Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
supervet!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Soow, Dennis, jij hebt je draai ook weer teruggevonden, niet?
Mooi bezig!
Mooi bezig!
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Yep, gelukkig wel:)Xenon schreef:Soow, Dennis, jij hebt je draai ook weer teruggevonden, niet?
Mooi bezig!
Apk net verlopen, maar door vele omstandigheden en wisseling van baan echt geen tijd gehad om dit te regelen. Dus nu even wachten totdat nog een paar onderdelen binnen zijn, en dan meld ik hem weer een kwartaal aan. Rij/reed er wel regelmatig mee, maar dan meestal niet veel meer dan een paar straten en naar het tankstation; puur zodat alles gangbaar zou blijven. Denk dat hij op bijna een jaar tijd niet meer dan 300 km gelopen heeft. Maar goed; de Dynamic gaat natuurlijk ook nooit meer een daily worden. Het is voor mij echt een auto voor erbij en voor op zondag met goed weer een stukje mee te rijden
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Vond persoonlijk de chrome deurgrepen altijd erg mooi staan op de witte GTi; vooral in combinatie met de chrome grill, raamomlijsting van de voorruit, de chrome lijsten om de ramen en dakrand aan de zijkant en de chrome lijst in de deurskirts. Dus ook maar een setje gezocht voor de Dynamic; en gevonden Vandaag aangekomen, en de oplettende ziet al op de foto dat er helaas douanekosten op gekomen zijn; maar helaas. Nog geen idee of ze daadwerkelijk mooi gaan staan op de Dynamic; maar dat gaan we mee maken. Zo niet; heb ik een reserve setje voor de wittte
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
wauw! mooi gevonden weer!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Toch vet hoor, zo'n 6g. Als ik mijn Legnum een keer op een 6G vr4/zr4 zou kunnen inruilen, dan zou ik dat serieus overwegen
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Wegens een enorm tijdgebrek en wat persoonlijke dingetjes die niet altijd helemaal 100 procent gaan hoe ik dat wil heb ik besloten toch maar eens op zoek te gaan naar een professionele oldtimer stalling. Zowieso voor de winter, maar ook om hem beter te kunnen stallen in de periode's dat ik er weinig tijd voor heb en hij maar buiten onder een hoes staat. Gelukkig heb ik er eentje gevonden, redelijk in de buurt. In een loods, verwarmd, aan de druppellader en onder een UV/stof zeil. Paar weken geleden de knoop doorgehakt, en een plek gehuurd daar. Morgen nog even goed/fatsoenlijk wassen, en dan gaat hij volgende week waarschijnlijk voor een tijdje daar heen.
Dat ik er zelf niet direct tijd voor heb, wil natuurlijk niet zeggen dat ik er niet voor zorg dat de auto in de tussentijd niet zo goed mogelijk staat
Afgesproken met de eigenaar dat de auto iedere week wel even gestart wordt; en een klein stuk gereden/verplaatst wordt. Dus de Dynamic mag zijn rustige tijden gaan verbrengen in het (goede?) gezelschap van evenzeer erg zeldzame auto's, maar modellen die een enorm stukje meer waard zijn. (yep, ook met paardjes, stieren en zo'n dingetjes op de motorkap )
Had natuurlijk liever zelf wat meer tijd gehad; maar ik ben er wel van overtuigd dat dit een zeer goede tussenoplossing is. Dan hoef ik me er niet zozeer aan te storen dat de auto maar stilstaat in de oprit; en ik er te weinig tijd voor heb. En tegelijkertijd weet ik dat hij lekker droog staat, verwarmd en aan de acculader. Toch een leukere gedachte dan buiten in de oprit onder een zeil
Dat ik er zelf niet direct tijd voor heb, wil natuurlijk niet zeggen dat ik er niet voor zorg dat de auto in de tussentijd niet zo goed mogelijk staat
Afgesproken met de eigenaar dat de auto iedere week wel even gestart wordt; en een klein stuk gereden/verplaatst wordt. Dus de Dynamic mag zijn rustige tijden gaan verbrengen in het (goede?) gezelschap van evenzeer erg zeldzame auto's, maar modellen die een enorm stukje meer waard zijn. (yep, ook met paardjes, stieren en zo'n dingetjes op de motorkap )
Had natuurlijk liever zelf wat meer tijd gehad; maar ik ben er wel van overtuigd dat dit een zeer goede tussenoplossing is. Dan hoef ik me er niet zozeer aan te storen dat de auto maar stilstaat in de oprit; en ik er te weinig tijd voor heb. En tegelijkertijd weet ik dat hij lekker droog staat, verwarmd en aan de acculader. Toch een leukere gedachte dan buiten in de oprit onder een zeil
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Top Man !
