Legnum VR4 - RIP - endgame
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
wow. Dat gaat snel. Heb je niks beters te doen?
Het is inderdaad interessant om af en toe wat foto's te zien van het proces.
Het is inderdaad interessant om af en toe wat foto's te zien van het proces.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
*2 sec. offtopic*Neo-- schreef:Echt waar?
Zit dat zo krom in elkaar dan?
Lekker geregeld dan! Beetje vreemd toch?
Het zit heeel vreemd.
Vorig jaar ging ik aflsaan naar links om bij de bank even te pinnen.
Stop ff op het kruis want dacht dat er een brommer aan kwam.
Bleek motor te zijn die een stilstaande wagen rechts vorobij schoot over het fietspad. Hij schrok vna mij , remde spontaan puur met alleen zn voorrem, ging hierdoor op zn bek. belande VOOR mij op de weg. ik heb hem NIET geraakt....
de verzekering? stelde hem in het gelijk omdat hij van rechts kwam en je op een kruis NIET mag stoppen....
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Mooi werk mark !
Tip voor de ruiten in de achterschermen:
Neem een sterk maar dun ijzerdraad , die prik je door de kit heen vsnaf binnen.
Vervolgens maak je aan beide uiteinde een soort handsvat en dan kan je met 2 mensen hem er zo uitsnijden / zagen.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb
Tip voor de ruiten in de achterschermen:
Neem een sterk maar dun ijzerdraad , die prik je door de kit heen vsnaf binnen.
Vervolgens maak je aan beide uiteinde een soort handsvat en dan kan je met 2 mensen hem er zo uitsnijden / zagen.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Zorg er dan wel voor dat als je genaaid word, dat je dan ook gekust wordt..... (zei mijn oude baas altijd.)Lowlands schreef:Je wordt altijd genaaid,waar je bij staat...twain schreef:Nou gefeliciteerd, je hebt je gruwelijk laten naaien. edit: * Piep* op verzoek van martijn
ik heb het vermoeden dat jij nog niet geheel in de nieuwe baan aan het tuffen was... in dat geval is het idd jouw schuld.. en vergis je niet je hoeft NOOIT ruimte te geven voor invoegers, dus dat extra gas geven is totaal niet van belang. het is natuurlijk wel netjes... en goed voor de doorstroming , maar ook ik druk met enige regelmaat een opel station of een willekeurige bmw de vangrail in op de ring rotterdam.. die proberen dan over het verdrijvingsvlak in te voegen waar de linkerbaan ophoud met bestaan.
en dan nu veder ontopic: lekker bezig mark, en stiekem wel leuk om mee te kijken, hoe raar dat ook klinkt
Dit heb ik gehad:
Mitsubishi Colt 1.5 GLX bj 1983 (1990-1995)
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi 1989 (1997-1999)
Mitsubishi Carisma 1.6 GL 1996 (1999-2009)
Mitsubishi Colt 1.5 GLX bj 1983 (1990-1995)
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi 1989 (1997-1999)
Mitsubishi Carisma 1.6 GL 1996 (1999-2009)
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Dat gaat snel zo!! Nice work!
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Vandaag weer een uurtje of 5 aan het slopen geweest. Eindelijk zijn nu echt ook de laatste beetjes electronica helemaal los. Het duurt allemaal een beetje, want ik wil het 'netjes' doen, en dus niet lukraak de kniptang overal maar inzetten. Hierdoor hoop ik het alarmsysteem en de turbotimer en het TEIN EDFC systeem en de subwoofer-bekabeling ook een volgende keer weer te kunnen gebruiken zonder dat er overal een stuk vanaf is (of erger). Ik heb 1 knipfoutje gemaakt bij een draad van het alarmsysteem, maargoed, die moet ik dus maar even met een solderinkje weer netjes tot 1 geheel smeden
Verder zijn nu ook de laatste sideskirt, het rechter voorscherm (helemaal intact!) en de 2 rechterdeuren eruit, net als de laatste voorstoel, middenconsole, subwoofer & versterker, de achterklep (opende & sloot gewoon nog!) gestript van de nog heel gebleven rechter achterlichten, ruitenwissermotortje en bergen, bergen boutjes, schroefjes, moertjes en plastic onderdeeltjes, lampjes en ander klein geneuzel. Morgen het hemeltje eruit en het stuur en dan het dashboard. Niet dat ik echt plannen of verwacht dat ik er wat aan heb / kan verkopen, maar het is een aardige oefening en dan weet ik ook meteen hoe al die kachel/airco-toestanden lopen, want daar heb ik nog te weinig kaas van gegeten.
As usual een paar pics:
Verder zijn nu ook de laatste sideskirt, het rechter voorscherm (helemaal intact!) en de 2 rechterdeuren eruit, net als de laatste voorstoel, middenconsole, subwoofer & versterker, de achterklep (opende & sloot gewoon nog!) gestript van de nog heel gebleven rechter achterlichten, ruitenwissermotortje en bergen, bergen boutjes, schroefjes, moertjes en plastic onderdeeltjes, lampjes en ander klein geneuzel. Morgen het hemeltje eruit en het stuur en dan het dashboard. Niet dat ik echt plannen of verwacht dat ik er wat aan heb / kan verkopen, maar het is een aardige oefening en dan weet ik ook meteen hoe al die kachel/airco-toestanden lopen, want daar heb ik nog te weinig kaas van gegeten.
As usual een paar pics:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Ohja, weet iemand hoe het handvat-deel van de handrem eraf moet? Ik krijg 'm met geen mogelijkheid los. Ik dacht dat het er gewoon een soort opgeschoven zat, maar misschien moet ik toch iets doen met dat knopje? (ik zie niet in wat, maar toch...)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Lekker bezig mark ! Misschien een leuke how to topic maken met het demontage van het dashboard ?
Die van mij gaat er namelijk ook uit binnenkort
Die van mij gaat er namelijk ook uit binnenkort
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Gaaf zo hoor, hoe je ons op de hoogte houd.
Ook de pica`s zijn interessant!
Even wat anders he... Ik zie geen "Uitgeklapte Airbags" wat ik toch eigenlijk wel had verwacht met deze klapper.
Ik neem aan, dat er toch wel airbags aanwezig zijn?
Interessant lijkt me dat, om een complete auto te slopen, om op deze manier, direct proberen te begrijpen, waarom nou onderdeel A hier zit, en onderdeel Q weer daar, en dan ook nog eens weten, waarvoor deze onderdelen dan wel zijn.
Ook de pica`s zijn interessant!
Even wat anders he... Ik zie geen "Uitgeklapte Airbags" wat ik toch eigenlijk wel had verwacht met deze klapper.
Ik neem aan, dat er toch wel airbags aanwezig zijn?
Interessant lijkt me dat, om een complete auto te slopen, om op deze manier, direct proberen te begrijpen, waarom nou onderdeel A hier zit, en onderdeel Q weer daar, en dan ook nog eens weten, waarvoor deze onderdelen dan wel zijn.
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Ik heb het handremhendel handvat met keihard trekken er ooit af gekregen.
Zit vast met de japanse bison
Zit vast met de japanse bison
a16 Mitsubishi Sapporo 2.0Gls automatic 1983
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
airbags zijn uitgeschakeld beneden een bepaalde snelheid.. en misschien ook beneden een bepaalde vertragingssnelheid (of eigenlijk boven ,of naja....) de sensor zit daarnaast ook in de voorbumper.. dus voor een klap van achter activeren ze niet.. je wordt dan ook immers in je stoel gedrukt en niet richting je stuur gelanceerd met mach 4. (of mark was gewoon een stekkertje vergeten )
@ mark... je sloopt haar eigenlijk met dezelfde liefde als je haar hebt opgebouwd.. tis bijna een ultiem liefdes verhaal LOL
@ mark... je sloopt haar eigenlijk met dezelfde liefde als je haar hebt opgebouwd.. tis bijna een ultiem liefdes verhaal LOL
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Airbags zijn niet geklapt omdat de eerste impact slechts een schampschot was op die voorligger en het tollen erna waren ook slechts kusjes. Daarna srond de auto stil, contact uit en pas toen is de heftige aanrijding van achteren gebeurd. Al met al een terechte actie van het airbagsysteem dus
Voordeel is voor ons dat we nu een mooi Nardi stuurtje overhouden voor in de volgende G.
Voordeel is voor ons dat we nu een mooi Nardi stuurtje overhouden voor in de volgende G.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Bedankt voor de uitleg
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Vanmorgen het stuur en het dashboard verwijderd.
De how-to van het verwijderen van het dashboard lees je hier.
Dit is hoe het er nu uitziet:
De how-to van het verwijderen van het dashboard lees je hier.
Dit is hoe het er nu uitziet:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Wowwie aardig bezig zo Mark.
Zijn die achterruitjes niet makkelijker eruit te krijgen als je ze verwamt?
Weet trouwens nog wel leuk wagentje voor je als daily driver....
Dynamic 4 van steef ... hebbie meteen weer een onserfelijke 6G
Zijn die achterruitjes niet makkelijker eruit te krijgen als je ze verwamt?
Weet trouwens nog wel leuk wagentje voor je als daily driver....
Dynamic 4 van steef ... hebbie meteen weer een onserfelijke 6G
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Mooie vervanger ??: [External Link Removed for Guests]
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Hij wil een handbak
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Yep! Handbakken, schakelen wil ik!
Intussen is al eea verkocht of gereserveerd aan onderdelen, maar iedereen die denkt: "heb je dit-of-dat nog?", vooral even roepen, ik ga van het weekend eindelijk het mechanische/motorische deel lostrekken uit de 'huls' die het nu nog is. Ik ben vergeten om gisteren van de weer lekker opgeschoonde auto en garage een foto te maken, zal ik vanavond alsnog even maken. Wel leuk voor de voortgang
Intussen is al eea verkocht of gereserveerd aan onderdelen, maar iedereen die denkt: "heb je dit-of-dat nog?", vooral even roepen, ik ga van het weekend eindelijk het mechanische/motorische deel lostrekken uit de 'huls' die het nu nog is. Ik ben vergeten om gisteren van de weer lekker opgeschoonde auto en garage een foto te maken, zal ik vanavond alsnog even maken. Wel leuk voor de voortgang
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Het lederen interieur?
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Ligt aan de opvolger
Trouwens... ik dacht dat jij beige leer wilde?
Trouwens... ik dacht dat jij beige leer wilde?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
pff wat zonde zeg! Mja gelukkig levend vanaf
gekomen en dat is het belangrijkste! Hoewel je dat
niet zal zeggen als je de auto zo ziet..
gekomen en dat is het belangrijkste! Hoewel je dat
niet zal zeggen als je de auto zo ziet..
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Gisteren weer lekker bezig geweest met de ontmanteling.
Alle kabelbomen beginnen nu lekker los te komen. Je ziet het nog niet op de foto's, maar de niet-motor kabelboom-met-zekeringkast(motorzijde) is nu geheel los. De motorkabelboom zit nog en laat ik zoveel mogelijk zitten als het maar even kan. De twee witte dikke snoeren van de motor-kabelboom zitten met een dopje 10 boutje (!) in de motor-zekeringkast. Dat had ik nog niet eerder gezien en dus ook niet gerealiseerd. Lekker stevig bevestigd in ieder geval meneer Mitsubishi!
Ook al een goed eind onderweg met de hele ophanging en wat kom ik ineens tegen toen ik met de remmen bezig was... ja hoor... de L en G geleiderpennen omgedraaid aan 1 zijde! Ik had toen cvw dit punt oprakelde de VR2 direct gecontroleerd, maar de Legnum eigenlijk nooit. Geen idee waarom niet. Maar die zaten dus eigenlijk verkeerd om, hoewel ik er niets van gemerkt heb, dat ding remde echt fantastisch. Meteen maar even alles schoongemaakt en opnieuw ingevet en L-op-L en G-op-G
Altijd handig een 2-zuiger remmensetje met nog verse blokken en goede schijven.
Maar weer even wat plaatjes:
Alle kabelbomen beginnen nu lekker los te komen. Je ziet het nog niet op de foto's, maar de niet-motor kabelboom-met-zekeringkast(motorzijde) is nu geheel los. De motorkabelboom zit nog en laat ik zoveel mogelijk zitten als het maar even kan. De twee witte dikke snoeren van de motor-kabelboom zitten met een dopje 10 boutje (!) in de motor-zekeringkast. Dat had ik nog niet eerder gezien en dus ook niet gerealiseerd. Lekker stevig bevestigd in ieder geval meneer Mitsubishi!
Ook al een goed eind onderweg met de hele ophanging en wat kom ik ineens tegen toen ik met de remmen bezig was... ja hoor... de L en G geleiderpennen omgedraaid aan 1 zijde! Ik had toen cvw dit punt oprakelde de VR2 direct gecontroleerd, maar de Legnum eigenlijk nooit. Geen idee waarom niet. Maar die zaten dus eigenlijk verkeerd om, hoewel ik er niets van gemerkt heb, dat ding remde echt fantastisch. Meteen maar even alles schoongemaakt en opnieuw ingevet en L-op-L en G-op-G
Altijd handig een 2-zuiger remmensetje met nog verse blokken en goede schijven.
Maar weer even wat plaatjes:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Weeer lekker bezig mark!!
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Gisteren even een paar uurtjes samen met MD gesleuteld om alles vrij te maken om de motor te kunnen laten zakken. Vandaag ben ik verdergegaan en gelukkig de keuze gemaakt om de automaatbak los te halen van het motorblok, want ik dacht even om al die handel maar te laten zitten. 't zag er zo mooi overzichtelijk uit Maar als ik 't niet gedaan had, dan was het een hele klus geweest om:
A. het hele blok-met-automaatbak is loeizwaar (niet meer menselijk te tillen)
B. uberhaupt die twee delen van elkaar te krijgen door de bouten die onderop zitten!
En op het moment-supreme dat ik de twee delen van elkaar wilde gaan halen kwam net de buurman de garage instappen en gaf en een vrij cruciale tip: eerst de 4 boutjes die het 'vliegwiel' aan de motor verbinden losmaken via dat kleine rechthoekige luikje! pfff... dat had ik nooit verwacht! Een 'gewone' handbak heeft zoiets niet, dus ik had wellicht de boel stukgemaakt, hoe cruciaal het is voor een VR2 conversie is een 2e, maar in ieder geval schoven nu beide delen (motor en automaatbak) soepel van elkaar.
A. het hele blok-met-automaatbak is loeizwaar (niet meer menselijk te tillen)
B. uberhaupt die twee delen van elkaar te krijgen door de bouten die onderop zitten!
En op het moment-supreme dat ik de twee delen van elkaar wilde gaan halen kwam net de buurman de garage instappen en gaf en een vrij cruciale tip: eerst de 4 boutjes die het 'vliegwiel' aan de motor verbinden losmaken via dat kleine rechthoekige luikje! pfff... dat had ik nooit verwacht! Een 'gewone' handbak heeft zoiets niet, dus ik had wellicht de boel stukgemaakt, hoe cruciaal het is voor een VR2 conversie is een 2e, maar in ieder geval schoven nu beide delen (motor en automaatbak) soepel van elkaar.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Erg lekker bezig mark !
Is denk ik wel bijna het laatste wat je er nog af kon halen
Is denk ik wel bijna het laatste wat je er nog af kon halen
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Nou... nu je het zegt... ik heb ook de downpipe en complete uitlaatlijn eronderuit gehaald. Pas als je die mega-dikke uitlaat in je handen hebt weet je pas hoe MASSIVE dat ding is! Ging gelukkig allemaal netjes soepel los en voor een uitlaat is dat altijd fijn
Ook heb ik de aircounit in de auto (die het werkelijk koud maakt) uit de auto gehaald en zwaar gecleaned. Wat een berg zwarte drek, blaadjes en viezigheid zat er op/in! Nu weer een behoorlijk fris ding, prima om op te bergen voor later gebruik/verkoop. Nu ik weet hoe het eruitziet ga ik ook van de andere Galants de boel eruithalen en even grondig schoonspuiten!
Verder nog een paar onderdelen losgehaald aan de achterzijde: de laatste TEIN schokbreker, de remschijf, remklauw en... de verse lagers gered! Daar gaat vroeger of later iemand blij mee worden! Nu 'alleen' nog het AYC/achterdifferentieel los zien te krijgen. Ziet er nogal heftig uit op het eerste gezicht. Misschien het achtersubframe in z'n geheel losmaken (als het loskomt, ziet er aan de achter-zijkant wel wat 'geraakt' uit).
Ook heb ik de aircounit in de auto (die het werkelijk koud maakt) uit de auto gehaald en zwaar gecleaned. Wat een berg zwarte drek, blaadjes en viezigheid zat er op/in! Nu weer een behoorlijk fris ding, prima om op te bergen voor later gebruik/verkoop. Nu ik weet hoe het eruitziet ga ik ook van de andere Galants de boel eruithalen en even grondig schoonspuiten!
Verder nog een paar onderdelen losgehaald aan de achterzijde: de laatste TEIN schokbreker, de remschijf, remklauw en... de verse lagers gered! Daar gaat vroeger of later iemand blij mee worden! Nu 'alleen' nog het AYC/achterdifferentieel los zien te krijgen. Ziet er nogal heftig uit op het eerste gezicht. Misschien het achtersubframe in z'n geheel losmaken (als het loskomt, ziet er aan de achter-zijkant wel wat 'geraakt' uit).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Inderdaad, not much left of it.....
Re: Legnum VR4 - Rest In Pieces
Aaaaa beter mark.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Vanavond weer lekker bezig geweest. Zegmaar... 'klaar'. Nog slechts 1 kleine to-do (het vaste zijraam eruithalen), maar het was te laat om nu nog met de haakse slijper in de weer te gaan. Ik weet niet goed hoe ik de ijzerdraad-methode moet toepassen om het raam er 'echt' uit te krijgen, dus ik zaag gewoon het plaatwerk eromheen weg. Zo krijg ik ook het raam aan de andere kant aangeleverd vanuit engeland waar ik iets te enthousiast al zo'n achterruit, Legnum-spoiler en donkergetint achterruit gekocht had... De volgende eigenaar mag zich erover buigen hoe die ruiten los te krijgen zijn!
Het voorste subframe, stuurhuis, as naar achteren, achtersubframe en tenslotte het achterdifferentieel losgemaakt en een van de weinige plaatwerkdelen die niet geraakt zijn uitgeslepen: de wielkastrand! Die kan mooi als donor dienen voor de opknapper-V6! De benzinetank (plastic!) leeg laten lopen via een verf-filtertje in een jerrycan en toch nog ruim 10L euro 98 kunnen overhevelen naar de V6! De benzine zag er mooi schoon uit op wat kleine brokjes van onderin de tank na (denk ik). Het geboorde gaatje in de tank heb ik met een overmaatse plastic schroef weer dichtgezet zodat eventuele restjes benzine niet alsnog eruit komen en / of een soort verdamping gaat optreden. Blijft tenslotte spul dat prima brandt, dus geen risico's nemen!
Dit betekent dan zo ongeveer het einde van het Legnum-tijdperk voor ons... Van de week (woensdag als het goed is) brengen we het wrak weg naar een sloperij en dan is ook het papierwerk afgerond zodat verzekering en wegenbelasting kunnen/zullen stoppen. Einde, over, klaar. Op naar het volgende project!!!
Ik sluit zoals gewoonlijk af met wat foto's:
Het voorste subframe, stuurhuis, as naar achteren, achtersubframe en tenslotte het achterdifferentieel losgemaakt en een van de weinige plaatwerkdelen die niet geraakt zijn uitgeslepen: de wielkastrand! Die kan mooi als donor dienen voor de opknapper-V6! De benzinetank (plastic!) leeg laten lopen via een verf-filtertje in een jerrycan en toch nog ruim 10L euro 98 kunnen overhevelen naar de V6! De benzine zag er mooi schoon uit op wat kleine brokjes van onderin de tank na (denk ik). Het geboorde gaatje in de tank heb ik met een overmaatse plastic schroef weer dichtgezet zodat eventuele restjes benzine niet alsnog eruit komen en / of een soort verdamping gaat optreden. Blijft tenslotte spul dat prima brandt, dus geen risico's nemen!
Dit betekent dan zo ongeveer het einde van het Legnum-tijdperk voor ons... Van de week (woensdag als het goed is) brengen we het wrak weg naar een sloperij en dan is ook het papierwerk afgerond zodat verzekering en wegenbelasting kunnen/zullen stoppen. Einde, over, klaar. Op naar het volgende project!!!
Ik sluit zoals gewoonlijk af met wat foto's:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
lekker bezig weer
ga je de rest in stukjes zagen en met de kliko mee geven, of komt de oud ijzerboer bij jullie nog langs de deur?
ga je de rest in stukjes zagen en met de kliko mee geven, of komt de oud ijzerboer bij jullie nog langs de deur?
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
End of an era....
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
in oktober volgend jaar kunnen we haar herdenkenKNOEI 8G schreef:End of an era....
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Zo, dat kun je nog eens grondig strippen noemen. Waar laat je in hemelsnaam al dat gedemonteerde spul? Het is ook niet nog zo'n klein beetje...
Het blijft me pijn doen, deze foto's van de Leggie, dus wat mij betreft gauw een punt erachter en alle aandacht naar de opvolger
Het blijft me pijn doen, deze foto's van de Leggie, dus wat mij betreft gauw een punt erachter en alle aandacht naar de opvolger
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Inpakken en wegwezen.
Ff heerlijk met "monster" aan de gang.
Hahaha
Blijft jammer pik !!
Ff heerlijk met "monster" aan de gang.
Hahaha
Blijft jammer pik !!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Nou Vincent, het complete zwart lederen interieur ligt op onze zolderkamer in huis, de rest zit in 2 forse dozen en vooral een paar erg forse delen (motorblok, uitlaat) is ofwel al verkocht of staat op pallet te wachten tot een nieuwe eigenaar zich aandient!
Nog genoeg spullen die nog behoorlijk wat ruimte innemen!
Nog genoeg spullen die nog behoorlijk wat ruimte innemen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Blijft eeuwig zonde. Had de foto's op facebook al voorbij zien komen, maar het blijft erg jammer.
Maar uiteindelijk telt het lichamelijk letsel het zwaarst, en dat was er in dit geval gelukkig niet.
Maar uiteindelijk telt het lichamelijk letsel het zwaarst, en dat was er in dit geval gelukkig niet.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Vandaag de allerlaatse moment met de Legnum beleefd
Een maat van me (Gerben, GV Constructions) heeft naast een hele dikke Dodge ook een grote aanhanger waar zo'n wrak makkelijk opkan.
't was een kwestie van aanhanger een beetje half onder de auto steken (m'n poetsbruggetje lekker de hoogte in) en daarna een dikke spanband aan het wrak en aan de Dodge en voorzichtig van het bruggetje trekken op de aanhanger. Na 1 spanbandje stukgetrokken te hebben ging het eigen vrij soepel. Hoesje over het wrak getrokken en daarna het wrak met 3 dikke spanbanden op de aanhanger vastgezet.
Een half uurtje later had ik het vrijwaringsbewijs en konden we terug. Meteen even flink de garage schoongemaakt, want de hoeveelheid rommel op de vloer maakte het echt een vieze boel. Alles is weer netjes en schoon, klaar voor het volgende project
Alleen de berg onderdelen (motorblok, automaatbak, assen, uitlaat enz enz) die naar verschillende GF-ers gaat, herinneren nog aan de Legnum. Maar met een weer of 2-3 is dat allemaal opgehaald en heb ik weer lekker de ruimte!
Een maat van me (Gerben, GV Constructions) heeft naast een hele dikke Dodge ook een grote aanhanger waar zo'n wrak makkelijk opkan.
't was een kwestie van aanhanger een beetje half onder de auto steken (m'n poetsbruggetje lekker de hoogte in) en daarna een dikke spanband aan het wrak en aan de Dodge en voorzichtig van het bruggetje trekken op de aanhanger. Na 1 spanbandje stukgetrokken te hebben ging het eigen vrij soepel. Hoesje over het wrak getrokken en daarna het wrak met 3 dikke spanbanden op de aanhanger vastgezet.
Een half uurtje later had ik het vrijwaringsbewijs en konden we terug. Meteen even flink de garage schoongemaakt, want de hoeveelheid rommel op de vloer maakte het echt een vieze boel. Alles is weer netjes en schoon, klaar voor het volgende project
Alleen de berg onderdelen (motorblok, automaatbak, assen, uitlaat enz enz) die naar verschillende GF-ers gaat, herinneren nog aan de Legnum. Maar met een weer of 2-3 is dat allemaal opgehaald en heb ik weer lekker de ruimte!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Bye leggie....
Re: Legnum VR4 - RIP - endgame
Lekker hoor