VR2/50 shades - soon my love, soon!
Re: VR2/50 shades - van die dingetjes zoals de voorbumper
Weer een knap staaltje mark!
Re: VR2/50 shades- van die dingetjes zoals het lekke achterl
Klein dingetje maar irriteerde me al een maanden: het achterlicht aan de bestuurderszijde lekte. Of misschien beter gezegd: er kwam water in dat nauwelijks meer eruit ging
Het is toch altijd weer een klusje om die krengen netjes open te krijgen, en eenmaal open was de schade door het water duidelijk... het chroomlaagje was flink aangetast, dus ik heb van een reserve achterlicht waar het 'glas' van kapot was het binnendeel gebruikt/overgezet inclusief de LED strip (43cm).
Nu ziet het er weer fris uit!
Op de foto lijkt het allemaal bijna oranje of zelfs wit, maar in het echt is het fel rood. De camera van mijn telefoon kan zoveel contrast blijkbaar niet aan
Het is toch altijd weer een klusje om die krengen netjes open te krijgen, en eenmaal open was de schade door het water duidelijk... het chroomlaagje was flink aangetast, dus ik heb van een reserve achterlicht waar het 'glas' van kapot was het binnendeel gebruikt/overgezet inclusief de LED strip (43cm).
Nu ziet het er weer fris uit!
Op de foto lijkt het allemaal bijna oranje of zelfs wit, maar in het echt is het fel rood. De camera van mijn telefoon kan zoveel contrast blijkbaar niet aan
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades- van die dingetjes zoals het lekke achterl
Weet je ook waar het water naar binnen kon ? Anders kun je het over een jaar weer doen
Re: VR2/50 shades- van die dingetjes zoals het lekke achterl
De kitrand bovenin de lamp sloot niet helemaal af. Die LED strip geeft net iets weerstand en ik heb de vorige keer de kit niet genoeg laten uitharden waardoor de 2 delen iets uit elkaar geschoven zijn en dus de kitrand ook iets teveel ruimte kreeg zodat water naar binnen kon.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades- van die dingetjes zoals het lekke achterl
ja kunst die was ook helemaal niet lek... of zit je stuur tegenwoordig rechtsmarksanne schreef:Klein dingetje maar irriteerde me al een maanden: het achterlicht aan de bestuurderszijde lekte.
Nu ziet het er weer fris uit!
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: VR2/50 shades- van die dingetjes zoals het lekke achterl
Krijg nou wat! Wie heeft dat stuur omgedraaid
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades- van die dingetjes zoals het lekke achterl
Errig goed opgelet !!!!
Re: VR2/50 shades - meer boem boem
Ik heb een beetje (ja echt, het is maar een beetje!) vakantiegeld verkwist aan leuke onzin: Een 15" subwoofer en een versterker (eenzelfde als ik al heb, Earthquake PH2000W/D1) welke me ontzettend goed bevalt, dat ding wordt niet warm, speelt mijn subje zoek, of in ieder geval de auto, want hangend aan de hoedenplank rammelt er van alles als ik 'm verder opdraai dan nu. En hoe netjes het ook klinkt, ik mis het mega lage diepe...
Dus dan moet je wat he?! En aangezien ik weiger nog meer kofferbakruimte op te offeren gaat die joekel van 'n subwoofer gemonteerd worden in die grote dikke plaat die ik gemaakt heb voor de ruimte van het reservewiel. Daar ligt momenteel alleen maar losse bende in (een koppelingsplaat, startkabels, olie, hesjes, gereedschapsetje, enz). En het zijn heel wat liters volume, dus het zou best eens een beetje een match kunnen zijn. Nu realiseer ik me dat het op goed geluk is, want enige controle zoals bij een echte kist heb ik natuurlijk totaal niet. Maar ik zie het wel. Wordt het niets dan verzin ik dan wel weer dat ik ga doen.
