Jouke's doodnormale legnum

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
marksanne
GF Team Member
GF Team Member

Re: Jouke's doodnormale legnum

Bericht door marksanne » 12 nov 2019, 01:06

Ik heb intussen wel plaatjes gevonden in mijn archief, maar het onderdeelnummer (nog) niet.
EDIT: ENKELE UREN LATER: MZ569443
Bijlagen
8G-door handle protector.jpg
8G-Lancer-CK-door-handle_LED.jpg
8g-led-doorhandle.jpg
8g-led-handgreep.jpg
driving the first VR2 in NL since 2006 (project VR2)

---co-founder of GalantFans---

kevin1990

Bericht door kevin1990 » 12 nov 2019, 09:43

Onderdeel nummer is niet bekend bij mitsubishi Europa
Dus zal waarschijnlijk alleen in Japan geleverd zijn

Xenon
Contacteer:

Bericht door Xenon » 13 nov 2019, 18:11

Mooi he 8-)
Meany had ze ook. En dat voor bj.1998 al... :thx:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|IS250 '07 |Lexxy \\
// 2017->>>|GS300 '08|Lexxy XL \\

Jouke

Bericht door Jouke » 15 nov 2019, 11:22

Ik denk nog steeds met veel plezier aan de auto terug :). Leuk dat je 'm niet opgeeft en maar lekker door blijft gaan!

Yeti
Contacteer:

Bericht door Yeti » 16 nov 2019, 09:34

@marksanne

Dank U voor het partnummer van de plaatjes.

Nu de vraag: één van de foto's, van de plaatjes, heeft de benaming 8G-Lancer-CK-Door-hanle-led.
Betekend dit dat deze eigenlijk voor een lancer bedoeld zijn?
1999 2.0L GLX Limited edition, Converting to GLS, FL, VR4-OEM FR strut Brace, VR4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro FR Sport seats. Rest complete new bolt over and Paint.

marksanne
GF Team Member
GF Team Member

Bericht door marksanne » 16 nov 2019, 09:58

Iemand, ooit heeft die lancer referentie in de filenaam gezet, het 8G-deel van de filenaam komt zeker bij mij vandaan. Die deurgreepkapjes zijn zover ik weet toegepast op legnums en galants. Of ze welicht (ook) op de lancers van die tijd passen... Het zou me niet verbazen. Zo zag ik dat de deurgrepen op het coltje van mijn moeder ook vreselijk veel op die van de 8g lijken. Mitsubishi had wellicht 1 type mal voor alle deurgrepen zodat deze accesoire op al die modellen past.

Ran-DiZzle

Bericht door Ran-DiZzle » 19 nov 2019, 03:58

IMG_20191119_030014_249.jpg
❤️❤️❤️
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////

Esperante

Bericht door Esperante » 06 jan 2020, 17:23

Het was 25 november 2017. Ik had net een maandje mijn Galant 2.0 op naam, en was hier echt ontzettend blij mee. Alleen... ik wilde mistlampen. Had toen een standaard FL bumper dus ik maakte op dit forum een post om te vragen hoe dat zat. Datzelfde uur kreeg ik een PM van ene "Ran-Dizzle", die scheen nog zo'n setje te hebben liggen. Prima! Dus ik had een maatje gebeld of ie mee wilde, en hup. Op naar Dronten. Uurtje rijden.

Eenmaal daar moest ik een gele Galant stationwagen vinden, beter hier bekend als "De Banaan". Dus dat ding gevonden, mijn sedan erachter geparkeerd en toen ging de roldeur open. Zaten een paar mensen aan de borrel, her en der een peuk maar wel gezellig. Deze Ran-Dizzle stelde zich voor als Randy... compleet beeld veranderd. Ik dacht dat ik bij een of andere oudere vent langs zou gaan die toevallig nog van vroeger een setje had liggen... maar Randy had een loods vol met Galant onderdelen. Scheen ook nog een V6 sedan te hebben, genaamd Ava, en een Galant stationwagen stond binnen te rusten. Bleek een "VR4" te zijn... huh?

Na ene uitleg van wat dat VR4 nou inhield wist ik dat ik ooit in de toekomst misschien wel zo'n ding wilde rijden. Leek me wel heel gaaf! Maar hup, tijd was krap dus mistlampen meegekregen, later nog terug gekomen voor het vergeten relais, in een groepsapp geknikkerd en zo ben je ineens anderhalf jaar verder.

Ik reed met mijn vertrouwde 2.0 door Zoetermeer met mijn toenmalige vriendin. Wij hadden met elkaar een inside-joke dat ik vaak de afslag zou missen, dus zij zei voor de grap dat ik het volgende stoplicht moest hebben... niet dus. Ik moest degene hebben waar ik zonet met 80 langs reed. Dan maar keren... rijdt toch geen hond op de weg. Volgende stoplicht even snel de auto omgegoo- KNAL! En voordat ik het wist lag ik tegen een boom. Lang verhaal kort: Ik heb een Polo over het hoofd gezien die te hard reed, en die is vol in de zijkant van mijn Galantje geklapt. Kut.