Maarre, dat starten en verrijden elke week, ik zou het niet gedaan hebben...
Maarre, dat starten en verrijden elke week, ik zou het niet gedaan hebben...
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Mooie manier om 'm nog lang netjes te houden!!! Dat starten is misschien een ding om nog eens over na te denken idd.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Het is inderdaad een moeilijke afweging. Ik ken vele voors en tegens, en zelf vind ik de beslissing ook moeilijk. Technisch gezien is het echter ook niet helemaal juist om een motor 3 maanden stil te zetten; de olie daarmee compleet weer in het carter te laten afzakken en dan te starten. Voor het onderstel, remmen e.d. is het ook beter als het af en toe in beweging is. Of heeft iemand wellicht andere inzichten waar ikzelf nog niet aan gedacht heb?
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
hij kan hem stuk maken?
voor banden remmen is het idd goed dat ze in beweging zijn
Ook de eventuele schade door het wegzakken van olie geef ik je gelijk in. Heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden heb ik eens een speciaal gezien over een museum waar ze een toevoeging aan de olie hadden om het droog starten te voorkomen.
wellicht is een alternatief :
op blokken zetten zodat je banden niet vierkant worden
met aditieven zorg dragen dat olie en benzine op acceptable kwaliteit blijven?
voor banden remmen is het idd goed dat ze in beweging zijn
Ook de eventuele schade door het wegzakken van olie geef ik je gelijk in. Heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden heb ik eens een speciaal gezien over een museum waar ze een toevoeging aan de olie hadden om het droog starten te voorkomen.
wellicht is een alternatief :
op blokken zetten zodat je banden niet vierkant worden
met aditieven zorg dragen dat olie en benzine op acceptable kwaliteit blijven?
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
1x in de week bewegen is wel veel.
Zeker als-ie binnen staat lijkt me 1x in de maand wel genoeg, en dan zou ik het niet eens voor de motor doen, maar voor de banden!
Ik kan me voorstellen dat als je minder dan 1x in het jaar start, dat je klepveren een spiertje zullen moeten strekken/verrekken
Zeker als-ie binnen staat lijkt me 1x in de maand wel genoeg, en dan zou ik het niet eens voor de motor doen, maar voor de banden!
Ik kan me voorstellen dat als je minder dan 1x in het jaar start, dat je klepveren een spiertje zullen moeten strekken/verrekken
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
En langzaam de auto klaar maken voor stalling. Auto heeft dit jaar nog geen 400 km gelopen, dus zal nog 25 jaar duren eer hij van de 161k naar de 200k gaat
Afgelopen weekend de buitenkant weer eens onder handen gepakt; binnenkort eventjes van binnen, en dan terug de verwarmde ruimte in.
Moet wel zeggen dat er steeds meer kleine dingetjes uit komen. De Dynamic begint ook echt het euvel van de witte te krijgen; roest rondom de vooruit. Echt op identieke plekken. Dus daar zal de voorruit ook uit moeten en wat herstel werk moeten plaats vinden volgend jaar. Zijn ook wat andere beginnende puntjes; zoals net boven de achterbumper als de klep open is (ook bekend euvel, had de witte/zwarte GTi en grijze GLSi van mijn vader indertijd ook). Maar goed; kleine stapjes en dan komen we er wel
Afgelopen weekend de buitenkant weer eens onder handen gepakt; binnenkort eventjes van binnen, en dan terug de verwarmde ruimte in.
Moet wel zeggen dat er steeds meer kleine dingetjes uit komen. De Dynamic begint ook echt het euvel van de witte te krijgen; roest rondom de vooruit. Echt op identieke plekken. Dus daar zal de voorruit ook uit moeten en wat herstel werk moeten plaats vinden volgend jaar. Zijn ook wat andere beginnende puntjes; zoals net boven de achterbumper als de klep open is (ook bekend euvel, had de witte/zwarte GTi en grijze GLSi van mijn vader indertijd ook). Maar goed; kleine stapjes en dan komen we er wel
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Motorsteun die wat slechter begint te worden. Wat doe je dan? Juist. Weer bergje NOS onderdelen;) (new old stock)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Door dat bekende tijdsgebrek heeft de Dynamic toch wat langer achterom moeten staan dan gepland; maar deze week gaat hij dan toch weer naar de lekkere warme stalling. Verzekering die ik had vereist nu plotseling een taxatie; dus tja, dat dan maar even ook laten doen de komende maand. Is misschien nog niet zo verkeerd ook; en is ook een mooie soort van 0-meting. Uiteindelijk heb ik nog niet zo heel veel eraan gedaan (behalve een hoop aangekocht ), dus ben eens benieuwd wat hij qua taxatiewaarde krijgt 'as is'.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Als je alleen WA verzekert is geen taxatie nodig.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Haha, dat weet ik;) Maar bij desbetreffende stalling is minimaal beperkt casco verplicht als verzekering.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
En laatste foto voorlopig. Dynamic staat nu lekker warm, na een frisse wasbeurt, Te genieten van zijn overdekte, warme onderkomen. Lekker meteen fris aan de druppellader
Vandaag weer een +/- 40 km gereden voordat hij de stalling in ging en dat ging weer voortreffelijk. Soms eens een geluidje van een plakkende rem, maar niks noemenswaardigs. Alleen die brulpijp eronder.... Dat begint me wel te irriteren. Doet ook enorme afbreuk aan de auto.
Vandaag weer een +/- 40 km gereden voordat hij de stalling in ging en dat ging weer voortreffelijk. Soms eens een geluidje van een plakkende rem, maar niks noemenswaardigs. Alleen die brulpijp eronder.... Dat begint me wel te irriteren. Doet ook enorme afbreuk aan de auto.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Wat betaal je voor die stalling?
En is er nog iets nuttigs uit die taxatie gekomen?
En is er nog iets nuttigs uit die taxatie gekomen?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
SisterOfMercy schreef:Wat betaal je voor die stalling?
En is er nog iets nuttigs uit die taxatie gekomen?
39 euro per maand, inclusief hoes die 2x per jaar gewassen wordt. Uiteindelijk ook maar afgesproken dat hij, mits ik hem die maand niet minimaal 1x ophaal, 1x per maand gestart wordt; en dan even netjes blijft lopen totdat de olie op bedrijfstemperatuur is.
Taxatie is nog niet gebeurd
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
klinkt wel als een goeie stalling, als je dat soort afspraken kunt maken
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
foks schreef:klinkt wel als een goeie stalling, als je dat soort afspraken kunt maken
Zeker weten. Kan die stalling aan iedereen hier in de beurt aan raden. De eigenaar is zelf een echte liefhebber, en organiseert ook een hoop dagjes, en ritten voor de mensen die auto's bij hem gestalt hebben. Niet te duur, en met een hoop service. De dynamic staat daar goed
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Zie dat ik dit al best lang niet meer geupdate heb. Moet dringend maar eens wat updates hierbij gaan zetten
Ik speel namelijk al langer met het idee om van deze de bekende taartschep spoiler af te halen, en de lage spoiler te gaan monteren die op de zwarte GTi zat. Nu heb ik door de jaren in mijn eigen voorraad een voorraadje van 3 stuks opgebouwd van dit type spoiler; echter wilde ik toch weer iets specialers. Immers was dat type spoiler in Japan geleverd met een derde remlicht erin; en yep. Dat wilde ik.
Erg lang zoeken, maar ik heb hem gevonden. Een lage spoiler. Met derde remlicht. Letterlijk na jaren zoeken.
Tevens beviel de gehele achterkant van een ZR4 veel beter dan de lokale hatchbacks. Opvulling in de achterklep waardoor er alleen maar kleine platen op kunnen, een ETERNA plaat voor op de klep (lekker verwarrend voor de mensen ), en uiteraard die spoiler. En ik heb nu alles compleet. Enkel de foto van de ETERNA plaat voor achterop bij de hand, maar zal zsm de rest van de foto's ook uploaden.
EDIT: foto toegevoegd van betreffende spoiler in een brochure(rechtsboven).
Ik speel namelijk al langer met het idee om van deze de bekende taartschep spoiler af te halen, en de lage spoiler te gaan monteren die op de zwarte GTi zat. Nu heb ik door de jaren in mijn eigen voorraad een voorraadje van 3 stuks opgebouwd van dit type spoiler; echter wilde ik toch weer iets specialers. Immers was dat type spoiler in Japan geleverd met een derde remlicht erin; en yep. Dat wilde ik.
Erg lang zoeken, maar ik heb hem gevonden. Een lage spoiler. Met derde remlicht. Letterlijk na jaren zoeken.
Tevens beviel de gehele achterkant van een ZR4 veel beter dan de lokale hatchbacks. Opvulling in de achterklep waardoor er alleen maar kleine platen op kunnen, een ETERNA plaat voor op de klep (lekker verwarrend voor de mensen ), en uiteraard die spoiler. En ik heb nu alles compleet. Enkel de foto van de ETERNA plaat voor achterop bij de hand, maar zal zsm de rest van de foto's ook uploaden.
EDIT: foto toegevoegd van betreffende spoiler in een brochure(rechtsboven).
Laatst gewijzigd door Galant-gti-2.0 op 01 feb 2017, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Belachelijk gaaf! Ben totaal niet jaloers...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Cool !!!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ok, dan toch nog even snel voordat ik aan het werk ga de foto's van de spoiler. Op de onderkant van de foto is ook het opvulstuk te zien dat in de klep komt zodat enkel kleine platen gemonteerd kunnen worden. Ziet wat raar uit; maar ik zal later een foto uploaden die mijn voorbeeld perfect illustreert. Met die opvulplaat gemonteerd ziet de achterklep veel beter uit, en is het allemaal veel mooier 1 geheel.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Hahah, die stoelen.. is zeker het interieur van die opel van je!
BTW, je moet vaker die plaatjes uit die japanse dingen posten, daar heb ik maar bar weinig van gezien. En al die velgen, daar zitten toch best een paar hele mooie tussen.
BTW, je moet vaker die plaatjes uit die japanse dingen posten, daar heb ik maar bar weinig van gezien. En al die velgen, daar zitten toch best een paar hele mooie tussen.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Vandaag is de auto weer eens goed gewassen
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Hij smoelt goed dennis!!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Om vervolgens nat binnen te zetten..
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
mitsu-galant schreef:Om vervolgens nat binnen te zetten..
Nat binnen te zetten!? De auto is droger dan het zand in de Sahara....
Poetsen is niet afspuiten hѐ. Afdrogen hoort standaard bij een auto poetsen.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
En dit is dus grofweg hoe de achterkant er uiteindelijk uit komt te zien. Onderdelen zijn allemaal binnen. Binnenkort wat klein spul laten spuiten, en dan de tijd vinden om alles te monteren.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ubergeil!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Dat zijn weer een stel mooie upgrades
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Inmiddels zijn nog een aantal kleine updates geweest. Voornamelijk in de originaliteit van de dynamic en om alles weer netjes te krijgen.
Ik heb voor mezelf een aantal lijstjes gemaakt met onderdelen wat ik wil/moest bemachtigingen en dingen die ik wilde aanpakken. Voor het interieur hield dat ook in dat ik hem compleet origineel wilde hebben, met originele radio. Radio bleek redelijk moeilijk te vinden; echter bleken de bijbehorende steunen om de 2x 1 din radio/cd speler fatsoenlijk en netjes te monteren extreem moeilijk te vinden. Zo moeilijk dat het me dik een jaar gekost heeft.