De subwoofer is al binnen, de versterker heb ik in de VS op ebay gekocht dus die moet nog een stukje vliegen. Binnenkort horen jullie (en de buren) het wel
Dus dan moet je wat he?! En aangezien ik weiger nog meer kofferbakruimte op te offeren gaat die joekel van 'n subwoofer gemonteerd worden in die grote dikke plaat die ik gemaakt heb voor de ruimte van het reservewiel. Daar ligt momenteel alleen maar losse bende in (een koppelingsplaat, startkabels, olie, hesjes, gereedschapsetje, enz). En het zijn heel wat liters volume, dus het zou best eens een beetje een match kunnen zijn. Nu realiseer ik me dat het op goed geluk is, want enige controle zoals bij een echte kist heb ik natuurlijk totaal niet. Maar ik zie het wel. Wordt het niets dan verzin ik dan wel weer dat ik ga doen.
De subwoofer is al binnen, de versterker heb ik in de VS op ebay gekocht dus die moet nog een stukje vliegen. Binnenkort horen jullie (en de buren) het wel
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - meer boem boem
kun je er achter proberen te komen wat het aantal liters onder je plank is ? (dus niet alles af kitten en kijken hoeveel emmers water er in kunnen van 10 liter) bedoel probeer van de schuine kanten naar beneden een rechte denkbeeldige rechte lijn te denken in het midden van het schuine gedeelte ..dan lengte x breedte x hoogte natuurlijk ..kijk wat je woofer graag wil hebben en vul de ruimte met (iets) op ..denk dat de ruimte te groot is ... als je een gat van 75mm naast je woofer boort , daar een 75mm buis in zet tot een cm of 4 van de onderkant van je sub'kist' en de rest opvult met wol(spec voor in je woofer dus geen kussen openknippen) ...zorgen dat alle spleetjes en gaatjes goed dicht zitten , dan heb je naar mijn weten een zo goed mogelijk haalbaar resultaat op de manier van inbouwen dmv je woofer in de plank zoals jij hebt , iemand niet mee eens of andere gedachten daarover ? ik ben ook op dit vak geen specialist maar denk dat dit een hele goede manier is !! owja mark ,als je er een buis in gaat zetten moet je kijken naar een bass-reflex inhoud ..en zonder buis naar de gesloten kist inhoud .. je hebt ook gepoort maar dat gaat niet werken zonder een hele hele goede kist exact op maat
Re: VR2/50 shades - meer boem boem
Ben benieuwd hoe het gaat spelen
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VR2/50 shades - over uitlaten, flezen en lassen
Bij gebrek aan een versterker (komt waarschijnlijk pas volgende week binnen), heb ik een ander en eigenlijk belangrijkere klus opgepakt. De uitlaat... die heeft wat kleine lekjes op de lasnaden hier en daar en hoewel het brommetje niet misstaat is het niet ideaal voor de lambda-waardes en wordt het een echt probleem bij de APK keuring volgende maand. Dus op de grote brug het hele uitlaatsysteem er onderuit gehaald. Want ook mijn vorig jaar ofzo zelf geknutselde voorpijp had een paar speldeprikgaatjes op twee lasnaden.
Het loshalen van zo'n bijna-uit-een-stuk uitlaat is niet echt ideaal na 10 jaar vast te hebben gezeten kan ik jullie vertellen. Vooral de verrotte en door mij al jaren vervloekte europese 'schuif-klem' buisverbindingen zijn me een doorn in het oog. De meeste van die klembeugels waren al weggeroest, hadden geen functie meer maar zaten nog met een restje vast simpelweg omdat ze op een paar puntjes vastgelast zaten. Net als de schuif-in-elkaar buizen. Daar is nu een einde aan gekomen. Alles zit gewoon aan elkaar gelast. Mijn idee is: compleet lassen, of overal flenzen tussen zetten. Overal flezen is wat mij betreft niet nodig, dus rondom lassen die hap.
De enige flens die vervangen wordt is de aftakking over de achterste arm (zoals ook de fabrieks-pijp loopt) waar een 3-punt flens gemaakt was. Echter... daar was bitter weinig van over! En de bouten/moeren waren een kleine hel om los te krijgen (allemaal moeten doorslijpen). Dus daar komen twee verse normale flenzen. Ik ga ze er later deze week oplassen.
Ook kwam ik op diverse ophangrubber bouten+moeren tegen in maat 13. Vreselijk natuurlijk. Die worden natuurlijk meteen vervangen door originele Mitsubishi bouten!
Ik ben erg benieuwd hoeveel geluid er nog overblijft met al die gedichtte lekjes
Het loshalen van zo'n bijna-uit-een-stuk uitlaat is niet echt ideaal na 10 jaar vast te hebben gezeten kan ik jullie vertellen. Vooral de verrotte en door mij al jaren vervloekte europese 'schuif-klem' buisverbindingen zijn me een doorn in het oog. De meeste van die klembeugels waren al weggeroest, hadden geen functie meer maar zaten nog met een restje vast simpelweg omdat ze op een paar puntjes vastgelast zaten. Net als de schuif-in-elkaar buizen. Daar is nu een einde aan gekomen. Alles zit gewoon aan elkaar gelast. Mijn idee is: compleet lassen, of overal flenzen tussen zetten. Overal flezen is wat mij betreft niet nodig, dus rondom lassen die hap.
De enige flens die vervangen wordt is de aftakking over de achterste arm (zoals ook de fabrieks-pijp loopt) waar een 3-punt flens gemaakt was. Echter... daar was bitter weinig van over! En de bouten/moeren waren een kleine hel om los te krijgen (allemaal moeten doorslijpen). Dus daar komen twee verse normale flenzen. Ik ga ze er later deze week oplassen.
Ook kwam ik op diverse ophangrubber bouten+moeren tegen in maat 13. Vreselijk natuurlijk. Die worden natuurlijk meteen vervangen door originele Mitsubishi bouten!
Ik ben erg benieuwd hoeveel geluid er nog overblijft met al die gedichtte lekjes
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - over uitlaten, flezen en lassen
jij hebt ook een 3inch uitlaat toch ??! die 1ste foto ziet er erg uit als een v6 standaard flens of zeg ik iets raars ???
Re: VR2/50 shades - over uitlaten, flezen en lassen
Het is 2.5"of 2.75" ik weet het niet helemaal zeker Peter, maar die flens is een grotere versie van die standaard V6 flens inderdaad. Iemand heeft een hoop moeite ooit gedaan om zo'n setje 3-gaats flenzen te maken (of simpelweg ergens te kopen, geen idee of dat te koop is, nooit naar gezocht).
Hoe dan ook, de flensmaat die ik nu gebruik is rondom eigenlijk 2mm te groot dus dat wordt een beetje dik lassen
Hoe dan ook, de flensmaat die ik nu gebruik is rondom eigenlijk 2mm te groot dus dat wordt een beetje dik lassen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - over uitlaten, flezen en lassen
of aan de boven/onderkant doorslijpen ..2 op elkaar op de bankschroef en doorslijpen ..kun je ze op de pijp 'knijpen en vastlassen ..is maar een idee hoor geen idee of dat werkt
Re: VR2/50 shades - over uitlaten, flezen en lassen
De uitlaat zit er weer onder. Lekvrij
Er zaten inderdaad op meerdere lasnaden gaatjes. Jammer, was niet nodig geweest, want de uitlaat zelf is RVS, alleen de lasnaden zijn niet met RVS lasdraad gelast door de originele bakker.
Ik moet nog wel wat werk doen om die verdomde eindstukken een beetje sierlijker gemonteerd te krijgen, maar aan een zijde is er eigenlijk helemaal geen mm ruimte... misschien de haakse slijper er toch maar inzetten en een paar cm tussenuithalen. Het gelaste (linker) deel is al een cm korter, maar daar kan ik waarschijnlijk ook redelijk eenvoudig dmv boutjes de hoek en 'uitsteek' bepalen.
In ieder geval zit er weer een setje verse flenzen op bij die 'brug'-koppeling voor de linker einddemper, dus daar heb ik de komende 10 jaar geen omkijken naar. Het was zoals al gezegd nodig om een beetje 'dik op te lassen' omdat de nieuwe flenzen 2mm rondom de originele buis te groot waren en dan krijg je zoiets:
Er zaten inderdaad op meerdere lasnaden gaatjes. Jammer, was niet nodig geweest, want de uitlaat zelf is RVS, alleen de lasnaden zijn niet met RVS lasdraad gelast door de originele bakker.
Ik moet nog wel wat werk doen om die verdomde eindstukken een beetje sierlijker gemonteerd te krijgen, maar aan een zijde is er eigenlijk helemaal geen mm ruimte... misschien de haakse slijper er toch maar inzetten en een paar cm tussenuithalen. Het gelaste (linker) deel is al een cm korter, maar daar kan ik waarschijnlijk ook redelijk eenvoudig dmv boutjes de hoek en 'uitsteek' bepalen.
In ieder geval zit er weer een setje verse flenzen op bij die 'brug'-koppeling voor de linker einddemper, dus daar heb ik de komende 10 jaar geen omkijken naar. Het was zoals al gezegd nodig om een beetje 'dik op te lassen' omdat de nieuwe flenzen 2mm rondom de originele buis te groot waren en dan krijg je zoiets:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - over uitlaten, flezen en lassen
ziet er erg puik uit hoor !! heb het wel eens slechter gezien
Re: VR2/50 shades - over uitlaten, flezen en lassen
Dicht is dicht, en deze is hartstikke dicht .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: VR2/50 shades - sub2
De extra identieke versterker kwam binnen. Direct ingebouwd, samen met de subwoofer. Kabeltjes aangelegd voor extra powah en signaal. Boem! En werken!
Lekker geluidje, mooi vol en rond. Tsja... er gaat natuurlijk bij hogere Gain van alles trillen, dus ik heb 'm zo afgesteld dat het allemaal lekker vol klinkt zonder dat er (al teveel) begint te trillen. Ik ben niet liefhebber genoeg om allerlei extra dingen te gaan doen om die trillinkjes op te sporen, dingen vast(er) te zetten, enz. Dat lijkt me een eindeloze klus en zoveel tijd is het me niet waard. Dit klinkt meeeer dan prima met minimale consessies aan ruimte.
Het enige dat heeft moeten wijken is de reservekoppeling/drukgroep/koppelingshevel-reserveset die achterin lag
Lekker geluidje, mooi vol en rond. Tsja... er gaat natuurlijk bij hogere Gain van alles trillen, dus ik heb 'm zo afgesteld dat het allemaal lekker vol klinkt zonder dat er (al teveel) begint te trillen. Ik ben niet liefhebber genoeg om allerlei extra dingen te gaan doen om die trillinkjes op te sporen, dingen vast(er) te zetten, enz. Dat lijkt me een eindeloze klus en zoveel tijd is het me niet waard. Dit klinkt meeeer dan prima met minimale consessies aan ruimte.
Het enige dat heeft moeten wijken is de reservekoppeling/drukgroep/koppelingshevel-reserveset die achterin lag
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - sub2
dat ziet er lekker uit .. trillingkjes opzoeken is zinloos en eindeloos idd ! zodra je a vastzet gaat b trillen
Re: VR2/50 shades - sub2
En dan kapt volgende week je ACT er weer mee...
Maar mooi opgelost zo Mark, toppie!!
Maar mooi opgelost zo Mark, toppie!!
Re: VR2/50 shades - sub2
Ziet er goed uit Mark, blij dat het ook goed aan je verwachting voldoet. Mooi om het verschil tussen de 2 subs is te zien.
Word de sub nog 180graden gedraaid? De tekst staat nu op zijn kop of denk je vast is vast?
Word de sub nog 180graden gedraaid? De tekst staat nu op zijn kop of denk je vast is vast?
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VR2/50 shades - sub2
Oh ik vond het al mazzel dat het in ieder geval recht stond. Op z'n kop of niet, niemand die 't ooit ziet (die originele plaat zit er gewoon overheen, je ziet 'm nog net op de foto met een dunne, geperforeerde toplaag).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - uitlaat sierstukken fixed!
Soms is het even doorzetten. Als zo'n uitlaat weer gasdicht is, dan is het al snel 'pfff... klaar, prima zo', terwijl je eigenlijk die net niet netjes zittende eind/sierstukken nog 'ns moet fixen.
Vanavond mijn moed bij elkaar geraapt en m'n garage een avondje verblijd met mijn gezelschap
De linkerzijde was relatief makkelijk: daar zat het eindstuk met 2 boutjes vast in de eindpijp. Met wat geweld tikte ik 'm er net uit. Daarna ingekort en het 'recht-nokje' weggehaald (want daardoor zat ie juist net NIET recht ). Terugduwen en dit keer dus een aantal cm extra, rechtzetten, en op 3 punten vastlassen.