Toen gekeken wat de opties waren. Veel zoeken, want JapFest 2019 stond om de hoek. Toen de trekker overgehaald en Ava overgenomen. Zelfde kleur dus ik kon spullen overzetten en ze was betaalbaar. Maar dat liep ook niet volgens plan, en na 3 weken plezier van de V6 besloot de bak ermee te stoppen. V6... handbak... bekend probleem. Dus hup, Ava naar Randy voor een nieuwe bak.

Intussen een 100NX gekocht. Dat ding helemaal afgetrapt en toen kwam ik mijn eerste auto, een '90 Starlet tegen. Ding gekocht, 100NX verkocht. Starlet blok opgeblazen, geswapt en toen zaten we alweer in december 2019. Tijd gaat snel. Intussen stond Ava stil met een WOK melding (geen einddemper, stom) maar geen motivatie om haar weer klaar te bouwen. En toen werd ik opeens wakker door een groepsapp-berichtje. Het bericht ging als volgt:

TE KOOP: Legnum VR4.

Holy. Shit. De Legnum staat te koop... ja nu moet ik happen. Deze kans krijg ik nooit meer. Dus hup, gelijk interesse laten zien aan Randy, Toen even gekeken wat dit slagschip me zou kosten... best duur. Maar hey, ik verdien genoeg en auto's is het enige waar ik geld aan uitgeef. Dus waarom niet. Toen nog blijven twijfelen totdat ik te horen kreeg dat er nog een Duitser was die interesse had. Maar ja, ik wilde die bak echt heel graag. Weetje, fuck it. Ik doe het gewoon. Dus een berichtje getikt op werk met mijn prijs, wat ik gedaan wilde hebben en voordat ik het wist was ik onderweg met mijn huidige vriendin, in de Starlet, om te kijken naar mijn waarschijnlijk toekomstige auto.

Onderweg naar Dronten toe stopte de Startet ermee. Godver... maar dat fixen we wel. Gebeld en uiteindelijk gesleept door Nico. Eenmaal aangekomen ging de roldeur van de loods open en daar stond ze weer. Ik kreeg flashbacks van alweer 2+ jaar geleden. Stond bijna te trillen op m'n benen, ik kon het nog steeds niet geloven. Maar ja, realiteit gaat door dus met Randy een rondje gereden en instructies gekregen hoe alles werkt met zo'n VR4. En ja, ik was verkocht. Ik moest die auto hebben. Dus ter plekke maar dat ding verzekerd, geld overgemaakt en toen was het zover. Onbeschrijfelijk gevoel. Dus ja, dan rij je opeens weg in de auto die je 2+ jaar geleden hebt zien staan en hoe dat een bijna onhaalbaar doel was...

Het is me een grote eer om hierbij dus te vermelden: Ik ben vanaf eind December de eigenaar van 8-KZD-86. Ik zal goed voor d'r zorgen Randy.

Afbeelding
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.

marksanne
GF Team Member
GF Team Member

Bericht door marksanne » 06 jan 2020, 17:46

Mooi man! Leuk verhaal er ook bij. Gefeliciteerd. Nog dingen die je wil/gaat aanpassen of doen?

kevin1990

Bericht door kevin1990 » 06 jan 2020, 19:52

Nice gefeliciteerd. Alleen wat heeft randy met die oranje knipperlichten. Foei lelijk ik heb de mijne met witte lichten mee genomen haha. Ook een panorama dak zie ik erg gaaf!

Esperante

Bericht door Esperante » 06 jan 2020, 20:45

marksanne schreef:
06 jan 2020, 17:46
Mooi man! Leuk verhaal er ook bij. Gefeliciteerd. Nog dingen die je wil/gaat aanpassen of doen?
Ik heb mijn eigen open grille overgezet en de knipperlichten zijn weer helder. Vind dat oranje wel wat hebben... maar helder is toch mijn favoriet. Verder her en der wat stickers eraf, andere deurkaarten om het OEM interieur weer compleet te maken en ik ben nog op zoek naar een setje OEM Evo 6 velgen, die OZ Superturismo's.

kevin1990 schreef:
06 jan 2020, 19:52
Nice gefeliciteerd. Alleen wat heeft Randy met die oranje knipperlichten. Foei lelijk ik heb de mijne met witte lichten mee genomen haha. Ook een panorama dak zie ik erg gaaf!
Klopt, Randy houdt wel van de oranje knippers. Ik niet, dus die heb ik van Ava gewisseld. Tien minuutjes werk en een hele verbetering. Panorama dak is ideaal! Alleen nog soms worstelen met hoe hij dicht moet.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.

menno3x8g

Bericht door menno3x8g » 07 jan 2020, 16:26

Gefeliciteerd, en veel veilige (en misschien wel snelle) kilometers!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.` (http://www.woorden.org/woord/galant)

Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”