MarkDuffy VR2> afscheid
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Ik heb idd ook een schurft hekel aan bijgeluiden! Maar je hebt 2 verschillende diktes van aandrijfassen. Het verschil zit m aan het aantal tandjes op de as aan de bakzijde.
De bakken verschillen dus van differentieel, dit kun je dus waarnemen door het aantal tandjes van het diff in te bak te tellen waar de as inschuift. Is dit aantal gelijk aan het aantal tandjes van je aandrijfas dan heb je dus de goede bak te pakken!! Waarschijnlijk kun je het icm ASA en chassisno's ook vergelijken!
Mocht je een plaatje willen hebben van welke tandjes ik bedoel dan roep maar dan start ik m'n andere PC op waar asa op staat.
De bakken verschillen dus van differentieel, dit kun je dus waarnemen door het aantal tandjes van het diff in te bak te tellen waar de as inschuift. Is dit aantal gelijk aan het aantal tandjes van je aandrijfas dan heb je dus de goede bak te pakken!! Waarschijnlijk kun je het icm ASA en chassisno's ook vergelijken!
Mocht je een plaatje willen hebben van welke tandjes ik bedoel dan roep maar dan start ik m'n andere PC op waar asa op staat.
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Aaah komt al goed!
Ik was mn e-mail nog eens door aan het spitten en had nog e-mails staan van een man uit Nijmegen die mitsubishi bakken doet reviseren (oud-mitsu monteur en veel gedaan)
In ieder geval goedkoper als een 2e hands bak en weet ik zeker dat ik weer even vooruit kan
Hopelijk mag ik binnenkort de bak eronderuit halen, ik vertrouw t voor geen meter!
Ik was mn e-mail nog eens door aan het spitten en had nog e-mails staan van een man uit Nijmegen die mitsubishi bakken doet reviseren (oud-mitsu monteur en veel gedaan)
In ieder geval goedkoper als een 2e hands bak en weet ik zeker dat ik weer even vooruit kan
Hopelijk mag ik binnenkort de bak eronderuit halen, ik vertrouw t voor geen meter!
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Morgen weer op het fietske naar 't werk toe
Bak er vandaag onderuit gehaald, hopelijk kan ik 'm morgen naar die man toe brengen
Bak er vandaag onderuit gehaald, hopelijk kan ik 'm morgen naar die man toe brengen
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
ah, das netjes.... heb je dat gewoon op straat gedaan of op een brug?
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Auto staat op de brug
Versnellingsbak is weer terug bij het beestje, heb 'm zojuist opgehaald.
Hoop onderdelen vervangen.
Sychromesring van de 1e versnelling was bijna op (preventief vervangen)
Sychromesring van de (ik denk 3e) versnelling was versleten
Prise as lager was kapot
En ik moest de primaire as vervangen omdat het tandwiel van de 4e versnelling veel te veel speling had!
Ik heb dr nog wat foto's van gemaakt en nog wat leuke info, die zal ik binnekort wel even op het forum posten
Morgen naar de auto toe, kan helaas niet de hele dag dus hoop dat we wel een heel eind komen.
-Benzinedrukregelaar erop monteren met nieuw stuk benzine slang en AN-koppelingen
- Air Fuel Ratio/Wideband aansluiten en in de auto monteren.
- Camber links voor opnieuw stellen (Linker band binnen erg versleten omdat de camberbouten niet meer op de juiste afstelling stonden, wss niet goed aangedraaid o.i.d.)
Deze week nog even de bandjes vervangen en dan zal ie wel verder gereed zijn
Versnellingsbak is weer terug bij het beestje, heb 'm zojuist opgehaald.
Hoop onderdelen vervangen.
Sychromesring van de 1e versnelling was bijna op (preventief vervangen)
Sychromesring van de (ik denk 3e) versnelling was versleten
Prise as lager was kapot
En ik moest de primaire as vervangen omdat het tandwiel van de 4e versnelling veel te veel speling had!
Ik heb dr nog wat foto's van gemaakt en nog wat leuke info, die zal ik binnekort wel even op het forum posten
Morgen naar de auto toe, kan helaas niet de hele dag dus hoop dat we wel een heel eind komen.
