MarkDuffy VR2> afscheid
MarkDuffy VR2> afscheid
modificaties:
Exterieur:
Lamborghini Groen overgespoten (Verda Ithaca)
Yakuza Achterbumper
Agressor Voorbumper (aangepast op intercooler)
VI-R2 Sideskirts (op papier want zijn namelijk anders)
Evo VIII Spoiler
AUTO-R evo-look Motorkap
Carbon engine cover
Zijramen voor 30% geblindeerd
Zijramen achter 62% geblindeerd
Achterruit 62% geblindeerd
Voorruit zwarte raamband
Heldere knipperlichten aan de zijkant
Heldere knipperlichten voor
Achterlichten getint met folie
Rays Lugnuts
18" OZ Ultraleggera
225/40-18 Toyo T1R en voor Toyo T1 Sport
Interieur:
Evo X stoelen
Momo evo VI stuur
HC vr4 dash
OMP 4-punts gordels
Short-Shifter
Alarm laten inbouwen
Custom middenconsole met metertjes
VR4 HC Tellerunit
Geen achterbank/alles eruit
Motorisch:
2.5 L V6 Twin Turbo
Open luchtfilter op de plaats van de accu met custom filterbak
2,25" downpipes overlopend naar 3" by EPS
3" custom uitlaatsysteem
2x HKS HighPower einddempers (links-rechts)
Clutch Masters FX400 6puck
Getweakte ecu
HKS Turbotimer
Innovate Air Fuel Ratio
Apexi AVC-R
Tomei type-s benzinedrukregelaar
D2 carbon oilcatchcan
Full Hardpiping
Autobahn88 600x200x70 intercooler
Onderstel:
Polythurene motorsteunen
Polythurene bussen in de onderste draagarmen voorzijde
Veerpootbrug vr4 voor
Veerpootbrug cusco achter
Addco anti-swaybar
BC Schroefset hoogte en hardheid verstelbaar
draagarmen van V6
EBC Yellowstuff remblokken
EBC 276mm gegroefd en dotted schijven voor.
Dubbelpots remklauwen ipv single
Exterieur:
Lamborghini Groen overgespoten (Verda Ithaca)
Yakuza Achterbumper
Agressor Voorbumper (aangepast op intercooler)
VI-R2 Sideskirts (op papier want zijn namelijk anders)
Evo VIII Spoiler
AUTO-R evo-look Motorkap
Carbon engine cover
Zijramen voor 30% geblindeerd
Zijramen achter 62% geblindeerd
Achterruit 62% geblindeerd
Voorruit zwarte raamband
Heldere knipperlichten aan de zijkant
Heldere knipperlichten voor
Achterlichten getint met folie
Rays Lugnuts
18" OZ Ultraleggera
225/40-18 Toyo T1R en voor Toyo T1 Sport
Interieur:
Evo X stoelen
Momo evo VI stuur
HC vr4 dash
OMP 4-punts gordels
Short-Shifter
Alarm laten inbouwen
Custom middenconsole met metertjes
VR4 HC Tellerunit
Geen achterbank/alles eruit
Motorisch:
2.5 L V6 Twin Turbo
Open luchtfilter op de plaats van de accu met custom filterbak
2,25" downpipes overlopend naar 3" by EPS
3" custom uitlaatsysteem
2x HKS HighPower einddempers (links-rechts)
Clutch Masters FX400 6puck
Getweakte ecu
HKS Turbotimer
Innovate Air Fuel Ratio
Apexi AVC-R
Tomei type-s benzinedrukregelaar
D2 carbon oilcatchcan
Full Hardpiping
Autobahn88 600x200x70 intercooler
Onderstel:
Polythurene motorsteunen
Polythurene bussen in de onderste draagarmen voorzijde
Veerpootbrug vr4 voor
Veerpootbrug cusco achter
Addco anti-swaybar
BC Schroefset hoogte en hardheid verstelbaar
draagarmen van V6
EBC Yellowstuff remblokken
EBC 276mm gegroefd en dotted schijven voor.
Dubbelpots remklauwen ipv single
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 11 apr 2014, 10:30, 28 keer totaal gewijzigd.
Re: MarkDuffy VR2
FF stukje historie wat begonnen is op 12 april 2008
Zo ik denk ik ga ook maar eens beginnen met een pagina te openen.
De plannen zijn er al heel lang maar ze komen nou bijna tot uiting.
-Voor/achter-bumper, sideskirts en spoiler liggen al op de zolder.
-Afspraken zijn al gemaakt met de spuiter alleen nog geen datum.
-Auto word geheel overgespoten (Andere kleur, welke is nog niet helemaal duidelijk)
-Alle deukjes eruit (want die zaten er nogal wat in van toen ik m kocht)
-Raamband, ramenblinderen
-Andere einddemper
Binnenkort de bumpers maar eens passend gaan maken enzo.
Ik denk: Plaats mooi dit topic zodat en zodra ie klaar is dan worden de foto's geplaatst van het resultaat
Planning is voor de zomer af te zijn.
Foto van hoe ie is gekocht
Foto's van hoe ie er nou uitziet.
Hier een link naar de foto's daar zijn ze duidelijker (mocht je ze groot willen bekijken, bij deze foto's staat ook niet "mijnalbum" in beeld)
Foto's staan ergens onderaan in de rij.
[External Link Removed for Guests]
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 14 mar 2012, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MarkDuffy VR2
Geplaatst: Di jun 02, 2009 21:56 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Nou dr zit vooruitgang in de zaak.
-Bumpers verhaal is als het goed is een heel eind klaar.
-Uitlaat, tsja weet ik niet, heb nog niemand die met me de uitlaat wil kopen
- afspraak is gemaakt met de spuiter
- vleugeldeuren had ik uit US laten komen, ik heb 2 dagen gekloot maar ben het helemaal zat!
Heb 2 moeren die in t chassie dolgedraait (daarna nog 1tje nadat ie opnieuw getapt was) Puur door het los/vast draaien tijden het afstellen.
Plus daarbij kwam ie bij mij tegen het knipperlicht aan.
Dit was aan bijrijders kant.
Ik ga deze set nou verkopen (bestuurderszijde is onaangetast)
en de bijrijderskant die is bijgewerkt met slijptol en een heel stuk uitgevijlt omdat anders de deur te hoog hing.
-auto is straks niet in 1x helemaal klaar, maar de rest doe ik later, omdat wij met 2 auto's bezig zijn, gaan we nu eerst de mijne in grove lijnen afmaken, dan mijn vriendin dr auto. en dan gaan we 't verder afwerken (ramenblinderen, knipperlichten enz enz dat soort dingen) (anders gaat er teveel tijd in zitten, en die andere auto kost intussen ook geld )
Geplaatst: Do jun 25, 2009 16:40 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Dank je Mitsu, (ook voor t op de hoogte houden)
Komt helemaal goed,
Na ongv een 2 maanden contact te hebben gehad krijg ik eindelijk een nieuw setje velgen (deze waren waarschijnlijk niet goed afgewerkt want zagen er absoluut niet meer uit binnen nog geen jaar.)
Ze waren het gelukkig met me eens, waarschijnlijk volgende week nieuwe set ophalen
Vandaag weer even een blik geworpen hoe het ervoor staat.
-De deukjes e.d. zijn allemaal uit de auto
-De Bumpers zijn verder aangepast. (had ze zelf heel eind gefixt maar kwam er niet uit met de voorbumper en sideskirts)
Moest nog veel aan gepolyesterd/plamuurd worden
-Morgen worden er even 2 nieuwe stukjes in de dorpel gelast, had 2 plekjes net achter de voorwielen.
-En de auto was niet meer turqoise maar grijs
Om niet teveel verraden, 1 foto'tje
Re: MarkDuffy VR2
Sorry jongens ik kan de tijd er momenteel niet voor vrij krijgen om mijn topic weer helemaal als vanouds te krijgen.
Ik ga gewoon verder
en bovendien krijg ik het niet voor elkaar de missende pagina's te openen... hij heeft ze niet opgeslagen lijkt wel... maar heb al gehoord dat er meerdere last van hebben.
Ik ga gewoon verder
en bovendien krijg ik het niet voor elkaar de missende pagina's te openen... hij heeft ze niet opgeslagen lijkt wel... maar heb al gehoord dat er meerdere last van hebben.
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 07 nov 2013, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MarkDuffy VR2
De updates zijn niet in de volgorde maar er gaat in ieder geval weer gepost worden
-Veerpootbrug cusco achter geplaatst (origineel blikwerk aan moeten passen)
-Nieuwe luchtfiltersectie klaar
-Vacuumslangen vervangen
-In de boostsolenoid de restrictie verwijderd
Het resultaat hiervan was voor mij dat mijn boostpiek 0,1bar omhoog is gegaan naar 1,25 bar ongeveer.
Daarna zakt de turbodruk naar 1,05 waar ie langzaam zakt naar 1,0 á 0,95bar (ene keer iets sneller als de andere keer weersafhankelijk) De restrictie die naar de wastegates en boostsolonoid toe gaat niet verwijderen, deze zit origineel in de slang.
Ik heb deze eruit gesneden en in de nieuwe vacuum slang gezet op dezelfde positie. En toen gingen we naar streetpower in Assen op 1 april.
s'morgens iets voor 6uur, sta klaar om iemand op te halen, alles in de auto. start de auto trap koppeling in en voel een rare knik in het pedaal alsof er even iets brak...
Laat koppeling los en deze komt zeer sponzig terug.
Ga kijken onder de kap.... rem/koppelingsvloeistof..
Uhmm zou de pakking eruit liggen van de koppelingsdemper? (aangezien deze vervangen is voor een half jaar terug)
Dus draai het een beetje aan maar werd er niet beter op.
Elke keer dat ik het pedaal intrap, ging er behoorlijk wat vloeistof doorheen (lees op de grond in een opvangbak)
Intussen is het nogsteeds vrij donker maar moet toch weg, want wil percé naar Streetpower toe.
Iedereen ingelicht dat ik later alleen aanrijd en dat ze maar moeten gaan vertrekken.
Aangezien mijn energie niveau niet al te hoog was door het laat gaan slapen had ik besloten om even een uurtje mijn ogen dicht te doen zodat het ook mooi licht kon worden en daarna weer aan de gang kon gaan.
Zoeken zoeken zoeken, maar kan niks vinden. Uiteindelijk toch alles losgehaald en de koppelingsdemper los gehaald, wat zie ik tot mijn verbazing......
Juist de plaat waarop de vloeistof dempt is doormidden gebroken...
Poeh had dat niet verwacht...
Maja omdat ik dus percé wou gaan, huidig systeem aangepast, demper ertussenuit gelaten, ontlucht en getest.
Prima!! Auto schakelde meteen een stuk soepeler en ontkoppelt prima zo
Neem aan dat dit zo verder goed blijft gaan aangezien ik op mijn oude 2L bak ook geen demper had zitten.
Verder nog even 2 foto'tjes van het motorruim zoals ie nu is met de nieuwe vacuumslangen en de luchtfitltersectie. (die precies de lucht van de happer krijgt)
Nog 2 laatste foto'tjes op de snelweg van Streetpower af.
-Veerpootbrug cusco achter geplaatst (origineel blikwerk aan moeten passen)
-Nieuwe luchtfiltersectie klaar
-Vacuumslangen vervangen
-In de boostsolenoid de restrictie verwijderd
Het resultaat hiervan was voor mij dat mijn boostpiek 0,1bar omhoog is gegaan naar 1,25 bar ongeveer.
Daarna zakt de turbodruk naar 1,05 waar ie langzaam zakt naar 1,0 á 0,95bar (ene keer iets sneller als de andere keer weersafhankelijk) De restrictie die naar de wastegates en boostsolonoid toe gaat niet verwijderen, deze zit origineel in de slang.
Ik heb deze eruit gesneden en in de nieuwe vacuum slang gezet op dezelfde positie. En toen gingen we naar streetpower in Assen op 1 april.
s'morgens iets voor 6uur, sta klaar om iemand op te halen, alles in de auto. start de auto trap koppeling in en voel een rare knik in het pedaal alsof er even iets brak...
Laat koppeling los en deze komt zeer sponzig terug.
Ga kijken onder de kap.... rem/koppelingsvloeistof..
Uhmm zou de pakking eruit liggen van de koppelingsdemper? (aangezien deze vervangen is voor een half jaar terug)
Dus draai het een beetje aan maar werd er niet beter op.
Elke keer dat ik het pedaal intrap, ging er behoorlijk wat vloeistof doorheen (lees op de grond in een opvangbak)
Intussen is het nogsteeds vrij donker maar moet toch weg, want wil percé naar Streetpower toe.
Iedereen ingelicht dat ik later alleen aanrijd en dat ze maar moeten gaan vertrekken.
Aangezien mijn energie niveau niet al te hoog was door het laat gaan slapen had ik besloten om even een uurtje mijn ogen dicht te doen zodat het ook mooi licht kon worden en daarna weer aan de gang kon gaan.
Zoeken zoeken zoeken, maar kan niks vinden. Uiteindelijk toch alles losgehaald en de koppelingsdemper los gehaald, wat zie ik tot mijn verbazing......
Juist de plaat waarop de vloeistof dempt is doormidden gebroken...
Poeh had dat niet verwacht...
Maja omdat ik dus percé wou gaan, huidig systeem aangepast, demper ertussenuit gelaten, ontlucht en getest.
Prima!! Auto schakelde meteen een stuk soepeler en ontkoppelt prima zo
Neem aan dat dit zo verder goed blijft gaan aangezien ik op mijn oude 2L bak ook geen demper had zitten.
Verder nog even 2 foto'tjes van het motorruim zoals ie nu is met de nieuwe vacuumslangen en de luchtfitltersectie. (die precies de lucht van de happer krijgt)
Nog 2 laatste foto'tjes op de snelweg van Streetpower af.
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 12 apr 2012, 23:06, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: MarkDuffy VR2
Wat een pech! Het is allemaal wel flink uitvogelen voor je geweest, deze hele conversie, maar je hebt wel een schat aan ervaring erbij!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2
hey
Mark
Vette bak hoor ziet er gaaf uit! volgens mij hebben we bijna dezelfde velgen eronder haha
greetz Patrick
Mark
Vette bak hoor ziet er gaaf uit! volgens mij hebben we bijna dezelfde velgen eronder haha
greetz Patrick
Re: MarkDuffy VR2
Blijft een erg gave wagen om te zien Mark
Die laatste foto gemaakt op de snelweg is ook erg goed gelukt.
Die laatste foto gemaakt op de snelweg is ook erg goed gelukt.
Re: MarkDuffy VR2
Thanks beide Altijd leuk om te horen haha.
Vandaag auto laten keuren, kan weer een jaartje vooruit, voor 4e jaar op rij vlekkeloos erdoor.
Heb daarvoor nog wel even gedaan:
-nieuwe stadslichtjes geplaatst (waren kapot)
-Remblokken voor en achter vervangen
-Achterbank compleet eruit gehaald voor de gordels.
-Gordels naar achter vastgezet in doorvoor gemaakte oogjes (ipv onder de stoel wat niet mag)
-1 stoelpoot nog vastgezet die had ik nog niet door de bodem geboord en vastgezet.
Enige nadeel wat er weer bij de apk is gebeurd is, is dat er weer schade aan de auto is gemaakt :/ (alleen deze wordt niet vergoed)
Bij het op de brug rijden heeft de monteur iets teveel gas gegeven en toen ondanks de vele balken die eronder lagen alsnog de bumper geraakt bij de opstaande rand van de brug. (heb nu een soort snee vorm aan 1 kant in de bumper zitten pffffff) Heb 'm voor nu maar weer ff groen gemaakt (met potje om lak bij te werken) Je ziet t helaas wel goed. Maarja dat lossen we een andere keer wel op.
What to do binnekort en mee bezig:
-Ik denk dat ik de mod bij mij weer ongedaan ga maken van de boost-solenoid. Doordat de ecu aangepast is piekt ie wel erg hoog in de lagere versnellingen (1.5 en zakt dan snel naar 1.4/1.3 en dan langzaam verder naar 1.0) Vind de 1.5/1.3 gedeelte te lang duren en als dat elke keer gebeurd is dat niet goed.
-Iets leuks verzinnen voor de achterbank.
-Ben bezig met interieur donkerder te maken (dak en a/b/c stijlen zijn al zwart gespoten) Heb dit gedaan met Plastidip, ideaal spulletje het is een rubber spray. Maar ik zal als ik ff tijd heb weer keer foto's posten en dan ook van dit spul (Je kan het er namelijk ook weer vanaf trekken zonder dat 't iets achter laat)
-Oilcatchcan ergens anders neerhangen.
29april @ circuit Zandvoort 1/4mijl (402m) sprint meedoen. Heb dr zin in en ben benieuwd wat de galant daar doet
Vandaag auto laten keuren, kan weer een jaartje vooruit, voor 4e jaar op rij vlekkeloos erdoor.
Heb daarvoor nog wel even gedaan:
-nieuwe stadslichtjes geplaatst (waren kapot)
-Remblokken voor en achter vervangen
-Achterbank compleet eruit gehaald voor de gordels.
-Gordels naar achter vastgezet in doorvoor gemaakte oogjes (ipv onder de stoel wat niet mag)
-1 stoelpoot nog vastgezet die had ik nog niet door de bodem geboord en vastgezet.
Enige nadeel wat er weer bij de apk is gebeurd is, is dat er weer schade aan de auto is gemaakt :/ (alleen deze wordt niet vergoed)
Bij het op de brug rijden heeft de monteur iets teveel gas gegeven en toen ondanks de vele balken die eronder lagen alsnog de bumper geraakt bij de opstaande rand van de brug. (heb nu een soort snee vorm aan 1 kant in de bumper zitten pffffff) Heb 'm voor nu maar weer ff groen gemaakt (met potje om lak bij te werken) Je ziet t helaas wel goed. Maarja dat lossen we een andere keer wel op.
What to do binnekort en mee bezig:
-Ik denk dat ik de mod bij mij weer ongedaan ga maken van de boost-solenoid. Doordat de ecu aangepast is piekt ie wel erg hoog in de lagere versnellingen (1.5 en zakt dan snel naar 1.4/1.3 en dan langzaam verder naar 1.0) Vind de 1.5/1.3 gedeelte te lang duren en als dat elke keer gebeurd is dat niet goed.
-Iets leuks verzinnen voor de achterbank.
-Ben bezig met interieur donkerder te maken (dak en a/b/c stijlen zijn al zwart gespoten) Heb dit gedaan met Plastidip, ideaal spulletje het is een rubber spray. Maar ik zal als ik ff tijd heb weer keer foto's posten en dan ook van dit spul (Je kan het er namelijk ook weer vanaf trekken zonder dat 't iets achter laat)
-Oilcatchcan ergens anders neerhangen.
29april @ circuit Zandvoort 1/4mijl (402m) sprint meedoen. Heb dr zin in en ben benieuwd wat de galant daar doet
Re: MarkDuffy VR2
As said: balen van die bumperbeschadiging weer! Maar die 1.5 bar boostpiek is wel erg hoog inderdaad. Moet wel een kick geven zeg!
En die plaatjes van je interieur: ben erg benieuwd! Net als de sprint op Zandvoort!
En die plaatjes van je interieur: ben erg benieuwd! Net als de sprint op Zandvoort!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2
Die piek boost van eigenlijk wel mee (of tegen)
Wielspin heb ik toch dus merk niet echt veel verschil daarin.
In de hogere versnelling is het nou niet dat ie ineens een stuk sneller is, denk dat de turbo's heel eind op hun max draaien. want die 0,5bar zou wel flink verschil moeten maken ookal is t maar een piek.
Nog wat pics van de plastidip
Google maar of youtube maar, kan je zien wat het is, ideaal opzich, zou 8-12maanden zeker moeten blijven zitten.
Is met name handig om velgen mee te spuiten.
Zo kan je alles er weer aftrekken, dit was op een proef stukje Later verschillende stijlen en dak gedaan, nu nog even kijken of ik voldoende heb om alle lichte delen nog te doen.
Wielspin heb ik toch dus merk niet echt veel verschil daarin.
In de hogere versnelling is het nou niet dat ie ineens een stuk sneller is, denk dat de turbo's heel eind op hun max draaien. want die 0,5bar zou wel flink verschil moeten maken ookal is t maar een piek.
Nog wat pics van de plastidip
Google maar of youtube maar, kan je zien wat het is, ideaal opzich, zou 8-12maanden zeker moeten blijven zitten.
Is met name handig om velgen mee te spuiten.
Zo kan je alles er weer aftrekken, dit was op een proef stukje Later verschillende stijlen en dak gedaan, nu nog even kijken of ik voldoende heb om alle lichte delen nog te doen.
Re: MarkDuffy VR2
Dat ziet er best goed uit dat spul! misschien dat ik dat ook nog ooit ga doen
Is dat een beetje makkelijk er op te spuiten of niet?
Is dat een beetje makkelijk er op te spuiten of niet?
Re: MarkDuffy VR2
Waar kan je dat kopen,Mark? Lijkt me ook bijzonder handig om gesoldeerde aansluitingen te isoleren!Zeker als het een driewegverbinding is,wat je niet goed tegen water dicht kan maken met krimpbuis.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: MarkDuffy VR2
Maar de monteur heeft schade gereden ??? Dan kan je gewoon het bedrijf aansprakelijk stellen !!! Zij zijn daar als het goed is ook voor verzekerd. Netals ik bv op de zaak schade rij. Al is de eigenrisico wel 2000 euro ofzo dacht ik maar verzekerd zijn we !!
