Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Anders verkoop ik deze weer als het toch niet blijkt te werken:p
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Hey gijs van harte welkom hier !
Je bent nog heel wat van plan zie ik !
Gelukkig kan je hier genoeg mensen vinden die beschikken over veel kennis over deze motoren !
Je bent nog heel wat van plan zie ik !
Gelukkig kan je hier genoeg mensen vinden die beschikken over veel kennis over deze motoren !
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Hoi Martijn bedankt! Ja nog 1,5 week en ik ben uit het gips dus dan gaat de galant onder handen worden genomen.
Ik had gelezen dat een galant stationair een heel lage oliedruk heeft klopt dat? Volgens Mark duffy is mijn oliedruk metertje dat er in zit een cheap ass ding. Maar hij geeft bij stationair tussen de 0 en 1 bar aan??? Is het dan echt zo'n slecht metertje of?
Ik had gelezen dat een galant stationair een heel lage oliedruk heeft klopt dat? Volgens Mark duffy is mijn oliedruk metertje dat er in zit een cheap ass ding. Maar hij geeft bij stationair tussen de 0 en 1 bar aan??? Is het dan echt zo'n slecht metertje of?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Net minder leuk nieuws gehad. De galant is al een tijdje geschorst dus staat bij onze sleutelloods in Chaam. Ze hebben een raampje van de grote roldeuren kappot geslagen en is niet helemaal duidelijk of er iets weg is. Vermoeden van niet maar voel me nu toch kut want zal daar nog wel een tijdje staan en wil niet dat ie ineens verdwenen is.. Mensen moeten echt is leren van andermans spullen af te blijven:(
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Inderdaad, met je poten er vanaf blijven! Maar over die oliedruk durf ik niets te zeggen..
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Da's minder. Geeft niet zo'n lekker gevoel om je auto na zoiets nog daar te stallen. Geen alarm oid dergelijks daar?
Zou hem iig nu zo stallen dat ze de auto niet 123 met de auto vandoor kunnen rijden.
Oliedruk lijkt me altijd laag stationair, loopt pas op als je toeren maakt. Bij mij op de vrachtwagen staat ie ook altijd op 0,4-0,5 stationair.
Zou hem iig nu zo stallen dat ze de auto niet 123 met de auto vandoor kunnen rijden.
Oliedruk lijkt me altijd laag stationair, loopt pas op als je toeren maakt. Bij mij op de vrachtwagen staat ie ook altijd op 0,4-0,5 stationair.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Dat zijn toch hele kleine raampjes,waar je niet door kan?Eerder vandalisme denk ik..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ja het is een raar verhaal. Maar toch..
Volgende week dinsdag uit het gips. Klopt het dat als ik mijn aandrijfassen dus uit de bak haal de olie er uit giet?
In een V6 handbak moet toch 2,7l gl4 volsyntheet amsoil?
Volgende week dinsdag uit het gips. Klopt het dat als ik mijn aandrijfassen dus uit de bak haal de olie er uit giet?
In een V6 handbak moet toch 2,7l gl4 volsyntheet amsoil?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ja, zie http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=39&t=424.Mr. green schreef:In een V6 handbak moet toch 2,7l gl4 volsyntheet amsoil?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
As dr uit trekken en daar dan leeg laten lopen is wat onlogisch.
Dr zit gewoon een aftap plug.
Uit me hoofd dop 21
Dr zit gewoon een aftap plug.
Uit me hoofd dop 21
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Mark, ik denk dat hij de assen er sowieso uit wil halen en zich dus afvraagt of hij dan sowieso leegloopt
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Thankx heb em opgeslagen!menno3x8g schreef:Ja, zie http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=39&t=424.Mr. green schreef:In een V6 handbak moet toch 2,7l gl4 volsyntheet amsoil?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Klopt ik moet allebei de aandrijfashoezen vervangen vandaar. Dus vroeg ik me af of er dan olie meekomt uit de bak als ik een as eruit haal. Weet iemand dit?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Volgens mij wel ja, maar dat weet Mark wel
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Jep... Olie komt mee.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ik zie dat de nieuwe eigenaar een topicje heeft aangemaakt Naamjatterd haha
Ennuhm als je vragen hebt... stel ze maar gerust.. Liefst via mail dan kan ik rustig lezen en antwoorden en evt dingen zoeken (word vaak gek van appen )
Ik zie je binnekort wel als je de spullen komt ophalen.. wacht aub niet te lang ermee want wil t nu toch echt een keer uit de schuur hebben.
Verder, heel veel plezier met de auto verder
Uitlaat lassen(gaatje in lasnaad bij einddemper)
Aandrijfashoezen vernieuwen(allebei geploft door hitte uitlaat) Klopt, gingen regelmatig kapot bij de vr2... ik hoop voor je dat t hitteschildje helpt wat je wilt maken
Bak eraf om krukas kering te vervangen en koppeling te checken,die rammelt als een gek als je in zen vrij staat en de koppeling niet hebt ingetrapt,volgens Clutchmasters de veren die speling hebben)
Hitteschilden maken voor uitlaat bij aandrijfashoezen
Omhoog schroeven veerpoten 3 cm(staat echt te laag,nadelig voor rijeigenschappen en onderstel staat helemaal verkeerd) Ik zag je verhaaltje bij "onderstel"staan.. Nooit geweten.. Maar ook nooit ergens last van gehad. Ennuhmm... Je moet er ook wel beetje mee leren rijden he
Stabilisatorstang achter goed zetten(ligt op de draagarmen???) Hij lag er vanaf... Misschien in de loop vd tijd versleten
Keringen vervangen wegens olielekkages Pakkingen zweten.. lekken niet.. je kan ze vervangen maar die gaat binnen no-time weer zweten omdat de bak niet bestemd is voor dit vermogen en dus ook warmer wordt, die van de bak is 3x vervangen geweest en alle 3 de keren bleef ie zweten, daarom was deze dichtgemaakt.
Kleppendekselpakkingen vervangen Alweer?! Die is vorig jaar nog gedaan?
Distributieriem en rollen vernieuwen zijn versleten Geen idee.. zou best wel n keer kunnen... koop complete set bij camskill in UK.
Multiriem, aircopomp eraf halen(spanner heeft rotte lager, waar kan ik een nieuwe bestellen?) Check rammel lagertje bij de aircopomp inderdaad
Oliedrukmetertje vervangen door een goede.( geeft niks aan bij stationair)Hij blijft ter indicatie.. of je moet echt een goeie willen kopen... Maar is in principe niet nodig.. Als er iets mis is zie je t op dit metertje ook al.
Remblokken ebc yellowstuff vervangen Kijk ff na welke kleur je haalt.. Geel was ivm gewicht t beste toen. maar geloof als je red haalt.. dat je iets minder last van remstof hebt en toch iets beter als green is.
Olie eruit en carterpan pakking vervangen
Olie verversen en oliefilter Inderdaad verstandig als je vanalles preventief gaat vervangen
Nieuwe banden(waren achter tot op canvas versleten ) Jeps
Ennuhm als je vragen hebt... stel ze maar gerust.. Liefst via mail dan kan ik rustig lezen en antwoorden en evt dingen zoeken (word vaak gek van appen )
Ik zie je binnekort wel als je de spullen komt ophalen.. wacht aub niet te lang ermee want wil t nu toch echt een keer uit de schuur hebben.
Verder, heel veel plezier met de auto verder
Uitlaat lassen(gaatje in lasnaad bij einddemper)
Aandrijfashoezen vernieuwen(allebei geploft door hitte uitlaat) Klopt, gingen regelmatig kapot bij de vr2... ik hoop voor je dat t hitteschildje helpt wat je wilt maken
Bak eraf om krukas kering te vervangen en koppeling te checken,die rammelt als een gek als je in zen vrij staat en de koppeling niet hebt ingetrapt,volgens Clutchmasters de veren die speling hebben)
Hitteschilden maken voor uitlaat bij aandrijfashoezen
Omhoog schroeven veerpoten 3 cm(staat echt te laag,nadelig voor rijeigenschappen en onderstel staat helemaal verkeerd) Ik zag je verhaaltje bij "onderstel"staan.. Nooit geweten.. Maar ook nooit ergens last van gehad. Ennuhmm... Je moet er ook wel beetje mee leren rijden he
Stabilisatorstang achter goed zetten(ligt op de draagarmen???) Hij lag er vanaf... Misschien in de loop vd tijd versleten
Keringen vervangen wegens olielekkages Pakkingen zweten.. lekken niet.. je kan ze vervangen maar die gaat binnen no-time weer zweten omdat de bak niet bestemd is voor dit vermogen en dus ook warmer wordt, die van de bak is 3x vervangen geweest en alle 3 de keren bleef ie zweten, daarom was deze dichtgemaakt.
Kleppendekselpakkingen vervangen Alweer?! Die is vorig jaar nog gedaan?
Distributieriem en rollen vernieuwen zijn versleten Geen idee.. zou best wel n keer kunnen... koop complete set bij camskill in UK.
Multiriem, aircopomp eraf halen(spanner heeft rotte lager, waar kan ik een nieuwe bestellen?) Check rammel lagertje bij de aircopomp inderdaad
Oliedrukmetertje vervangen door een goede.( geeft niks aan bij stationair)Hij blijft ter indicatie.. of je moet echt een goeie willen kopen... Maar is in principe niet nodig.. Als er iets mis is zie je t op dit metertje ook al.
Remblokken ebc yellowstuff vervangen Kijk ff na welke kleur je haalt.. Geel was ivm gewicht t beste toen. maar geloof als je red haalt.. dat je iets minder last van remstof hebt en toch iets beter als green is.
Olie eruit en carterpan pakking vervangen
Olie verversen en oliefilter Inderdaad verstandig als je vanalles preventief gaat vervangen
Nieuwe banden(waren achter tot op canvas versleten ) Jeps
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Zo de spullen zijn vandaag bij mark opgehaald. heb nog interieurdelen liggen van een 2.0glxi en een uppipe van een 6a13tt (vr4) en nog meer dus laat even weten als je iets zoekt. interieur is blauwe stof. Maar goed het beentje herstelt aardig kan er weer beetje mee lopen dus ga binnenkort maar is onderdelen bestellen en aan de gang. Helaas alleen een tegenvallertje dat onze brug kappot is dus kan nog even duren voor die is gemaakt. Hoop zo snel mogelijk aan de gang te kunnen. Hij staat er iig lekker gewassen bij en heb hem gisteren nog even laten warmdraaien dus hij doet het nog,
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
als hij klaar is ga ik assen een keertje op om met de afstelling te gaan spelen, zijn er eventueel nog geintresseerden? dan rijden we met een groep daar naar toe:)
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ligt er misschien welke datum dat gaat worden. Wil waarschijnlijk wel mee, alleen de baan ga ik nog niet op met mijn auto.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Net 3 liter bakolie besteld en een amsoil oliefiltertje bij md performance, 102,95 Oeps
Zondag ga ik de assen vervangen en de motor flushen,nieuwe olie en filtertje. En hij wordt omhooggeschroefd, stabiel goed zetten. Daarna even nieuwe banden eronder toyo t1r sport.
Dan hoop ik door de APK te komen.
Zondag ga ik de assen vervangen en de motor flushen,nieuwe olie en filtertje. En hij wordt omhooggeschroefd, stabiel goed zetten. Daarna even nieuwe banden eronder toyo t1r sport.
Dan hoop ik door de APK te komen.
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Krijgt je motor geen nieuwe olie ?(als je toch bezig bent) En dan mag je blij zijn dat je geen automaat hebt das iets meer als 3 liter ...flush hebben wij voor de eerste keer laten doen de laatste keer ,dat word vaste prik !! Kijk je oliedop maar eens voor en na de flush en dan te bedenken dat heel de motor zo schoon is heerlijk
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Ja zeker krijgt de motor nieuwe olie:)
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
hey jongens zou iedereen even zijn mening over het flushen van een motor willen geven? wil dit graag doen maar hoor veel dingen als oliekanaaltjes die verstopt gaan zitten etc.. en nog een vraag: hoe vervang je de aandrijfassen bij een 8g en is dit op bokken te doen? mvg gijs
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
The jury is stil out, zoals de amerikanen dat wel eens zeggen..
Er zijn zoveel voor en tegens dat je er heel erg slecht een vergelijking van kan maken of het nu een goed idee is.. je kan eigenlijk alleen maar concluderen of het een goed idee was (achteraf dus)
zelf heb ik wat toetsingscriteria waar ik een auto (motor) eerst aan zou toetsen voordat ik zou gaan flushen, de km stand en het verleden van de auto staan daarbij centraal
voorbeeld
200.000 km op de teller en op hetlabeltje wat ze zo mooi aan de motor vast hebben gedaan staat dat er 35000 km geleden 10w40 olie is ingegaan ook als je het onderhouds boekje leest zie je dat de olie verversingen lang opzich hebben laten wachten in dit geval zou ik persoonlijk NOOIT een flush overwegen de kans dat een v6 blok door deze handelingen (slecht omgaan met onderhoudsbeurten) blijvende schade heeft is nagenoeg 100% bij een dergelijke km stand wanneer je nu intens gaat reinigen zullen de plekjes die zichzelf nu in stand houden door gewoon een beetje heen en weer te schuiven in slush onherroepelijk gaan tikken /schuren / iets anders.
heb je daar in tegen een auto van onder de 100.000 km met een onzeker verleden zou ik het weer wel overwegen
heb je bv een auto van een liefhebber die dit soort dingen vaker heeft gedaan kan je het beschouwen als een vast gegegeven in je onderhoudsplan.
flushen is in basis namelijk niet om je motor schoon te maken maar om hem schoon te houden. hoewel ik aan het begin van deze post een referentie maak naar amerika ga aub niet op youtube zoeken op filmpjes van amerikanen die hun auto's na 10000000km gaan flushen .. een amerikaanse v8 is in oorsprong zo anders dan onze v6 dat je bij ons daadwerkelijk meer fout kan doen dan goed... waar dat bij een v8 eigenlijk alweer is uitgesloten dit heeft alles te maken met het productie proces en de toleranties tijdens het fabriceren.
let ook niet teveel op europeese auto's, eigenlijk kennen alleen andere mitsu's en honda's (wellicht ook andere jappen) onze "problemen" echt.
om een lang verhaal iets korter te maken
Het "baat het niet, schaad het niet" argument gaat bij een mitsu echt NIET op.
is je blok schoon , hou hem dan ook schoon
is je blok smerig maar heb je er weinig last van .. overweeg dan om alleen de olie te verdunnen merk je in de km's daarna weinig verschil of wellicht verbetering flush hem dan daarna pas ..
is je blok smerig en aan het rammelen.. vergeet het hele flush verhaal compleet je zal gek worden van het gerammel daarna en flink wat werk aan de kleppenstoters zal onherroepelijk volgen.
Er zijn zoveel voor en tegens dat je er heel erg slecht een vergelijking van kan maken of het nu een goed idee is.. je kan eigenlijk alleen maar concluderen of het een goed idee was (achteraf dus)
zelf heb ik wat toetsingscriteria waar ik een auto (motor) eerst aan zou toetsen voordat ik zou gaan flushen, de km stand en het verleden van de auto staan daarbij centraal
voorbeeld
200.000 km op de teller en op hetlabeltje wat ze zo mooi aan de motor vast hebben gedaan staat dat er 35000 km geleden 10w40 olie is ingegaan ook als je het onderhouds boekje leest zie je dat de olie verversingen lang opzich hebben laten wachten in dit geval zou ik persoonlijk NOOIT een flush overwegen de kans dat een v6 blok door deze handelingen (slecht omgaan met onderhoudsbeurten) blijvende schade heeft is nagenoeg 100% bij een dergelijke km stand wanneer je nu intens gaat reinigen zullen de plekjes die zichzelf nu in stand houden door gewoon een beetje heen en weer te schuiven in slush onherroepelijk gaan tikken /schuren / iets anders.
heb je daar in tegen een auto van onder de 100.000 km met een onzeker verleden zou ik het weer wel overwegen
heb je bv een auto van een liefhebber die dit soort dingen vaker heeft gedaan kan je het beschouwen als een vast gegegeven in je onderhoudsplan.
flushen is in basis namelijk niet om je motor schoon te maken maar om hem schoon te houden. hoewel ik aan het begin van deze post een referentie maak naar amerika ga aub niet op youtube zoeken op filmpjes van amerikanen die hun auto's na 10000000km gaan flushen .. een amerikaanse v8 is in oorsprong zo anders dan onze v6 dat je bij ons daadwerkelijk meer fout kan doen dan goed... waar dat bij een v8 eigenlijk alweer is uitgesloten dit heeft alles te maken met het productie proces en de toleranties tijdens het fabriceren.
let ook niet teveel op europeese auto's, eigenlijk kennen alleen andere mitsu's en honda's (wellicht ook andere jappen) onze "problemen" echt.
om een lang verhaal iets korter te maken
Het "baat het niet, schaad het niet" argument gaat bij een mitsu echt NIET op.
is je blok schoon , hou hem dan ook schoon
is je blok smerig maar heb je er weinig last van .. overweeg dan om alleen de olie te verdunnen merk je in de km's daarna weinig verschil of wellicht verbetering flush hem dan daarna pas ..
is je blok smerig en aan het rammelen.. vergeet het hele flush verhaal compleet je zal gek worden van het gerammel daarna en flink wat werk aan de kleppenstoters zal onherroepelijk volgen.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Kijk dat is nog eens een uitgebreid antwoord! dank!
even een ander vraagje. de moeren in je fusee die moet je losmaken om je aandrijfassen te vervangen. moet je die moeren vervangen? en op hoeveel newton
meter moeten die worden vastgezet? heb dringend antwoord voor zondag nodig!
alvast bedankt!
even een ander vraagje. de moeren in je fusee die moet je losmaken om je aandrijfassen te vervangen. moet je die moeren vervangen? en op hoeveel newton
meter moeten die worden vastgezet? heb dringend antwoord voor zondag nodig!
alvast bedankt!
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
voor dat soort vragen hebben ze het servicemanual uitgevonden
te donloaden via the internetz of in te zien op het forum (members only)
omdat ik hem toch nog open had staan op die blz :p
te donloaden via the internetz of in te zien op het forum (members only)
omdat ik hem toch nog open had staan op die blz :p
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
En die moer kun je gewoon herbruiken hoor.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
heeeeelddd!!!!!
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
gat er 4,5 liter olie in mijn blok?
gr gijs
gr gijs
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
ik ben echt te aardig voor je :p
we hebben op dit forum ook een zoekfunctie
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=39&t=424" onclick="window.open(this.href);return false;
we hebben op dit forum ook een zoekfunctie
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=39&t=424" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
hahaha thankx. die had ik ook gezien maar niet goed gelezen!
zal morgen fototjes maken!
zal morgen fototjes maken!
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
nou na keihard werken is de aandrijfas verwisseld, olie verwisseld en filter en omhooggeschroefd. ziet er gelijk beter uit! zit alleen teveel olie in dus morgen even wat aftappen en hij loopt niet heel lekker. owja en de remmen moeten worden ontlucht:)
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Nice, maaruh we zien wel graag foto's hé!
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
die komen er aan knoei!!
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Maandag apk, deze vrijdag even nieuwe toyos laten leggen
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Kijk, lekker bezig. Wanneer kan je er mee de weg op?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Hij is nu klaar voor de apk maandag dus hoop dat ik dan kan rijden. Laat trouwens deze zaterdag de toyos leggen.het lijstje na de apk is als volgt: remolie voor 4.1 blue racing vervangen, staalflex remleidingen, national gegroefde schijven achter en redstuff blokken rondom. En als de brug weer gemaakt is gaat de bak er een keer af om de keringen van de motor te vervangen en een andere koppeling te steken. Wordt gek van dat gerammel van die .. Clutchmasters koppeling. Rommel Weet iemand wat dat nou precies is? Iedereen zegt de veren maar klapt hij dan een keer kappot?
Re: Mitsubishi galant vr2 6a13tt project
Zit nog maar 10000 km op ofzo volgens Mark.. Kan dat helaas niet controleren