-Benzinedrukregelaar erop monteren met nieuw stuk benzine slang en AN-koppelingen
- Air Fuel Ratio/Wideband aansluiten en in de auto monteren.
- Camber links voor opnieuw stellen (Linker band binnen erg versleten omdat de camberbouten niet meer op de juiste afstelling stonden, wss niet goed aangedraaid o.i.d.)
Deze week nog even de bandjes vervangen en dan zal ie wel verder gereed zijn
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: MarkDuffy VR2> ojee?
Lekker kerel!
Die primaire as vervangen, hoe werkt dat dan?
Zitten je synchromeshes daar niet op vast of is dat geperst oid?
Die primaire as vervangen, hoe werkt dat dan?
Zitten je synchromeshes daar niet op vast of is dat geperst oid?
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak reviseren
Poehee! Ben benieuwd naar hoe zo'n versleten synchromeshring eruitziet tov een verse. Zou mooi zijn als je daar toevallig foto's van hebt. Succes met wederopbouw!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak reviseren
Goed bezig mark! Heb je toch al met al toch allemaal snel opgelost .
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak reviseren
Netjes mark, wat is het ook een brute verschijning die bak van jou!
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak reviseren
Ja was weer een mooi klusje
J&J Custom Performance
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak reviseren
Vd week nieuwe bandjes op de auto (voorzijde) Toyo Proxes T1 Sport (opvolger van de T1R) Moet zeggen dat ik tot nu toe nog erg tevreden ben, gevoelsmatig iets meer grip in de regen en op het droge dan de T1R.
Vandaag begonnen aan een nieuwe kentekenplaathouder, mn nieuwe kenteken zat tot nu toe telkens nog vast met tyraps aan de intercooler... niet echt iets erg moois zeg maar haha. Aangezien ik mn kenteken goed verwijderbaar wil hebben zonder dat er gaatjes achter blijven wil ik mijn kenteken vast gaan zetten met magneten.
Ik heb thuis 8magneten liggen die een trekkracht hebbenvan 22kg, zodra er 1cm lucht tussen zit word de trekkracht 8kg. Ik moet nog even gaan kijken of het voldoende is, want het is geen lucht maar het is een polyester bumper, silicone matje en plastic bumper wat er tussen de magneten zit (Totaal 1cm) dus ik verwacht dat de kracht iets minder zal zijn en moet nog even kijken of het 3 of 4 setjes magneten word die ik ga plaatsen. (afhankelijk van hoe makkelijk/moeilijk ie eraf gaat)
De basis heb ik gemaakt uit de oude bumper die nog achter in de tuin stond en stukjes aan elkaar "gelast" met soldeerbout. En wat extra vormgegeven om hem iets beter aan te laten sluiten.
Vandaag begonnen aan een nieuwe kentekenplaathouder, mn nieuwe kenteken zat tot nu toe telkens nog vast met tyraps aan de intercooler... niet echt iets erg moois zeg maar haha. Aangezien ik mn kenteken goed verwijderbaar wil hebben zonder dat er gaatjes achter blijven wil ik mijn kenteken vast gaan zetten met magneten.
Ik heb thuis 8magneten liggen die een trekkracht hebbenvan 22kg, zodra er 1cm lucht tussen zit word de trekkracht 8kg. Ik moet nog even gaan kijken of het voldoende is, want het is geen lucht maar het is een polyester bumper, silicone matje en plastic bumper wat er tussen de magneten zit (Totaal 1cm) dus ik verwacht dat de kracht iets minder zal zijn en moet nog even kijken of het 3 of 4 setjes magneten word die ik ga plaatsen. (afhankelijk van hoe makkelijk/moeilijk ie eraf gaat)
De basis heb ik gemaakt uit de oude bumper die nog achter in de tuin stond en stukjes aan elkaar "gelast" met soldeerbout. En wat extra vormgegeven om hem iets beter aan te laten sluiten.
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak reviseren
Oja ik had ook nog beloofd wat foto's van de versnellingsbak te posten.
Wat deze man als eerste opviel was dat alle olie bij mij in de versnellingsbak bleef "plakken" het liep niet lekker uit de bak en bleef gewoon op de onderdelen zitten.
De oorzaak wist hij zo niet, maar ik heb zelf het vermoeden dat er misschien ooit een keer een tijdje verkeerde olie in heeft gezeten?