Maar mooi dat hij weer door de apk heen is gegaan !!!
gr. remco
Maar mooi dat hij weer door de apk heen is gegaan !!!
gr. remco
Re: MarkDuffy VR2
Heb op carclean forum ook het eea gelezen over plastidip.
Binnenkort mijn dakdragers een keer daar mee behandelen en kijken hoe dat oogt!!
Mooi dat ie weer vlekkeloos door de APK is!!
Binnenkort mijn dakdragers een keer daar mee behandelen en kijken hoe dat oogt!!
Mooi dat ie weer vlekkeloos door de APK is!!
Re: MarkDuffy VR2
Jep, het spul is makkelijk te spuiten, heb geen enkele druiper gehad terwijl ik toch niet heel erg voorzichtig ben geweest.
Je kan ook stukjes eruit halen en opnieuw spuiten (op 1 klein stukje geprobeerd en werkte, denk dat als ik er iets meer moeite in had gestoken dat je dr ook nog eens niets van ziet)
De goedkoopste die ik had gevonden is bij Classic International B.V. (hebben internet shop)
Via e-bay zijn er ook meerdere kleuren verkrijgbaar, maar volgens mij komen die kleuren ook steeds meer ter beschikking in NL.
De schade die het bedrijf gemaakt heeft willen ze nogsteeds niet vergoeden.
Morgen ga ik een brief schrijven waarin ik binnen 2 weken schriftelijk reactie verwacht en anders juridische stappen onderneem. Dus dat komt wel goed. (de monteur die het heeft gedaan wil gewoon meewerken)
Intussen wel weer wat pech dingen gehad
-afgelopen vrijdag avond op parkeerplaats . kom ik terug: auto bekrast! Lekker wat krassen getrokken over de auto. Ik zal ze niet uploaden omdat je sommige zo groot moet maken wil je ze zien.
er begint 1 sleutelkras vanaf halverwege de voordeur tot halverwege de achterdeur. (deze kras is waarschijnlijk nog wel uit te poetsen)
Maar er zitten nog 2 diepe krassen op de achterste raamstijl.... dus alleen van de laatste foto'tje: Dit gaat niet vergoed worden dus pfff.. naja laat ik er verder maar geen woorden over vuil maken, heb me al kwaad genoeg gemaakt.
En dan rijd je maandag ochtend naar het werk.... Verrek koppeling gaat wel erg slecht (was laatste week al iets op aan te merken, maar dacht ontluchten)... maja ff goed ontluchten als ik thuis kom en zal wel goed zijn (dus aangereden naar het werk... onderweg deed de koppeling 't weer prima)
Klaar met werk, stap de auto in.. uhmmm krijg 'm niet in de 1.
Laten we 'm maar eens gaan ontluchten. Dus ik sleuteltje 10 erbij en ontlucht 'm (geen lucht dus)
Uhmmm....
Na veel gekloot toch in de versnelling gekregen...wel wat rateltjes... klonk niet goed.
erg rustig aangereden (auto moet immers toch naar huis)
En hoor meteen flink wat metaal rammelen iets valt er op de grond... motor heeft het even 2seconde moeilijk.. en hij rijd weer verder zonder bijgeluiden.... uhmmm ik ruik olie.. damn dat is niet goed.
Dus direct rustig in lage versnelling doorgehobbeld naar de sleutelschuur/garage van vrienden van me.
Op onderzoek uitgegaan, foto's zeggen meer dan woorden: Een 2e hands vliegwiel was achteraf niet zo verstandig, hier had ik ook niet veel langer mee rond moeten rijden, dus ook deze wordt meteen vervangen, thanks R&R. Contact gehad met ACT, foto's gestuurd. Gelukkig een goede service. Ik moest mijn drukgroep doorslijpen, foto van maken en ik krijg nu een nieuwe opgestuurd incl nieuw druklager. Heb 't met spoed laten versturen als het goed is komt ie volgende week binnen (Net optijd voor streetpower) Naja elk nadeel heeft ook zo zijn voordelen, ik kon direct de baksteun laten lassen die al kapot was. Dus nu in afwachting van de onderdelen en dan snel sleutelen om alles optijd af te hebben. Ik hou mn vingers gekruist
Je kan ook stukjes eruit halen en opnieuw spuiten (op 1 klein stukje geprobeerd en werkte, denk dat als ik er iets meer moeite in had gestoken dat je dr ook nog eens niets van ziet)
De goedkoopste die ik had gevonden is bij Classic International B.V. (hebben internet shop)
Via e-bay zijn er ook meerdere kleuren verkrijgbaar, maar volgens mij komen die kleuren ook steeds meer ter beschikking in NL.
De schade die het bedrijf gemaakt heeft willen ze nogsteeds niet vergoeden.
Morgen ga ik een brief schrijven waarin ik binnen 2 weken schriftelijk reactie verwacht en anders juridische stappen onderneem. Dus dat komt wel goed. (de monteur die het heeft gedaan wil gewoon meewerken)
Intussen wel weer wat pech dingen gehad
-afgelopen vrijdag avond op parkeerplaats . kom ik terug: auto bekrast! Lekker wat krassen getrokken over de auto. Ik zal ze niet uploaden omdat je sommige zo groot moet maken wil je ze zien.
er begint 1 sleutelkras vanaf halverwege de voordeur tot halverwege de achterdeur. (deze kras is waarschijnlijk nog wel uit te poetsen)
Maar er zitten nog 2 diepe krassen op de achterste raamstijl.... dus alleen van de laatste foto'tje: Dit gaat niet vergoed worden dus pfff.. naja laat ik er verder maar geen woorden over vuil maken, heb me al kwaad genoeg gemaakt.
En dan rijd je maandag ochtend naar het werk.... Verrek koppeling gaat wel erg slecht (was laatste week al iets op aan te merken, maar dacht ontluchten)... maja ff goed ontluchten als ik thuis kom en zal wel goed zijn (dus aangereden naar het werk... onderweg deed de koppeling 't weer prima)
Klaar met werk, stap de auto in.. uhmmm krijg 'm niet in de 1.
Laten we 'm maar eens gaan ontluchten. Dus ik sleuteltje 10 erbij en ontlucht 'm (geen lucht dus)
Uhmmm....
Na veel gekloot toch in de versnelling gekregen...wel wat rateltjes... klonk niet goed.
erg rustig aangereden (auto moet immers toch naar huis)
En hoor meteen flink wat metaal rammelen iets valt er op de grond... motor heeft het even 2seconde moeilijk.. en hij rijd weer verder zonder bijgeluiden.... uhmmm ik ruik olie.. damn dat is niet goed.
Dus direct rustig in lage versnelling doorgehobbeld naar de sleutelschuur/garage van vrienden van me.
Op onderzoek uitgegaan, foto's zeggen meer dan woorden: Een 2e hands vliegwiel was achteraf niet zo verstandig, hier had ik ook niet veel langer mee rond moeten rijden, dus ook deze wordt meteen vervangen, thanks R&R. Contact gehad met ACT, foto's gestuurd. Gelukkig een goede service. Ik moest mijn drukgroep doorslijpen, foto van maken en ik krijg nu een nieuwe opgestuurd incl nieuw druklager. Heb 't met spoed laten versturen als het goed is komt ie volgende week binnen (Net optijd voor streetpower) Naja elk nadeel heeft ook zo zijn voordelen, ik kon direct de baksteun laten lassen die al kapot was. Dus nu in afwachting van de onderdelen en dan snel sleutelen om alles optijd af te hebben. Ik hou mn vingers gekruist
Laatst gewijzigd door MarkDuffy op 20 apr 2012, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: MarkDuffy VR2
Vliegwiel hebben we waarschijnlijk maandag in huis ! dus ruim optijd voor het weekend
Maar damn je hebt niet echt geluk gehad de laatste tijd. Ook weer een onbenul op je auto staan krassen
Maar nog even op dat plastic dip geval is je hemel een beetje mooi gelukt ? Zit er als ik het zo zie ook over te denken om dat te doen
Gr. remco
Maar damn je hebt niet echt geluk gehad de laatste tijd. Ook weer een onbenul op je auto staan krassen
Maar nog even op dat plastic dip geval is je hemel een beetje mooi gelukt ? Zit er als ik het zo zie ook over te denken om dat te doen
Gr. remco
Re: MarkDuffy VR2
Nice hoef ik me daar geen zorgen om te maken
Ik heb denk ik iets meer als 1 bus gebruikt om de hele hemel mee te doen. (niet zeker omdat ik al een aangebroken bus had)
Het zit er zo prima op, heb sommige plekjes nog bijgespoten terwijl 't in de auto zat die ik heb beschadigd met in de auto krijgen.
Enige wat wel klote te doen was, waren de zonnekleppen. het zit er wel op, maar dat is wel een onderdeel waarbij ik zoiets heb van... uhmmm als dat een aantal keer gebruikt gaat worden zou ''t best wel eens kapot kunnen gaan. (omdat het plastic wat om de klep heen zit er niet strak op zit en vrij soepel is)
Ik weet alleen niet zo goed hoe lang het blijft zitten. Daar is niet heel erg veel over te vinden. Heb maar op 1 site iets gevonden en dat is niet de officiele site van plastidip. daar staat iets op van 8-12maanden dat ligt aan de omstandigheden waar 't zich in bevind.
Ik heb denk ik iets meer als 1 bus gebruikt om de hele hemel mee te doen. (niet zeker omdat ik al een aangebroken bus had)
Het zit er zo prima op, heb sommige plekjes nog bijgespoten terwijl 't in de auto zat die ik heb beschadigd met in de auto krijgen.
Enige wat wel klote te doen was, waren de zonnekleppen. het zit er wel op, maar dat is wel een onderdeel waarbij ik zoiets heb van... uhmmm als dat een aantal keer gebruikt gaat worden zou ''t best wel eens kapot kunnen gaan. (omdat het plastic wat om de klep heen zit er niet strak op zit en vrij soepel is)
Ik weet alleen niet zo goed hoe lang het blijft zitten. Daar is niet heel erg veel over te vinden. Heb maar op 1 site iets gevonden en dat is niet de officiele site van plastidip. daar staat iets op van 8-12maanden dat ligt aan de omstandigheden waar 't zich in bevind.
Re: MarkDuffy VR2
Stelletje .........
Wat. Een pech zeg!! En mijn bak was precies op dezelfde plek afgebroken....
Succes met de reparaties!!
Wat. Een pech zeg!! En mijn bak was precies op dezelfde plek afgebroken....
Succes met de reparaties!!
Re: MarkDuffy VR2
Nou alles is optijd afgekomen
Vliegwiel (dank MD-performance) Was ruim optijd
En de drukgroep heb ik van ACT een nieuwe gekregen
Super dus!
Kom vrijdag uit de taxi zetten en werd opgehaald in mn eigen auto
Zaterdag middag de auto klaargemaakt voor JAF en zaterdag avond naar het circuit vertrokken.
Brrrr wat was het koud en een klote wind zeg! zeer weinig geslapen haha.
s'morgens opstaan voor de keuring want ik ging meedoen met de StreetLegal Drag (toyo shootout) 402meter (1/4mijl) Heb me in O/SL ingeschreven omdat ik geen indicatietijd had. Dan doet de computer dit naar aanleiding van je tijden.
om half 8 stond ik bij de keuring, auto kwam er probleemloos doorheen, 3 kleine opmerkingen voor als ik nog vaker mee wil doen dat is
-de kabels van de audio eruit halen want zag er niet netjes uit.
-filtertje op de uitgaande zijde van de oilcatchcan zetten
-Helm met E keurmerk (had mijn helm wel maar omdat ie nogal oud was kon je het niet meer lezen, het hele oranje label wat erin zat was intussen onleesbaar haha)
Dan rijd je direct door naar het circuit waar ik me mocht opstellen.
De klasses:
A/SL (index tussen 12,00 en 12,99 sec.)
B/SL (index tussen 13,00 en 13,99 sec.)
C/SL (index tussen 14,00 en 14,99 sec.)
D/SL (index 15,00sec. en langzamer)
Dan zijn er nog 2 klasses voor de gevorderde rijder namelijk SE (Street Eliminator) een Bracket klasse met indexen tussen 10,00 en 13,99 sec. en SM (Street Modified) waar alles sneller dan 12,00 sec. in terecht kan
Helaas niet heel veel runs gewonnen, Maar des al niet te min toch een goede uitslag (denk ik)
Reactietijd is echt iets waar ik aan moet werken, bij 4vd5 runs was de reactietijd meer dan 0,5seconden, Laatste run 0,265
1e run was tegen een del-sol (geen idee vd specs) die bleef ver achter (ik liet ook nog mijn gas zo'n 75meter te vroeg los omdat ik dacht dat onder het bord van de tijden de streep stond.... oeps hahha)
2e run mazda 323 met een klze v6 turbo met nos. hij was in 't begin net iets vlotter weg, daarna bleef 't gelijk of liep ik iets in.
3e run Nissan GT35 dik verloren geloof dat hij onder de 12seconden ging. uiteindelijk had hij ook gewonnen.
4e run weer tegen dezelfde mazda, uitslag hetzelfde
5e run Civic EK (geen specs) Deze heeft uiteindelijk in mijn klasse gewonnen.
Ik kwam er pas bij run 4 achter dat je je timeslips op kunt halen... had er toen 2 gevonden de overige niet.
Zodra de uitslag op de website komt zal ik 'm ook hier plaatsen.
De uitslag voor vermoedelijk mijn klasse (Want tegen de tijd dat ik op mn plaats was door al die drukte was de prijsuitrijking al geweest):
de civic ek van mn 5e run is 1e geworden in de B/SL klasse
de Mazda 323 van de 2e en 4e run is 2e geworden in de B/SL
Ik mocht meedoen als reservefinalist (de 2 snelste van elke klasse mochten meedoen aan de finale)
Dus vermoed dat ik 3e ben geworden.
Tijden e.d. komen vd week
Al met al een leuke en ervaringrijke dag!
Er gaat zeker nog een volgende keer komen.
