Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Wie mij nog van 'vroeger' kent, of mij op Facebook heeft, weet al wel dat mijn Galant liefde nooit lang rustig is. Aanschaf van een huis, rigoureuze verbouwing, en dus grote uitgaven dwongen mij om het galant verhaal even tot een minimum te beperken. Maar sinds een 2 tal maanden staat de witte gti op bokken en ligt hij half uit elkaar. Hoop onderdelen wereldwijd aangeschaft en langzamerhand wordt hij weer teruggebracht in de staat waarin hij hoort te zijn.


Echter, een vr4 kriebelde steeds meer. Moest uiteraard een 6g zijn, en dan bij voorkeur linksgestuurd. En dan ook nog een hatchback. Klein probleem; de combinatie van origineel een 4g63 turbo en hatchback bestaat wel in de vorm van een zr4; maar nooit in een linksgestuurde versie geleverd. Lang zoeken en afwegen, kijken naar sedans uit Amerika die dus wel linksgestuurd zijn; maar dan weer geen hatchback...


En toen kwam ik per toeval een oude bekende tegen op marktplaats. Steven zijn oude 6g dynamic 4 met een turbo blok. Letterlijk een vr4/zr4, met alles exact hetzelfde. 4x4, ABS, onafhankelijke wielophanging rondom en 4 wiel sturing. Binnen een dag de afspraak gemaakt, vandaag gaan kijken en dus ook gekocht.


Zit nu op mijn telefoon, en tevens is de camera hiervan kapot. Foto's zijn niet al te best, maar genoeg om een goed idee van de auto te krijgen.


Specs:

Type: GTi 16v Dynamic-4
Bouwjaar: 1991
Extra's: buiten het dynamic pakket (ABS, 4ws, 4wd en onafhankelijke wielophanging rondom), koplampsproeiers en originele kuipstoelen. Zitten wel veel vaster, en met veel meer steun dan de normale stoelen.


Originele motor: 4g63 n/a 144 pk
Huidige motor: 4g63 Turbo 220 pk
0-100: tijd van een 6g vr4 (sedan) is 7 sec. Extra gewicht hatchback is niet erg noemenswaardig; Dus ergens tussen de 7 en 7,5 sec.
Auto nog steeds begrensd op 180 km/u


Mods:
- Veerpootbrug voorzijde, onbekend merk
- Blow off Valve. Momenteel defect.


Plannen korte duur:
- onderzijde enkele beginnende roestplekken asap aanpakken
- rechtsvoor spatlap spuiten en monteren
- Andere , lage, achterspoiler spuiten en monteren
- Keyless tankklepje spuiten en monteren
- witte zijknipperlichten monteren (Saab) besteld 06/12/2015
- kleppendekselpakking vervangen
- keerringen bak aandrijfas vervangen
- alle olieën en filters vervangen (bak, tussenbak, diff, motor, koelvloeistof, remvloeistof, inlaatsysteem reinigen , brandstof systeem reinigen )
- remmen achter compleet vervangen. Trilt als de neten. Wellicht Brembo max met ebc blokken.
- uitlaat systeem cq achterdemper. Grote herrie, goede oplossing voor zoeken.


- indien de motor en auto technisch compleet in orde is; een begin maken met wat performance mods. Eerst overigens een rollenbank meting , zodat de beginstand ook mooi bekend is .
Bijlagen
IMAG2282.jpg
IMAG2281.jpg
IMAG2280.jpg
IMAG2270.jpg
IMAG2264.jpg
IMAG2273.jpg
IMAG2277.jpg
Originele foto van Marktplaats; bij de aankoop
Originele foto van Marktplaats; bij de aankoop
Foto omstreeks 2010
Foto omstreeks 2010
Foto omstreeks 2010
Foto omstreeks 2010
Foto omstreeks 2010
Foto omstreeks 2010
Laatst gewijzigd door Galant-gti-2.0 op 11 nov 2017, 21:50, 9 keer totaal gewijzigd.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Twain »

tof :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door marksanne »

Nagenoeg de perfecte uitvoering! Enige wat ik nog kan bedenken:
- ietsjes lager
- andere wielen
- andere achterspoiler
- airco ;)

Mega gave bak Dennis!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

Is er nog plaats dan in die volle motorruimte voor een airco? :lol: Maar een fraai exemplaar hoor...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door m4v3r1ck »

Mooie bak. geen airco?
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Uray25 »

Ja, dat past...

Maat mooi dat deze ook goed terecht is gekomen... Ik heb er serieus al teveel...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door menno3x8g »

Top!
Veel plezier!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

marksanne schreef:Nagenoeg de perfecte uitvoering! Enige wat ik nog kan bedenken:
- ietsjes lager
- andere wielen
- andere achterspoiler
- airco ;)

Mega gave bak Dennis!

Auto komt inderdaad gewoon lager te liggen. In de tussentijd, tussen Steven en mij in, is helaas een hoop gebeurd wat niet positief was voor de auto. Kan me herinneren dat Steven ook verlagingsveren eronderin gezet had; maar tegenwoordig staat hij gewoon weer op zijn normale/originele veren.

Airco zou ik best willen overbouwen als ik een keer een sloper tegenkom. Heb het toevallig een keer op mijn werk gedaan, welliswaar ander merk ;) , maar toen kon ik dus betaald uitzoeken wat benodigd was en hoe het het beste om te bouwen was. Ook qua kabelboom valt het op zich redelijk mee; mits je je er een keer in verdiept hebt.

Andere achterspoiler: ain't gonna happen ;)



Voor de liefhebbers heb ik nog wat foto's toegevoegd, echter allemaal gemaakt met mijn telefoon met stof in de lens. Foto's zijn allemaal niet geweldig.



Anyway, het to do lijstje voor de korte termijn.

- Er komt of een schroefset onderin, maar enkel als ik deze van een fatsoenlijk merk vinden kan(TEIN bijv.). Anders nieuwe schokdempers met verlagingsveren.
- Remmen, auto schokt als de neten bij afremmen. Achterschijven zijn enorm verroest. Klauwen voorop lijken dezelfde te zijn als de originele van mijn witte GTi. Binnenkort demonteren en kijken of dat klopt. Zo ja, komen er ook 2 zuigerige klauwen op van een VR4 plus gevlochten remslangen van Goodridge(zitten onderhand ook al op de witte en remt magnifiek). Achterop meteen nieuwe schijven, eventueel Brembo max gegroefde schijven met EBC blokken. Zeker richting toekomst met vermogenstoename
- Olielekkage kleppendeksel, zsm verhelpen; lekt behoorlijk
- Olielekkage keerringen bak , beide keerringen in de bak bij de aandrijfasssen zijn lek. Hier ook; zsm nieuwe
- Achterdemper, of meer het gebrek eraan. Boven in de foto is te zien dat het 1 dikke pijp naar achteren is met een dubbele monding erop gelast. Enorm netjes gedaan; maar veel te veel geluid. Krijg er letterlijk hoofdpijn van.
- Spatlap rechtsvoor weg, spreekt voor zich. Nieuwe of gebruikte aanschaffen, spuiten en monteren
- Motorkap, moet op den duur een nieuwe motorkap op. Van binnenuit enorme roestschade.
- Laswerk; minimaal. Maar onder de sideskirts zat een opeenhoping van modder en een tweetal punten die gelast moeten worden(zo groot als een twee euro stuk overigens, echt minimaal). Binnenkort even op de brug om uitgebreid te inspecteren of er nog meer qua laswerk uitkomt; maar op het eerste zicht is dat het enige.
- BOV. Bov werkte niet, was compleet afgebonden en afgeplakt en erlangsaf lekte hij nog. zsm fatsoenlijk maken
- K&N luchtfilter. Zit nu een erg wazig aftermarket cheapy luchtfilter in. Zsm vervangen voor een fatsoenlijk
- Deurstijlen spuiten. Bekende kwaaltje, deurstijlen die compleet vervaagd zijn. Kwestie van even opnieuw opspuiten
- Windvangers terug op de deuren. Een of andere heeft ze eraf gehaald(en weggegooid!!!!.....)
- Alle olieën en vloeistoffen verversen. Bak, diff, motor, de remvloeistof, koelvloeistof. Alles gooi ik eruit en komt nieuw erin. Heb van de laatste 2,5 jaar nauwelijks een overzicht van het onderhoud, dus geen risico's.
- Nieuwe koplamp rv. Heb er nog een aantal liggen van slopers, dus geen probleem. Steenslag gehad op de koplamp, en gewoon een inslag met gaatje erin. Is overigens een afkeur, maar de auto heeft het al minimaal een jaar en is vorige maand gekeurd... Weird...



Lijkt een hoop, zeker aangezien dit pas een 'op korte termijn' lijstje is. Maar het is minder erg dan het lijkt. Ik ben vrij erg pietje precies, en zeker de laswerkjes zouden totaal niet aan de orde zijn qua apk of wat dan ook. Maar ik wil het nu gewoon weggewerkt hebben, nu is het pas in een absoluut beginstadium. Aan de pluskant rijdt de auto super, loopt de motor gewoon magnifiek als een nieuwe, en is de auto optisch gewoon bijna in nieuwstaat. Bumpers hebben geen krassen, schaafplekken of deuken. Zelfde geld voor de carrosserie. Op een klein miniscuul deukje van een winkelwagentje o.i.d. na, is de auto optisch in enorm goede staat.

Om de historie wat bij te houden, de man waarvan ik hem kocht heeft hem sinds februari, die daarvoor heeft hem 9 maanden gehad. Heeft in korte tijd veel eigenaren gehad. Auto heeft nu 161000 gelopen, maar zullen geen bergen meer bijkomen. Ik ga de auto als liefhebbers auto gebruiken, en zeer zeker niet als een dagelijkse woon/werk auto.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door KNOEI 8G »

Hey dennis, super dat je van deze wagen je project gaat maken. Zou zonde zijn als dit plaatje het land zou verlaten. En tof dan de witte ook nog steeds de nodige TLC krijgt! :D

Succes en keep us posted :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door foks »

hé wat leuk! Ja, er zit werk aan, maar je hebt dan wel een zeldzaam karretje erbij.
Ben benieuwd hoe dat verloopt. Gefeliciteerd met de aanwinst.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Was laatst toch aan het twijfelen over die spoiler.... Immers, de zwarte GTI stond ook enorm mooi met die lage spoiler. Dus toch maar gaan zoeken, en een lage gekocht. Zaterdag gaan we hem ophalen :)

Tegelijkertijd ook maar vast een 'slimme' apexi turbo timer aangeschaft. Bepaald aan de hand van je rijstijl zelf hoe lang hij zou moeten blijven draaien. Enkel nog eventjes wachten op de voertuigspecifieke kabelboom; dan is het plug and play en geen enkel knipwerk in de originele bekabeling. En yep, voor een 6g vr4 hadden ze een speciale verloopkabelboom :)
Bijlagen
Screenshot_2015-07-15-17-27-18_1.jpg
IMAG2361.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

Je hebt helemaal gelijk!Deze is mooier..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Kleine 'update' in de vorm van foto's van vroegâh.... ;)
Bijlagen
1.jpg
4.jpg
2.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Ik moet zeggen dat ik het ook wel jammer vind dat de originele dynamic 4 stickers ervan af zijn. Eens denken of ik ze terug ga plaatsen of niet.....
Bijlagen
IMAG2365_1.jpg
960-1.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door marksanne »

Jaaaaa!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

Ja,je kan natuurlijk op elke auto wel zo'n sticker plakken... :uhu:
Nee,je zou eigenlijk moeten zien of je een nieuwe kan kopen,ziet er uit of die elk moment er af gaat vallen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Lowlands schreef:Ja,je kan natuurlijk op elke auto wel zo'n sticker plakken... :uhu:
Nee,je zou eigenlijk moeten zien of je een nieuwe kan kopen,ziet er uit of die elk moment er af gaat vallen..

Laatste foto is gewoon een voorbeeld :)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

O sorry,had ik niet in de gaten.. :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door KNOEI 8G »

Jazeker, je mag wel laten zien dat het een unieke uitvoering is i.m.o. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

Sja,vind ik ook!Krijgt men toch een beetje meer respect voor Mitsubishi..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Helaas lijken de originele stickers NLA. Paar laatste kanalen aan het uitproberen, maar dat gaat het hem waarschijnlijk niet meer worden. Dan maar wellicht laten namaken. Ik heb de afmetingen ervan, en goede foto's. Zou theoretisch toch wel moeten lukken...


Inmiddels de ontbrekende spatlap/skirt rechtsvoor ook besteld. Kennis bleek er 2 te hebben liggen(links plus rechts), plus eentje nieuw in de plastic. Yep; alle 3 gekocht ;)

Ik had eerder al een turbo timer gekocht; maar ik ben nooit een fan ervan om in originele kabelbomen te gaan lopen knippen en krimpkousen; dus even gaan kijken. Blijkt dat Apexi ook gewoon een 'vehicle specific wiring loom' levert voor de meest voorkomende merken en modellen. En laat daar nu net deze auto onder vallen..... En laat nu tegelijkertijd ook net dat onderdeel uit productie zijn..... :bump:
Maar goed; wederom veel mails gestuurd en ja hoor; ik had de kabelset vandaag in de bus. Geen geknip, maar plug and play :)
Bijlagen
IMAG2394.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door marksanne »

Nice!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Weer een kleine update. Spoiler is binnen, en ik had ook nog een 'keyless' tankklepje gevonden. Ooit eens 2 stuks tegelijk van uit Japan laten komen, komt nu mooi van pas. Zo'n strak klepje zonder slot ziet veel beter uit, en ik gebruik het slot in de klep toch nooit.
Bijlagen
IMAG2403.jpg
IMAG2406.jpg
IMAG2407.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door marksanne »

sweeeeet! spuiten die hap ;)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Vandaag nog meer spul om te spuiten binnen gekregen. De missende skirt rechtsvoor is binnen, net als wat ander klein spul. Het bedrijf dat bij ons de auto's komt bestickeren heeft ook positief geantwoord, de dynamic 4 sticker is probleemloos na te maken.

Beetje bij beetje...... :)
Bijlagen
IMAG2457.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

Ja,dat dacht ik ook,maar bij een buurman is er toch benzine gestolen uit zijn auto,heeft ook zo'n klep zonder slot..En niet zo'n klein beetje ook,hij had net getankt en toen hij terug kwam zag hij het klepje open staan en de tankdop lag verder op,hij was bijna leeg,zijn tank.. Schatting iets van 50 liter of zo..Sindsdien doe ik ook de tankdop op slot.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door foks »

tjonge, ja om alles weer netjes te krijgen gaat veeeeeeel tijd kosten. Succes en laat natuurlijk de foto's zien, want daar zijn we dol op :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door KNOEI 8G »

Nice, gaat m goed staan die spoilert!
Afbeelding
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door janmitsv6 »

Hoi,,,en die andere spoiler dan ...zoek nog zo,n achtersploiler voor m,n 6g
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

En de originele 2 din radio gescoord. Radio/cd/cassette en speelt gekopieerde cd's. Aangezien deze auto toch geen dagelijkse auto wordt voor mij; mag ik wel een beetje compleet terug in de tijd gaan zodra ik in stap :)

Uiteraard OEM en origineel Mitsubishi.
Bijlagen
E39Afaceliftheadunit.JPG
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

Zo he!Dat is een goede vangst! :)
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door foks »

tjonge, hoe kom je daar nou weer aan.
Mooie vangst, als-ie gebrande CD's speelt is de laser nog redelijk fris!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Uray25 »

Galant-gti-2.0 schreef:En de originele 2 din radio gescoord. Radio/cd/cassette en speelt gekopieerde cd's. Aangezien deze auto toch geen dagelijkse auto wordt voor mij; mag ik wel een beetje compleet terug in de tijd gaan zodra ik in stap :)

Uiteraard OEM en origineel Mitsubishi.
Kan je niet eens ook zo'n eentje voor mij scoren ?! ;)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Twain »

owh dat is wel vet :) :uhu:
Awesomeness = Verveling x Talent
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

En nog eentje onder de kap, veel ruimte voor verbetering;)
Bijlagen
IMG-20150629-WA0005.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

Zal het weekend wat meer foto's van de auto zelf uploaden. En de radio eens inbouwen:)
Bijlagen
IMAG2584.jpg
IMAG2577.jpg
IMAG2574.jpg
IMAG2579.jpg
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Lowlands »

Tja,dat is Mitsubishi weer,elektronica maken we zelf.Geen afhankelijkheid van andere fabrieken.Anderen moeten het weer halen van af fabrieken die voor ze weer werken.Zie jij Peugeot elektronica maken?Of Citroen?Of Audi?Of Volkswagen?Vroeger hadden we die hier kunnen kopen,een tijdje geweest dat je hier dus amusement elektronica van Mitsubishi kon kopen.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door KNOEI 8G »

Graag :-) Kunnen we even kwijlen ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Twain »

Lowlands schreef:Tja,dat is Mitsubishi weer,elektronica maken we zelf.Geen afhankelijkheid van andere fabrieken.Anderen moeten het weer halen van af fabrieken die voor ze weer werken.Zie jij Peugeot elektronica maken?Of Citroen?Of Audi?Of Volkswagen?Vroeger hadden we die hier kunnen kopen,een tijdje geweest dat je hier dus amusement elektronica van Mitsubishi kon kopen.

uhmmm mitsubishi moters en mitsubishi electronics hebben behalve de naam mitsubishi echt geen fluit met elkaar te maken he, de hoogtse directeuren hebben een of ander informeel etentje op een of andere vrijdag elke maand . dat is ongeveer van het zelfde nivo dat de directeur van daf elke week gaat golven met de directeur van philps... kunnen daar deals uitkomen dat er philips radio's in daf vrachtwagens komen?? ja natuurlijk.. maar om nu te zeggen dat daf ineens radio's maakt omdat de directie de directie van philps goed kent gaat iets wat te ver...


ennu je vergeet dewoo

[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Oude bekende, 6g 4g63t hatchback

Bericht door Galant-gti-2.0 »

@Twain, dat klopt voor het overgrote deel; echter niet volledig. Je vergelijking met Philips gaat niet helemaal op. Bij Mitsubishi zijn het allemaal lostaande, zelfstandig opererende bedrijven; echter er is wel nog steeds 1 overkoepelende Mitsubishi organisatie. Die bemoeit zich normaal niet met de gang van zaken van de zelfstandige onderdelen; maar als die ergens een stokje voor willen steken; kunnen ze dat nog steeds. Het is als het ware wel nog steeds 1 grote familie; maar dan met op zichzelf operererende onderdelen erin.

Ontopic; as promised. Pictures!!

De remproblemen van de auto zijn overigens wel erg serieus. Problemen worden met iedere gereden km erger; abs slaat al in als je met 80 lichtjes afremt en met remmen onder de 30 km per uur denkt de abs dat er massief afgeremd wordt. Toch een prioriteit probleem wat meteen getackeld moet worden. Heb tot op heden overigens nog steeds geen gas gegeven met de auto, en de toerenteller is nog niet boven de 3000 geweest. Geen idee hoe de toestand van alles is, en hoe lang die olie er wel al niet in zit. Geen zin in kapotte onderdelen en turbo brokken ;)

Auto is overigens gekocht in Nieuw-Vennep, en het meerendeel van deze foto's zijn ook genomen in die buurten toen ik de auto ophaalde.

En de vaker terugkomende Vivaro bus op de achtergrond is de rally-service(niet zomaar, maar echt NL rallykampioen geweest) bus van mijn werk. Hoop plaats, gereedschap en trekkracht erin, wat altijd van pas komt mocht er toch iets mis gaan onderweg.
Bijlagen
P8224878.JPG
P8224859.JPG
P8224862.JPG
P8224865.JPG
P8224874.JPG
P8224881.JPG
P8224882.JPG
Boekjes en lakstiften er nog bij
Boekjes en lakstiften er nog bij
161500 gelopen bij aanschaf
161500 gelopen bij aanschaf
P8224887.JPG
Nog een keer het kloppende hart :)
Nog een keer het kloppende hart :)
P8224890.JPG
P8224891.JPG
P8224892.JPG
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”