VR2/50 shades - soon my love, soon!
Re: VR2/50 shades - rooie remmerij
Na de reserve achterremmerij al zo lekker ververst te hebben in fris rood een poosje terug is het er de afgelopen dagen ook eindelijk van gekomen om de voorremmen te doen. Dan moest 'in een beetje rap tempo' want van de voorremmen heb ik (zowaar!) geen reserveset.
Dus... van de auto afhalen, schoonboenen, staalborstelen, ontvetten, primer, kleurlak, blanke lak en daarna weer monteren.
Terwijl ik bezig was zag ik dat de voorste remschijven al een aardig opstaand randje gekregen hadden, en ik bedacht me dat ik nog ergens een hagelnieuwe set remschijven moest hebben. Gevonden! Zelfs met nieuwe remblokken! Alleen die blokken bleken niet voor de dubbelzuiger remklauwen te zijn. Snel even (met de auto van de buurman) een setje nieuwe remblokken (ook maar meteen voor de achterzijde) gehaald en deze avond alles vervangen. Met al die losse remklauwen verlies je heel wat remvloeistof natuurlijk, dus intussen is de hele handel rondom ook weer vers in de 'olie'
Vorig jaar had ik al de achterschijven vervangen en die zijn nog zo prachtig, dat is echt nonsense om die ook te gaan vervangen dus dat is eigenlijk het enige stukje 'oude' remmerij.
Het is even wat moeite, maar ach... remmen is nogal belangrijk dus goed om gedaan te hebben, alles lekker gangbaar, fris en vers en... het ziet er behoorlijk kek uit natuurlijk!
Dus... van de auto afhalen, schoonboenen, staalborstelen, ontvetten, primer, kleurlak, blanke lak en daarna weer monteren.
Terwijl ik bezig was zag ik dat de voorste remschijven al een aardig opstaand randje gekregen hadden, en ik bedacht me dat ik nog ergens een hagelnieuwe set remschijven moest hebben. Gevonden! Zelfs met nieuwe remblokken! Alleen die blokken bleken niet voor de dubbelzuiger remklauwen te zijn. Snel even (met de auto van de buurman) een setje nieuwe remblokken (ook maar meteen voor de achterzijde) gehaald en deze avond alles vervangen. Met al die losse remklauwen verlies je heel wat remvloeistof natuurlijk, dus intussen is de hele handel rondom ook weer vers in de 'olie'
Vorig jaar had ik al de achterschijven vervangen en die zijn nog zo prachtig, dat is echt nonsense om die ook te gaan vervangen dus dat is eigenlijk het enige stukje 'oude' remmerij.
Het is even wat moeite, maar ach... remmen is nogal belangrijk dus goed om gedaan te hebben, alles lekker gangbaar, fris en vers en... het ziet er behoorlijk kek uit natuurlijk!
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - rooie remmerij
Dat ziet er weer lekker fris uit inderdaad!
En net wat je zegt, remmerij is toch wel van groot belang
En net wat je zegt, remmerij is toch wel van groot belang
Re: VR2/50 shades - rooie remmerij
Lekker strak, en dat witte diamantje.....!!
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - rooie remmerij
Netjes !!
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop
Die mooie nieuwe intercooler lag intussen alweer lang genoeg te smeken om aandacht. En vanavond heeft ie alle aandacht van me gekregen
Ik ben begonnen met een gatenzaag op m'n kolomboor, daarna een stukje dremel, daarna m'n mini metaalzaagje op lucht om de pijpjes los te zagen van de achterzijde om ze te kunnen verplaatsen naar de zijkanten.
Kost een paar uur maar dan heb je nog niks
Want alu lassen zit er niet in zonder het juiste gas en vooral zonder TIG apparaat Om over ervaring maar te zwijgen.
Ik hoop dat een kennis van een kennis me ermee kan helpen binnenkort.
Maar het voorwerk is in ieder geval klaar! Ik vind het best een beetje spannend worden. Gaat het allemaal echt passen?! En ga ik het merken? Wat zullen de sensor-cijfers zijn!? Spannend!!!
Ik ben begonnen met een gatenzaag op m'n kolomboor, daarna een stukje dremel, daarna m'n mini metaalzaagje op lucht om de pijpjes los te zagen van de achterzijde om ze te kunnen verplaatsen naar de zijkanten.
Kost een paar uur maar dan heb je nog niks
Want alu lassen zit er niet in zonder het juiste gas en vooral zonder TIG apparaat Om over ervaring maar te zwijgen.
Ik hoop dat een kennis van een kennis me ermee kan helpen binnenkort.
Maar het voorwerk is in ieder geval klaar! Ik vind het best een beetje spannend worden. Gaat het allemaal echt passen?! En ga ik het merken? Wat zullen de sensor-cijfers zijn!? Spannend!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop
Yes, weer een stapje verder!
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop
One small step for man ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: VR2/50 shades - full stop! of toch niet?!
Verdorie zeg! Rij ik een goed uurtje terug van huis weg voor een beetje special paint voor m'n zomerwielen, rijd ik nog in Gouda, verkeerslicht op rood, ik stop en de motor ook. Het was nog even een beetje gestotter maar een uit... bleef ie uit! Met geen mogelijkheid wilde de motor aanslaan ondanks dat de startmotor de boel echt prima op gang probeerde te krijgen!
Paar minuutjes gewacht, opnieuw proberen. Niks. K*t! ANWB gebeld, na 5 minuten ofzo toch nog maar 'ns proberen. BOEM! Leven in de brouwerij! Snel een zijstraatje ingedoken, beetje gegoocheld met remmen, veel gas, veilig gas, uit laten rollen, enz, geen enkel probleem. Hmm... voelt niet goed, maar okee, omdraaien en snel naar huis! Eenmaal thuis ANWB afgebeld en de motorklep geopend. Niks te zien, niets te ruiken, niks! Okee, paperclip-uitleesmethode in de ODB stekker. BINGO. Engine code 22. Krukassensor. Die is natuurlijk al stokoud en niet al te lang terug is ie misschien losgeweest, misschien ook niet, tijdens de distributieriem-wissel. Hoe dan ook. Ik vertrouw 'm niet meer, en ondanks dat ik een gebruikte reserve heb liggen, heb ik zo-even een nieuwe gekocht (Camskill) dus over een paar dagen zal die wel binnen zijn en ga ik 'm vervangen.
Beetje jammer, maar ach, het is allemaal oud en deze dingen willen na zoveel jaar wel 'ns stukgaan dus ik prijs mezelf alsnog gelukkig dat het nog dichtbij huis was, hij het toch weer heeft gedaan en het niet veel beroerder was dan slechts een sensortje van 8 tientjes.
Paar minuutjes gewacht, opnieuw proberen. Niks. K*t! ANWB gebeld, na 5 minuten ofzo toch nog maar 'ns proberen. BOEM! Leven in de brouwerij! Snel een zijstraatje ingedoken, beetje gegoocheld met remmen, veel gas, veilig gas, uit laten rollen, enz, geen enkel probleem. Hmm... voelt niet goed, maar okee, omdraaien en snel naar huis! Eenmaal thuis ANWB afgebeld en de motorklep geopend. Niks te zien, niets te ruiken, niks! Okee, paperclip-uitleesmethode in de ODB stekker. BINGO. Engine code 22. Krukassensor. Die is natuurlijk al stokoud en niet al te lang terug is ie misschien losgeweest, misschien ook niet, tijdens de distributieriem-wissel. Hoe dan ook. Ik vertrouw 'm niet meer, en ondanks dat ik een gebruikte reserve heb liggen, heb ik zo-even een nieuwe gekocht (Camskill) dus over een paar dagen zal die wel binnen zijn en ga ik 'm vervangen.
Beetje jammer, maar ach, het is allemaal oud en deze dingen willen na zoveel jaar wel 'ns stukgaan dus ik prijs mezelf alsnog gelukkig dat het nog dichtbij huis was, hij het toch weer heeft gedaan en het niet veel beroerder was dan slechts een sensortje van 8 tientjes.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - full stop! of toch niet?!
Dat is schrikken.
Misschien is een reservesensor paraat hebben zo gek nog niet.
VR4 en V6 hetzelfde?
Misschien is een reservesensor paraat hebben zo gek nog niet.
VR4 en V6 hetzelfde?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: VR2/50 shades - full stop! of toch niet?!
Het zijn dezelfde Menno, was het eerste dat ik deed in ASA
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - full stop! of toch niet?!
Dat zijn idd de spaarzame momenten dat wij twijfelen aan onze Japanners. Maar dat is zo te lezen zo weer opgelost.
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - full stop! of toch niet?!
Gelukkig heb je geen schade joh !!
Re: VR2/50 shades - vervangen krukassensor
Het is maar een sensortje. Maar om bij die krukassensor te komen ben je toch wel even bezig!
Hij zit namelijk achter de middelste distributiekap. En die kun je voor een aardig deel loshalen zonder al teveel gesloop, tot je bij de krusaspoelie komt waar de multiriemen van de stuurbekr/airco en van de dynamo overheenlopen. Die riempjes zijn natuurlijk zo eraf, maar de krusas-poelie-bout zat muur en muurvast... Mijn slagmoersteutel kreeg m met geen mogelijkheid los.
Okee, dan maar de 'start-de-auto-zonder-aanslaan-terwijl-de bout-word-gelocked' methode. Helaas ging niet de bout los, maar scheurde de kop van bout wel! Klotezooi. Nu heeft de 1/2" vierkante opening totaal geen grip meer. Hoe ga ik dat ding nu loshalen. Een gewone dop lukte niet meer nu de bout zo opengespleten was, dus ik heb een reserve 1/2" verlengstuk op de bout vastgelast en opnieuw de start-net-niet-methode gedaan. BINGO! Klotebout is los.
Volgende uitdaging: de krukaspoelie wilde niet loskomen. WD40, tikken met plastic hamers en gewrik maakten geen fluit uit. Pestzooi. Met een koevoet en 45 minuten voorzichtig gewrik rondom kreeg ik 'm beetje bij beetje los. Hehe... eindelijk alles los. Nu kan het plastic kapje opzijgeduwd worden en kunnen de twee boutjes waarmee de sensor vastzit losgehaald worden.
Nu wachten tot m'n nieuwe sensor binnenkomt!
Hij zit namelijk achter de middelste distributiekap. En die kun je voor een aardig deel loshalen zonder al teveel gesloop, tot je bij de krusaspoelie komt waar de multiriemen van de stuurbekr/airco en van de dynamo overheenlopen. Die riempjes zijn natuurlijk zo eraf, maar de krusas-poelie-bout zat muur en muurvast... Mijn slagmoersteutel kreeg m met geen mogelijkheid los.
Okee, dan maar de 'start-de-auto-zonder-aanslaan-terwijl-de bout-word-gelocked' methode. Helaas ging niet de bout los, maar scheurde de kop van bout wel! Klotezooi. Nu heeft de 1/2" vierkante opening totaal geen grip meer. Hoe ga ik dat ding nu loshalen. Een gewone dop lukte niet meer nu de bout zo opengespleten was, dus ik heb een reserve 1/2" verlengstuk op de bout vastgelast en opnieuw de start-net-niet-methode gedaan. BINGO! Klotebout is los.
Volgende uitdaging: de krukaspoelie wilde niet loskomen. WD40, tikken met plastic hamers en gewrik maakten geen fluit uit. Pestzooi. Met een koevoet en 45 minuten voorzichtig gewrik rondom kreeg ik 'm beetje bij beetje los. Hehe... eindelijk alles los. Nu kan het plastic kapje opzijgeduwd worden en kunnen de twee boutjes waarmee de sensor vastzit losgehaald worden.
Nu wachten tot m'n nieuwe sensor binnenkomt!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: VR2/50 shades - vervangen krukassensor
haha wat een ellende!! Fijn dat je de bout er toch uit hebt gekregen!
Hopelijk rijdt ie snel weer, en blijft ie dan voorlopig ook rijden!!!
Hopelijk rijdt ie snel weer, en blijft ie dan voorlopig ook rijden!!!
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: VR2/50 shades - vervangen krukassensor
tjonge... effe snel sensortje vervangen ...
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: VR2/50 shades - vervangen krukassensor
Tja,konden ze die niet op een andere plek zetten zo dat je niet de halve motor moet open maken?
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: VR2/50 shades - vervangen krukassensor
Sow, een echte klus weer.
Handig als je de apparatuur hebt en kunt gebruiken!
Weet je al hoe je dat met die poeliebout ga oplossen? Een nieuwe?
Handig als je de apparatuur hebt en kunt gebruiken!
Weet je al hoe je dat met die poeliebout ga oplossen? Een nieuwe?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: VR2/50 shades - vervangen krukassensor
Ik heb gelukkig nog een reservebout liggen in m'n voorraad Menno
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - vervangen krukassensor
Nou, je kunt in ieder geval een stevige las leggen, want met braaiwerk was 't je niet gelukt.
Wel weer zoiets waarvan je denkt, ach... hij zit dáár, dus dit los... dat los... en voor je 't weet ben je twee uur verder en heb je nix los.
Chapeau voor je geduld
Wel weer zoiets waarvan je denkt, ach... hij zit dáár, dus dit los... dat los... en voor je 't weet ben je twee uur verder en heb je nix los.
Chapeau voor je geduld
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop II
Vandaag kwam eindelijk het pakketje uit Engeland binnen met de nieuwe krukassensor! Hoe ongeduldig kun je zijn?!
In effe een half uurtje zat ie erin, kapjes erop, riempjes weer op spanning, meteen een verse span/looprol voor de airco (de oude had best wat speling, hoewel ie geen bijgeluiden maakte).
Daarna een paar goeie korte en langere testritten gemaakt, plenty start/stops, all good! Eenmaal thuis snel weer de errorcodes uitgelezen, 0. Perfect!
Krijg ik kort erop een berichtje van een kennis (doe eens een gok naar zijn naam, hij rijd sinds kort ook Galant 8G V6... juist ) dat mijn intercooler klaar is! Whoehoe!! Ik kon 'm meteen ophalen, dus gaaaaan met dat ding, ook nog even samen een vreugderondje Gouda-Stolwijk gemaakt. Helemaal top!
In effe een half uurtje zat ie erin, kapjes erop, riempjes weer op spanning, meteen een verse span/looprol voor de airco (de oude had best wat speling, hoewel ie geen bijgeluiden maakte).
Daarna een paar goeie korte en langere testritten gemaakt, plenty start/stops, all good! Eenmaal thuis snel weer de errorcodes uitgelezen, 0. Perfect!
Krijg ik kort erop een berichtje van een kennis (doe eens een gok naar zijn naam, hij rijd sinds kort ook Galant 8G V6... juist ) dat mijn intercooler klaar is! Whoehoe!! Ik kon 'm meteen ophalen, dus gaaaaan met dat ding, ook nog even samen een vreugderondje Gouda-Stolwijk gemaakt. Helemaal top!
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop II
Dat ziet er erg netjes uit
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop II
Dat ziet er heeeel netjes uit !! Wanneer gaat hij er op ?
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop II
Ik denk zondag Peter.
Moet nog wel even m'n zolder op eerst om te zien of ik nog reserve intercoolerbuizen heb liggen, want ik weet dat ik er een paar moet verlengen/aanpassen waar ik extra buis voor nodig heb.
Moet nog wel even m'n zolder op eerst om te zien of ik nog reserve intercoolerbuizen heb liggen, want ik weet dat ik er een paar moet verlengen/aanpassen waar ik extra buis voor nodig heb.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: VR2/50 shades - intercooler chop-shop II
Goed vooruitzicht!!!
