5G Turbo "Need Help"
5G Turbo "Need Help"
Tja, dan toch hier maar, ook al staat er vanaf 6G, in een andere rubriek is ie ook niet welkom...
Een Knal Rode 5G Turbo, met toch aardig wat gebruikssporen in vergelijking tot de Zilveren, maar ook bijna 10x zoveel Kilometers, dus ach...
Een Knal Rode 5G Turbo, met toch aardig wat gebruikssporen in vergelijking tot de Zilveren, maar ook bijna 10x zoveel Kilometers, dus ach...
Laatst gewijzigd door Uray25 op 18 mei 2013, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: 5G Turbo
Nice !
Re: 5G Turbo
Vandaag, omdat het toch best wel mooi weer is, maar eens begonnen met het verwijderen van alle "overbodige" kabels in de Bolide.
Hoofdreden voor het verwijderen, ik houdt niet van ongezekerde Plus Draden in een auto, dus eruit die zooi.
En wat kwam er toch veel rotzooi uit, wie weet wat dat zwarte kastje met al die Relais zou moeten doen mag het zeggen, ik heb geen flauw idee namelijk.
Ok, m'n elektrische ramen doen het nu niet meer, maar achter deden ze het toch al niet, nu voor ook niet meer.
Maar daar was het vast niet voor, deuren maak ik op een andere aangename dag wel eens open om te kijken.
Hoofdreden voor het verwijderen, ik houdt niet van ongezekerde Plus Draden in een auto, dus eruit die zooi.
En wat kwam er toch veel rotzooi uit, wie weet wat dat zwarte kastje met al die Relais zou moeten doen mag het zeggen, ik heb geen flauw idee namelijk.
Ok, m'n elektrische ramen doen het nu niet meer, maar achter deden ze het toch al niet, nu voor ook niet meer.
Maar daar was het vast niet voor, deuren maak ik op een andere aangename dag wel eens open om te kijken.
Re: 5G Turbo
Ha welkom nieuwe/ouwe turbo!
Tsja, die kast ...
Schrijf eens een prijsvraag uit.
Tsja, die kast ...
Schrijf eens een prijsvraag uit.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 5G Turbo
Ik vind het een gruwelijk gave bak!!
Komt ie mee naar de BBQ??
Komt ie mee naar de BBQ??
Re: 5G Turbo
dikke bak!
had hem een tijd geleden op Marktplaats zien staan geloof ik.
had hem een tijd geleden op Marktplaats zien staan geloof ik.
Re: 5G Turbo
Was als we komen wel de bedoeling, mits ik een en ander voor die tijd in orde heb.KNOEI 8G schreef:Komt ie mee naar de BBQ??
Te weten die elendige ramen en een beetje muziek kan ook geen kwaad op dat stukkie asfalt.
En dat wordt net als in alle andere niet rechtsgestuurde Galant's een Pioneer DEH-835R.
Laatst gewijzigd door Uray25 op 27 mar 2013, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 5G Turbo
Klopt...Thom schreef:dikke bak!
had hem een tijd geleden op Marktplaats zien staan geloof ik.
Re: 5G Turbo
Da's een zeldzame zeg!
5G's zijn zo goed als uitgestorven, laat staan een turbo!
5G's zijn zo goed als uitgestorven, laat staan een turbo!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 5G Turbo
mooie aanvulling op je collectie zo
Re: 5G Turbo
hele gave wagen om te zien en nog ralliart ook!!!
Re: 5G Turbo
Kicke ding.
Erg leuk
Erg leuk
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 5G Turbo
Prachtige wagen Ray. Ben eigenlijk wel jaloers (ondertussen) op jullie wagenpark. En aan de andere kant ook weer niet. Ik zou niet kunnen kiezen welke Galant ik vandaag mee zou nemen.
Die relais, daar kan ik niet tegen. Dat ik niet weet waar die voor zijn. Dus laat mij dat niet los. Vriendelijk verzoek dergelijke foto's niet meer te plaatsen.
Maar goed, ze staan er toch dus is de schade al aangericht.
