Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Hoi. Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Gijs,18jaar, en ik heb een mitsubishi galant vr2 met een 2,5 V6 twin turbo motorswap. Jullie kennen hem misschien al want ik heb hem van markduffynl overgekocht. Eerste indrukken zijn dat het een geweldige auto is met echt potentie, zelfs zoveel dat je echt moet oppassen in de regen haha. Zelf ben ik ook actief in de autosport en volg ook autotechnieken. Mijn stage is Saker Sportscars. Maar genoeg over mij. Ik heb in onze werkplaats de auto op de brug gehad en was toch wel even geschrokken. Dit is namelijk de waslijst die me staat te gebeuren als ik weer van mijn brommerongeluk hersteld ben.
Uitlaat lassen(gaatje in lasnaad bij einddemper)
Aandrijfashoezen vernieuwen(allebei geploft door hitte uitlaat)
Bak eraf om krukas kering te vervangen en koppeling te checken,die rammelt als een gek als je in zen vrij staat en de koppeling niet hebt ingetrapt,volgens Clutchmasters de veren die speling hebben)
Hitteschilden maken voor uitlaat bij aandrijfashoezen
Omhoog schroeven veerpoten 3 cm(staat echt te laag,nadelig voor rijeigenschappen en onderstel staat helemaal verkeerd)
Stabilisatorstang achter goed zetten(ligt op de draagarmen???)
Keringen vervangen wegens olielekkages
Kleppendekselpakkingen vervangen
Distributieriem en rollen vernieuwen zijn versleten
Multiriem, aircopomp eraf halen(spanner heeft rotte lager, waar kan ik een nieuwe bestellen?)
Oliedrukmetertje vervangen door een goede.( geeft niks aan bij stationair)
Remblokken ebc yellowstuff vervangen
Flushen
Olie eruit en carterpan pakking vervangen
Olie verversen en oliefilter
Nieuwe banden(waren achter tot op canvas versleten )
Uitlaat lassen(gaatje in lasnaad bij einddemper)
Aandrijfashoezen vernieuwen(allebei geploft door hitte uitlaat)
Bak eraf om krukas kering te vervangen en koppeling te checken,die rammelt als een gek als je in zen vrij staat en de koppeling niet hebt ingetrapt,volgens Clutchmasters de veren die speling hebben)
Hitteschilden maken voor uitlaat bij aandrijfashoezen
Omhoog schroeven veerpoten 3 cm(staat echt te laag,nadelig voor rijeigenschappen en onderstel staat helemaal verkeerd)
Stabilisatorstang achter goed zetten(ligt op de draagarmen???)
Keringen vervangen wegens olielekkages
Kleppendekselpakkingen vervangen
Distributieriem en rollen vernieuwen zijn versleten
Multiriem, aircopomp eraf halen(spanner heeft rotte lager, waar kan ik een nieuwe bestellen?)
Oliedrukmetertje vervangen door een goede.( geeft niks aan bij stationair)
Remblokken ebc yellowstuff vervangen
Flushen
Olie eruit en carterpan pakking vervangen
Olie verversen en oliefilter
Nieuwe banden(waren achter tot op canvas versleten )
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
hoi welkom, tja over je eigen auto is hier al genoeg te vinden op het forum.
veel plezier ermee, wie weet zien we je nog 's op een meeting.
veel plezier ermee, wie weet zien we je nog 's op een meeting.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Hey,
Welkom op het forum! Ik was al benieuwd of we de nieuwe eigenaar van dit nieuwe monster hier terug zouden zien
Welkom op het forum! Ik was al benieuwd of we de nieuwe eigenaar van dit nieuwe monster hier terug zouden zien
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Leuk, welkom. Succes met de revisie.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Gijs, welkom op GF. Tof dat we deze wagen hier weer terugzien, succes met het onderhoud!
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Welkom bij gf
Das een best lijstje.
Als je info nodig heb ken je alles vinden hier op het forum of de jongens van md-performance bellen/mailen
Carterpanpakking is vloeibaar.
Keeringen en lager kun je het beste orgineel gebruiken.
Aftermarket of imitatie geven te vaak problemen.
Bij md-performancekun je ook alles bestellen.
Das een best lijstje.
Als je info nodig heb ken je alles vinden hier op het forum of de jongens van md-performance bellen/mailen
Carterpanpakking is vloeibaar.
Keeringen en lager kun je het beste orgineel gebruiken.
Aftermarket of imitatie geven te vaak problemen.
Bij md-performancekun je ook alles bestellen.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ik heb keringen op easycarparts besteld voor het motortype 6a13. Dit zouden denk ik de goede moeten zijn. Of zijn die van een 6a13tt anders?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ik ga er vanuit dat die van een 6A13TT anders zijn. Ik zou idd md-performance mailen die kunnen origineel mitsu en imitatie leveren.
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Welkom Gijs!
Het is inderdaad een aardige lijst... Maar zo te lezen wordt het allemaal nog beter dan het was
Opties en onderdelen van een 6A13 motor (sohc) zijn deels inderdaad gelijk aan die van de 6a13tt, maar... Distributieriem zeker niet, keerringen... Misschien wel, misschien niet. Maar die keerringen en distributieriem zijn nou net onderdelen die ik liever niet aftermarket zou nemen. Vergeet niet dat je hier te maken hebt met een japanse auto, geen duits of frans. Het is bij de jappen zelden zo dat de aftermarket/imitatiespullen beter zijn dan de originele. Dat in tegenstelling tot veel europees spul, waarbij dikwijls het aftermarket part niet alleen goedkoper is maar vaak ook beter.
Het is inderdaad een aardige lijst... Maar zo te lezen wordt het allemaal nog beter dan het was
Opties en onderdelen van een 6A13 motor (sohc) zijn deels inderdaad gelijk aan die van de 6a13tt, maar... Distributieriem zeker niet, keerringen... Misschien wel, misschien niet. Maar die keerringen en distributieriem zijn nou net onderdelen die ik liever niet aftermarket zou nemen. Vergeet niet dat je hier te maken hebt met een japanse auto, geen duits of frans. Het is bij de jappen zelden zo dat de aftermarket/imitatiespullen beter zijn dan de originele. Dat in tegenstelling tot veel europees spul, waarbij dikwijls het aftermarket part niet alleen goedkoper is maar vaak ook beter.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
de vr4 blok is in een hoop dingen verschillend dan de non turbo.Mr. green schreef:Ik heb keringen op easycarparts besteld voor het motortype 6a13. Dit zouden denk ik de goede moeten zijn. Of zijn die van een 6a13tt anders?
de kans is vrij groot dat de krukas keering wel het zelfde zijn, ze hebben namelijk allebei de zelfde krukas.
maar nogmaals betaal liever een paar euro meer voor origineel, dan imitatie.
de kans is vrij groot dat je er achteraf toch spijt van gaat krijgen.
omdat het net niet lekker past of dat hij na een tijdje toch lek is/gaat.
spreek uit ervaring en meerdere hier op het forum.
origineel mitsu spul is gewoon mega goed.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Welkom op GF!
18 jaar en 300+ pekaatjes onder de voet... Hou 'm wel heel he! En de andere weggebruikers ook.
Wat die oliedrukmeter betreft: maak er geen haast mee, want een 6A13 heeft stationair amper oliedruk, dus no worries. Zolang het oliedruklampje in je dash donker blijft is 't okee .
Leuk dat de auto onder 'ons' blijft, want het is nou eenmaal one-of-a-kind!
18 jaar en 300+ pekaatjes onder de voet... Hou 'm wel heel he! En de andere weggebruikers ook.
Wat die oliedrukmeter betreft: maak er geen haast mee, want een 6A13 heeft stationair amper oliedruk, dus no worries. Zolang het oliedruklampje in je dash donker blijft is 't okee .
Leuk dat de auto onder 'ons' blijft, want het is nou eenmaal one-of-a-kind!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Nou de distributie is van Ina en koste wel wat dus om nou weer een andere te halen? Heb md performance gebeld net en krukaskeering is hetzelfde, nokkenas keringen niet, distributie is wel voor een 6a13tt dus moet dat wel kunnen houden toch? Zitten ook 2 rollen bij uiteraard. Vloeibare pakking heb ik ook. Ga nokkenaskeeringen bestellen bij md performance. Heb ook kleppendeksel pakkingen van een 6a13. Zijn die toevallig hetzelfde?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
nop kleppendeksel pakking zijn anders, passen zelfs niet eens een beetje.Mr. green schreef:Nou de distributie is van Ina en koste wel wat dus om nou weer een andere te halen? Heb md performance gebeld net en krukaskeering is hetzelfde, nokkenas keringen niet, distributie is wel voor een 6a13tt dus moet dat wel kunnen houden toch? Zitten ook 2 rollen bij uiteraard. Vloeibare pakking heb ik ook. Ga nokkenaskeeringen bestellen bij md performance. Heb ook kleppendeksel pakkingen van een 6a13. Zijn die toevallig hetzelfde?
daar heb je echt voor de 6a13tt nodig.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Kijk maar
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Wel ik heb net een mailtje gestuurd dat ik alles verkeerd heb besteld en of ik eventueel geld trug kan krijgen als ik het retourneer. Dan kan ik alles bij md performance bestellen.
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Welkom hier op het forum. Beetje jammer dat er best een lijstje to do is, maar gezien je achtergrond zal dat wel goedkomen. Succes met het werk en veel plezier met de auto.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Bedankt iedereen nog:)
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Welkom en veel plezier met je nieuwe aanwinst ..en ach ,heb je wat te doen ook en leer je je eigen wagen mooi kennen .
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Bedankt voor de tips. Ik heb ook nog flesjes flush gekocht voor de motor,kleppen en injectiereiniger. Welke oliefilter raden jullie aan? Had al Bosch filter gehaald maar misschien is er iets beters? En heb wel 7 liter olie van kroonoil 5w40. A merk. Grrr wil echt zo snel mogelijk onderdelen hebben en beginnen maar heb gebroken been
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ik heb trouwens zelf nog een tip. Zet je auto niet te laag. Je onderstel gaat dan in een negatieve hoek staan en krijgt daardoor scheve belasting. Ik zie dit veel in de autosport en ben heel veel met onderstel en wegligging bezig bij saker sportscars. Zag namelijk dat de stuurstangen naar het fusee toe bijvoorbeeld niet horizontaal stond tussen stuurhuis en fusee maar in een hoek. Dat is gewoon gevaarlijk als je denkt van ik ga even een stukje bochtenwerk doen. Je duwt namelijk voor een stuk langs onder je fusee omhoog. Ik post als ik weer op de been ben foto's van mijn bevindingen en klusjes.
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ook een tip voor jou ..een stuk heatwrap over je uitlaat (dacht dat duffy dat zelf al gedaan had maar kan er naast zitten) kost 23 euro en een stuk makkelijker ...
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Olie en oliefilter:
0W/5W-30 VOL-syntheet
Bosch... neh... Neem dan nog liever een Nipparts filtertje.
De meeste VR4/VR2 en vele V6 & 2L rijders in NL en UK zweren bij Amsoil. Ik ook.
Als je toch met vloeistoffen bezig bent: de versnellingsbakolie moet ook heel specifiek zijn, anders kun je wachten op ellende. Je leest alles hier:
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=39&t=424" onclick="window.open(this.href);return false;
0W/5W-30 VOL-syntheet
Bosch... neh... Neem dan nog liever een Nipparts filtertje.
De meeste VR4/VR2 en vele V6 & 2L rijders in NL en UK zweren bij Amsoil. Ik ook.
Als je toch met vloeistoffen bezig bent: de versnellingsbakolie moet ook heel specifiek zijn, anders kun je wachten op ellende. Je leest alles hier:
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=39&t=424" onclick="window.open(this.href);return false;
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
OW kijk handig topic! Maar Mark de vorige eigenaar zei dat er 5w40 vol syntheet in moest dus heb die maar gehaald:p aangezien de vr2 daar altijd prima op liep:). Miss_laatjuh heatwrap experimenteren we bij saker ook mee voor performance spruitstukken maar is niet handig. Het verduurd en aangezien ik olielekkages heb gaat het zich volzuigen met olie op den duur. Dus liever even hitte schildjes maken. Tijd genoeg auto staat al geschorst:)
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Goedemiddag. Kan iemand mij even uit de nood helpen? Ben aan het proberen om ebc yellowstuff blokken te bestellen voor de vr2 maar wordt een beetje dol van alle types die worden aangeboden van galant versies. De auto is oorspronkelijk een 2.0 glxi uit 1997 en heeft vr 4 dubbelpotsklauwen van voor en nog de standaard achterremmen achter. Heeft iemand links voor yellowstuff blokken makkelijk te bestellen? Voor en achter moet ik yellowstuff hebben. Alvast bedankt!
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Denk niet dat je vr4 remmen hebt maar fl remmen ..vraag anders gewoon ff aan duffy wand weet het niet zeker je kunt ook zn topic van voor naar achter doorlezen dan weet je het ook
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Misschien weet Johan van JJCP.EU nog wel welk type eronder horen. Je kunt ze dan direct bij hem bestellen.
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
welkom gijs.. leuk om te zien dat de wagen een nieuwe trotse eigenaar heeft
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Dankje! Trots ben ik zeker! Ik ga achter gegroefde schijven plaatsen trouwens. Wil de rembalans optimaal gaan maken. Komen rondom redstuff blokken op.
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Welkom Gijs,
Zoals al eerder werd gesteld: 18 jaar en meer dan 300pk..
Redstuff heb ik ook..
Bevallen me heel erg goed.
Vooral omdat er maar weinig remstof vanaf komt..haha..
Zoals al eerder werd gesteld: 18 jaar en meer dan 300pk..
Redstuff heb ik ook..
Bevallen me heel erg goed.
Vooral omdat er maar weinig remstof vanaf komt..haha..
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ik kart al een behoorlijk aantal jaar aangezien dat mijn bijbaantje is als monteur. En race zelf ook op het circuit in een 944 turbo met 330 pk op de achterwielen. De galant draait nu op 0,5 bar dus 280 pk dus dat lukt aardig hoor.
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Als er mensen zijn met tips over onderhoud en dergelijke. Altijd welkom!:) ik ben het groentje momenteel en voordat ik over 3 weken begin wil ik een beetje meer weten over waar ik op moet letten bij distributie vervangen en dergelijke;)
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Dat soort onderhoud voer ik zelf niet uit maar als je clubmember wordt kan je bij alle handboeken voor de 8G. Die van de vr-r staat er ook tussen is alleen (behalve de index) in het japans maar icm met de EU handboeken en google translate kom je best een heel eind.
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Jep! In het Japans, maar met de vele plaatjes EN de engelse 'gewone' V6 handboeken ernaast kom je een heel eind!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Mr. green schreef:Als er mensen zijn met tips over onderhoud en dergelijke. Altijd welkom!:) ik ben het groentje momenteel en voordat ik over 3 weken begin wil ik een beetje meer weten over waar ik op moet letten bij distributie vervangen en dergelijke;)
om het maar ff op tafel te gooien.
als je lid wordtr van galantfans dan krijg je toegang tot alle werkplaats handboeken en alle asa programma's.
asa is het Mitsubishi programma van de dealers om alle onderdelen met artikelnr. te vinden en te zoeken op chassisnr.
en dat voor maar 25euro per jaar.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Hey ik kan van iemand K sport big brakes kopen maar dan zou ik mijn hubs moeten veranderen. Dan kan ik de Zijne overnemen( hij rijdt een legnum vr4) en dan moet ik daar de naven van een eclipse opzetten. Kan dit een beetje kloppen? Zou wel supervet zijn want is 8pots voor en 6pots achter:D
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Evo 6 klauwen in de pocket, verkoper op mp vroeg er 300 euro voor.
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Correctie evo 8 en 9
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
En hoe zit het dan met schijven en montage van de klauw is dat allemaal pasklaar?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Volgens Mark is er een makkelijke manier en miss_laatjuh is bezig met brembos te monteren door hubs en naven te veranderen:)
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Nop gaat biet helemaal zo werken.
Ben daar zelf een paar jaar (af en aan) mee bezig geweest.
Het is een mega lang verhaal met uitleg.
Het zal uit eindelijk wel werken, maar of het verandwoord is.....
Gewoon proberen, en je zult het wel zien wat ik bedoel.
Je heb ze toch al gekocht.
Ben daar zelf een paar jaar (af en aan) mee bezig geweest.
Het is een mega lang verhaal met uitleg.
Het zal uit eindelijk wel werken, maar of het verandwoord is.....
Gewoon proberen, en je zult het wel zien wat ik bedoel.
Je heb ze toch al gekocht.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans