Welke banden heb jij???

Voor info en vragen over wielen (velgen), banden, schokbrekers, veren, ophanging, remmen, enz.
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Welke banden heb jij???

Bericht door m4v3r1ck »

johnny83 schreef:Ik heb een tein schroefset eronder en een strutbar van een vr4 onder de motorkap...
Misschien ligt t ook wel een beetje aan mn voet op het gaspedaal in de bochten... maar toch, die banden vallen erg tegen!! Niet kopen dus :)
Kan ook aan de koppeling liggen. Ik slipte heel veel toen mijn koppeling versleten waren, er is namelijk half seconde speling tussen het moment dat ik de koppeling los laat en dat de auto wegreed. Sinds de nieuwe koppeling er is, is er nauwelijks speling meer en geeft minder ruimte om de motor toeren te maken waardoor het niet meer slipte.

Maar goede banden helpen zeker
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: Welke banden heb jij???

Bericht door galantrijder »

Hmmm, nou je het zegt... Dat zou best nog wel eens mee kunnen spelen.... Mijn koppeling piept/kraakt ook als ik 'm intrap. Maar ja die moet het nog even een paar jaar vol houden. Heb dit jaar al erg veel kosten gehad, en voor volgend jaar staat het vervangen vd wielkastranden op t programma... :)
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Welke banden heb jij???

Bericht door m4v3r1ck »

johnny83 schreef:Hmmm, nou je het zegt... Dat zou best nog wel eens mee kunnen spelen.... Mijn koppeling piept/kraakt ook als ik 'm intrap. Maar ja die moet het nog even een paar jaar vol houden. Heb dit jaar al erg veel kosten gehad, en voor volgend jaar staat het vervangen vd wielkastranden op t programma... :)
Ik heb de gepiept/gekraakt ook op mijn oude koppeling, blijkt dat een van 4 veren op de koppelingsschijf helemaal door midden kapot is gegaan en dat de koppeling behoorlijk droog (zelfs een beetje verroest) is. Het vervangen ervan is zeer zeker geen overbodige luxe. Ik blijf per jaar toch ongeveer iets meer dan 1000 euro kwijt aan de galant, maar kan er geen afscheid van nemen. Had al meerdere keren bedacht .... als iets nou kapot gaat, doe ik hem dit keer weg .... uhm ... laatste reparatie 1,5 maand geleden met vervangen van stuurkogels en stuurstang omdat hij anders niet door APK komt .... hmmm .... damn .... 500 euro armer!!!

Ik hoop dat de koppeling van je nog een paar jaar volhoud, ik heb "vervangen van de wielkastranden" tot nu toe uitgesteld (3 jaar), die is toch iets minder belangrijk dan distributieriemen, koppeling, stuurkogels, stuurstangen, draagarmen, nieuw teller, nieuwe audio, nieuwe bougies, nieuwe head unit, xenon lampen .... enz enz enz enz ... hahahahaaha

Edit: oh en nieuwe velgen, nieuwe banden (2 sets, winter en zomer), en nieuwe shockdempers ... en nieuwe strut brace
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Welke banden heb jij???

Bericht door Lowlands »

Nieuwe audio is helemaal niet nodig.... :hypo: :uhu:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Welke banden heb jij???

Bericht door m4v3r1ck »

Lowlands schreef:Nieuwe audio is helemaal niet nodig.... :hypo: :uhu:
Nop, niet nodig maar wel gemakkelijk. Bluetooth handsfree ingebouwd .... blijf hem maar gebruiken, ik bel veel
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: Welke banden heb jij???

Bericht door galantrijder »

Hahaha klinkt heel herkenbaar, ik schuif die randen ook steeds weer een jaar op!! Ik kom helaas ook RUIM over de €1000/jaar uit. Maar daar tegenover daalt de 8G amper nog in waarde... anders was je die 1000 kwijt geweest aan afschrijving/waarde daling van je auto. :)
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Welke banden heb jij???

Bericht door m4v3r1ck »

johnny83 schreef:Hahaha klinkt heel herkenbaar, ik schuif die randen ook steeds weer een jaar op!! Ik kom helaas ook RUIM over de €1000/jaar uit. Maar daar tegenover daalt de 8G amper nog in waarde... anders was je die 1000 kwijt geweest aan afschrijving/waarde daling van je auto. :)
haha had al een aantal keren gevraagd wat dealers voor mijn auto willen hebben als ik een nieuwe auto wilt, zelfs Mitsubishi dealer geeft er maar 750 euro voor, dus inderdaad waardevast en jaarlijks 2x total loss .... maar ja .... liefde is niet te koop en blind ....
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: wielen, banden, ophanging & remmen”