achterremmen revisie

Techniek van de 6G.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

achterremmen revisie

Bericht door foks »

APK afkeurpunt: handrem doet het niet aan 1 kant. Inderdaad, de hendel van de achterklauw zit muurvast. Ik heb met WD40 en een hamer enige beweging in de hendel gekregen en deze een paar keer heen en weer gemept. Maar van harte wil het niet. Revisieklauwen zijn slecht te krijgen en ook nog duur (€275 per stuk bij de garage :shock: )

Ik ga eerst maar eens proberen te reviseren. Ik heb wel eens een voorklauw gedaan en dat viel me alles mee: uit elkaar halen, rubbertjes eruit, en de klauw zelf in een emmertje benzine uitsoppen. Dat werkte wel prima. Zijn er handigheidjes bij zo'n achterklauw? Zoals met de automatische spanner of handremhendel? Er schijnt een wormwiel in te zitten maar de afbeeldingen in het werkplaatshandboek zijn me niet 100% duidelijk.
Bijlagen
IMG_0758.JPG
IMG_0760.JPG
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: achterremmen revisie

Bericht door Uray25 »

Ja, die zijn verschrikkelijk, en nee heb niet echt tips voor je.

Buiten wat je zelf al zei, uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: achterremmen revisie

Bericht door menno3x8g »

Reviseren van de klauw is als de voorremmen.
Handremrevisie heb ik nog niet gedaan.
Succes daarmee.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1001
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: achterremmen revisie

Bericht door cvw »

Ik heb die revisie van remklauwen op een gegeven moment opgegeven, daar bleef je mee aan de gang. Zeker als blijkt dat je voor relatief weinig geld alles nieuw kunt kopen (en nee, dat zijn inderdaad geen originele onderdelen). Op de Outlander heb ik een paar jaar geleden alle remonderdelen op de achteras (klauwen, blokken, schijven, pennen en slangen) voor 225 euro vervangen. Voor de 6G zie ik niet alle onderdelen op voorraad, maar via Google zijn de leveranciers en nummers wel na te zoeken bij andere leveranciers. Wie weet ligt daar wel e.e.a. op voorraad.

[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: achterremmen revisie

Bericht door foks »

Ja, lekker hè ... al die onderdelen op de site die er niet (meer) zijn :emo: .

Er is er één op voorraad à €156 . Dat is goed nieuws! Ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat zelfstellende mechaniekje nou werkt, maar als dat niets meer wordt is dat in ieder geval al een heel stuk goedkoper dan €275.

Waar bestellen jullie eigenlijk je meuk ? Waar mogelijk is mijn favoriet wel Rockauto. Vergeleken met dat, zijn de meeste andere sites super-onoverzichtelijk. Ik heb nu nieuwe remslangen en een revisiesetje bij Winparts besteld, die hebben in ieder geval de naam om vlot te leveren. Ik zie mister-auto en Autodoc ook regelmatig voorbij komen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: achterremmen revisie

Bericht door foks »

Mozes kriebel (om beschaafd mijn ervaring uit te drukken), wat een klus is dat. Gelukkig was vandaag ook een oude monteur aanwezig die van die weggerotte ouwe zooi weer gerestaureerde Amsterdamse grachtenpandjes wist te maken.

De ene klauw kreeg ik al bijna niet meer open en daarna moet je al die kleine onderdeeltjes uit de prut gaan zitten vissen. Het in elkaar zetten was ook een gevecht. Niet dat iemand dit topic ooit nog gaat lezen, maar we hebben van ellende een oude 10mm ringsleutel omgevouwen. Doel was om een tonnetje en een veertje van het handremmechaniek beneden te houden, terwijl er een C-clip overeen moest worden geklemd. We hadden geen clip-tang die lang genoeg was om daar diep binnenin te komen.
IMG_0788.JPG
Eh ja, en dan wat er uit kwam bij het schoonmaken.
IMG_0790.JPG
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Uray25
Berichten: 974
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: achterremmen revisie

Bericht door Uray25 »

I know your Pain, Seriously....
Gebruikersavatar
Yeti
Berichten: 676
Lid geworden op: 24 nov 2012, 11:48
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Re: achterremmen revisie

Bericht door Yeti »

Zoeken van dat kleine spul duurt vaak het langst, zeker als het, onder veerspanning, weg vliegt en je geen idee hebt waar het heen geschoten is. Nog een geluk dat alles te reviseren was want zoals je al had opgemerkt zijn veel onderdelen niet meer te verkrijgen of het is verschrikkelijk duur. Bijna €500,- voor een complete OEM nieuwe Klauw.
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3498
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: achterremmen revisie

Bericht door marksanne »

Toch lekker dat het gelukt is! Mooie ringsleutel ook :D
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(6G) Techniek”