Op onderstaande foto het beste te zien. Toen was de primaire as bij mij kaduuk, het tandwiel wat erop zat, zat niet echt meer vast, zie filmpje:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
In de lagerschaal zaten allemaal putjes/gaatjes, is ook niet echt goed.. Hieronder nog foto van een sychromeshring die aan het verslijten was, je ziet dan dat het vierkantje wat vd zijkantjes af is, ik heb heel wat foto's geprobeerd en dit was toch de beste om 't te laten zien.
Oja en mn homokineet was onlangs ook nog kaduuk gegaan.... ik vond 'm al aardig trillen de laatste tijd haha (Nico nog thnx voor het brengen van jou oude!)
In de hand die van Nico, op de grond de mijne zoals ie eruit kwam (de rest was ook nergens meer te vinden)
Wat deze man als eerste opviel was dat alle olie bij mij in de versnellingsbak bleef "plakken" het liep niet lekker uit de bak en bleef gewoon op de onderdelen zitten.
De oorzaak wist hij zo niet, maar ik heb zelf het vermoeden dat er misschien ooit een keer een tijdje verkeerde olie in heeft gezeten?
Op onderstaande foto het beste te zien. Toen was de primaire as bij mij kaduuk, het tandwiel wat erop zat, zat niet echt meer vast, zie filmpje:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
In de lagerschaal zaten allemaal putjes/gaatjes, is ook niet echt goed.. Hieronder nog foto van een sychromeshring die aan het verslijten was, je ziet dan dat het vierkantje wat vd zijkantjes af is, ik heb heel wat foto's geprobeerd en dit was toch de beste om 't te laten zien.
Oja en mn homokineet was onlangs ook nog kaduuk gegaan.... ik vond 'm al aardig trillen de laatste tijd haha (Nico nog thnx voor het brengen van jou oude!)
In de hand die van Nico, op de grond de mijne zoals ie eruit kwam (de rest was ook nergens meer te vinden)
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak reviseren
En vandaag met dit mooie weer nog ff heerlijk rondgetoerd.
Nog een gelukje gehad met de politie, was heel braaf aan het overrijden met een Porsche carrera S , na de rdw site gecheckt, 261Kw waarmee ik natuurlijk perfect aan de snelheid heb gehouden Toen we beide de bocht om kwamen en er ineens 2 politie auto's in het weiland stonden en 1tje reed net de weg op ons tegemoed... Gelukkig draaide ie niet om
Uitslag? De carrera had het heeeeel erg lastig ghehehe, ik durf het niet goed te zeggen maar volgens mij liep ik lichtjes in (waren maar paar keer korte stukjes)
Denk dat het verschil wel duidelijker was geweest als ik mn cat. eronder uit gehad (zit er nu nog onder voor de apk)
Maargoed toch leuk altijd zoiets
Moet trouwens nog echt ff een keer easy foto bewerkingsprog vinden, heb dr wel 1 op mn telefoon waar ik aardig wat mee kan, Maar als ik mijn scherm van mn laptop schuin houd zie ik bovenste gedeelte vd lucht op ondersstaande foto's wat donkerder, overlopend naar lichter bij mn auto, mn auto knalt er flink uit en dan de rest daaronder is wat minder fel... kortom erg gaaf wat ik hoop nog met n proggie te krijgen (als iemand snapt wat ik bedoel en weet hoe ik da kan maken, pm me maar )
NOg ff paar picca's van vandaag:
Nog een gelukje gehad met de politie, was heel braaf aan het overrijden met een Porsche carrera S , na de rdw site gecheckt, 261Kw waarmee ik natuurlijk perfect aan de snelheid heb gehouden Toen we beide de bocht om kwamen en er ineens 2 politie auto's in het weiland stonden en 1tje reed net de weg op ons tegemoed... Gelukkig draaide ie niet om
Uitslag? De carrera had het heeeeel erg lastig ghehehe, ik durf het niet goed te zeggen maar volgens mij liep ik lichtjes in (waren maar paar keer korte stukjes)
Denk dat het verschil wel duidelijker was geweest als ik mn cat. eronder uit gehad (zit er nu nog onder voor de apk)
Maargoed toch leuk altijd zoiets
Moet trouwens nog echt ff een keer easy foto bewerkingsprog vinden, heb dr wel 1 op mn telefoon waar ik aardig wat mee kan, Maar als ik mijn scherm van mn laptop schuin houd zie ik bovenste gedeelte vd lucht op ondersstaande foto's wat donkerder, overlopend naar lichter bij mn auto, mn auto knalt er flink uit en dan de rest daaronder is wat minder fel... kortom erg gaaf wat ik hoop nog met n proggie te krijgen (als iemand snapt wat ik bedoel en weet hoe ik da kan maken, pm me maar )
NOg ff paar picca's van vandaag:
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Mooie write up Mark! Nuttig ook. En die viezige olieplakbende: ik ben ervan overtuigd dat er lange tijd ongeschikte olie in de bak heeft gezeten. Vrijwel zeker geen vol syntheet, misschien zelfs geen half-synth... die gore plakkerige bende is wat je typisch ziet gebeuren met dino olieen als ze te lang en of in verkeerde situaties gebruikt worden. Mooi dat je nieuwe verse spul nu weer hebt. En mocht je nog af en toe wat stroef schakelen ervaren dan ben ik ervan overtuigd dat je na nog ns een paar duizend km dat ook kwijt zal zijn. Je hebt er nu ongetwijfeld vol synth gl4 olie inzitten en mijn ervaring is dat het spul op de een of andere manier pas compleet tot zn recht komt na een periode van een paar duizend km.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Zo mark, hij heeft weer eenn hoop tlc gekregen! Wat een prachtige kleur zo in de volle zon!
Re: MarkDuffy VR2> div updates
mooie foto's!!! Ik zou die kentekenplaat toch op de organieke plek
monteren maakt zo goedkope look, voor de intercooler. Heb je ook
meer redement uit je intercooler.
monteren maakt zo goedkope look, voor de intercooler. Heb je ook
meer redement uit je intercooler.
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Mooi dattie weer rijd.
Wel apart van die synchromesh ring. Normale slijtage is dat de binnenkant minder scherp wordt. Die randjes moeten door de oliefilm snijden. Als ze slijten worden ze bot en doen ze dat niet meer.
Wel apart van die synchromesh ring. Normale slijtage is dat de binnenkant minder scherp wordt. Die randjes moeten door de oliefilm snijden. Als ze slijten worden ze bot en doen ze dat niet meer.
Re: MarkDuffy VR2
KNOEI 8G schreef:Echt he, dat is ook zo tof aan een GF meeting 20 galants maar geen 1 dezelfde!! Netjes Mark
Yup.. 1 met een beetje roest... een met een beetje meer roest... en die van mij .. met extra gratis meer sportief geluid en heel veel roest
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Heb nu 2 maanden mn nieuwe kentekenplaten, dus rijd er nog niet heel lang mee, maar was te koud om te polyesteren, had al een poging eerder gedaan maar ging niet zo goed toen haha.
Oh als iemand trouwens nog een keer denkt om gereedschap te kopen, koop een electrische slagmoersleutel. Ik heb dr nu 1tje thuis, dat sleuteld echt heerlijk (18v en 425nm )
Oh als iemand trouwens nog een keer denkt om gereedschap te kopen, koop een electrische slagmoersleutel. Ik heb dr nu 1tje thuis, dat sleuteld echt heerlijk (18v en 425nm )
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Auto heeft weer een verse apk erop
Volgens mij hadden ze een klein dingetje gemist tijdens de apk... (auto kraakte al raar afgelopen paar dagen en vond m ook zwabberen) Oepss.... dat verklaard een hoop, helemaal uit 't rubber :/
Vandaag even een andere erop gezet en hij ligt weer strak op de weg
Zo nat komt omdat we net alles schoon aan 't maken waren van de homokineet toen die laatst kapot was.
Volgens mij hadden ze een klein dingetje gemist tijdens de apk... (auto kraakte al raar afgelopen paar dagen en vond m ook zwabberen) Oepss.... dat verklaard een hoop, helemaal uit 't rubber :/
Vandaag even een andere erop gezet en hij ligt weer strak op de weg
Zo nat komt omdat we net alles schoon aan 't maken waren van de homokineet toen die laatst kapot was.
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Zo zie je maar weer dat ook een apk niet heilig is!
