GTi "de grijze" (RIP)

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

GTi "de grijze" (RIP)

Bericht door marksanne »

originele post: Do mrt 20, 2008 11:08

Voor de forum-junkies onder jullie, die weten al lang dat de 2e Galant die huize Sanne ooit kocht al meer dan een jaar een beetje minzaam bestaan lijdt onder alle aandacht die de V6 en de zwarte GTI hebben gehad (en krijgen). Maar er is verandering ingekomen, voor een niet onbelangrijk deel door Dennis (galant-gti-2.0) die met zijn sloper voor een aantal mooie en broodnodige donor-onderdelen heeft gezorgd!

Afbeelding

Eerdere historie en plaatjes:
[External Link Removed for Guests]

Wat WAS er mis?
- door een lekkage (al 2 jaar terug voor het eerst) sijpelde er regenwater in de passagierszijde-tapijt. dat is toen door een habi-babi-garage gefixed voor een appel en een ei, maar achteraf blijkt hun werk niet goed te zijn gebeurd, het lekt(e) nog steeds. door het regenwater dat dus steeds maar weer de auto inkwam hing er een erg onplezierige muffe lucht.
- de voorbumper (bestaande uit 3 delen) is tegen een paaltje geparkeerd en alle drie de delen zijn dus serieus ontwricht.
- de flexpijp van de voorpijp was kapot en dat maakte een partij kabaal zeg!

Wat IS er mis?
- de lekkageplek is nog altijd niet werkelijk dicht (dashboard moet eruit en het rotte deel eruit, nieuw stuk plaatwerk erin)
- de vloerbedekking is er voor de helf uitgehaald (weggesneden) zodat de muffe lucht en nattigheid goed konden wegtrekken, nu de auto al een aantal weken met de ramen open in de warme loods van de lokale spuiterij staat. de lucht is weg! maar de vloerbedekking moet dus vervangen worden (nieuwe ligt klaar, van Dennis z'n sloper)
- het plaatwerk heeft op ieder deel wel een klein zacht deukje of een klein plekje
- de versnellingsbak schakelt na langere tijd stilstaan altijd een tijd zwaar vooral in de 'vrij'e ruimte (!??!)
- de versnellingsbak (bakcode F5M22xxxxx) heeft een paar lagers die niet meer zo lekker zijn en een rauwig geluid geven tijdens het rijden. voor het mooie moet er dus een ruil/revisiebakkie in
- de electrische antenne moet weer terug-geinstalleerd worden (werkje van niks, een keer geswapt met die van de zwarte GTI voor test, maar nooit meer ingebouwd...)

Wat IS er intussen aan gebeurd?
- de nieuwe vloerbedekking ligt klaar (maar eerst het lekkagegat GOED fixen)
- de nieuwe kunststof 1991/1992 GTI voorbumper (uit 1 stuk) er (voor de sier) al even opgezet
- de voorpijp is voorzien van een nieuw flexstuk en is gisterenavond (de 19e maart) erop gezet (heerlijke stilte weer)
- een nieuwe grille (mooie chrome versie) geplaatst
- de afgelopen 2 jaar heeft de auto maximaal 2500km gereden, maar in die tijd zijn de schokbrekers rondom vervangen, nieuwe vredestein banden, normale beurten, nieuwe dynamo, andere remklauw, ashoezen, nieuwe hatchback gasveren & alle remslangen & remvloeistof vervangen.
- een mooie achterspoiler ligt klaar (de taartscherp gaat eraf, de nieuwe spoiler heeft de vorm van de spoiler die op de zwarte GTI zit)

wanneer klaar?
Geen idee. Eerst maar 's het dashboard eruit halen om bij het doorgerotte (lekkende) deel te kunnen komen. Zo leer ik meteen hoe het dashboard in elkaar zit, want een compleet nieuw dashboard ligt klaar voor de gwarte GTI (dat dashboard heeft een paar lelijke plekjes die me irriteren), opnieuw een onderdeel uit de sloper van Dennis.

De auto staat en mag voorlopig lekker hoog en droog in de ruimte van de bevriende spuiterij blijven staan, dus zo af en toe 's wat klooien. Hij is klaar als 'ie klaar is (??).

Beetje info:
kenteken: YJ-61-KX
Bouwjaar: 1990
Chassisnummer:
Kleurcode zilver: H84
Kleurcode bumpers & skirts: H52

Oudere informatie en plaatjes van voor dit topic: [External Link Removed for Guests]

Een paar plaatjes:
Afbeelding

Update:
Na een heftig avontuur om de lekkageplek netjes te lassen is de auto is verkocht aan een forumlid, die heeft er helaas slechts iets van een half jaar plezier van gehad, toen de motor stukliep. De auto is daarna toevallig weer in Reeuwijk door een liefhebber (geen forumlid) voor onderdelen uit elkaar gehaald/gebruikt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(6G) Projecten”