MD goes 3G

Algemene topics betreffende de Galants t/m 5G, die echt nergens anders tussen passen.

MD goes 3G

Berichtdoor MD » 06 mei 2015, 21:02

Ja jullie lezen het goed.
Ik heb een 3g gekocht.
Bouwjaar (volgens mij) 1978.
1.6 met handgeschakelde bak
Ik moet hem nog ophalen, dat gebeurd als ik me schuur af heb.
Dus met een week of 4.

Ik heb grote plannen met de auto.
Moet een japanse old school drifter worden.
Maar dr zit wat plaatwerk aan, roest, deuken ect.
Niet onwijs schokkend maar wel wat werk.
Moet wat onderdelen zoeken.
Nieuwe 15" wielen scoren
Verlagen
Ect ect
Ik wil ook dubbele webers erop zetten.
Daar ben ik nog niet zo in thuis.
Dus als iemand daar meer van weet of info heeft met betrekking tot het vervangen van de carbs.
Bijlagen
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Avatar gebruiker
MD
GF Team Member
GF Team Member
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 07 maart 2012, 18:23
Woonplaats: beverwijk

Re: MD goes 3G

Berichtdoor foks » 06 mei 2015, 22:09

haha, leuk ding.
6G's never die, they just get older...
1991 Galant GLSI HB 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
wie is foks?
Avatar gebruiker
foks
 
Berichten: 1316
Geregistreerd: 07 maart 2012, 21:08
Woonplaats: capcity

Re: MD goes 3G

Berichtdoor miss_laatjuh » 06 mei 2015, 22:58

En dan een groot dakraam ofwa ? Zie je jezelf al zitten ? (Gebukt haha)
Avatar gebruiker
miss_laatjuh
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:22
Woonplaats: vught

Re: MD goes 3G

Berichtdoor KNOEI 8G » 06 mei 2015, 23:56

Nice, leuk projectje Mark!
Afbeelding
Avatar gebruiker
KNOEI 8G
GF Team Member
GF Team Member
 
Berichten: 2870
Geregistreerd: 07 maart 2012, 18:45
Woonplaats: Deurne (Noord-Brabant)

Re: MD goes 3G

Berichtdoor Lowlands » 07 mei 2015, 00:07

Hm,het inregelen van meer dan 1 carburator schijnt vrij ingewikkeld te zijn,en hoe meer carbs hoe erger.Daarom zitten er in de oude amerikaanse auto's ook vaak twee carbs die achter elkaar werken,de ene voor het begin,en als je dan je voet in het tapijt duwt gaat de tweede pas er bij werken....Dat is makkelijker inregelen.. :) Had vroeger een BMW twee cilinder motor,en daar waren de carbs ook niet goed meer ingeregeld.Zelf geprobeerd,maar kreeg ze nooit echt goed.. :(
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Avatar gebruiker
Lowlands
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 11 maart 2012, 12:18
Woonplaats: Almere

Re: MD goes 3G

Berichtdoor Uray25 » 07 mei 2015, 07:48

Je hebt er wat "speciaal" gereedschap voor nodig, maar het is zeker te doen...
Uray25
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 07 maart 2012, 20:16

Re: MD goes 3G

Berichtdoor marksanne » 07 mei 2015, 07:50

Gaaf man! Spannend
driving the first VR2 in NL since 2006 (project VR2)

---co-founder of GalantFans---
Avatar gebruiker
marksanne
GF Team Member
GF Team Member
 
Berichten: 3155
Geregistreerd: 05 maart 2012, 14:11
Woonplaats: Gouda

Re: MD goes 3G

Berichtdoor foks » 07 mei 2015, 23:34

Lowlands schreef:Hm,het inregelen van meer dan 1 carburator schijnt vrij ingewikkeld te zijn,en hoe meer carbs hoe erger.

Ja dat valt of staat met de juiste procedure en voldoende meetapparatuur (kwikvacuuummeters enzo).
Als je meerdere carbs hebt en je gaat er maar op los schroeven dan kom je inderdaad nergens.
De kunst is om er een soort boomstructuur in te zien van effecten. Bijvoorbeeld carburateur nummer 3 goed af te regelen en dan 1-3 2-3 en 4-3 in te regelen, waarbij je ook weer moet corrigeren tussen groepen (bijvoorbeeld 1 en 2 , tegenover 3 en 4) maar dat ligt ook weer aan het luchtinlaatontwerp, zoals waar de grootste luchtstroom zal lopen. Kan net zo goed zijn dat je 2 en 3 tegen 1 en 4 moet corrigeren. Zeker als je er slecht bij kunt is een procedure van de fabrikant heel erg tijdbesparend ;)

Misschien een open deur, maar er zijn voor fijnafstelling bougies van bijvoorbeeld Colortune, die verkleuren naargelang de cilinders armer of rijker lopen.
6G's never die, they just get older...
1991 Galant GLSI HB 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
wie is foks?
Avatar gebruiker
foks
 
Berichten: 1316
Geregistreerd: 07 maart 2012, 21:08
Woonplaats: capcity

Re: MD goes 3G

Berichtdoor Lowlands » 08 mei 2015, 00:16

Ja,en dan heb je nog die fijnafstelling van de gashendels,voor al bij een oudere carb zal je die ook apart moeten afstellen.Want misschien is de gasklep wel iets verbogen of gaat die wat stroever open,enz..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Avatar gebruiker
Lowlands
 
Berichten: 1975
Geregistreerd: 11 maart 2012, 12:18
Woonplaats: Almere


Keer terug naar (YOUN-G-TIMER) Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast