Auot loopt zomaar op 3 cilinders,,,

Techniek van de 6G.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Auot loopt zomaar op 3 cilinders,,,

Bericht door janmitsv6 »

Vanmorgen begon de galant met het starten op 3 cilinders te lopen,,,2 sec later was het weer goed maar nu blijft hij op 3 cilinders lopen en als ik een poosje stationair de auto laat draaien en dan weg rij geeft hij blauwe rook,,maandag gaat hij naar de dealerin meppel om te kijken wat dit kan zijn,,,,hebben julie een idee ??
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Auot loopt zomaar op 3 cilinders,,,

Bericht door foks »

contacten in de verdeelkap aangeslagen, of vieze bougies. Misschien injector vervuild. Ik kan wel wat verzinnen.
Blauwe rook, tja, dat doen meer oude auto's hoor als je ze een tijd stationair hebt laten draaien.
Wat voor olie zit er in ? Heb je het olieverbruik al kunnen meten ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Auot loopt zomaar op 3 cilinders,,,

Bericht door janmitsv6 »

olie net ververstmet amsoil 10 w 30 en motor geflust....liep als een zonnetje,,,,maar denk zelf ook injector vervuilt,,,auto heeft twee jaar stil gestaan,,,,vanaf het moment dat ik hem had gaf hij soms check ingene aan en uit latene lezen en af ook injector vervuilt aan maar ben er nog niet aan toe gekomen door de thuis siuatie en volgende week maandag maar is zien,,,,
Bijlagen
20140825_150837-1.jpg
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Auot loopt zomaar op 3 cilinders,,,

Bericht door foks »

die 10w30 .... is dat een volsyntheet? Zo ja, dan is dat vermoedelijk een beetje aan de dunne kant.
Het kan ook door die engine flush komen. Op zich is dat roken niet zo heel erg.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Auot loopt zomaar op 3 cilinders,,,

Bericht door mitsu-galant »

Mooie auto!
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Auot loopt zomaar op 3 cilinders,,,

Bericht door janmitsv6 »

Vanmorgen na twee dagen stil te hebben gestaan,,,liep als een zonnetje,,,,denk zelf , dat een injector niet goed meedeed en dat dat ook de oorzaak was van het roken,,,,nu rookt hij niet meer en loopt goed,,,,heb trouwens de benz, tank ook bijna leeggereden en moet ik eigenlijk niet doen ,,,na twwe jaar stilstaan zit er vast troep in en worden daardoor de injectors vervuilt,,,morgen,,dus maandag middag kan ik weer even van huis weg ,,,heb ik iemand thuis voor m,n vrouw ,,ga ik het auto,tje is even plagen in duitsland of zo ,,,even schoonblazen,,,,verder rijd stuurd en rijd goed ,,,geruisloos geen bijgeluiden of wat dan ook,,,,heb er nog maar 850 km mee gereden zolang als ik hem heb dus dat is niks , maar kwam door de omstandigheden thuis,,,,
Plaats reactie

Terug naar “(6G) Techniek”