Voor de volgende keer:
-Minder benzine in de tank (zat nog ongv 40Liter in de tank)
-En ik kan nog een paar kg'tjes uit de auto halen (+/- 5kg)
-Shortshifter? (Heb ooit een how to of iets gezien op 't forum maar is nergens meer te bekennen) Veel werk?!? Heeft 't nog aanpassingen nodig?!?
Vliegwiel (dank MD-performance) Was ruim optijd
En de drukgroep heb ik van ACT een nieuwe gekregen
Super dus!
Kom vrijdag uit de taxi zetten en werd opgehaald in mn eigen auto
Zaterdag middag de auto klaargemaakt voor JAF en zaterdag avond naar het circuit vertrokken.
Brrrr wat was het koud en een klote wind zeg! zeer weinig geslapen haha.
s'morgens opstaan voor de keuring want ik ging meedoen met de StreetLegal Drag (toyo shootout) 402meter (1/4mijl) Heb me in O/SL ingeschreven omdat ik geen indicatietijd had. Dan doet de computer dit naar aanleiding van je tijden.
om half 8 stond ik bij de keuring, auto kwam er probleemloos doorheen, 3 kleine opmerkingen voor als ik nog vaker mee wil doen dat is
-de kabels van de audio eruit halen want zag er niet netjes uit.
-filtertje op de uitgaande zijde van de oilcatchcan zetten
-Helm met E keurmerk (had mijn helm wel maar omdat ie nogal oud was kon je het niet meer lezen, het hele oranje label wat erin zat was intussen onleesbaar haha)
Dan rijd je direct door naar het circuit waar ik me mocht opstellen.
De klasses:
A/SL (index tussen 12,00 en 12,99 sec.)
B/SL (index tussen 13,00 en 13,99 sec.)
C/SL (index tussen 14,00 en 14,99 sec.)
D/SL (index 15,00sec. en langzamer)
Dan zijn er nog 2 klasses voor de gevorderde rijder namelijk SE (Street Eliminator) een Bracket klasse met indexen tussen 10,00 en 13,99 sec. en SM (Street Modified) waar alles sneller dan 12,00 sec. in terecht kan
Helaas niet heel veel runs gewonnen, Maar des al niet te min toch een goede uitslag (denk ik)
Reactietijd is echt iets waar ik aan moet werken, bij 4vd5 runs was de reactietijd meer dan 0,5seconden, Laatste run 0,265
1e run was tegen een del-sol (geen idee vd specs) die bleef ver achter (ik liet ook nog mijn gas zo'n 75meter te vroeg los omdat ik dacht dat onder het bord van de tijden de streep stond.... oeps hahha)
2e run mazda 323 met een klze v6 turbo met nos. hij was in 't begin net iets vlotter weg, daarna bleef 't gelijk of liep ik iets in.
3e run Nissan GT35 dik verloren geloof dat hij onder de 12seconden ging. uiteindelijk had hij ook gewonnen.
4e run weer tegen dezelfde mazda, uitslag hetzelfde
5e run Civic EK (geen specs) Deze heeft uiteindelijk in mijn klasse gewonnen.
Ik kwam er pas bij run 4 achter dat je je timeslips op kunt halen... had er toen 2 gevonden de overige niet.
Zodra de uitslag op de website komt zal ik 'm ook hier plaatsen.
De uitslag voor vermoedelijk mijn klasse (Want tegen de tijd dat ik op mn plaats was door al die drukte was de prijsuitrijking al geweest):
de civic ek van mn 5e run is 1e geworden in de B/SL klasse
de Mazda 323 van de 2e en 4e run is 2e geworden in de B/SL
Ik mocht meedoen als reservefinalist (de 2 snelste van elke klasse mochten meedoen aan de finale)
Dus vermoed dat ik 3e ben geworden.
Tijden e.d. komen vd week
Al met al een leuke en ervaringrijke dag!
Er gaat zeker nog een volgende keer komen.
Voor de volgende keer:
-Minder benzine in de tank (zat nog ongv 40Liter in de tank)
-En ik kan nog een paar kg'tjes uit de auto halen (+/- 5kg)
-Shortshifter? (Heb ooit een how to of iets gezien op 't forum maar is nergens meer te bekennen) Veel werk?!? Heeft 't nog aanpassingen nodig?!?
Re: MarkDuffy VR2
Gave foto, en lijkt me inderdaad toch mooi om mee te doen!!
Iig goed dat er weer een G mee doet met de sprint!
Iig goed dat er weer een G mee doet met de sprint!
Re: MarkDuffy VR2
Leuk om te lezen mark.
Ben je weer een ervarring rijker.
Volgende keer beter.
Short shifter is echt heel simpel.
How heb jij niet echt nodig.
Het spreek voor zich.
De kap om je pook los trekken en de zijkap.
En dan zie je het van zelf.
Ben je weer een ervarring rijker.
Volgende keer beter.
Short shifter is echt heel simpel.
How heb jij niet echt nodig.
Het spreek voor zich.
De kap om je pook los trekken en de zijkap.
En dan zie je het van zelf.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: MarkDuffy VR2
Gaaf man! Dapper!
En die short shifter levert je misschien net een heel klein puntje snelheidswinst op! Heb je ook dat spul (Tyre Grip) op je voorwielen (banden eigenlijk) gesmeerd waardoor ze beter plakken aan de weg? (vooral tijdens het optrekken een hulpvolle extra!).
En die short shifter levert je misschien net een heel klein puntje snelheidswinst op! Heb je ook dat spul (Tyre Grip) op je voorwielen (banden eigenlijk) gesmeerd waardoor ze beter plakken aan de weg? (vooral tijdens het optrekken een hulpvolle extra!).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2
Gaaf man, dat je mee gereden hebt. Zal inderdaad een mooie ervaring zijn voor je.
Kwam op facebook wat foto's tegen van JAF en daar was er nog een foto van je gemaakt.
Kwam op facebook wat foto's tegen van JAF en daar was er nog een foto van je gemaakt.
Re: MarkDuffy VR2
Thanks inderdaad
Mark, jij hebt toch ook kwart mijl gereden ofniet? Jij nog enig idee van jou tijden?
Hopelijk komen de mijne vanavond of morgen online. (ben zelf erg benieuwd)
Andere Mark, Tyregrip o.i.d. heb ik niet gebruikt. er ligt water bij het stagen, daar kan je even je banden een keer rond laten gaan waardoor je banden ook wat zachter worden.
Weet niet helemaal hoe het zit met 't regelement betreffende zo'n spul gebruiken.
Thanks Niels, foto's zijn altijd leuk als ze van andere afkomen
Hoop eigenlijk nog wel wat filmpjes te gaan vinden.
Hoop dat ik inderdaad een paar tiende van mn tijd af te kunnen snoepen door zo'n 40kg aan gewicht minder mee te nemen (tank niet zo vol en haal beetje bitumen uit mn deuren)
Ook kan ik de volgende keer mn octaangetal een beetje omhoog brengen, Japan is immers Ron100 en ik rijd op ron98, ECU is bijgesteld naar ron99. Dus klein beetje octaanbooster erin zodat ik dichter naar de ron100 ga zal ie ook wel fijn vinden bij het presteren
En de Shortshifter
Testen bij welk toerental 't beste over te schakelen, heb 'm nu telkens tot 't einde getrokken, maar denk dat als ik bij de 5500 ga schakelen het misschien nog wel eens sneller kan zijn omdat ik meer naar de powerband vd motor ga.
En de ervaring van aan de boom staan.. daar laat ik nu nog veel te veel liggen
Maar we gaan 't zien Jullie horen 't zodra de tijden er zijn en ik weer updates heb.
Mark, jij hebt toch ook kwart mijl gereden ofniet? Jij nog enig idee van jou tijden?
Hopelijk komen de mijne vanavond of morgen online. (ben zelf erg benieuwd)
Andere Mark, Tyregrip o.i.d. heb ik niet gebruikt. er ligt water bij het stagen, daar kan je even je banden een keer rond laten gaan waardoor je banden ook wat zachter worden.
Weet niet helemaal hoe het zit met 't regelement betreffende zo'n spul gebruiken.
Thanks Niels, foto's zijn altijd leuk als ze van andere afkomen
Hoop eigenlijk nog wel wat filmpjes te gaan vinden.
Hoop dat ik inderdaad een paar tiende van mn tijd af te kunnen snoepen door zo'n 40kg aan gewicht minder mee te nemen (tank niet zo vol en haal beetje bitumen uit mn deuren)
Ook kan ik de volgende keer mn octaangetal een beetje omhoog brengen, Japan is immers Ron100 en ik rijd op ron98, ECU is bijgesteld naar ron99. Dus klein beetje octaanbooster erin zodat ik dichter naar de ron100 ga zal ie ook wel fijn vinden bij het presteren
En de Shortshifter
Testen bij welk toerental 't beste over te schakelen, heb 'm nu telkens tot 't einde getrokken, maar denk dat als ik bij de 5500 ga schakelen het misschien nog wel eens sneller kan zijn omdat ik meer naar de powerband vd motor ga.
En de ervaring van aan de boom staan.. daar laat ik nu nog veel te veel liggen
Maar we gaan 't zien Jullie horen 't zodra de tijden er zijn en ik weer updates heb.
Re: MarkDuffy VR2
Uhmmm, hoe het zit met de klasse verdeling weet ik niet precies maar ik heb mn uitslagen, ben 4e geeindigd in de B/SL klasse en als ze me ingedeeld hadden in de C/SL dan was ik 3e geweest. Denk dat ik me de volgende keer in C/SL inschrijf om wat meer competitie te hebben (rijden er meer in)
Number Name Dial-in Reaction 60-foot Time Speed Diff. Date Time
451 Mark Duffhues 0,00 0,559 2,631 14,349 156,182 14,349 29-04-12 9:01:06
451 Mark Duffhues 0,00 0,695 2,522 13,967 164,384 13,967 29-04-12 9:29:51
451 Mark Duffhues 0,00 0,563 2,568 14,127 169,412 14,127 29-04-12 9:53:03
451 Mark Duffhues 0,00 0,500 2,455 14,054 169,811 14,054 29-04-12 10:19:58
451 Mark Duffhues 0,00 0,500 2,627 14,699 169,014 14,699 29-04-12 10:52:31
451 Mark Duffhues 0,00 0,282 2,527 13,854 172,249 13,854 29-04-12 11:10:32
Laatste run was dus ook tevens mn snelste run: 13,854 @ 172,249km/h en reactietijd van 0,282
Number Name Dial-in Reaction 60-foot Time Speed Diff. Date Time
451 Mark Duffhues 0,00 0,559 2,631 14,349 156,182 14,349 29-04-12 9:01:06
451 Mark Duffhues 0,00 0,695 2,522 13,967 164,384 13,967 29-04-12 9:29:51
451 Mark Duffhues 0,00 0,563 2,568 14,127 169,412 14,127 29-04-12 9:53:03
451 Mark Duffhues 0,00 0,500 2,455 14,054 169,811 14,054 29-04-12 10:19:58
451 Mark Duffhues 0,00 0,500 2,627 14,699 169,014 14,699 29-04-12 10:52:31
451 Mark Duffhues 0,00 0,282 2,527 13,854 172,249 13,854 29-04-12 11:10:32
Laatste run was dus ook tevens mn snelste run: 13,854 @ 172,249km/h en reactietijd van 0,282
Re: MarkDuffy VR2
Idd mark ik heb ook een aantal keer 402meter gereden.
Mijn snelste tijd was 13.36 met snelheid 179km/pu.
Wanneer zouden jouw tijden online komen???
Met launch control heb ik nooit 402 gereden.( wat ik erg jammer vind)
Mijn snelste tijd was 13.36 met snelheid 179km/pu.
Wanneer zouden jouw tijden online komen???
Met launch control heb ik nooit 402 gereden.( wat ik erg jammer vind)
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: MarkDuffy VR2
Hee je tijden staan er.
Netjes!!!!!
Laatste is erg goed.
Reactietijd is erg belangrijk.
Netjes!!!!!
Laatste is erg goed.
Reactietijd is erg belangrijk.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: MarkDuffy VR2
Super tof! Goeie tijden ook!! Ik zou zelf ook wel eens mee willen doen maar met mijn 2.0 gaat dat niet op schieten.
Maar ooit komt er nog een VR-4 blok in. ooit..
Maar ooit komt er nog een VR-4 blok in. ooit..
Re: MarkDuffy VR2
Mooie tijden Mark.
- MD-Performance
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
- Provincie: Noord-Holland
Re: MarkDuffy VR2
Zeker mooie tijden maar helaas had ik alle sprints gemist op het jaf ...
Re: MarkDuffy VR2
Eerst nog 1 filmpje van 't dragracen op JAF : [External Link Removed for Guests] (mn allereerste run ooit, veel te enthousiast en gas 50meter te vroeg losgelaten)
Maar het is weer update time
Het vakantiegeld is weer binnen dus ook tijd om weer een beetje geld in de Galant te steken zit er uiteraard ook weer bij
Besteld of onderweg of gaat binnenkort gebeuren:
-Andere/grotere intercooler
-HKS turbotimer
-Voorbumper repareren vd schade bij de apk (voorbumper krijgt ook een kleine modificatie voor de intercooler, krassen weggewerkt en roest wielkas ook weg)
-Tooltje om turbosysteem op lekken te testen.
Intussen binnen gehad en gemonteerd:
-Addco anti-swaybar (kleine modificatie nodig omdat de US iets smaller is)
-Short-shifter
Intussen gedaan:
-Interieur eruit gestript
-Netjes mat-zwart gemaakt
-veerpootbrug achter, pootjes rood gespoten
De shortshifter, monteren was vrij makkelijk, moest alleen even kijken met de schakelknop, maar is goedgekomen. Schakelt overigens erg fijn!
Addco antiswaybar, montage heeft 2 dagen geduurd. Aangezien deze gemaakt is voor de US galant was deze ongeveer 2cm smaller. Hem 'm uiteindelijk met een pers op 2 knikpunten iets naar buitengebogen om 'm vervolgens dezelfde maat te geven. moest even kort met de dremel langs de 2 beugeltjes op zodat de bouten er goed doorheen paste. En enige is dat ie tegen de bak van het reservewiel komt. Maar ik zag dat ze hier in de US ook last van hebben, Ik merk overigens niets hiervan in de auto (geen extra geluid of trilling)
Vervolgens nog wat gewichtsbesparing en toch geprobeerd alles dr netjes uit te laten zien:
Achterin alles verwijderd tot aan de deurpanelen en alles mat zwart gespoten (moet alleen nog stukje kofferruim), Alleen de veerpootbrug originele kleur gelaten en de voetjes knal rood.
Maar het is weer update time
Het vakantiegeld is weer binnen dus ook tijd om weer een beetje geld in de Galant te steken zit er uiteraard ook weer bij
Besteld of onderweg of gaat binnenkort gebeuren:
-Andere/grotere intercooler
-HKS turbotimer
-Voorbumper repareren vd schade bij de apk (voorbumper krijgt ook een kleine modificatie voor de intercooler, krassen weggewerkt en roest wielkas ook weg)
-Tooltje om turbosysteem op lekken te testen.
Intussen binnen gehad en gemonteerd:
-Addco anti-swaybar (kleine modificatie nodig omdat de US iets smaller is)
-Short-shifter
Intussen gedaan:
-Interieur eruit gestript
-Netjes mat-zwart gemaakt
-veerpootbrug achter, pootjes rood gespoten
De shortshifter, monteren was vrij makkelijk, moest alleen even kijken met de schakelknop, maar is goedgekomen. Schakelt overigens erg fijn!
Addco antiswaybar, montage heeft 2 dagen geduurd. Aangezien deze gemaakt is voor de US galant was deze ongeveer 2cm smaller. Hem 'm uiteindelijk met een pers op 2 knikpunten iets naar buitengebogen om 'm vervolgens dezelfde maat te geven. moest even kort met de dremel langs de 2 beugeltjes op zodat de bouten er goed doorheen paste. En enige is dat ie tegen de bak van het reservewiel komt. Maar ik zag dat ze hier in de US ook last van hebben, Ik merk overigens niets hiervan in de auto (geen extra geluid of trilling)
Vervolgens nog wat gewichtsbesparing en toch geprobeerd alles dr netjes uit te laten zien:
Achterin alles verwijderd tot aan de deurpanelen en alles mat zwart gespoten (moet alleen nog stukje kofferruim), Alleen de veerpootbrug originele kleur gelaten en de voetjes knal rood.
Re: MarkDuffy VR2
Dat zijn nogal wat updates!! Ben eigenlijk wel beniewd hoeveel je wagen nu weegt!
Re: MarkDuffy VR2
Ik eigenlijk ook Zal binnenkort nog eens een keertje gaan wegen Heb dr laatst 1tje gevonden die per 20kg gaat dus komt goed
Zojuist mn pakketje opgehaald bij de buren, hij was er erg snel, had m nog niet verwacht want op tracking stond ie nog op ontvangen op depo
Donderdag avond besteld en vandaag al binnen (uit duitsland)
Maar het is 't tooltje om lekken mee te zoeken in je turbodruksysteem.
Reden waarom gekocht: Prijs viel reuze mee, geloof 40euro incl verzenden. Daar ga ik 'm niet zelf voor maken, bovendien is ie te gebruiken voor 3 verschillende maten en dat is wel handig
Zojuist mn pakketje opgehaald bij de buren, hij was er erg snel, had m nog niet verwacht want op tracking stond ie nog op ontvangen op depo
Donderdag avond besteld en vandaag al binnen (uit duitsland)
Maar het is 't tooltje om lekken mee te zoeken in je turbodruksysteem.
Reden waarom gekocht: Prijs viel reuze mee, geloof 40euro incl verzenden. Daar ga ik 'm niet zelf voor maken, bovendien is ie te gebruiken voor 3 verschillende maten en dat is wel handig
Re: MarkDuffy VR2
Zo je verwend de galant wel zeg !!!
Vind je het toch niet een ( klein ) beetje zonde dat je interieur eruit is ?
Heb je trouwens nog de vleugeldeuren erin ?
Vind het trouwens wel gaaf wat je allemaal gedaan hebt !! Respect
Vind je het toch niet een ( klein ) beetje zonde dat je interieur eruit is ?
Heb je trouwens nog de vleugeldeuren erin ?
Vind het trouwens wel gaaf wat je allemaal gedaan hebt !! Respect
Re: MarkDuffy VR2
Niet meer dan dat ze verdiend
Nee die vleugeldeuren heb ik 1,5jaar geleden verkocht om praktische redenen.
Opzich aan de ene kant wel een klein beetje zonde, aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik 't opzich ook wel gaaf vind vooral nu 't strak eruit ziet. Het is alleen wat minder praktisch omdat je niet iedereen mee kan nemen. Maja ben dan ook geen taxi! hahha
Nee die vleugeldeuren heb ik 1,5jaar geleden verkocht om praktische redenen.
Opzich aan de ene kant wel een klein beetje zonde, aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik 't opzich ook wel gaaf vind vooral nu 't strak eruit ziet. Het is alleen wat minder praktisch omdat je niet iedereen mee kan nemen. Maja ben dan ook geen taxi! hahha
Re: MarkDuffy VR2
Haha groot gelijk !
Ik vroeg het van die vleugeldeuren omdat die speciale scharnieren toch ook behoorlijk zwaar zijn heb ik me laten vertellen ..
Ik vroeg het van die vleugeldeuren omdat die speciale scharnieren toch ook behoorlijk zwaar zijn heb ik me laten vertellen ..
Re: MarkDuffy VR2
Klopt, die krengen wegen inderdaad een hoop!
Vandaag even naar de brug toe gereden om te spieken wat ie weegt.
1360kg met een halfvolle tank en de audio nog in de auto.
Verhouding 540kg achter/voor 820kg
Dus pak 'm beet ongeveer 1290kg als ik aan de start sta om te dragracen. (benzine, audio,mdf-plaat en gereedschap, dashbord wat in de auto standaard ligt gaat er dan uit)
Even in vergelijking:
Met standaard 2L blok, volle tank, audio eruit,bankzitting en leuning eruit. en zonder einddemper woog ie 1365kg (1235kg stnd op papier)
Al met al is ie dus in ieder geval iets lichter als een standaard 2L GLXI met alles er nog in.
Vandaag even naar de brug toe gereden om te spieken wat ie weegt.
1360kg met een halfvolle tank en de audio nog in de auto.
Verhouding 540kg achter/voor 820kg
Dus pak 'm beet ongeveer 1290kg als ik aan de start sta om te dragracen. (benzine, audio,mdf-plaat en gereedschap, dashbord wat in de auto standaard ligt gaat er dan uit)
Even in vergelijking:
Met standaard 2L blok, volle tank, audio eruit,bankzitting en leuning eruit. en zonder einddemper woog ie 1365kg (1235kg stnd op papier)
Al met al is ie dus in ieder geval iets lichter als een standaard 2L GLXI met alles er nog in.
Re: MarkDuffy VR2
Kijk goed bezig ! Trouwens wel leuk dat iedereen hier op zijn eigen manier dingen met de galant doet ....
Re: MarkDuffy VR2
Echt he, dat is ook zo tof aan een GF meeting 20 galants maar geen 1 dezelfde!! Netjes Mark