GTI 4x4 van Vincent
GTI 4x4 van Vincent
Hoi allemaal,
Na een kleine 2 jaar rondrijden met mijn GTI begon ik wat problemen te krijgen, auto kreeg last van wat olieverbruik en het leek of de paarden in ezels veranderd waren... Nu houd ik niet van aanmodderen en heb ik maar meteen de volledige motor eruit gehaald. Ik heb de cilinderkop eraf gehaald en de kleppen waren licht ingeslagen en de afdichting was niet zo goed moor. De cilinderwanden waren nog vrij goed maar zullen wel terug gehoond worden (boren zou volgens de revisiefirma niet nodig zijn). De cilinders waren ook nog goed maar zuigerveren zullen worden vervangen. Ook de krukas- en drijfstanglagers worden vernieuwd en de cilinderkop zal dus worden gevlakt, kleppen geslepen en al het andere nodige. Verder ga ik ook de koppeling vervangen, distributiekit en waarschijnlijk ook een aantal dichtingen en oliekeerringen. Het inlaatsysteem ben ik ondertussen aan het reinigen en ga ik de EGR dichtmaken (hebben jullie dit ook al gedaan?). Door de EGR is het inlaatsysteem ongelofelijk vuil.
Verder zal ik enkele stuurgewrichten moeten vervangen en misschien ook ineens de stofhoezen vooraan.
Aan de onderkant nog wat roestplekken inspecteren en misschien bijwerken.
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om de motor iets vlotter te maken (lees chiptuing)?
Ik ga proberen om één van volgende dagen wat foto's te posten.
Groetjes, Vincent
Na een kleine 2 jaar rondrijden met mijn GTI begon ik wat problemen te krijgen, auto kreeg last van wat olieverbruik en het leek of de paarden in ezels veranderd waren... Nu houd ik niet van aanmodderen en heb ik maar meteen de volledige motor eruit gehaald. Ik heb de cilinderkop eraf gehaald en de kleppen waren licht ingeslagen en de afdichting was niet zo goed moor. De cilinderwanden waren nog vrij goed maar zullen wel terug gehoond worden (boren zou volgens de revisiefirma niet nodig zijn). De cilinders waren ook nog goed maar zuigerveren zullen worden vervangen. Ook de krukas- en drijfstanglagers worden vernieuwd en de cilinderkop zal dus worden gevlakt, kleppen geslepen en al het andere nodige. Verder ga ik ook de koppeling vervangen, distributiekit en waarschijnlijk ook een aantal dichtingen en oliekeerringen. Het inlaatsysteem ben ik ondertussen aan het reinigen en ga ik de EGR dichtmaken (hebben jullie dit ook al gedaan?). Door de EGR is het inlaatsysteem ongelofelijk vuil.
Verder zal ik enkele stuurgewrichten moeten vervangen en misschien ook ineens de stofhoezen vooraan.
Aan de onderkant nog wat roestplekken inspecteren en misschien bijwerken.
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om de motor iets vlotter te maken (lees chiptuing)?
Ik ga proberen om één van volgende dagen wat foto's te posten.
Groetjes, Vincent
Re: GTI 4x4 van Vincent
Ha naamgenoot,
Bij het lezen van de naam "Leblanc" dacht ik meteen: da's een oudgediende op GF, maar het aantal berichten staat op "1". Volgens mij was je toch ook actief op good-old-GF1, of zit ik ernaast?
Ik heb nog overwogen om je topic te verplaatsen naar de rubriek "Voorstellen", maar aangezien hier toch echt meer info staat over je auto dan over jezelf, laat ik 't toch maar beter hier staan .
Misschien wil je nog even jezelf iets meer voorstellen in een voorsteltopic? (leeftijd, beroep, autohistorie, hobbies, brand maar los...)
Toch wel weer gaaf om hier op GF weer eens een nieuwe 6G-eigenaar te mogen verwelkomen
We zijn benieuwd naar de foto's en je vorderingen ...