Helaas merk ik inmiddels wel echt de ouderdom van de auto. Veel leveranciers en kennissen die ik had stoppen ermee, of stoppen in de voorziening van de 6G onderdelen. Zeldzame onderdelen worden nog veel duurder, tot het extreme toe, en een hoop ander spul is bijna onvindbaar. Uitwijken naar buitenland is vaak voor de meest basale onderdelen nu (al) nodig.
Gelukkig heb ik voor de meeste 'normale' onderdelen wel een voorraad aanwezig, en heb ik nog wat mogelijkheden en adressen voor de andere delen; maar het wordt duur en moeilijk.
Ik heb voor mezelf een aantal lijstjes gemaakt met onderdelen wat ik wil/moest bemachtigingen en dingen die ik wilde aanpakken. Voor het interieur hield dat ook in dat ik hem compleet origineel wilde hebben, met originele radio. Radio bleek redelijk moeilijk te vinden; echter bleken de bijbehorende steunen om de 2x 1 din radio/cd speler fatsoenlijk en netjes te monteren extreem moeilijk te vinden. Zo moeilijk dat het me dik een jaar gekost heeft.
Helaas merk ik inmiddels wel echt de ouderdom van de auto. Veel leveranciers en kennissen die ik had stoppen ermee, of stoppen in de voorziening van de 6G onderdelen. Zeldzame onderdelen worden nog veel duurder, tot het extreme toe, en een hoop ander spul is bijna onvindbaar. Uitwijken naar buitenland is vaak voor de meest basale onderdelen nu (al) nodig.
Gelukkig heb ik voor de meeste 'normale' onderdelen wel een voorraad aanwezig, en heb ik nog wat mogelijkheden en adressen voor de andere delen; maar het wordt duur en moeilijk.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Wel tof dat je volhardend blijft Dennis!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Helaas een lot dat ons allen 'beschoren' (raar woord) is. 6G's zie ik eigenlijk niet meer, 7G's zelden, laat staan de bijzondere uitvoeringen. En de klup is helaas te klein om dingen custom te laten maken. Misschien dat de 3D printers in de toekomst oplossingen bieden.Galant-gti-2.0 schreef: ... maar het wordt duur en moeilijk.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
Ik ken het probleem maar al te goed helaas...
-
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
- Provincie: Limburg
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
menno3x8g schreef:Helaas een lot dat ons allen 'beschoren' (raar woord) is. 6G's zie ik eigenlijk niet meer, 7G's zelden, laat staan de bijzondere uitvoeringen. En de klup is helaas te klein om dingen custom te laten maken. Misschien dat de 3D printers in de toekomst oplossingen bieden.Galant-gti-2.0 schreef: ... maar het wordt duur en moeilijk.
Gelukkig is de 6G scene wereldwijd vrij levend en zijn er in Japan, Nieuw Zeeland/Australië en Amerika best wat mensen die custom spul laten maken. Een hoop is inmiddels no longer supplied door Mitsubishi, maar er duikt gelukkig genoeg links en rechts custom made op om voorlopig de boel wel allemaal in orde te maken.
Ik heb momenteel wel problemen met de voorraad 4ws onderdelen. Ik wil graag alles minimaal 1x op voorraad hebben, omdat het spul gewoon extreem zeldzaam wordt. Met een aantal onderdelen wil het echter niet vlotten. 1x vinden is al extreem moeilijk nu, ik hou mijn hart vast als straks wat zeldzamer spul vaker stuk gaat. Dynamic 4 heeft ook weer een andere tussenbak, diff en versnellingsbak als een vr4; dus heel officieel gezien kan ik ze zelfs niet daarmee uitwisselen gezien het verschil in overbrengingsverhoudingen....
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback
ja, en het 4wd aanbod in onderdelen was toch al zo dun gezaaid.
Dat kun je in Nederland al helemaal vergeten.
En nu, volgend voorjaar weer rijden ?
Dat kun je in Nederland al helemaal vergeten.
En nu, volgend voorjaar weer rijden ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic