4 van Vincent
Mooi werk zeg! Echt respect voor dit soort major make-over projecten.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: GTI 4x4 van Vincent
Zeg uhhh, kan je eens een mooi 3d-model maken van je achterwielophanging? Die van de 4x4 is veel mooier dan zo'n stomme franse stang. Ik wil ook een 4x4 ophanging!
Erg mooi werk, kijk maar uit dat we geen group-smurfnap gaan organiseren!
Erg mooi werk, kijk maar uit dat we geen group-smurfnap gaan organiseren!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: GTI 4x4 van Vincent
Gewoon een 4x4 kopen toch . Vandaag nog heel even verder gewerkt aan de oprijsteun, ik heb hem al eens even getest en hij is in elk geval al stevig genoeg. Deze week nog een paar stangen toevoegen, alles aflassen en de tweede maken. Hopelijk zijn ze tegen eind deze week af en dan kan ik terug verder aan de auto.
foto:
foto:
Re: GTI 4x4 van Vincent
Dat ziet er degelijk uit zeg!
Re: GTI 4x4 van Vincent
wel tricky met erop rijden lijkt me.
voor de rest best handig.
voor de rest best handig.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Lijkt me idd ook niet makkelijk om er recht op te rijden maar is wel verdomme handig als je geen brug hebt!
Re: GTI 4x4 van Vincent
Das best te doen?
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: GTI 4x4 van Vincent
Ja, ik wil wel, maar zie ze nooit ergens voor een habbekrats staan. En om er nou één te slopen voor alleen de achterwielophanging. Is ook een beetje zonde.leblanc schreef:Gewoon een 4x4 kopen toch
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: GTI 4x4 van Vincent
Heren,
Fantastisch nieuws, men vader is vandaag met de galant naar de technische controle geweest en de auto is goedgekeurd (volledig zonder opmerkingen!). Dus het "harde" werken heeft opgebracht. Morgen ga ik de auto ophalen bij men pa en dan kan ik terug rondcrossen. Ik zal nog wel wat foto's maken want dat heb ik van de laatste werken niet meer gedaan.
Ik heb eigenlijk gewoon alles goed proper gemaakt aan de onderkant en terug een laagje antisteenslag aangebracht.
De komende weken zal het voornamelijk rijden worden ipv werken . Enkel de katvervanger nog monteren en de linkerspatbord nog spuiten (lees: laten spuiten waarschijnlijk).
Ik hou jullie op de hoogte!
Grtz, Vince
Fantastisch nieuws, men vader is vandaag met de galant naar de technische controle geweest en de auto is goedgekeurd (volledig zonder opmerkingen!). Dus het "harde" werken heeft opgebracht. Morgen ga ik de auto ophalen bij men pa en dan kan ik terug rondcrossen. Ik zal nog wel wat foto's maken want dat heb ik van de laatste werken niet meer gedaan.
Ik heb eigenlijk gewoon alles goed proper gemaakt aan de onderkant en terug een laagje antisteenslag aangebracht.
De komende weken zal het voornamelijk rijden worden ipv werken . Enkel de katvervanger nog monteren en de linkerspatbord nog spuiten (lees: laten spuiten waarschijnlijk).
Ik hou jullie op de hoogte!
Grtz, Vince
Re: GTI 4x4 van Vincent
Super!!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: GTI 4x4 van Vincent
Netjes... weer een^6G die weer ff langer mee kan
Re: GTI 4x4 van Vincent
Ahhhh.... Dat moet inderdaad wel een super gevoel geven! Nice job
Re: GTI 4x4 van Vincent
Goed werk man ! Geniet ervan !
Re: GTI 4x4 van Vincent
gefeliciteerd! wat goed!
je hebt er zo veel werk in gestoken.
je hebt er zo veel werk in gestoken.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: GTI 4x4 van Vincent
Top! Benieuwd naar de pica`s!
Re: GTI 4x4 van Vincent
Hoi allemaal,
Ik was jullie nog enkele foto's verschuldigd! Bij deze dus...