Ik zie 4x4 relais, in serie geschakeld per vier. Het lijkt er op dat er maar 1 draad per 4 relais uit die bak naar buiten komt. De bediening van de achterruiten deed het niet en na verwijdering van dit verhaal doen de voorruiten het ook niet meer. Vormt deze relaisbak de bediening van je automatische ramen?
Per ruit 4 relais.
- 1 relais voor beetje omhoog
- 1 relais voor beetje omlaag
- 1 relais voor helemaal omhoog
- 1 relais voor helemaal omlaag
en dat per raam.
Vergeet niet, het is een auto uit de jaren 80. Of er is op een later moment door een creatieve geest zelf automatische raambediening ingebouwd. Just my thoughts.
Allerlei andere opties zoals audio of (Neon)verlichting kan ik niet combineren met de opbouw van deze relaisbak. Dan zou je ook verwachten dat het een showauto is geweest en dat je hem vaker op Internet tegen zou komen. En dat is dus niet het geval.........
Die relais, daar kan ik niet tegen. Dat ik niet weet waar die voor zijn. Dus laat mij dat niet los. Vriendelijk verzoek dergelijke foto's niet meer te plaatsen.
Maar goed, ze staan er toch dus is de schade al aangericht.
Ik zie 4x4 relais, in serie geschakeld per vier. Het lijkt er op dat er maar 1 draad per 4 relais uit die bak naar buiten komt. De bediening van de achterruiten deed het niet en na verwijdering van dit verhaal doen de voorruiten het ook niet meer. Vormt deze relaisbak de bediening van je automatische ramen?
Per ruit 4 relais.
- 1 relais voor beetje omhoog
- 1 relais voor beetje omlaag
- 1 relais voor helemaal omhoog
- 1 relais voor helemaal omlaag
en dat per raam.
Vergeet niet, het is een auto uit de jaren 80. Of er is op een later moment door een creatieve geest zelf automatische raambediening ingebouwd. Just my thoughts.
Allerlei andere opties zoals audio of (Neon)verlichting kan ik niet combineren met de opbouw van deze relaisbak. Dan zou je ook verwachten dat het een showauto is geweest en dat je hem vaker op Internet tegen zou komen. En dat is dus niet het geval.........
Re: 5G Turbo
Erg stoere bak raymond !
Re: 5G Turbo
Dus er zit geen motor in voor de ramen?? Hoe komen ze dan omhoog en omlaag??Als er een motor in zit kan je toch gewoon een schakelaar vast houden tot dat die de stand heeft die je wil???cvw schreef:Prachtige wagen Ray. Ben eigenlijk wel jaloers (ondertussen) op jullie wagenpark. En aan de andere kant ook weer niet. Ik zou niet kunnen kiezen welke Galant ik vandaag mee zou nemen.
Die relais, daar kan ik niet tegen. Dat ik niet weet waar die voor zijn. Dus laat mij dat niet los. Vriendelijk verzoek dergelijke foto's niet meer te plaatsen.
Maar goed, ze staan er toch dus is de schade al aangericht.
Ik zie 4x4 relais, in serie geschakeld per vier. Het lijkt er op dat er maar 1 draad per 4 relais uit die bak naar buiten komt. De bediening van de achterruiten deed het niet en na verwijdering van dit verhaal doen de voorruiten het ook niet meer. Vormt deze relaisbak de bediening van je automatische ramen?
Per ruit 4 relais.
- 1 relais voor beetje omhoog
- 1 relais voor beetje omlaag
- 1 relais voor helemaal omhoog
- 1 relais voor helemaal omlaag
en dat per raam.
Vergeet niet, het is een auto uit de jaren 80. Of er is op een later moment door een creatieve geest zelf automatische raambediening ingebouwd. Just my thoughts.
Allerlei andere opties zoals audio of (Neon)verlichting kan ik niet combineren met de opbouw van deze relaisbak. Dan zou je ook verwachten dat het een showauto is geweest en dat je hem vaker op Internet tegen zou komen. En dat is dus niet het geval.........
