Achterste Draagarm (achterwiel ophanging) komt niet los.

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Achterste Draagarm (achterwiel ophanging) komt niet los.

Bericht door Yeti »

Hallo Allemaal,

Je heb wel eens dat een bout niet los wil komen. Vaak zijn er genoeg truukjes en hulpmiddelen om de, o zo koppige, bout los te krijgen.

Echter vandaag wil het voor geen meter lukken om de bout uit de achterste draagarm te krijgen. Zo te zien zit de bout volledig vast geroest aan de binnenste bus van de draagarm. Alles geprobeerd, grof geweld, hamer, brander erop niets wil de bout van de bus scheiden. Het moeilijke in het verhaal is dat ik normaal als laatste redmiddel de slijptol pak maar in dit geval zit de bout nog al verstopt tussen het metaal van de achterste crossmember en die wil ik gaag heel houden. Voor de Draagarm en bout heb ik al nieuw spul liggen dus dat die er aan gaan boeit me niet zo.

Weet iemand of deze bout altijd zo achterlijk vast gerot zit aan de bus van de achterste draag arm en/of heeft iemand een idee hoe deze boutuit de bus en dus uit de crossmember te krijgen zonder daarbij het de crossmember te slopen.

Ter verduidelijking 2 plaatjes.

Mijn dank is wederom groot voor het meedenken.

Afbeelding

Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Achterste Draagarm (achterwiel ophanging) komt niet los.

Bericht door foks »

euh, tja, het is misschien wat ver gezocht maar je zou dat stuk waar de bout zit en een week in een bakje schoonmaakazijn kunnen laten liggen en dan een beetje bewegen 1x per dag. Dat ontroest. Of een gaatje door de bout boren (als je de hoek kunt maken met de boormachine tenminste) dan kan het materiaal iets wringen. Als je niks te verliezen hebt ...
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Achterste Draagarm (achterwiel ophanging) komt niet los.

Bericht door Uray25 »

Krijgt elke Galant wel een keer mee te maken... Komt over het algemeen naar voren bij het uitlijnen... Ik draai ze meestal stuk en sla ze eruit...
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Achterste Draagarm (achterwiel ophanging) komt niet los.

Bericht door Yeti »

foks schreef:euh, tja, het is misschien wat ver gezocht maar je zou dat stuk waar de bout zit en een week in een bakje schoonmaakazijn kunnen laten liggen en dan een beetje bewegen 1x per dag. Dat ontroest. Of een gaatje door de bout boren (als je de hoek kunt maken met de boormachine tenminste) dan kan het materiaal iets wringen. Als je niks te verliezen hebt ...
Gaan we proberen.

Het Gaatje boren dan, Arm en bout zitten nog in de crossmember dus dat zou een te groot bakje worden
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 671
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: Achterste Draagarm (achterwiel ophanging) komt niet los.

Bericht door Yeti »

Bouten zijn er uit maar nu het volgende probleem,

Zie fotot's, Dienen deze gaten gerepareerd te worden of zijn deze gaten altijd zo raar gevormd. Mij lijkt het als of ze eruit moeten zien zoals de gleuf die je ziet in de 4e laag (laatste en achterste laag)

Heeft iemand een voorbeeld van de Gaten waar de bout van de achterste draag arm in moet?

Thanks again.

Yeti

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”