Ik heb de katalysator ondertussen vervangen en nog een nieuwe benzinefilter gemonteerd.
Momenteel ben ik volop bezig om alle onderdelen bij elkaar te krijgen om nog wat extra metertjes in te bouwen. Ik ga een oliedrukmeter, olietemperatuurmeter en voltmetertje onder men radio steken.
Het spatbord moet ik ook nog steeds laten spuiten maar de komende weken ga ik nog geen tijd hebben vrees ik.
Weten jullie misschien van buiten wat voor schroefdraadmaat de carterplug van mijn motor heeft? Ik wil een extra oliestopje bijkopen om de olietemperatuursensor in de monteren. Het programma dat ik van de lokale onderdelenboer heb, brengt me bij een stopje met draad M14*1,5. Kan iemand dit bevestigen?
De velgen die er momenteel onder zitten ga ik de volgende winter opkuisen want het zijn echte schandalen.
Wat foto's
Ik was jullie nog enkele foto's verschuldigd! Bij deze dus...
Ik heb de katalysator ondertussen vervangen en nog een nieuwe benzinefilter gemonteerd.
Momenteel ben ik volop bezig om alle onderdelen bij elkaar te krijgen om nog wat extra metertjes in te bouwen. Ik ga een oliedrukmeter, olietemperatuurmeter en voltmetertje onder men radio steken.
Het spatbord moet ik ook nog steeds laten spuiten maar de komende weken ga ik nog geen tijd hebben vrees ik.
Weten jullie misschien van buiten wat voor schroefdraadmaat de carterplug van mijn motor heeft? Ik wil een extra oliestopje bijkopen om de olietemperatuursensor in de monteren. Het programma dat ik van de lokale onderdelenboer heb, brengt me bij een stopje met draad M14*1,5. Kan iemand dit bevestigen?
De velgen die er momenteel onder zitten ga ik de volgende winter opkuisen want het zijn echte schandalen.
Wat foto's
Re: GTI 4x4 van Vincent
Nais!
Re: GTI 4x4 van Vincent
metertjes zijn geleverd hip hoi!!!! hopelijk vind ik deze week nog wat tijd om ze te monteren
Re: GTI 4x4 van Vincent
oh, handig idee om die olietemperatuursensor in het carter te monteren. Ik had al eens zitten kijken naar zo'n "sandwichplate" waar je dan het oliefilter weer op monteert. Maar daar hoorde ik ook gemengde ervaringen over.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: GTI 4x4 van Vincent
Ik heb vandaag bij mijn (gewone) 2.0L GLSi gekeken, daar zit inderdaad in het midden ook geen slangetje op.leblanc schreef:Weet er iemand of er op de middelste aansluiting van deze pot normaal een slangetje zit en naar waar dit loopt. Ik kan me niet herinneren of ik dit gedemonteerd heb en heb ook geen slangetje over.
Dus ik vermoed dat die middelste aansluiting nooit in gebruik is genomen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: GTI 4x4 van Vincent
Eindelijk nog eens een kleine update. Ik heb de metertjes die ik een tijdje terug heb gekocht gemonteerd. De voltmeter en oliedrukmeter werken al. Enkel de olietemperatuurmeter moet ik nog aansluiten (eerst nog een oliestop doorboren, draad tappen en sensor monteren). De bekabeling ligt klaar dus dit zou ook een dezer dagen opgelost moeten geraken.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Hé, leuk.
Hoe heb je de oliedruksensor er in gezet? Of heb je de originele druksensor weggehaald ?
Ik heb er ook ooit over gedacht, door middel van een adapter tussen het oliefilter.
Maar ik zag ook negatieve ervaringen, dus nooit aan begonnen.
Hoe heb je de oliedruksensor er in gezet? Of heb je de originele druksensor weggehaald ?
Ik heb er ook ooit over gedacht, door middel van een adapter tussen het oliefilter.
Maar ik zag ook negatieve ervaringen, dus nooit aan begonnen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic