Ganador zijspiegels makeover

Voor info en vragen over styling van je 8G!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Het is een beetje "ter leeringh ende vermaeck" maar dit topic is vooral ook een goede geheugensteun voor mezelf.

Want ik heb 2 setjes Ganador zijspiegels intussen klaarliggen. Eentje heb ik een heeele poos terug al eens aangepast zodat er een LED knipperlicht inzat, maar daar ben ik alweer op teruggekomen.

De ene set zijspiegels komt op de VR2 (1999) dus die moet zijknippers hebben. Daar heb ik een setje van die LED pijltjes die je achter het spiegelglas plakt voor klaarliggen. Vind ik een leukere oplossing en dat houdt alles mooi strak. Ook komt er spiegelglasverwarming in, want deze versie is met alleen electrische spiegelbediening en in de winter wil ik gewoon de luxe die ik gewend was :)

De andere set zijspiegels komt op het Monster (1997) en daar hoeft helemaal geen zijknipperlicht aanwezig te zijn. Het zal niemand verbazen dat die zijschermen dus ook ventilatiegaten krijgen zonder zijknipperlicht. Dit worden de customs die ik een jaar terug ofzo al eens gemaakt heb. Klein beetje aanpassen nog, dan zijn ze superleuk.

Helaas bleek een van de Ganadors bij aankomst een forse tik te hebben gekregen van een onbehouwen vervoerder of pakjes-overslag, waardoor een brok plastic van 10cm x 5 cm er weer opgeplakt moest worden. Met de ijzeren krammetjes + plasticlas + een laagje plamuur is die spiegel ook weer 1 stuk en superstevig. Ze worden allemaal hoogglans zwart. Dat lijkt me wel mooi bij zowel de zilveren als de (straks) witte, aangezien de hele raamstijlen ook hoogglans zwart worden, de ramen voor en achter een tintfolie krijgen en er dus sprake zal zijn van een flink zwart geheel leek het mij mooi om die spiegels daarin mooi op te laten gaan ipv ze eruit te laten springen. Als het toch teveel wegvalt, krijgen ze alsnog een zilver & witkleurtje. Zal Martijn vast niet erg vinden :)

Naast het knipperlicht & spiegelverwarming heb ik nog een subtiele verbetering aangebracht aan de spiegels: ze hebben allemaal van die plastic randjes rondom. Zal wel uit 2 delen plastic gekomen zijn of de mal waar ze inzaten heeft van die randjes, maar ik vind ze lelijk. Dus ik heb vanavond een paar uur staan schuren om perfect afgeronde, strakke randen te hebben. Niemand die het waarschijnlijk opvalt, maar ik vind die randjes altijd wat goedkoop én typisch 'plastic' uitstralen. Ach ja, je hebt een tic of niet he...

Eerdere poging met oranje LEDs:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

(weer verwijderd en gladgemaakt)

Okee, demontage (toevallig foto's van die kapotte) :
Bijlagen
ganador01.JPG
ganador02.JPG
ganador03.JPG
ganador04.JPG
ganador05.JPG
ganador06.JPG
ganador07.JPG
ganador08.JPG
ganador00.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door KNOEI 8G »

Oeh... die mist inderdaad een fiks stuk plastic... Maar voor jou geen probleem toch :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door martijn »

Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als ze gemonteerd zijn op de auto volgens mijn word dat een erg strak resultaat ..
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Gisteren nog maar 'ns wat meer voorbereidingen gedaan voor de spiegels. De spiegelverwarming is nu een feit!

Ik heb de pinnetjes voor spiegelverwarming uit de stekkers van een setje originele (reserve) zijspiegels gebruikt om het zo makkelijk en plug&play mogelijk te maken. Wel f-ing veel werk stiekem, maar het ziet er wel heel origineel uit zo :)

Nog wat plaatjes van het demonteren van het spiegelglas, het maken van een gat in het plastic voor de connector en de stekker-fun.

Alles wat nu (nog steeds) rest te doen: spuiten! (komt van de week misschien nog wel)
Bijlagen
ganador001.JPG
ganador002.JPG
ganador003.JPG
ganador004.JPG
ganador005.JPG
ganador006.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door KNOEI 8G »

Lekker bezig!! Snel spuiten die spiegels :yes: :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Ook nog gedaan: eindelijk... zaterdag in de primer gezet, zondag natgeschuurd van vandaag in de 2K kleurlak (zwart) en 2K blanke lak gespoten. Een druiper die ik prima kan wegkrijgen als de boel echt uitgehard is, dus ik ben er wel groots mee. Ze komen er van de week zeker op beide auto's! Eerst nog even zeker een dag geduld en verder laten uitharden.
Bijlagen
ganador007.JPG
ganador008.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door martijn »

Nice!

Maaruhh heb je dat nou gewoon in je woonkamer staan spuiten of zie ik het verkeerd ?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Hahaha nee joh gekkie :)
Ik heb ze gespoten in de garage, een uurtje of 2 laten drogen en toen de plank geheel naar binnen gebracht om verder te laten drogen zonder dat ik hoefde op te letten in de garage met stof en zo.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door martijn »

Haha ik dacht al daar zal carolien blij mee zijn ...

Maar toch weer netjes gedaan mark !

Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet als ze gemonteerd zitten !
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door KNOEI 8G »

Dat gaat zeker de aandacht trekken, dan valt die voorbumper helemaal niet meer op :uhu: Echt super strakke spiegels!
Afbeelding
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door miss_laatjuh »

Ik denk dat ze op het monster wel mooi staan... Op de vr2 zijn ze NIET mooi.... Zouden bij mij veel mooier staan :mean:...maar serieus SUPER!!!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Een setje (voor het monster) zit in elkaar (wat een pestklusje! er zitten een setje nogal sterk gespannen veren in die je zelf op spanning moet zien te krijgen). Morgen maar 'ns monteren!

Het andere setje (voor mijn VR2, niet die van Peter/MissLaatjuh!) moet zo nodig ook een knipperlichtfunctie hebben omdat het een auto is van na 1997 (hij is van eind 1999 geloof ik) en aangezien ik geen zijknipperlicht meer heb, ben ik wat aan het experimenteren:
Bijlagen
Met alu-tape een soort spiegel-functie gecreerd zodat het oranje lampje (een LED knipperlicht-ding in dit geval) zoveel mogelijk weerkaatst.
Met alu-tape een soort spiegel-functie gecreerd zodat het oranje lampje (een LED knipperlicht-ding in dit geval) zoveel mogelijk weerkaatst.
En zo ziet dat er ongeveer uit. Ik ga nog een experiment doen met gewone lampjes om te zien of dat meer licht rondom geeft.
En zo ziet dat er ongeveer uit. Ik ga nog een experiment doen met gewone lampjes om te zien of dat meer licht rondom geeft.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door Twain »

macgyver is er niets bij :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Weer een stapje dichterbij een tweede set Ganador spiegels! Toen ik vanmorgen even langs mijn lokale en zwaar favoriete radio/tv/bruingoed winkel annex reparatiezaak ging voor de defecte Pioneer autoversterker kreeg ik de donderdag ingeleverde knipperlicht-modules gemodificeerd naar mijn wens terug! Whoehoe!

Het zijn een setje el-cheapo ebay/dealextreme/ofzo knipperlichtmodules die bedoeld zijn om achter het spiegelglas te plakken en (als je half-doorlatende spiegelcoating zou hebben) die dan dwars door je spiegel heen een oranje pijl vormen. Ganador (en vrijwel alle standaard zijspiegels) maken geen half-doorlatende spiegels, dus ik moest iets anders verzinnen.

De binnenkant van de spiegelkappen beplakken met mooi glimmend alu-folie was het beste dat ik kon verzinnen en dan de knipperlicht modules lekker een lichtshow laten maken. Helaas.... er zat een onverwacht grapje in de 3 rijen van LEDs: rij-na-rij gaat aan/uit zodat je een soort beweging ziet van die pijl. Leuk idee. Alleen omdat ik heel die pijl niet kan tonen in mijn spiegels wil ik gewoon dat alle 3 de rijen LEDs in 1 keer oplichten voor een zo groot mogelijke lichtopbrengst die langs de randen van de spiegel kan ontsnappen om APK keurmeesters te plezieren. En eventueel voetgangers of fietsers of anders tuig dat in mijn buurt durft te komen te alarmeren dat ik ergens wil afslaan.

Gelukkig bleek het voor de reparateur een koud kunstje. Twee draadbruggetjes en bingo: alle LEDs lichten nu prachtig op!
Nu kan ik verder met het in elkaar zetten van deze prachtspiegels en dan snel monteren :)
Bijlagen
ganador015.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door miss_laatjuh »

ben benieuwd !!
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

1 spiegel zit in elkaar! En het werkt :)
Bijlagen
ganador016.JPG
ganador017.JPG
ganador018.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
gorch
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jul 2013, 21:36
Provincie: Utrecht

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door gorch »

Wat als het heel hard regend, gaat dat goed?
Mitsubishi Galant 2.0 GLXI
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Vast wel. En anders merk ik het wel. Of een zekeringetje klapt eruit. Hoe dan ook: niet echt een issue voor mij.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door miss_laatjuh »

hoe ziet het weekend van ms er uit ,

: customsizen ,.,.op het forum posten
: modificeren ,.,.op het forum posten
: customsizen ,.,.op het forum posten
: modificeren ,.,.op het forum posten

eten

sapen

wetruste zeggen tegen het vrouwtje , vervolgens op zondag de zelfde volgorde ????

hahaha
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Ganador zijspiegels makeover

Bericht door marksanne »

Hahaha tsja ach... Vrouwlief werkt tegenwoordig veel s avonds dus ach... Je moet ergens de tijd mee vullen toch?!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Styling (interieur & exterieur)”