de 6G cold spec... weer een jaartje ouder
de 6G cold spec... weer een jaartje ouder
Plaogies!
Laatst gewijzigd door foks op 03 sep 2023, 21:50, 7 keer totaal gewijzigd.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Meguiar's Nederland heeft een commerciële medewerker :P
Ha, nou bij Meguiar's Nederland hebben ze een commerciële medewerker, die weet wel wat geld verdienen is
Het resultaat is alsnog goed, zelfs met 2 dopjes wast het schoon.
Het schuimt als een gek
Ik zie echter het verschil niet met de autoshampoo van de Gamma.
Maar dat zou mijn ongeoefend oog kunnen zijn.
Het resultaat is alsnog goed, zelfs met 2 dopjes wast het schoon.
Het schuimt als een gek
Ik zie echter het verschil niet met de autoshampoo van de Gamma.
Maar dat zou mijn ongeoefend oog kunnen zijn.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: 6G cold spec: Meguiar's NL heeft een commerciële medewer
Daar klopt je denkwijze niet helemaal; ome foks
De reden waarom de hoeveelheiden afwijken van landen onderling heeft te maken met de gemiddelde waarde van de waterhardheid in een land. In een land waar meer kalk in het water zit moet meer van de NTX; zeker aangezien Meguiars beweert dat deze de kalkvlekken tegen gaat. Moet zeggen dat deze shampoo mij nog steeds erg goed bevalt. Ooit begonnen met alles van Meguiars, nu onderhand met de meeste dingen naar concurrentie zoals Poorboys, Monello e.d. ; maar gebruik nog steeds NXT shampoo. Bevalt geweldig en doe je een eeuwigheid mee.
Buiten dat staat de GLSi er magnifiek bij. Goed dat we nog wat 6G liefhebbers hier hebben rondlopen
De reden waarom de hoeveelheiden afwijken van landen onderling heeft te maken met de gemiddelde waarde van de waterhardheid in een land. In een land waar meer kalk in het water zit moet meer van de NTX; zeker aangezien Meguiars beweert dat deze de kalkvlekken tegen gaat. Moet zeggen dat deze shampoo mij nog steeds erg goed bevalt. Ooit begonnen met alles van Meguiars, nu onderhand met de meeste dingen naar concurrentie zoals Poorboys, Monello e.d. ; maar gebruik nog steeds NXT shampoo. Bevalt geweldig en doe je een eeuwigheid mee.
Buiten dat staat de GLSi er magnifiek bij. Goed dat we nog wat 6G liefhebbers hier hebben rondlopen
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: 6G cold spec: Meguiar's NL heeft een commerciële medewer
Wat een rare manier van doseringen beschrijven. In nederland hebben we van zeer zacht water tot hard water.Galant-gti-2.0 schreef:Daar klopt je denkwijze niet helemaal; ome foks
De reden waarom de hoeveelheiden afwijken van landen onderling heeft te maken met de gemiddelde waarde van de waterhardheid in een land.
maak gewoon een tabel met verschillende hardheden tov de waterhardheid.
Awesomeness = Verveling x Talent
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: 6G cold spec: Meguiar's NL heeft een commerciële medewer
Twain schreef:Wat een rare manier van doseringen beschrijven. In nederland hebben we van zeer zacht water tot hard water.Galant-gti-2.0 schreef:Daar klopt je denkwijze niet helemaal; ome foks
De reden waarom de hoeveelheiden afwijken van landen onderling heeft te maken met de gemiddelde waarde van de waterhardheid in een land.
maak gewoon een tabel met verschillende hardheden tov de waterhardheid.
True, maar ze gebruiken nu gewoon een gemiddelde dacht ik. Puntje voor verbetering
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: 6G cold spec: Meguiar's NL heeft een commerciële medewer
Nou, in alle talen staat er "2 dopjes", behalve bij Nederlands.
Ik betwijfel of we echt van dat keiharde water hebben , maar inderdaad, ik had daar nog niet aan gedacht.
Het schuimt in ieder geval enorm, ik vrees dat met 4 dopjes het schuim tot het einde van de straat staat
Ik betwijfel of we echt van dat keiharde water hebben , maar inderdaad, ik had daar nog niet aan gedacht.
Het schuimt in ieder geval enorm, ik vrees dat met 4 dopjes het schuim tot het einde van de straat staat
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: 6G cold spec: Meguiar's NL heeft een commerciële medewer
foks schreef:Nou, in alle talen staat er "2 dopjes", behalve bij Nederlands.