Hoeveel km heeft je GTi eigenlijk achter de kiezen?
Bij het lezen van de naam "Leblanc" dacht ik meteen: da's een oudgediende op GF, maar het aantal berichten staat op "1". Volgens mij was je toch ook actief op good-old-GF1, of zit ik ernaast?
Ik heb nog overwogen om je topic te verplaatsen naar de rubriek "Voorstellen", maar aangezien hier toch echt meer info staat over je auto dan over jezelf, laat ik 't toch maar beter hier staan .
Misschien wil je nog even jezelf iets meer voorstellen in een voorsteltopic? (leeftijd, beroep, autohistorie, hobbies, brand maar los...)
Toch wel weer gaaf om hier op GF weer eens een nieuwe 6G-eigenaar te mogen verwelkomen
We zijn benieuwd naar de foto's en je vorderingen ...
Hoeveel km heeft je GTi eigenlijk achter de kiezen?
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: GTI 4x4 van Vincent
Helemaal met vincent eens, Mooi er weer een "oude" G erbij te hebben!!!! FOTO's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: GTI 4x4 van Vincent
ja! foto's!
welkom terug
welkom terug
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: GTI 4x4 van Vincent
Een 6G GTI met 4x4... luv it! More more more!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: GTI 4x4 van Vincent
Hoi allemaal,
Ondertussen heb ik mezelf kort voorgesteld in de rubriek "voorstellen". In deze post enkele foto's van toen ik de gti net had gekocht. Auto was van een liefhebber en eigenlijk heel goed onderhouden. Bij de aankoop was enkel de radiator lek en deze heb ik dus meteen vervangen. Ook de oliekeerringen van het differentieel achteraan heb ik vernieuwd en een onderhoudje waarbij ik ook alle oliën van transmissie, diff, tussenbak heb vervangen.
Verdere info volgt.
Ondertussen heb ik mezelf kort voorgesteld in de rubriek "voorstellen". In deze post enkele foto's van toen ik de gti net had gekocht. Auto was van een liefhebber en eigenlijk heel goed onderhouden. Bij de aankoop was enkel de radiator lek en deze heb ik dus meteen vervangen. Ook de oliekeerringen van het differentieel achteraan heb ik vernieuwd en een onderhoudje waarbij ik ook alle oliën van transmissie, diff, tussenbak heb vervangen.
Verdere info volgt.
Re: GTI 4x4 van Vincent
En een lederen interieur, lekker hoor!!
Re: GTI 4x4 van Vincent
werd tijd dat er weer een 6g bij kwam.
blijven machtige wagens
blijven machtige wagens
Re: GTI 4x4 van Vincent
Zondermeer een uniek exemplaar
Maar is dat nou reflectie op je linker voorspatbord, of is ie daar een beetje gekreukeld
Maar is dat nou reflectie op je linker voorspatbord, of is ie daar een beetje gekreukeld
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: GTI 4x4 van Vincent
Inderdaad de vorige eigenaar heeft er een keertje mee tegen zijn garagepoort gezeten. Er hangt al een fonkelnieuw spatbord klaar maar ik wil hem eerst technisch terug in orde en daarna komt het spatbord zeker aan de beurt.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Hoi allemaal,
Eindelijk nog eens een update. Ik heb eindelijk de motor terug van de revisiefirma. Wat is er nu allemaal gebeurd:
-Cilinderkop heeft een volledige revisie gehad
-Motorblok is gehoond
-Segmenten zijn vervangen
-Krukas en drijfstanglangers zijn vervangen.
Ik heb ondertussen aan de linkerkant een nieuwe fuseekogel en stuurkogel gemonteerd. Ik ben wel tot de ontdekking gekomen dat er wat roest zit ter hoogte van de chassisbalk in de wielruime. Dit ga ik deze week wegslijpen en bijlassen. Foto's volgen nog!
