Na een kleine 150Dkm vind ik het wel eens tijd om de schokbrekers rondom te vervangen bij mijn 2.0L van orgine GLX uit 1999.
Nu kom ik verschillende merken in de verschillende prijsklasse tegen en ben benieuwd naar jullie mening welke te kiezen of mischien heeft men zelf ervaringen met de verschillende merken. Note: ik ben niet opzoek naar een complete schoefset (te prijzig)
Mijn auto is verlaagd met de door de dealer geleverde verlagingsveren set (merk MAD volgens mij) en een camber correctie kit op de achter as
Bilstein: heeft 2 soorten. Een sport versie voor verlaagde wagens en een set voor wagens die vaak hoger belast worden
Monroe: levert een standaard set olie
KYB: levert een standaard set gas
alvast bedank voor jullie input
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Ik ken eigenlijk alleen maar monroe, en mijn mening daarover is neutraal . 1 van mijn auto's had vrij nieuwe monroe schokbrekers toen ik haar aanschafte, maar de garage meneer vondt ze maar ruk ze lieten de auto aan de voorzijde schommelen.
Ik heb er net Bilstein B8 Sprint met Eibach Pro-Kit er onder.
B8 heeft een kortere as en is 3cm lager dan standaard en de Eibach Pro-Kit veren zijn ook 3 cm lager.
Ik heb voor de schokdempers 248,00 ex en voor de veren 105,00 ex betaald.
Wel heb ik de andere ondedelen van de schokdemper meteen mee vervangen (stofhoezen, bump rubbers en wat ringen)
Ik wil graag de hoogte behouden zoals op de foto. (standaard schokbrekers met verlagingsveren)
Kan dit met de B8 van Bilstein als ik mijn veren overzet?
@Eskimo, Hoe bevalt de set? heb je voor die prijs een set rondom of alleen de voorkant?
Nomaals dank voor het meedenken.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Ik heb ze alleen nog achter gedaan voor dit bedrag, want die waren stuk.
Het bevalt wel, stugger dan voorheen maar dat kan omdat ze al lang stuk waren.
De Bilstein hebben een extra uitsparing om hem een cm hoger te zetten, op de foto staat ie op de hoogste stand.
Bijlagen
Even hoofdje draaien
Laatst gewijzigd door Eskimo op 17 jun 2017, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom willen zoveel hem lager bij de grond? Haha
De mijne is iets verlaagd maar moet met bwnooelkkkwat drempels toch echt heel rustig eroverheen anders heb ik toch echt de onderkant van me bumper te pakken...
Ps echt gave foto!
Naja achter heeft de mijne geen problemen maar voor vind ik hem wel aan de lage kant. Moet ik wel zeggen dat het ook behoorlijke drempels af en toe zijn... Ik heb achter hulpveren voor het lpg en eventuele aanhanger/boot die er soms achter hangt...
Op de achter schokdemper poten kan je een veerring verplaatsen waar de schotel van de veer op zit of dat ook aan de voorzijde zo is weet ik niet.
Ik heb hem op de hoogste stand gezet voor de zekerheid en bleek goed te zijn in mijn geval.
Ik heb mijn Bilstein bij Extreme Carstyling besteld.
Als je ze binnen hebt maak er een detail fototje van, dan kan iedereen zien hoe het eruit ziet.
En ik kan dan zien hoe de voor schokdemper eruit ziet (moet ik nog vervangen)
Je moet ook niet alles vervangen....
Ik heb alleen de 41423 (stofhoes) en de 41421 en 41415 (bumbstops) vervangen voor achter schokdempers.
Voor de voorschokdempers heb je geen bumbstops nodig die zitten bij de Bilstein al in de schokdemper ingebouwd, dus alleen evt de stofhoezen.
Oh maar dit is nog maar het begin. ik ben ook al bezig onder de kap. Ik weet alleen nog niet of ik voor de standaard zwarte kleur ga voor de Koelstofslangen of voor de silicone slangen in blauw of rood.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Ik zie dat je al de ring al op de bovenste uitsparing hebt gezet, maar zie ook dat de voorpoten deze mogelijkheid niet heeft om ze te verstellen.
Ben benieuwd wat het met hoogte doet...
Dat dacht ik ook toen ik ze naast elkaar hield.
Maar toen het eronder zat was het toch de zelfde hoogte.
Ik had de mijne ook met nieuwe Eibach veren eronder gezet, want mijn oude veren waren 2 cm ingezakt.
Dat ziet er fris uit!! En ietsje lager zou ik verwachten, nice!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Ik ben van plan om de vering te laten poedercoaten. Nu ben ik benieuwd of er een mogelijkheid is om het plastic (ziet er uit als een stukje plastic slang) te vervangen zodat bij volledige compressie de verf beschermd blijft.
Waar zou zoiets te koop zijn?
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Ik heb de oude met de nieuwe schokbreker nog eens vergeleken en de maximale uitslag is zo'n 18mm korter.
Nu geeft de gebruiksaanwijzing aan om de orginele bumpstop terug te paatsen maar is dit wel een goed idee? Mag deze worden ingekort of moet er een andere, kortere, geplaatst worden?
Wie heeft hier er ervaring mee.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Bumpstop is een stuk rubber-achtig materiaal dat hoe dan ook wel inveert. Maximale compressie dan ben je ofwel zwaar beladen (achter) of je doet heel gekke dingen. Met originele en intussen oude schokbrekers is dat waarschijnlijk met een beetje slechte wil te doen, maar verse en gezond verstand... denk niet dat je de boel zo makkelijk 'op de grond' krijgt. Ik zou niets aan de stops veranderen in ider geval.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Ik hou de fabrieksopgave dan maar aan. Als ze de bumpstops raken kan ik altijd nog zien wat ik dan doe. Ziet er naar uit dat ik nu op de voorste schokbrekers 47mm veerweg heb tot aan de bumpstop (in onbelaste stand)
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Was dat maar waar.
Nog hoopjes werk te doen, waaronder laswerk, en zorgen dat alle corrosie grondig wordt aangepakt. Als alles mee zit qua tijd en financiën dan volgend jaar om deze tijd?
Ik heb ze er nu alle onder zitten.
Op de foto zie je de hoogte, de achterkant op de bovenste stand maar dat had je al gedaan zag ik.
Hou wel even rekening bij de voorzijde dat je de gele verf aan de onderzijde eraf schuurt anders past het net niet in de vork.
Wel daarna het geschuurde vlak in het vet zetten.
Eskimo schreef:bij de voorzijde dat je de gele verf aan de onderzijde eraf schuurt anders past het net niet in de vork.
Wel daarna het geschuurde vlak in het vet zetten.
Zonder schuren paste ze perfect in de vork. Beetje kopervet zodat ze ook weer makkelijk er afgaan (hopelijk pas over 20 jaar weer)
Perfecte hoogte zo. Wielen vullen de kasten mooi zo te zien op de foto van Ekimo.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.