Probeer eens de motor direkt op de motor aan te sluiten,zo veel amps trekt die nou ook weer niet..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: 5G Turbo
Dat denk ik inmiddels ook, maar het werkte maar halve bak. En ook daar houdt ik niet van...cvw schreef:Prachtige wagen Ray. Ben eigenlijk wel jaloers (ondertussen) op jullie wagenpark. En aan de andere kant ook weer niet. Ik zou niet kunnen kiezen welke Galant ik vandaag mee zou nemen.
Die relais, daar kan ik niet tegen. Dat ik niet weet waar die voor zijn. Dus laat mij dat niet los. Vriendelijk verzoek dergelijke foto's niet meer te plaatsen.
Maar goed, ze staan er toch dus is de schade al aangericht.
Ik zie 4x4 relais, in serie geschakeld per vier. Het lijkt er op dat er maar 1 draad per 4 relais uit die bak naar buiten komt. De bediening van de achterruiten deed het niet en na verwijdering van dit verhaal doen de voorruiten het ook niet meer. Vormt deze relaisbak de bediening van je automatische ramen?
Per ruit 4 relais.
- 1 relais voor beetje omhoog
- 1 relais voor beetje omlaag
- 1 relais voor helemaal omhoog
- 1 relais voor helemaal omlaag
en dat per raam.
Vergeet niet, het is een auto uit de jaren 80. Of er is op een later moment door een creatieve geest zelf automatische raambediening ingebouwd. Just my thoughts.
Allerlei andere opties zoals audio of (Neon)verlichting kan ik niet combineren met de opbouw van deze relaisbak. Dan zou je ook verwachten dat het een showauto is geweest en dat je hem vaker op Internet tegen zou komen. En dat is dus niet het geval.........
Moet toch echt simpeler kunnen, misschien was de aansturingsprint van de ramen doorgebrand, geen idee, nog niet kunnen kijken.
En was dit de goedkoopste oplossing.
Er zit alleen 1 maar aan deze uitleg, die oude bakken hebben hooguit voor het bestuurdersraam een geheel omhoog/omlaag functie, niet voor de bijrijder en/of passagiers...
Food for Thought...
Re: 5G Turbo
Tsja, daar heb je op zich wel gelijk in. Als ze standaard electrische ramen hebben is dat inderdaad het geval. Maar als je toch zelf aan de gang gaat, waarom zorg je er dan niet voor dat alle ramen van die functionaliteit voorzien worden. Dus krijgt iedere ruit vier relaitjes..... waarmee je het motortje aanstuurt.
Ik heb ff snel zitten zoeken op het internet. Een exacte match met deze config kan ik niet vinden, maar ik zie wel dat dit soort relaisconfiguraties vaker gebruikt worden en dan vooral bij USA auto's. Hoe ouder de auto hoe groter het schema en de hoeveelheid gebruikte onderdelen. En een aansturingsprint????? Nee, die vind je lang niet altijd terug in die schema's.
Ik heb ff snel zitten zoeken op het internet. Een exacte match met deze config kan ik niet vinden, maar ik zie wel dat dit soort relaisconfiguraties vaker gebruikt worden en dan vooral bij USA auto's. Hoe ouder de auto hoe groter het schema en de hoeveelheid gebruikte onderdelen. En een aansturingsprint????? Nee, die vind je lang niet altijd terug in die schema's.
Re: 5G Turbo
Zou kunnen, maar... Ja, daar is ie weer...
Daarvoor zouden alle raambedieningsschakelaars de "doordruk" functie voor moeten hebben. Ook dat is er natuurlijk niet...
Deze week eerst een weekje Chillen in Portugal, bij terugkomst trek ik de Bestuurdersdeur wel open en dan weten we het...
Heb voorlopig in ieder geval genoeg Relais voor de Thunderbird, die moet wel een configuratie krijgen zoals deze, schakelaars branden iedere keer weg...
Daarvoor zouden alle raambedieningsschakelaars de "doordruk" functie voor moeten hebben. Ook dat is er natuurlijk niet...
Deze week eerst een weekje Chillen in Portugal, bij terugkomst trek ik de Bestuurdersdeur wel open en dan weten we het...
Heb voorlopig in ieder geval genoeg Relais voor de Thunderbird, die moet wel een configuratie krijgen zoals deze, schakelaars branden iedere keer weg...
Re: 5G Turbo
bekijk deze eens, simpel toch?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: 5G Turbo
Topic Vervuiling heet dat... Hij heeft toch al Elektrische Ramen ?!GALANDY schreef:bekijk deze eens, simpel toch?
[External Link Removed for Guests]
Enne, ik hou van Origineel...
Dus...
Re: 5G Turbo
Ok, GalantFans Members, ik heb jullie hulp nodig...
Aangezien die vage bak met Relais toch voor de ramen bleek te zijn, en dat diezelfde bak ook meteen de oorzaak was van het niet functioneren van eerst genoemde.
De spanningsval was dermate hoog dat er iets tussen de 8 - 10 volt over bleef bij de raammotoren.
Ben ik op zoek naar een andere raambedienings unit voor de 5G, daar diegene die erin zit nogal verkracht is.
En mochten jullie toch al ergens onderdelen of een hele 5G hebben zien staan, ik heb ook nog een setje remklauwen voor achter nodig...
Aangezien die vage bak met Relais toch voor de ramen bleek te zijn, en dat diezelfde bak ook meteen de oorzaak was van het niet functioneren van eerst genoemde.
De spanningsval was dermate hoog dat er iets tussen de 8 - 10 volt over bleef bij de raammotoren.
Ben ik op zoek naar een andere raambedienings unit voor de 5G, daar diegene die erin zit nogal verkracht is.
En mochten jullie toch al ergens onderdelen of een hele 5G hebben zien staan, ik heb ook nog een setje remklauwen voor achter nodig...
Re: 5G Turbo "Need Help"
KWIJL KWIJL!
Need more pictures!
Succes met zoeken naar de onderdelen, mijn eerste auto was een 5g 2.0 exe, elektrische ramen deden het ook niet.
Dus zelfs al vind je er 1, kleine kans dat je krijgt wat je nodig hebt.. helaas.
Need more pictures!
Succes met zoeken naar de onderdelen, mijn eerste auto was een 5g 2.0 exe, elektrische ramen deden het ook niet.
Dus zelfs al vind je er 1, kleine kans dat je krijgt wat je nodig hebt.. helaas.
Gebruik je verstand, koop een Galant
Re: 5G Turbo "Need Help"
Niet geschoten, altijd mis toch ?
Re: 5G Turbo "Need Help"
Dat is zeker zo .... uhhhh .... koop nog een 5G voor onderdelen?Uray25 schreef:Niet geschoten, altijd mis toch ?
Re: 5G Turbo "Need Help"
Nog een ?! we hebben er al twee...
Re: 5G Turbo "Need Help"
uh .... sorry i rest my case .... decide welke je wilt gebruiken en alle bruikbare spullen/onderdelen overhevelen de rest naar de auto recycleUray25 schreef:Nog een ?! we hebben er al twee...
Re: 5G Turbo "Need Help"
hey!!! je gaat toch geen 5g turbo naar de sloop brengen pannekoek.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: 5G Turbo "Need Help"
EN, ze zijn alletwee in goede, tot zeer goede staat... En met die leeftijd mankeerd er altijd wat aan. Dat gaan we maken, links of rechtsom... Maar het liefst op de makkelijkste manier uiteraard... Tijd is ook geld...m4v3r1ck schreef:uh .... sorry i rest my case .... decide welke je wilt gebruiken en alle bruikbare spullen/onderdelen overhevelen de rest naar de auto recycleUray25 schreef:Nog een ?! we hebben er al twee...
Re: 5G Turbo "Need Help"
Bij sloperij Het Eiland in Heerhugowaard schijnt een witte 5g te staan. Dat las ik vandaag op het Autoweek forum. Ff zoeken op dat forum naar Galant en je komt een foto tegen.
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: 5G Turbo "Need Help"
Dat kastje met al die relais kan toch nooit origineel zijn? Of zijn de elektrische ramen ook niet origineel? (niet goed genoeg opgelet op de BBQ)
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: 5G Turbo "Need Help"
Mooi, moet ik daar maar even gaan kijken volgende week...
En, nee, niet origineel, bedieningspaneel defect, en hobbymatig gerepareerd...
En, nee, niet origineel, bedieningspaneel defect, en hobbymatig gerepareerd...
Re: 5G Turbo "Need Help"
Klopt, ik heb die foto geplaatst. De auto staat "vrij" in een stellage.cvw schreef:Bij sloperij Het Eiland in Heerhugowaard schijnt een witte 5g te staan. Dat las ik vandaag op het Autoweek forum. Ff zoeken op dat forum naar Galant en je komt een foto tegen.
Re: 5G Turbo "Need Help"
Helaas, Raamzwengels...
Verder in redelijk goede staat, Rijdt zelfs nog, alleen uitlaat lek...
Maar weer verder zoeken helaas... Mitsubishi kan me er ook niet aan helpen, iemand anders misschien nog goede ideeën ?!
Verder in redelijk goede staat, Rijdt zelfs nog, alleen uitlaat lek...
Maar weer verder zoeken helaas... Mitsubishi kan me er ook niet aan helpen, iemand anders misschien nog goede ideeën ?!
Re: 5G Turbo "Need Help"
Al Graafie geprobeert? die actief is op MOC?
Re: 5G Turbo "Need Help"
Ray,
Deze advertentie al gezien? [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Advertentie benoemt heel duidelijk de 5G. Deuren, panelen, strips, bumpers etc.
Deze advertentie al gezien? [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Advertentie benoemt heel duidelijk de 5G. Deuren, panelen, strips, bumpers etc.
Re: 5G Turbo "Need Help"
Hey CvW,
Ja, maar dat had ie niet, bovendien is de Auto van hem geweest...
En was het Hobby werk ook van hem afkomstig...
Blijkt ook dat de Auto meer als 400k heeft gelopen...
Teller is ooit 150k Teruggedraaid...
Als ik het niet met origineel spul kan oplossen, komt er een Arduino MicroController in.
Ja, maar dat had ie niet, bovendien is de Auto van hem geweest...
En was het Hobby werk ook van hem afkomstig...
Blijkt ook dat de Auto meer als 400k heeft gelopen...
Teller is ooit 150k Teruggedraaid...
Als ik het niet met origineel spul kan oplossen, komt er een Arduino MicroController in.
Re: 5G Turbo "Need Help"
Ik snap nog steeds niet waarom er elektronica er bij te pas moet komen,behalve dan als veiligheid dat je hand niet geklemd wordt als je niet op past.Maar voor de werking is gewoon een dubbele omschakelaar genoeg om van naar beneden naar boven om te schakelen..Met een middenstand natuurlijk..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: 5G Turbo "Need Help"
Ja maar ik wil het originele bedieningspaneel hergebruiken, en die is verkracht. En daar zit electronica in die er bij mij dus niet meer is...
Dus, dan maken we het maar zelf... Maar niet NU...
Dus, dan maken we het maar zelf... Maar niet NU...
Re: 5G Turbo "Need Help"
Hmmmm, waarom had ik (in mijn achterhoofd) dat gevoel al.Uray25 schreef:...........bovendien is de Auto van hem geweest...
Hij heeft op dit moment ook 2 4G's te koop staan. Met lage kilometerstanden........... De kijker voor die Galant's kan dan maar beter de zaken goed checken.
Re: 5G Turbo "Need Help"
Ik weet dat dit topic inmiddels bijna een jaar oud is.
Weet niet of het inmiddels is opgelost.
Vond dit schema in het originele 5G Werkplaatshandboek.
Misschien is het handig.
Weet niet of het inmiddels is opgelost.
Vond dit schema in het originele 5G Werkplaatshandboek.
Misschien is het handig.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top