Eindelijk nog eens een update. Ik heb eindelijk de motor terug van de revisiefirma. Wat is er nu allemaal gebeurd:
-Cilinderkop heeft een volledige revisie gehad
-Motorblok is gehoond
-Segmenten zijn vervangen
-Krukas en drijfstanglangers zijn vervangen.
Ik heb ondertussen aan de linkerkant een nieuwe fuseekogel en stuurkogel gemonteerd. Ik ben wel tot de ontdekking gekomen dat er wat roest zit ter hoogte van de chassisbalk in de wielruime. Dit ga ik deze week wegslijpen en bijlassen. Foto's volgen nog!
Re: GTI 4x4 van Vincent
ik had je eerste post gemist omdat ik op vakantie was, dus alsnog welkom, maar wat een bijzonder toffe wagen heb je hier
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: GTI 4x4 van Vincent
Zo! Gaaf dat je 'm zo blijft vertroetelen Vincent. Terecht zeg ik, maar het aantal mensen die in 'zo'n oude auto' nog flink werk en geld steken is natuurlijk (zeer) beperkt!
Keep those updates & pics coming!
Keep those updates & pics coming!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: GTI 4x4 van Vincent
Liefde he
Re: GTI 4x4 van Vincent
Oud is relatief he mannen . Deze is al van 1991, ik heb nog een kever van 1974 en men vader een willys van 1943 dus eigenlijk is deze nog piepjong . Ik zou het gewoon zonde vinden om een auto als deze weg te doen, ze belanden dan toch in de exportmarkt en voor je het weet zien we hier enkel nog priussen.
Met een beetje tijd en moeite (en enkele euro's) zal ik hier nog lang proberen tegen in te gaan.
Met een beetje tijd en moeite (en enkele euro's) zal ik hier nog lang proberen tegen in te gaan.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Zoals beloofd de foto's.
Zoals jullie zien, best wat roest. Ik heb er maar meteen de slijpschijf ingezet. Zijn er nog plaatsen die ik zeker moet controleren (vooral dan degene die op het eerste zicht niet goed zichtbaar zijn?). Nu we toch bezig zijn...
Het inspuitsysteem ga ik deze week nog goed proberen te reinigen. Het ziet er vanbinnen flink zwart uit door die kl*te-EGR. Daar zal dus ook een alu plaatje voor gemaakt worden om deze af te dichten.
Hoet zit het eigenlijk met de ECU van deze motoren? Is er een mogelijkheid om "softwarematig" wat meer pk's te verkrijgen?
De foto's:
Zoals jullie zien, best wat roest. Ik heb er maar meteen de slijpschijf ingezet. Zijn er nog plaatsen die ik zeker moet controleren (vooral dan degene die op het eerste zicht niet goed zichtbaar zijn?). Nu we toch bezig zijn...
Het inspuitsysteem ga ik deze week nog goed proberen te reinigen. Het ziet er vanbinnen flink zwart uit door die kl*te-EGR. Daar zal dus ook een alu plaatje voor gemaakt worden om deze af te dichten.
Hoet zit het eigenlijk met de ECU van deze motoren? Is er een mogelijkheid om "softwarematig" wat meer pk's te verkrijgen?
De foto's:
Re: GTI 4x4 van Vincent
zo, dat is geen half werk zeg. Succes!
Over tuning kan ik je verder niks vertellen, ik rij in de 'oma-editie'
Over tuning kan ik je verder niks vertellen, ik rij in de 'oma-editie'
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: GTI 4x4 van Vincent
Ik heb jaaaren terug bij een voormalig clublid met een 6G GTi een ECU-tuning meegemaakt. Ik dacht 9PK winst en 25-30nm koppeltoename. Maar dat was in/met het 'normaal' gesleten blok, niet een compleet gereviseerd blok zoals jij hebt. Kans dat je ietsje meer eruit kunt peuteren is er zeker. Die tuner heeft alles nog behoorlijk ruim binnen de veilige marges gehouden, als je iets meer de grenzen opzoekt EN je hebt zo'n mooi fris blok dan verwacht ik iets meer mogelijk.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: GTI 4x4 van Vincent
Dat klinkt al niet slecht natuurlijk. Enig idee door welke firma de ecu werd aangepast? Zijn er andere zaken die mogelijk zijn? Ik vind vooral veel onderdelen (nokkenassen ed) voor turbomotoren maar niet echt voor mijn atmosferisch blokje.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Dat was Bullpower in Dronten. Ik weet niet of het klopt, maar wat ik er toen van begreep is dat die oude type ECU's zoals in de 6G's alleen door specialisten met kennis van deze specifieke ECU's gedaan kan worden en... er moet schijnbaar micro-solderingen gedaan worden. Chipje de-solderen, in een voetje op een apparaat, herprogrammeren en dan weer terug in de ECU solderen. De gemiddelde 'chiptuner' zal dit soort werk waarschijnlijk niet snel aanpakken. Veel werk, relatief weinig vraag naar, maar (toen) kon en deed Bullpower dat. Auto ging ook eerst een paar runs maken op een rollenbank en op basis daarvan kan ook precies worden bepaald wat de rek is en hoeveel er na chiptunen gewonnen is. Kans is trouwens groot dat als je steevast met RON 98 benzine tankt je de grenzen van de winst ook nog verder opzoekt. Dus als je dit werkelijk gaat doen, zorg dat je een paar tankjes alleen 98 gereden hebt zodat je tijdens het chiptunen de meeste winst pakt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: GTI 4x4 van Vincent
Heren,
Om het op zen vlaams te zeggen, ik ben dik gesjareld! Kijk maar op onderstaande foto, blijkbaar is de auto vroeger verkeerd opgekrikt geweest onder de chassisbalk en de roest heeft er dus lelijk huisgehouden. Het stuk waar de krik ooit onder heeft gestaan is dus volledig rot. Ik ga hier dus een oproep moeten doen op een donordeel. Kan er iemand mij hiermee helpen of hebben jullie weet van plaatwerk dat hiervoor nog nieuw te krijgen is?
Ik zal dit ook even bij te koop/gevraagd plaatsen, kwestie van de forumregels te volgen.
Om het op zen vlaams te zeggen, ik ben dik gesjareld! Kijk maar op onderstaande foto, blijkbaar is de auto vroeger verkeerd opgekrikt geweest onder de chassisbalk en de roest heeft er dus lelijk huisgehouden. Het stuk waar de krik ooit onder heeft gestaan is dus volledig rot. Ik ga hier dus een oproep moeten doen op een donordeel. Kan er iemand mij hiermee helpen of hebben jullie weet van plaatwerk dat hiervoor nog nieuw te krijgen is?
Ik zal dit ook even bij te koop/gevraagd plaatsen, kwestie van de forumregels te volgen.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Hoi allemaal,
Ik ben vandaag eindelijk naar de auto afbraak kunnen gaan en daar is het niks geworden. Er stond nog een 6g met een goed donoronderdeel erin maar ze vroegen 150 € voor het stukkie. Dat vind ik toch wat veel voor een stukje plaat. Ik heb dus besloten dat mijn 6g diesel als donor zal dienen. Ik heb vandaag nog wat extra rottigheid verwijderd en heb nu bijna alles weggehaald. Als eenmaal alles eruit is, ga ik de nodige onderdelen uit de diesel slijpen en dan kunnen de laswerken starten!
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik ben vandaag eindelijk naar de auto afbraak kunnen gaan en daar is het niks geworden. Er stond nog een 6g met een goed donoronderdeel erin maar ze vroegen 150 € voor het stukkie. Dat vind ik toch wat veel voor een stukje plaat. Ik heb dus besloten dat mijn 6g diesel als donor zal dienen. Ik heb vandaag nog wat extra rottigheid verwijderd en heb nu bijna alles weggehaald. Als eenmaal alles eruit is, ga ik de nodige onderdelen uit de diesel slijpen en dan kunnen de laswerken starten!
Ik hou jullie op de hoogte!
Re: GTI 4x4 van Vincent
Zo lekker bezig... zitten aardige luchtgaten in nu
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: GTI 4x4 van Vincent
geleerd van homer simpson, just making some speedholes . nog een klein beetje en alles is eruit, dan proberen om het nodige materiaal zo heel mogelijk uit men andere auto te halen en dan effe erin lassen
Re: GTI 4x4 van Vincent
Jammer dat het zo moet "aflopen" met je diesel, maar het is voor "Het grotere doel"!! Lekker bezig!!!!
Re: GTI 4x4 van Vincent
"Putting speed holes in my car. Makes it go faster.. " toevallig pas nog gezien :D:Dleblanc schreef:geleerd van homer simpson, just making some speedholes . nog een klein beetje en alles is eruit, dan proberen om het nodige materiaal zo heel mogelijk uit men andere auto te halen en dan effe erin lassen
Awesomeness = Verveling x Talent
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: GTI 4x4 van Vincent
Daar kan je ook wel een voetje voor gebruiken, maar die voetjes zijn ook niet echt goedkoop.marksanne schreef:Dat was Bullpower in Dronten. Ik weet niet of het klopt, maar wat ik er toen van begreep is dat die oude type ECU's zoals in de 6G's alleen door specialisten met kennis van deze specifieke ECU's gedaan kan worden en... er moet schijnbaar micro-solderingen gedaan worden. Chipje de-solderen, in een voetje op een apparaat, herprogrammeren en dan weer terug in de ECU solderen.
En voor zover ik het weet is niet iedere 6G ECU voorzien van een EEPROM. Dus dan moet je ook weer een specifieke versie hebben.
Had ik oneindig veel tijd, dan was ik begonnen met het namaken van een ECU, maar dan met veel moderner spul en minder geklooi.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: GTI 4x4 van Vincent
Gisteren nog een klein beetje kunnen verderwerken, ik heb eindelijk men cilinderkop kunnen monteren.
Deze en volgende week heb ik telkens 2 dagen verlof en zal ik dus eindelijk eens wat kunnen doorwerken.
Doel is om
-de carrosserie te lassen
-de stuurkogel en fuseekogel rechts te vervangen
-de uitlaatlijn herstellen
-de motor op te bouwen
En al wat erbij komt is mooi meegenomen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Grtz, Vince
Deze en volgende week heb ik telkens 2 dagen verlof en zal ik dus eindelijk eens wat kunnen doorwerken.
Doel is om
-de carrosserie te lassen
-de stuurkogel en fuseekogel rechts te vervangen
-de uitlaatlijn herstellen
-de motor op te bouwen
En al wat erbij komt is mooi meegenomen.
Ik hou jullie op de hoogte!
Grtz, Vince
Re: GTI 4x4 van Vincent
blijft een mooi blokje:).. keep up the good work
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: GTI 4x4 van Vincent
Dat ziet er weer strak uit!! Blijven up-daten.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Dag 1 van mijn verlofdagen
Vandaag samen met men vader aan de galants gevlogen. Ik ben begonnen met de gti al wat bij te lassen waar mogelijk en mijn vader heeft uit de diesel het nodige stuk plaat uitgehaald.
Na een halve dag boren en slijpen heeft hij het heel mooi kunnen recupereren.
Morgen de plaat bijslijpen en een likje verf geven, en de gti nog wat bijlassen waar mogelijk. Hopelijk droogt de verf morgen snel genoeg en dan kan ik misschien de plaat nog in de gti lassen.
Vandaag samen met men vader aan de galants gevlogen. Ik ben begonnen met de gti al wat bij te lassen waar mogelijk en mijn vader heeft uit de diesel het nodige stuk plaat uitgehaald.
Na een halve dag boren en slijpen heeft hij het heel mooi kunnen recupereren.
Morgen de plaat bijslijpen en een likje verf geven, en de gti nog wat bijlassen waar mogelijk. Hopelijk droogt de verf morgen snel genoeg en dan kan ik misschien de plaat nog in de gti lassen.
Re: GTI 4x4 van Vincent
speltip 1 .. zet je verf binnen (in huis) deze nacht.. en verwarm de delen voor met een verf fohn.. niet te gek.. gewoon even de ergste kou eruit halen.. als je het te warm stookt maak je hechting juist moeilijker..
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: GTI 4x4 van Vincent
goeie tip, ga ik zeker doen morgen.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Dag 2:
Vandaag weer vrij goed opgeschoten, het gat aan de binnenkant is gedicht en het stuk balk staat in de primer. Volgende week dit er nog inlassen, alles bijwerken en dan is de linkerkant in orde. Hopelijk valt de rechterkant wat beter mee...
O ja, de truc met het kacheltje werkte perfect
Vandaag weer vrij goed opgeschoten, het gat aan de binnenkant is gedicht en het stuk balk staat in de primer. Volgende week dit er nog inlassen, alles bijwerken en dan is de linkerkant in orde. Hopelijk valt de rechterkant wat beter mee...
O ja, de truc met het kacheltje werkte perfect
Re: GTI 4x4 van Vincent
mini-update:
Ben vandaag bij de lokale mitsu dealer (garage van herck in herenthout) pakkingen voor mijn inlaatcollector gaan bestellen. Fantastische kerel btw, de garage was eigenlijk al dicht maar hij heeft me toch binnegelaten en verder geholpen. Net zoals de auto's zijn de dealers dus superbetrouwbaar .
Ik ben ook nog wat verf gaan kopen en heb meteen men onderblok een likje gegeven. Het resultaat:
Ben vandaag bij de lokale mitsu dealer (garage van herck in herenthout) pakkingen voor mijn inlaatcollector gaan bestellen. Fantastische kerel btw, de garage was eigenlijk al dicht maar hij heeft me toch binnegelaten en verder geholpen. Net zoals de auto's zijn de dealers dus superbetrouwbaar .
Ik ben ook nog wat verf gaan kopen en heb meteen men onderblok een likje gegeven. Het resultaat:
Re: GTI 4x4 van Vincent
Nice!
Re: GTI 4x4 van Vincent
Vandaag nog een klein beetje verder gewerkt. Ik heb het kleppendeksel grondig gereinigd en nog een deel van het inlaatspruitstuk (kl*te-EGR). Daarna nog de nieuwe distributiekit op de motor gemonteerd. Wel een probleempje ondervonden, men vliegwiel zit tegen de motorsteun en kan niet vrij ronddraaien. Dit zorgt ervoor dat ik de riemspanning nog niet kan afstellen. Dit zal dus moeten gebeuren als de motor van de stand wordt gehaald.
De mitsu dealer heeft me nog gebeld en men dichtingen zouden morgen binnen zijn, hopelijk kan ik deze ook nog oppikken dan kan ik de rest van de motor beginnen assembleren.
De mitsu dealer heeft me nog gebeld en men dichtingen zouden morgen binnen zijn, hopelijk kan ik deze ook nog oppikken dan kan ik de rest van de motor beginnen assembleren.
Re: GTI 4x4 van Vincent
Vandaag rondgecrosst om onderdelen bij elkaar te krijgen! Eerst naar de mitsu dealer voor de dichtingen. 1 dichting ontbreekt en hij kan ze niet meer krijgen. Het volledige verhaal hierover zet ik wel even bij te koop gevraagd. Daarna nog naar de autoshop voor een nieuwe pot nadenkit. De voorpijp die ik van steven heb gekocht heb ik ook vandaag gekregen. Als het vanavond wat meezit ga ik nog wat nadenkit aanbrengen zodat ik morgen verder kan met lassen.