Ik betwijfel of we echt van dat keiharde water hebben , maar inderdaad, ik had daar nog niet aan gedacht.
Het schuimt in ieder geval enorm, ik vrees dat met 4 dopjes het schuim tot het einde van de straat staat
Woordvoerder van Meguiars en poorboys hebben dit beide gezegd, en op zich dit wel verklaarbaar. Shampoo is in ieder geval super, en ik gebruik altijd maar 1 dopje op een emmer. Al jaaaaaren, en ik droog toch altijd handmatig en top dan toch altijd de wax nog een keer af. Dus boeit dat verder toch niet en de wellicht wat extra waskracht wat er zou zijn met extra dopje is bij mijn auto toch niet nodig. Worden toch iedere week gewassen
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
OK, ik heb me dan toch voorgenomen om iets te doen aan het standaard vermogen van de Sony head unit.
Maar deze keer wil ik eens proberen of het goed genoeg kan zonder subwoofer achterin.
Voor heb ik de dash-speakertjes uitgebreid met een 82 uF bidirectionele condensator (kapt bas af onder de grofweg 500 Hz)
Achterin heb ik nu Kicker 6.75" speakers, die waren relatief het gevoeligst op vermogen vergeleken met andere merken ... en volgens de doos 100W continu.
Onder de passagiersstoel heb ik nu een oude Sony versterker van ongeveer 2x 70 W.
Ik word al aardig doof in de auto
maar ik moet nog een dingetje corrigeren:
als de motor loopt hoor ik zachtjes een soort stoortoon. Het is geen brom maar iets hoger qua frequentie.
Ik verdenk een verkeerd massapunt. (nu + op de accu en - aan de middenconsole ergens)
Of misschien de audio-signaalkabel ... die is veel te lang en is opgerold.
Enfin, plaatjes van dit gefröbel:
Maar deze keer wil ik eens proberen of het goed genoeg kan zonder subwoofer achterin.
Voor heb ik de dash-speakertjes uitgebreid met een 82 uF bidirectionele condensator (kapt bas af onder de grofweg 500 Hz)
Achterin heb ik nu Kicker 6.75" speakers, die waren relatief het gevoeligst op vermogen vergeleken met andere merken ... en volgens de doos 100W continu.
Onder de passagiersstoel heb ik nu een oude Sony versterker van ongeveer 2x 70 W.
Ik word al aardig doof in de auto
maar ik moet nog een dingetje corrigeren:
als de motor loopt hoor ik zachtjes een soort stoortoon. Het is geen brom maar iets hoger qua frequentie.
Ik verdenk een verkeerd massapunt. (nu + op de accu en - aan de middenconsole ergens)
Of misschien de audio-signaalkabel ... die is veel te lang en is opgerold.
Enfin, plaatjes van dit gefröbel:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
Lekker bezig Erik! Ik heb in mijn zwarte 6G GTi in het dashboard een setje peperdure Focals geplaatst met wat speaker dempingswol erin. Misschien staan de details nog wel ergens hier in het topic. Man... wat kwam er een bak meer geluid uit ineens! Gekoppeld met een setje fatsoenlijke achterspeakers was het erg aangenaam allemaal! De versterker die in die Pioneer 2DIN unit zat was ook krachtig dus de aansturing was zelfs zonder versterker best knap. Als ik je 6G zo zie krijg ik meteen weer de kriebels... ik moet toch weer een keer een 6G hatchback hebben ooit. Wat zijn ze toch mooi!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
@Marksanne, hier staan er nog wel 2...
@Foks, dat is dat vervelende geluidje wat meegaat met het toerental van je motor ? Zo'n hoge "whine", heb ik ook last van, nog niet opgelost.
@Foks, dat is dat vervelende geluidje wat meegaat met het toerental van je motor ? Zo'n hoge "whine", heb ik ook last van, nog niet opgelost.
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
Daar zijn filters voor... Kost iets van 4 tientjes.... Werkte erg goed in mijn oude Honda
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
@MS : Oh, ja ik had nog wel kunnen zeggen dat voorin al een setje zeer fatsoenlijke Hertz-speakers zat.
Maar die kunnen ook geen bas, dus vandaar de 82 uF.
Deze Galant is wel een mooie, dus ik wil het interieur liefst niet teveel verprutsen.
Is die VR4 niets voor je? Jij wilt eigenlijk een zwarte ZR4 toch
@Uray ... nee, deze gaat niet mee met het toerental. Die 'whine' die meegaat met het toerental heb ik 2x eerder meegemaakt en in beide gevallen was de dynamo niet goed (miste een fase). Dat wil niet zeggen dat jij dat ook hebt maar je zou de dynamo eens kunnen testen.
En inderdaad als de dynamo zeker wel goed is heeft Integra het antwoord.
Maar die kunnen ook geen bas, dus vandaar de 82 uF.
Deze Galant is wel een mooie, dus ik wil het interieur liefst niet teveel verprutsen.
Is die VR4 niets voor je? Jij wilt eigenlijk een zwarte ZR4 toch
@Uray ... nee, deze gaat niet mee met het toerental. Die 'whine' die meegaat met het toerental heb ik 2x eerder meegemaakt en in beide gevallen was de dynamo niet goed (miste een fase). Dat wil niet zeggen dat jij dat ook hebt maar je zou de dynamo eens kunnen testen.
En inderdaad als de dynamo zeker wel goed is heeft Integra het antwoord.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
OK, ik heb die storing opgelost. De oorzaak was een extreem goedkoop tulp-tulp-audiokabeltje.
Er zat niet eens coax in, gewoon twee draadjes per kanaal
Toen zat ik nog met een frequentie die een beetje irritant aanwezig was.
Ik heb iets heel kunstigs in elkaar gezet met een 12v Equaliser van E-Bay.
Die werkte op een adaptertje op netspanning prima, maar gaf enorme storing met 'vieze' spanning in een auto.
Nadat ik dat maar weer weggehaald had kwam ik er achter dat je op de autoradio zelf gewoon frequenties in kunt stellen.
Toen klonk het opeens te gek. Slim van Sony! Dan hoef je geen equalizers te kopen
Die 2x 6.75" speakers hebben samen niet de "punch" van een 12" subwoofer maar het komt nu aardig in de buurt.
Er zat niet eens coax in, gewoon twee draadjes per kanaal
Toen zat ik nog met een frequentie die een beetje irritant aanwezig was.
Ik heb iets heel kunstigs in elkaar gezet met een 12v Equaliser van E-Bay.
Die werkte op een adaptertje op netspanning prima, maar gaf enorme storing met 'vieze' spanning in een auto.
Nadat ik dat maar weer weggehaald had kwam ik er achter dat je op de autoradio zelf gewoon frequenties in kunt stellen.
Toen klonk het opeens te gek. Slim van Sony! Dan hoef je geen equalizers te kopen
Die 2x 6.75" speakers hebben samen niet de "punch" van een 12" subwoofer maar het komt nu aardig in de buurt.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
Zitten die speakers in de hoedenplank?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 6G cold spec: Audio zonder subwoofer
eh nee, die zitten bij de hatchback náást de hoedenplank.
Daar zit een soort richel waar speakers in zitten. Te zien op de bovenste twee plaatjes.
Dat maakt het ook lastig om iets anders dan 6.75" speakers te monteren.
Met die extra versterker erbij vind ik het geluid net voldoende, dus ik laat het zo.
Daar zit een soort richel waar speakers in zitten. Te zien op de bovenste twee plaatjes.
Dat maakt het ook lastig om iets anders dan 6.75" speakers te monteren.
Met die extra versterker erbij vind ik het geluid net voldoende, dus ik laat het zo.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
met de 6G cold spec naar Kroatië
We hebben net een mooie tour door Kroatië gemaakt langs enkele hotspots als Krk en de Plitvice meren.
Ik kan wel zeggen dat we de stoelverwarming niet nodig hadden.
We hebben heel wat kilometers weg langs de kustwegen en de binnenlandse wegen. Foteaussss !
Problemen in 3000+ km: 0
Aantal gespotte 6G Galants in 3000+ km: 0
Ik kan wel zeggen dat we de stoelverwarming niet nodig hadden.
We hebben heel wat kilometers weg langs de kustwegen en de binnenlandse wegen. Foteaussss !
Problemen in 3000+ km: 0
Aantal gespotte 6G Galants in 3000+ km: 0
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: met de 6G cold spec naar Kroatië
Dat klinkt als een prachtige reis Eric! Prachtig hoe die 6G zo probleemloos z'n taken vervult. Machtige machine!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: met de 6G cold spec naar Kroatië
Mooi man, en machtig mooie 6g! 6g hatchback is sowieso al 100 punten haha
Gelukkig nog wat 6g's die gebruikt worden waar ze voor gebouwd zijn
Gelukkig nog wat 6g's die gebruikt worden waar ze voor gebouwd zijn
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: met de 6G cold spec naar Kroatië
Dat was een mooi ritje. Niet alleen in lengte, maar ook qua regio en de uitzichten. Prachtig daar!
En dat geldt ook voor die 6G want het blijft een schitterend model.
En dat geldt ook voor die 6G want het blijft een schitterend model.
Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Hoi GalantFans, doen jullie nog wat? Nee, ik ook niet.
Nog wat te vertellen? Nee, ik ook niet. Tijd ook niet op het forum geweest. Tot vandaag.
Want dan ga je na dagen/weken stilstand eens rijden en dan komt het Check Engine lampje aan, en valt de motor daarna uit. En nog eens. Hmmm.
Na de initiële shock dat zoiets kan gebeuren bij een Galant van pas 27 jaar oud moeten we dan maar op zoek waaròm dat dan gebeurt
Van ome Sister kreeg ik de bedrading van een porfessioneel diagnose tooling met vele ingewikkelde componenten, welke de codes van de ECU weergeeft Eigenlijk is het nog niet zo gek om dat permanent bij de hand te hebben. Ik had nog ergens een 3k7 weerstand en een mooi bij de interieurverlichting passende groene LED. Aangezien ik toch nog een loos lampje/gat in de middenconsole had van een voormalig alarmsysteem, zag ik mogelijkheden:
[External Link Removed for Guests]
En zie: daar komt het: Code 15. Positie-sensor van de IAC niet goed. Kijk. Daar kunnen we morgen dan eens gericht naar kijken.
Nou dat was het weer. Doei!
Nog wat te vertellen? Nee, ik ook niet. Tijd ook niet op het forum geweest. Tot vandaag.
Want dan ga je na dagen/weken stilstand eens rijden en dan komt het Check Engine lampje aan, en valt de motor daarna uit. En nog eens. Hmmm.
Na de initiële shock dat zoiets kan gebeuren bij een Galant van pas 27 jaar oud moeten we dan maar op zoek waaròm dat dan gebeurt
Van ome Sister kreeg ik de bedrading van een porfessioneel diagnose tooling met vele ingewikkelde componenten, welke de codes van de ECU weergeeft Eigenlijk is het nog niet zo gek om dat permanent bij de hand te hebben. Ik had nog ergens een 3k7 weerstand en een mooi bij de interieurverlichting passende groene LED. Aangezien ik toch nog een loos lampje/gat in de middenconsole had van een voormalig alarmsysteem, zag ik mogelijkheden:
[External Link Removed for Guests]
En zie: daar komt het: Code 15. Positie-sensor van de IAC niet goed. Kijk. Daar kunnen we morgen dan eens gericht naar kijken.
Nou dat was het weer. Doei!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Hey Erik! Mooi gefreubeld maar wat is een IAC?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Idle Air Control. De (sensor van de positie van de) stappenmotor voor stationair toerental!
In ieder geval kan ik daar makkelijk bij om door te meten, dat is fijn.
In ieder geval kan ik daar makkelijk bij om door te meten, dat is fijn.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Ohja! Natuurlijk. Ding ding ding, er gaat weer een belletje rinkelen. Die dingen koeken ook wel 'ns wat vast/vol. Inderdaad even meten en schoonspuiten met contactspray.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Mmm. interessant die diagnose tool. Zou dat ook zo voor de 8G kunnen?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Voor de 8G is het nog makkelijker! Dan hoef je alleen maar een draadje te aarden aan pin 1 van de diagnosestekker, daarna gaat het dashboardlampje knipperen met Contact aan, motor uit. Volgens de manual van 1997. Of het voor latere jaren ECU's ook geldt weet ik niet... was er niet een wissel naar OBD2 computers rond 1999?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
OK..... de IAC-sensor. Vandaag de sensor er geprobeerd uit te halen. Dat zit dan vast met twee kruiskopjes van heel zacht metaal die vermoedelijk ook al 25 jaar op die manier zitten. Ofwel: krijg je er niet uit. Dan het hele pakketje van IAC+Sensor maar losgeschroefd, wat achteraf veel minder werk was, maargoed.