De rechterzijde was een ander verhaal. Daar moest ik eerst de schuine buis waar het eindstuk opgelast zat compleet doorzagen. Toen uit het sierstuk zelf (!) een reep van 3cm er tussenuithalen, inclusief de inwendige buis. Een best klusje. Daarna alles weer aan elkaar zetten. Uitlijning luistert natuurlijk mega nauw, maar het is erg goed gelukt! De tips steken nu perfect uit, niet meer dat 'net teveel' stuk waar ik me al 8 of 9 jaar lichtjes aan stoorde.
Aan de linkerkant bleek ik echter na montage een kleine uitdaging te hebben: bij lage toeren, en achteruitrijden bijvoorbeeld trilde het sierstuk tegen de bumper wat een erg rammeld geluid gaf. De oplossing was weer een half uur aanpassen van zowel de ophangbeugel als het rubber:
1. het boutgat 'hoger' doorgeboord zodat de einddemper iets lager komt te hangen, maar dat bleek nog niet voldoende
2. de ophangrubber had (zoals het hoort) aan 1 kant een ijzeren bus, die eruitgehaald, en een rubber stootrubber met flink geweld in het midden van het ophangrubber geklemd zodat het ophangrubber een cm langer is geworden.
Perfect! Geen getril en nette looks!
Vanavond mijn moed bij elkaar geraapt en m'n garage een avondje verblijd met mijn gezelschap
De linkerzijde was relatief makkelijk: daar zat het eindstuk met 2 boutjes vast in de eindpijp. Met wat geweld tikte ik 'm er net uit. Daarna ingekort en het 'recht-nokje' weggehaald (want daardoor zat ie juist net NIET recht ). Terugduwen en dit keer dus een aantal cm extra, rechtzetten, en op 3 punten vastlassen.
De rechterzijde was een ander verhaal. Daar moest ik eerst de schuine buis waar het eindstuk opgelast zat compleet doorzagen. Toen uit het sierstuk zelf (!) een reep van 3cm er tussenuithalen, inclusief de inwendige buis. Een best klusje. Daarna alles weer aan elkaar zetten. Uitlijning luistert natuurlijk mega nauw, maar het is erg goed gelukt! De tips steken nu perfect uit, niet meer dat 'net teveel' stuk waar ik me al 8 of 9 jaar lichtjes aan stoorde.
Aan de linkerkant bleek ik echter na montage een kleine uitdaging te hebben: bij lage toeren, en achteruitrijden bijvoorbeeld trilde het sierstuk tegen de bumper wat een erg rammeld geluid gaf. De oplossing was weer een half uur aanpassen van zowel de ophangbeugel als het rubber:
1. het boutgat 'hoger' doorgeboord zodat de einddemper iets lager komt te hangen, maar dat bleek nog niet voldoende
2. de ophangrubber had (zoals het hoort) aan 1 kant een ijzeren bus, die eruitgehaald, en een rubber stootrubber met flink geweld in het midden van het ophangrubber geklemd zodat het ophangrubber een cm langer is geworden.
Perfect! Geen getril en nette looks!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - uitlaat sierstukken fixed!
Ziet er echt ve beter uit zo
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - uitlaat sierstukken fixed!
pwhaa wat een werk zeg , maar ziet er idd erg gelikt uit !!
Re: VR2/50 shades - uitlaat sierstukken fixed!
Perfect gewoon!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: VR2/50 shades - uitlaat sierstukken fixed!
Ahhh topjob! Dat was bij mij, stiekem, ook een doorn in het oog, Deed toch een beetje af aan de rest van de wagen.
Lekker kontje heeft ie zo!
Lekker kontje heeft ie zo!
Re: VR2/50 shades - uitlaat sierstukken fixed!
Het zijn de kleine dingen die het doen, maar wel erg veel tijd kosten. Errug netjes zo Mark.
Re: VR2/50 shades - pre APK / onderhoud
Eerdaags even APK doen, en het werd toch tijd, dus olie ververst, achterlicht links opengemaakt omdat er net een randje wit licht van de LED strip naar beneden schijnt (mag natuurlijk niet). Helaas nog altijd een minimaal friemeltje wit licht, dus maar even L+R de LED strips uitgeschakeld (gelukkig heb ik er netjes stekkertjes tussenzitten dus 0,0 moeite). Ook de koelvloeistof mocht bijna een liter bij (okee... vooral in het overloopreservoir maar toch).
De km-stand is 296122 (nog geen 9000 km gereden het afgelopen jaar blijkbaar)
Nog te doen:
interieurfilter (MR315876) vervangen (dacht dat ik er nog eentje had, niet dus...)
De km-stand is 296122 (nog geen 9000 km gereden het afgelopen jaar blijkbaar)
Nog te doen:
interieurfilter (MR315876) vervangen (dacht dat ik er nog eentje had, niet dus...)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
Na een jaar of 9 wordt het tijd voor wat anders. Iets van meer deze tijd.
En eerlijk gezegd, ik heb me nooit erg aangetrokken gevoeld tot wat Mitsubishi had bedacht toen ze de V6 en VR4's uitbrachten.
Nee... eigenlijk niets voor mij. Weg ermee!
En eerlijk gezegd, ik heb me nooit erg aangetrokken gevoeld tot wat Mitsubishi had bedacht toen ze de V6 en VR4's uitbrachten.
Nee... eigenlijk niets voor mij. Weg ermee!
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
cool !!
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
Frisse look!
En zie je nu ook andere dingetjes om ze zo te veranderen ?
En zie je nu ook andere dingetjes om ze zo te veranderen ?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
En wat is er met je Solenoids ?
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
Ik moet andere hebben. Deze geven engine code 72. Heb je ze toevallig?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
nice. ziet er heel erg mooi uit zo, Mark!
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
Erg netjes Mark
Zijn die ook standaard geleverd met die zilveren middenconsoles?
Heb zelf al lange tijd terug zelfde gedaan maar dan gespoten, is toch zoveel mooier idd als het standaard gebeuren
Zijn die ook standaard geleverd met die zilveren middenconsoles?
Heb zelf al lange tijd terug zelfde gedaan maar dan gespoten, is toch zoveel mooier idd als het standaard gebeuren
Re: VR2/50 shades - dash-upgrade
Het is een coverset dat in Duitsland geleverd schijnt te zijn.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - juiste MAF!
Een poosje terug kwam ik er bij toeval achter dat ik een V6 N/A MAF in mijn VR2 had zitten ipv de juiste VR4 MAF. Nu had ik geen problemen, geen storingen, niets, dus ach: het werkte blijkbaar best wel okee zo. Maarja, helemaal lekker zit het niet natuurlijk, want het zijn niet voor niets verschillende artikelnummers en zelfs fysiek zijn de duidelijke verschillen.
Dus vandaag kwam een pakketje binnen met een VR4 MAF. Meteen eropgezet en een flink testrondje gemaakt. Tsja... en is het nu omdat ik het wil voelen of is het echt zo dat ie soepeler, zelfs iets sneller en vooral minder schokkerig (bij ineens het gas los) voelt dan met de foute MAF?! Ik weet het niet, ik ben me bewust van het psychologische effect, maarja, toch...
Hoe dan ook, deze blijft natuurlijk. De juiste MAF voor de motor kan niet anders dan het beste zijn.
Toch ben ik benieuwd waar 'm nou die verschillen inzitten en of de theorie achter die verschillen basis zijn voor mijn gevoel-verschillen!
Ohja: en de APK is ook zonder enig probleem weer ververst voor een jaar
Dus vandaag kwam een pakketje binnen met een VR4 MAF. Meteen eropgezet en een flink testrondje gemaakt. Tsja... en is het nu omdat ik het wil voelen of is het echt zo dat ie soepeler, zelfs iets sneller en vooral minder schokkerig (bij ineens het gas los) voelt dan met de foute MAF?! Ik weet het niet, ik ben me bewust van het psychologische effect, maarja, toch...
Hoe dan ook, deze blijft natuurlijk. De juiste MAF voor de motor kan niet anders dan het beste zijn.
Toch ben ik benieuwd waar 'm nou die verschillen inzitten en of de theorie achter die verschillen basis zijn voor mijn gevoel-verschillen!
Ohja: en de APK is ook zonder enig probleem weer ververst voor een jaar
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---