Verlagingsveren

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Verlagingsveren

Bericht door Batsgeit »

Zoals de topictitel vermoedelijk al een beetje weg geeft, ben ik op zoek naar verlagingsveren. Nu wil ik hiermee twee problemen aanpakken, namelijk:

1. Achter staat de auto lager dan voor, lelijk.
2. Ik vind de vering achter te slap.

Het eerste punt kan ik sowieso hiermee oplossen, maar hoe zit het met het tweede punt? Als ik stuggere veren monteer, gaat de auto dan minder zwabberen als hij beladen is? De schokbrekers achter zijn ~20k km geleden vervangen, dus lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.

Zat zelf te denken aan 20mm verlaging achter en 30mm verlaging voor, thoughts?
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Verlagingsveren

Bericht door kevin1990 »

achter staat de auto lager als voor?
als je de vering achter te slap vind en je gaat hem beladen. ik weet niet of je een trekhaak of iets hebt of hoe erg die beladen wordt maar hulpveren misschien?
als je hem verlaagt vind die vast niet leuk beladen met drempels...
Gebruikersavatar
Integra
Berichten: 547
Lid geworden op: 29 jun 2015, 01:37
Provincie: Friesland

Re: Verlagingsveren

Bericht door Integra »

Standaard is achter lager dan voor....
Of eigenlijk, de kuipranden zijn anders.... De auto staat gewoon recht ;)
Maar voor zijn de kuipranden hoger waardoor daar meer ruimte is tussen rand en band.
Achter..... Hulpveren helpt
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Verlagingsveren

Bericht door Ran-DiZzle »

Ik heb volgende week een set motion schokbrekers met veren vrij. Daar de motion standaard lager ligt als een "gewone" G. Is het misschien wat voor je.
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Verlagingsveren

Bericht door Batsgeit »

Ik heb al hulpveren achter, maar vindt de boel nog te slap. Ligt overigens een gastank + trekhaak in en rij regelmatig met 4 man + bagage, dus hij wordt wel goed gebruikt zeg maar :P

@Randy
Hoeveel verlaging krijg je dan ongeveer?
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Verlagingsveren

Bericht door speedy500 »

Ik had eerst verlagingsveren, op laatste had ik een schroefset eronder

Moet zeggen, staat een stuk mooier, omdat anders voor en achter niet gelijk zijn
En als je em in hardheid kan verstellen, dan kun je em zo stug zetten als je zelf wilt, dat vond ik een stuk lekkerder rijden ook weer
Voordeel ermee trouwens, tov losse veren, is dat als er een paar man achterin zit, de boel niet heel extreem inzakt, maar redelijk stabiel blijft
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Verlagingsveren

Bericht door menno3x8g »

Ik heb een schroefset onder de Legnum (is zwaarder) die ook in hardheid te verstellen is: bevalt prima, veel betere wegligging dan de vering van een standaard Galant. Door het verlagen, en dat is bij mij zeker niet extreem, toch al gauw contact met drempels. Een goede schroefset kost wel wat ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Batsgeit
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 jul 2014, 13:53
Provincie: Groningen

Re: Verlagingsveren

Bericht door Batsgeit »

Welke set heb je eronder liggen en wat kost het dan ongeveer? En is het qua drempels nog wel een beetje te doen? Ben daar zelf ook wel bang voor namelijk, overhang bij een Galant is nog behoorlijk.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Verlagingsveren

Bericht door menno3x8g »

Bij Sophie zit er een BC-Racing BR-type onder, kost nieuw 900.
Ik had geluk, en kon deze set 2e hands kopen voor de helft ;) .
Kostte me wel een paar dagen om de set weer gangbaar te krijgen.
Met stapvoets rijden heb ik tot nog toe alle drempels in stad Groningen kunnen nemen.

Wat nog wel uitmaakt is de hoogte van de banden die je om de velgen legt.
Bij mij ligt er 225/45 R17 onder. Achteraf had ik liever hoogte 50% gehad.
Daarmee klopt je snelheidsmeter voor geen meter meer, maar allá, we hebben nog navigatie ter beschikking.

Voor de looks, zie foto's.
Bijlagen
WP_20161204_013.jpg
WP_20161204_014.jpg
WP_20161204_017.jpg
WP_20161204_018.jpg
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Verlagingsveren

Bericht door speedy500 »

Ik had ook een BC Racing set eronder (ook mee verkocht met de auto)

Had er voor de zomer de 19 inch set onder (en op laatste 18) en in winter een 17 inch set

Moet zeggen, bij drempels natuurlijk uitkijken, maar heb niet echt heel vaak drempels gehad die ik niet overheen kon
Had zelf ook de set 2e hands gekocht, was zo goed als nieuw, en voor 300 aangeschaft, niet is natuurlijk wel een stukje duurder

Moet alleen wel zeggen, vind dat veel beter als veren, want daar raakte ik wél de drempels mee, puur omdat de boel met veren net iets meer doorzakt/inveert, en bij een schroefset is dat net een stukje stugger
Bij gewone schokkers met veren, dan veert ie door, met een goede schroefset (of sport schokdempers) blijft ie gewoon op niveau, en dat scheelt wel
En dat doet niet heel veel af aan comfort (uiteraard tegenover originele veren met schokdempers is het wel veel stugger, dat kan ik niet ontkennen, maar de auto ligt dan ook wel strakker op de weg)
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”