TCL, skid marks-lampje en ABS + Tein schokdemper
TCL, skid marks-lampje en ABS + Tein schokdemper
Na een ritje met 4 mensen in mijn Galant VR4 is opeens het TCL en skidmarks-lampje aangegaan..Na 500 meter rijden ging ook het lampje van de ABS aan.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Uiteraard moet de auto rond 19 april weer voor de APK.
Heb ik weer..
En dan breekt ook nog één van de schokdempers linksachter af.
Heeft iemand nog wat liggen ter overname?
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Uiteraard moet de auto rond 19 april weer voor de APK.
Heb ik weer..
En dan breekt ook nog één van de schokdempers linksachter af.
Heeft iemand nog wat liggen ter overname?
Laatst gewijzigd door Buzz Fuzz op 18 apr 2018, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Zijn dat wel afkeurpunten bij APK?
Wat zegt de boordcomputer via de paperclip?
Een verklaring kan zijn dat een van de ABS-rotors op de lagers niet meer 100% is. Tandje eraf, of door roest een breuk opgelopen.
Wat zegt de boordcomputer via de paperclip?
Een verklaring kan zijn dat een van de ABS-rotors op de lagers niet meer 100% is. Tandje eraf, of door roest een breuk opgelopen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Ik heb de paperclip-methode nog nooit toegepast..Vanmiddag eerst ff de zekeringen controleren en de connector op het schutbord controleren..
Kan ik zelf de ABS-rotors controleren?
Kan ik zelf de ABS-rotors controleren?
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Controleer eerst maar eens alle stekker verbindingen van de Vacuum Solenoids tegen het Schutbord.
( Goed schoonmaken en een paar keer loskoppelen & verbinden )
Zijn vaak de oorzaak van dit probleem, bij mij en een paar andere mensen althans.
( Goed schoonmaken en een paar keer loskoppelen & verbinden )
Zijn vaak de oorzaak van dit probleem, bij mij en een paar andere mensen althans.
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Abs lampje is afkeur. De rest niet
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Heb ik de juiste connectors te pakken? De bovenste kriig ik er niet af..Is dat ook de bedoeling?
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Gisteren de onderste connector schoongemaakt met WD-40 en de connectors met een vijltje schoongemaakt..Zekering gecheckt in het bakje onder de motorkap.
Auto gestart maar de lampjes kwamen direct weer op.
De accu afgekoppeld voor een paar uur en weer aangekoppeld en de auto vervolgens gestart.
De lampjes gingen niet weer aan dus ik was alweer helemaal blij.
Vanmorgen na 500 meter toch de lampjes van TCL en ABS weer aan.
Vanavond probeer ik even de paperclip-methode.
Auto gestart maar de lampjes kwamen direct weer op.
De accu afgekoppeld voor een paar uur en weer aangekoppeld en de auto vervolgens gestart.
De lampjes gingen niet weer aan dus ik was alweer helemaal blij.
Vanmorgen na 500 meter toch de lampjes van TCL en ABS weer aan.
Vanavond probeer ik even de paperclip-methode.
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Foutcode 78 geeft ie steeds aan..
Accumulator pressure sensor circuit system
Accumulator pressure sensor circuit system
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Heb je hier iets aan?
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Is van een Pajero, maar geeft wel een duidelijke richting aan.
Wil je specifiekere info over de Galant, dan is deze pdf wel handig denk ik.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Is van een Pajero, maar geeft wel een duidelijke richting aan.
Wil je specifiekere info over de Galant, dan is deze pdf wel handig denk ik.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Hey Cees, ik had de manual al gevonden..Maar wordt er niet veel wijzer. Hopen dat mijn monteur dit wel voor me kan oplossen.
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
code 78 bij VR4 zit waarschijnlijk in het ASC circuit
mogelijke oorzaken volgens de manual:
Aangezien het ABS lampje ook gaat branden zou mijn eerste keuze de kabelboom en de ASC-ECU testen. Als je iemand met een MUTII kent deze even de auto laten uitlezen en de testen voor de ASC laten doorlopen.
Succes
mogelijke oorzaken volgens de manual:
- Accumulator druksensor probleem
kabelboom, connectorprobleem
Probleem met de hydraulische eenheid
ASC-ECU defect
Aangezien het ABS lampje ook gaat branden zou mijn eerste keuze de kabelboom en de ASC-ECU testen. Als je iemand met een MUTII kent deze even de auto laten uitlezen en de testen voor de ASC laten doorlopen.
Succes
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS
Yo Serge, je hebt wel weer timing he...
Ik lees dat je een vijltje door de connector hebt gehaald. Op zich prima, maar 'knijpt' het bekje van de connector nu nog wel voldoende in het contra-lipje? Misschien zie je kans om het bekje iets samen te knijpen, zodat het opsteken van de connector goed stroef gaat? Een gammel contact staat garant voor ellende op je dash! WD40 is op termijn niet het meest ideale goedje voor in electrische connectors. Beter druk je er een dotje doodgewone Vaseline in
Kom anders dit nog eens bij me langs (niet tijdens F1 pls , dan is de keet hier compleet gebarricadeerd ).
Ik heb geen MUT, maar hebwel EVOscan en daarmee kon ik de hele VR4 binnenstebuiten keren en alle actuators aanroepen/testen. (Hoewel... dat was nog een oude Win7 kleptop die nu RIP is. Op m'n huidige heb ik t niet eens meer geinstalleerd staan, besef ik nu . Heb ook geen idee of de inmiddels bejaarde EVOscan-USB-drivers nog wel werken onder een 64bit OS?). Eh.. dat laatste dan onder enig voorbehoud...
Ik lees dat je een vijltje door de connector hebt gehaald. Op zich prima, maar 'knijpt' het bekje van de connector nu nog wel voldoende in het contra-lipje? Misschien zie je kans om het bekje iets samen te knijpen, zodat het opsteken van de connector goed stroef gaat? Een gammel contact staat garant voor ellende op je dash! WD40 is op termijn niet het meest ideale goedje voor in electrische connectors. Beter druk je er een dotje doodgewone Vaseline in
Kom anders dit nog eens bij me langs (niet tijdens F1 pls , dan is de keet hier compleet gebarricadeerd ).
Ik heb geen MUT, maar hebwel EVOscan en daarmee kon ik de hele VR4 binnenstebuiten keren en alle actuators aanroepen/testen. (Hoewel... dat was nog een oude Win7 kleptop die nu RIP is. Op m'n huidige heb ik t niet eens meer geinstalleerd staan, besef ik nu . Heb ook geen idee of de inmiddels bejaarde EVOscan-USB-drivers nog wel werken onder een 64bit OS?). Eh.. dat laatste dan onder enig voorbehoud...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS + Tein schokdemper
Nu ken ik eindelijk iemand met MUT II maar hoe test je de ASC?
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS + Tein schokdemper
Het testen en meten aan het ASC systeem is vrij uitgebreid en is te vinden in het werkplaats handboek onder hoofdstuk 35E
Nu had ik laatst ergens een engelse versie gevonden maar op dit moment alleen maar de Japanse versie voorhanden. Neem aan dat je daar niet veel wijzer van wordt helaas.
Nu had ik laatst ergens een engelse versie gevonden maar op dit moment alleen maar de Japanse versie voorhanden. Neem aan dat je daar niet veel wijzer van wordt helaas.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Re: TCL, skid marks-lampje en ABS + Tein schokdemper
Ze staan hier online als het goed is:
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=63&t=620
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=63&t=620
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---