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Inderdaad
vandaag ff 2 rechte draagarmen van de zolder afgeplukt, helaas was bij 1tje de schroefdraad kaduuk, dus die ken ik niet meer gebruiken (op de moer geslagen om 'm 't konische gedeelte eruit te krijgen, maar zat beetje vastgeroest en de moer heeft zijn schroefdraad achtergelaten en de andere krom/glad getrokken.. dus ken ik niets meer mee)
Maar goed heb van 1 rechte draagarm vandaag een poly-bus erin gezet. Rood is de stugge variant en de gele ietsjes zachter, maar de rode worden bijna allemaal achter geplaatst. Maar aan de voorzijde worden alleen gele geplaatst op die van de stabilisatorstang na.
Ik kan alleen die van de rechte armen vervangen omdat de andere al gebruikt worden om mijn camber te stellen, mocht ik hier ooit nog een keer een ander setje voor gaan gebruiken dan vervang ik die ook voor de poly bussen.
Het eruit halen ging eigenlijk best wel makkelijk, kolomboor maatje 9 erlangsop gehaald en daarna met dop 30 (beetje smaller gemaakt) Paar keer flink hard hameren en hij was eruit. Dus heb nu de eerste draagarm klaarliggen, voor de andere zijde moet ie toch echt ff een half uurtje op de bokjes staan omdat die dr nog onder zit (ok een uurtje met het eraf en erop zetten)
Het is dat ik thuis geen goede werkbank/bankschroef heb anders had ik 't boeltje thuis makkelijk kunnen doen.
Misschien de vraag voor iemand die toevallig "alle" draagarmen van de achterzijde heeft liggen.... Wil je ruilen? Dan kan ik mijn poly bussen erin zetten en krijg jij de mijne terug + vergoeding voor de moeite? Zou wel super tof zijn, scheelt me een hele boel werk en hoeft ie niet op bokjes te staan als ik naar oma toe moet om de bussen te doen
vandaag ff 2 rechte draagarmen van de zolder afgeplukt, helaas was bij 1tje de schroefdraad kaduuk, dus die ken ik niet meer gebruiken (op de moer geslagen om 'm 't konische gedeelte eruit te krijgen, maar zat beetje vastgeroest en de moer heeft zijn schroefdraad achtergelaten en de andere krom/glad getrokken.. dus ken ik niets meer mee)
Maar goed heb van 1 rechte draagarm vandaag een poly-bus erin gezet. Rood is de stugge variant en de gele ietsjes zachter, maar de rode worden bijna allemaal achter geplaatst. Maar aan de voorzijde worden alleen gele geplaatst op die van de stabilisatorstang na.
Ik kan alleen die van de rechte armen vervangen omdat de andere al gebruikt worden om mijn camber te stellen, mocht ik hier ooit nog een keer een ander setje voor gaan gebruiken dan vervang ik die ook voor de poly bussen.
Het eruit halen ging eigenlijk best wel makkelijk, kolomboor maatje 9 erlangsop gehaald en daarna met dop 30 (beetje smaller gemaakt) Paar keer flink hard hameren en hij was eruit. Dus heb nu de eerste draagarm klaarliggen, voor de andere zijde moet ie toch echt ff een half uurtje op de bokjes staan omdat die dr nog onder zit (ok een uurtje met het eraf en erop zetten)
Het is dat ik thuis geen goede werkbank/bankschroef heb anders had ik 't boeltje thuis makkelijk kunnen doen.
Misschien de vraag voor iemand die toevallig "alle" draagarmen van de achterzijde heeft liggen.... Wil je ruilen? Dan kan ik mijn poly bussen erin zetten en krijg jij de mijne terug + vergoeding voor de moeite? Zou wel super tof zijn, scheelt me een hele boel werk en hoeft ie niet op bokjes te staan als ik naar oma toe moet om de bussen te doen
- norman curacao
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 08 apr 2013, 03:50
- Provincie: Curacao (Nederlandse Antillen)
Re: MarkDuffy VR2> div updates
waar kan ik die poly bussen krijgen
Re: MarkDuffy VR2> div updates
ik dacht dat hier ergens een link stond in het topic... zo niet.. pm echo whiskey even.. hij heeft alle bestel info vast nog in zijn email staannorman curacao schreef:waar kan ik die poly bussen krijgen
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 7346#p7346" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Hier kan je ze krijgen, is tijdje geleden groupbuy geweest van 2 personen
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MarkDuffy VR2> div updates
Uhmmm, ik heb t weer ff lichtelijk gehad, denk je er goed aan te doen je versnellingsbak te laten reviseren ipv een 2e handsje te kopen.....
Rijd ik zojuist op de A77 en trek door in de 4e versnelling, vliegt ie ineens de toeren in en ben ik mn aandrijving kwijt... Gvdmme, alle versnellingen doen het verder wel maar gaan er erg stroef in en continue een rammel...Dus de 4e versnelling is weg,
als ik even terugkijk naar mn oude primaire as dan heb ik zo'n vermoedde dat de nieuwe as het niet langer heeft volgehouden en ie m nu over de tandjes heen heeft getrokken zodat nu dus het tandwiel van de 4e versnelling los over de as heen gaat, zo klinkt 't ook en hard :/
Dus lijkt me niet verstandig verder te gaan rijden, dat word weer fietsen en de man van de revisie eens opbellen als ie terug is van vakantie.. Grrrr
Rijd ik zojuist op de A77 en trek door in de 4e versnelling, vliegt ie ineens de toeren in en ben ik mn aandrijving kwijt... Gvdmme, alle versnellingen doen het verder wel maar gaan er erg stroef in en continue een rammel...Dus de 4e versnelling is weg,
als ik even terugkijk naar mn oude primaire as dan heb ik zo'n vermoedde dat de nieuwe as het niet langer heeft volgehouden en ie m nu over de tandjes heen heeft getrokken zodat nu dus het tandwiel van de 4e versnelling los over de as heen gaat, zo klinkt 't ook en hard :/
Dus lijkt me niet verstandig verder te gaan rijden, dat word weer fietsen en de man van de revisie eens opbellen als ie terug is van vakantie.. Grrrr
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Da's kl*te. Nou geduld hebben.
(Soortgelijk verhaal gehad met revisie door de mits dealer zelf. Moest de bak er dus 2x tussenuit. Betrof toen de 5e versnelling. Was vergeten een asje te vervangen.)
(Soortgelijk verhaal gehad met revisie door de mits dealer zelf. Moest de bak er dus 2x tussenuit. Betrof toen de 5e versnelling. Was vergeten een asje te vervangen.)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Ai naadje.
Nu ook weer echt na gekeken worden in de bak ivm gruis.
Nu ook weer echt na gekeken worden in de bak ivm gruis.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Aarggghhh, dat is weer een flinke klap in je gezicht.... Hopelijk kun je er samen met die gast uitkomen!!!
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Balen Mark!! Ik ben toevallig ook mn reservebak aan het reviseren (alle lagers en keerringen) en een foutje is snel gemaakt. Het luistert allemaal heel nauw. Ik ben dan ook benieuwd of mijn bak straks werkelijk weer zo goed is als dat ik denk/hoop. Succes kerel.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Zeg dat wel, maar goed, heb vandaag contact gehad met 'm en hij wil 't allemaal netjes oplossen, dus dat gaat wel goedkomen, neemt niet weg dat 't wel kut is.
Vanavond de auto de brug op en eronderuit halen, meteen ff wat draagarmpjes meepakken zodat ik die poly bussen er vast in kan zetten thuis. (dat is het plan in elk geval haha)
Uhmm ik had eigenlijk gehoop dat ik de auto nog daarheen kan rijden maar weet niet zeker of ik het wel aandurf, wil 't eigenlijk voorkomen maar de auto gaat niet op de autokar.... (fijn zo'n lage auto haha) Dus ga op zeer laag tempo <1500 toeren een paar km afleggen om naar de brug te gaan.... "fingers crossed" en duim voor me
Vanavond de auto de brug op en eronderuit halen, meteen ff wat draagarmpjes meepakken zodat ik die poly bussen er vast in kan zetten thuis. (dat is het plan in elk geval haha)
Uhmm ik had eigenlijk gehoop dat ik de auto nog daarheen kan rijden maar weet niet zeker of ik het wel aandurf, wil 't eigenlijk voorkomen maar de auto gaat niet op de autokar.... (fijn zo'n lage auto haha) Dus ga op zeer laag tempo <1500 toeren een paar km afleggen om naar de brug te gaan.... "fingers crossed" en duim voor me
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Good luck gozer, en keep us posted.
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Auto is heel aangekomen gelukkig
Bak is eronderuit en ligt op dit moment bij de beste man langs zijn garage.
Olie die eruit kwam zag er alweer vies uit
Verder ga ik toch niet met de draagarmen aan de achterzijde aan de gang, die doe ik wel een andere keer.
Heb nu de rechte draagarmen aan de voorzijde losgedraaid, deze ga ik wel alvast vervangen, en de bussen die bij de stabilisatorstang zitten. (achter is dat al gedaan bij het vervangen van de stabilisatorstang voor een dikkere)
Bak is eronderuit en ligt op dit moment bij de beste man langs zijn garage.
Olie die eruit kwam zag er alweer vies uit
Verder ga ik toch niet met de draagarmen aan de achterzijde aan de gang, die doe ik wel een andere keer.
Heb nu de rechte draagarmen aan de voorzijde losgedraaid, deze ga ik wel alvast vervangen, en de bussen die bij de stabilisatorstang zitten. (achter is dat al gedaan bij het vervangen van de stabilisatorstang voor een dikkere)
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Vandaag telefoon gehad, alle tandjes van de 4e versnelling zijn eraf. Oorzaak is niet terug te vinden dus hij denkt dat er een,scheurtje of iets dergelijks gelijks in heeft gezeten, als 1gaat gaan ze allemaal... Maar goed, morgen avond kan ik m as t goed is weer ophalen. Komt wel een,tandwiel in met 1tandje meer geloof ik da ie zei, maar dat maakt nie uit
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Als dat het enige is dat vervangen hoeft te worden dan loopt t nog met een sisser af! Zoveel los metaal dat in de bak heeft gezworven dan is het nog een klein wonder dat het alleen dit is!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Ja inderdaad, ik heb 'm heel duidelijk gevraagd en ook of ie zeker weet dat dr niets meer in zat, maar dat was het geval, dus dan gaan we daar maar van uit veel meer kan ik toch niet haha.
Even nog voor de beeldvorming want heb de bak terug:
Even nog voor de beeldvorming want heb de bak terug:
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
we zullen hem weer een in elkaar gaan bouwen.....kan het nu bijna met de ogen dicht hahaha
tot zo!
tot zo!
J&J Custom Performance
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Tering die ziet er idd begaaid uit.. Fingers crossed dat hij nu weer als nieuw schakelt!!
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Zzoooo keurig gedaan mark.
Haha
Heb ze gehavend gezien maar deze is staat vanaf heden op nr 1
Haha
Heb ze gehavend gezien maar deze is staat vanaf heden op nr 1
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: MarkDuffy VR2> Versnellingsbak weer kapot
Hihi
Bak hebben we er weer onder hangen en 't trouwe beesje staat weer voor de deur.
Heerlijk, geen/minder trillingen meer en koppeling die niet meer klappert (deed ie na vorige revisie trouwens ook niet meer hoor )
Meteen de onderste rechte draagarmen de poly bussen erin gezet, dat is de eerste stap naar meer wegligging
Ff vraagje aan iemand met een V6 bak, zou je voor mij eens willen kijken hoeveel rpm ie zakt als je van 3 naar de 4 gaat en 4 naar 5.
Dan weet ik 'n beetje wat nu het verschil is met wat ik had, (volgens mij 200/400rpm maar dat zegt mn gevoel alleen en wil t graag echt weten )
Bak hebben we er weer onder hangen en 't trouwe beesje staat weer voor de deur.
Heerlijk, geen/minder trillingen meer en koppeling die niet meer klappert (deed ie na vorige revisie trouwens ook niet meer hoor )
Meteen de onderste rechte draagarmen de poly bussen erin gezet, dat is de eerste stap naar meer wegligging
Ff vraagje aan iemand met een V6 bak, zou je voor mij eens willen kijken hoeveel rpm ie zakt als je van 3 naar de 4 gaat en 4 naar 5.
Dan weet ik 'n beetje wat nu het verschil is met wat ik had, (volgens mij 200/400rpm maar dat zegt mn gevoel alleen en wil t graag echt weten )