Wat een rare boel daar binnen zeg, er zit een soort duwstokje tegen een plastic moer aan. Ik vermoed dat dat dan zijwaards verschuift.
Het zag er ook niet echt reinigbaar uit (dichtgegoten). Dus ik ben benieuwd of dat toch iets gaat helpen.
Wat een rare boel daar binnen zeg, er zit een soort duwstokje tegen een plastic moer aan. Ik vermoed dat dat dan zijwaards verschuift.
Het zag er ook niet echt reinigbaar uit (dichtgegoten). Dus ik ben benieuwd of dat toch iets gaat helpen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Volgens info op Internet is het 'n elektromagnetische klep.
De elektromagneet trekt het "duwstokje" naar binnen waardoor meer of minder lucht wordt doorgelaten
Even schoonmaken zodat het duwstokje weer wrijvingsloos op en neer kan bewegen zou het probleem inderdaad kunnen oplossen.
[External Link Removed for Guests]
De elektromagneet trekt het "duwstokje" naar binnen waardoor meer of minder lucht wordt doorgelaten
Even schoonmaken zodat het duwstokje weer wrijvingsloos op en neer kan bewegen zou het probleem inderdaad kunnen oplossen.
[External Link Removed for Guests]
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Hi Jan,
Als ik de boeken er op na sla dan lijkt het er op dat het een DC motortje is dat het asje Linear regelt.
@Foks,
Ik weet niet of je de boeken hebt en of het euvel inmiddels al is verholpen maar je kan de sensor en het motortje doormeten. Ook staat er in hoe je alles moet afstellen. Let op! als je het motortje gaat testen dat je maximaal 6VDC spanning gebruikt ander help je het motortje naar de 7e hemel.
Succes
1999 2.0L GLX Limited edition Adding,
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
VR-4 OEM strut Brace, VR-4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro Sport Trendline seats, OEM CC, OEM AUTO A/C, OEM HL Washers, OEM Folding Mirrors, OEM Muffler Control.
Rest complete new bolt over and Paint.
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Hallo Yeti, dan heb je echt de boeken gelezen, want inderdaad, die 6VDC passage heb ik ook gezien. Alsnog enorm bedankt voor de tip, je zou er maar 12 volt op zetten en hij klapt ineens door het eindpunt heen.....
Het hele onderzoek staat nu even op pauze. Het lijkt nu dat de TCU (versnellingsbak) het (ook) heeft opgegeven. Dit zou het werkelijke probleem wel eens kunnen zijn. De elco's zijn vergaan en hadden hun sporen nagelaten op de printplaat. Mogelijk hebben die weken stilstand en de hoge temperaturen de genadeslag gegeven. Deze is nu naar Duitsland voor inspectie en herstel, hopelijk kunnen ze er nog wat van maken!
Het hele onderzoek staat nu even op pauze. Het lijkt nu dat de TCU (versnellingsbak) het (ook) heeft opgegeven. Dit zou het werkelijke probleem wel eens kunnen zijn. De elco's zijn vergaan en hadden hun sporen nagelaten op de printplaat. Mogelijk hebben die weken stilstand en de hoge temperaturen de genadeslag gegeven. Deze is nu naar Duitsland voor inspectie en herstel, hopelijk kunnen ze er nog wat van maken!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Ik vertrouw erop dat ECU.DE er nog wat van kan maken.
Heb al verscheidene Computers daar naartoe gestuurd waar je zonder problemen doorheen kon kijken...
En allemaal werkend retour gekregen.
Heb al verscheidene Computers daar naartoe gestuurd waar je zonder problemen doorheen kon kijken...
En allemaal werkend retour gekregen.
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Nou, ik heb mijn TCU weer terug, en inderdaad het bedrijf in Duitsland heeft keurig werk afgeleverd.
Dit loste meteen alle storingen op, dus ook die foutcodes over de IAC... Dat is natuurlijk helemáál makkelijk.
Om mij te helpen met mijn (inmiddels niet-aanwezige) motorstoringen ben ik op zoek gegaan naar een MUT-1. Behalve dat er kennelijk een heel oerwoud aan ROM cassettes beschikbaar is voor alle mogelijke Mitsubishi-modellen uit de tijd, kon ik er ook niet echt ergens eentje vinden voor een normale prijs. Dus heb ik in Canada een serieel kabeltje gevonden voor de Mitsu 1G ECU's !
Ik had nog een oude Windows XP laptop ergens in de schuur, en op deze manier kan ik een groot deel van de sensoren uitlezen.
De programma's zijn een beetje vaag, maar het meeste lijkt te werken. Goed om te hebben .
Dit loste meteen alle storingen op, dus ook die foutcodes over de IAC... Dat is natuurlijk helemáál makkelijk.
Om mij te helpen met mijn (inmiddels niet-aanwezige) motorstoringen ben ik op zoek gegaan naar een MUT-1. Behalve dat er kennelijk een heel oerwoud aan ROM cassettes beschikbaar is voor alle mogelijke Mitsubishi-modellen uit de tijd, kon ik er ook niet echt ergens eentje vinden voor een normale prijs. Dus heb ik in Canada een serieel kabeltje gevonden voor de Mitsu 1G ECU's !
Ik had nog een oude Windows XP laptop ergens in de schuur, en op deze manier kan ik een groot deel van de sensoren uitlezen.
De programma's zijn een beetje vaag, maar het meeste lijkt te werken. Goed om te hebben .
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Wauw, wat gaaf dat je én zo'n computerkabeltje hebt én de storingen opgelost zijn met de ververste TCU! Rijden maar!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Hey Foks, gaaf man dat alles nu weer in orde is.
enne, doe mij een kopietje...
Of het adresje waar ik het kan kopen...
enne, doe mij een kopietje...
Of het adresje waar ik het kan kopen...
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Met de nieuwe electronica hadden we een mooie en probleemloze week vakantie in Luxemburg!
Wat een land met prachtige heuvels, beekjes, en al die gekleurde huizen.
Wat een land met prachtige heuvels, beekjes, en al die gekleurde huizen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Wat een prachtige auto
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: Re: ECU-monitortje in de 6G cold spec
Amen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
de 6G cold spec... Nieuwe distributie. Nouja, bijna dan
Na het gevecht met de achterremmen is de Galant weer APK gekeurd.
Nu dan de distributieriem, die er (naar verluidt) sinds 2011 in zit.
Ik heb via Rockauto een prachtig mooie set met pulley's, hydraulische spanner en waterpomp besteld.
Dus enthousiast aan de slag. Nu heeft ome Foks Nog nooit een distributieriem vervangen, dus het was wel reuze spannend. Met name de pulley van de krukas af krijgen, maar dat lukte met een luchttol.
Eh... hydraulische spanner?
De SOHC motor heeft geen hydraulische spanner
Ik heb een DOHC pakket gekregen
Dus nu zit ik aan tafel om dan de losse onderdelen hier in de buurt zo snel mogelijk te verkrijgen.
To be continued.
Ongerelateerd : Ik heb overigens nog een mooi DOHC distributiepakket voor de liefhebber ([External Link Removed for Guests], van een oud omaatje geweest, nooit gemonteerd, met hoge kassakorting. Iemand toevallig interesse?
Nu dan de distributieriem, die er (naar verluidt) sinds 2011 in zit.
Ik heb via Rockauto een prachtig mooie set met pulley's, hydraulische spanner en waterpomp besteld.
Dus enthousiast aan de slag. Nu heeft ome Foks Nog nooit een distributieriem vervangen, dus het was wel reuze spannend. Met name de pulley van de krukas af krijgen, maar dat lukte met een luchttol.
Eh... hydraulische spanner?
De SOHC motor heeft geen hydraulische spanner
Ik heb een DOHC pakket gekregen
Dus nu zit ik aan tafel om dan de losse onderdelen hier in de buurt zo snel mogelijk te verkrijgen.
To be continued.
Ongerelateerd : Ik heb overigens nog een mooi DOHC distributiepakket voor de liefhebber ([External Link Removed for Guests], van een oud omaatje geweest, nooit gemonteerd, met hoge kassakorting. Iemand toevallig interesse?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: de 6G cold spec... Nieuwe distributie. Nouja, bijna dan
Update: Onze SOHC's hebben een veertje met een handmatig boutje wat je zelf los en vast moet draaien. Aspirant-monteur Foks heeft heeft ongeveer 45 minuten naar dat veertje staan kijken voor die in de gaten kreeg dat het handiger was om eerst de riem eraf te halen en daarna die spanner helemaal los te maken. Woensdag komt de nieuwe distributieset.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: de 6G cold spec... Nieuwe distributie. Nouja, bijna dan
Donderdag wordt het gehele zooitje afgevoerd naar een monteur die het zaakje mag oplossen!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]