Altijd een lekker gevoel als alles weer helemaal goed is en goed werkt... Ik spreek uit ervaring hahaha (hoop het spoedig weer te ervaren )
Altijd een lekker gevoel als alles weer helemaal goed is en goed werkt... Ik spreek uit ervaring hahaha (hoop het spoedig weer te ervaren )
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Vandaag heb ik een dagje 'in de wielen' gezeten
Vanmorgen eerst een prachtige zilverkleur lak bij Martijn opgehaald die bewezen goed staat op wielen, daarna mijn zomerset opgehaald bij een maat die een loods heeft waar al die ellende opgeslagen ligt en daarna... schoonmaken, licht opschuren, ontvetten, nog een keer ontvetten en daarna de banden afplakken. Dat hele voorspel is natuurlijk weer uuuuuuren werk, en het spuiten zelf? Misschien 20 minuten - half uurtje?!
De wielen zijn vorig jaar door een neef van Carolien gestraald en gespoten en hoewel hij echt keurig werk heeft geleverd was de kleur niet wat ik hoopte. Het was te saai grijs, bijna alsof het een primer was met een berg metallic erin. Ik heb ze heel ondankbaar nooit onder de auto gehad... Maar daar komt heel snel verandering in, want het kleurtje dat er nu op zit is echt mega super prachtig!
Morgen de blanke laklagen en dan een paar dagen uit laten harden, en dan mogen ze weer onder de auto! Ik denk dat ik meteen m'n wielspacers maar 'ns ga proberen, lekkere brede, gevulde look
Vanmorgen eerst een prachtige zilverkleur lak bij Martijn opgehaald die bewezen goed staat op wielen, daarna mijn zomerset opgehaald bij een maat die een loods heeft waar al die ellende opgeslagen ligt en daarna... schoonmaken, licht opschuren, ontvetten, nog een keer ontvetten en daarna de banden afplakken. Dat hele voorspel is natuurlijk weer uuuuuuren werk, en het spuiten zelf? Misschien 20 minuten - half uurtje?!
De wielen zijn vorig jaar door een neef van Carolien gestraald en gespoten en hoewel hij echt keurig werk heeft geleverd was de kleur niet wat ik hoopte. Het was te saai grijs, bijna alsof het een primer was met een berg metallic erin. Ik heb ze heel ondankbaar nooit onder de auto gehad... Maar daar komt heel snel verandering in, want het kleurtje dat er nu op zit is echt mega super prachtig!
Morgen de blanke laklagen en dan een paar dagen uit laten harden, en dan mogen ze weer onder de auto! Ik denk dat ik meteen m'n wielspacers maar 'ns ga proberen, lekkere brede, gevulde look
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Ziet er inderdaad een stuk beter uit!!! Als je de linker tenminste hebt gespoten hehehe
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Verschil is evident!
En ja, een goede voorbereiding is meer dan het halve werk,
en moet je nog goed kunnen spuiten .
En ja, een goede voorbereiding is meer dan het halve werk,
en moet je nog goed kunnen spuiten .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
o, inderdaad. Die linker glittert meer.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Ziet er nu al keurig uit Mark !
Wat een verschil met de andere !
Wat een verschil met de andere !
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
En ze zitten eronder!
Aan de achterzijde heb ik ook wielspacers van 4mm per wiel gebruikt om het wiel wat meer naar buiten te laten komen. Aan de voorzijde vullen deze ATS wielen al perfect, daar heb ik ze meteen weer weggehaald, de wielen staken zelfs een paar mm uit.
Ik ben dik tevreden met het resultaat! Het is natuurlijk maar een avond-foto maar het is weer alsof het 2006 is!
Aan de achterzijde heb ik ook wielspacers van 4mm per wiel gebruikt om het wiel wat meer naar buiten te laten komen. Aan de voorzijde vullen deze ATS wielen al perfect, daar heb ik ze meteen weer weggehaald, de wielen staken zelfs een paar mm uit.
Ik ben dik tevreden met het resultaat! Het is natuurlijk maar een avond-foto maar het is weer alsof het 2006 is!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
tja, zou er wat voor geven dat het weer 2006 zou zijn.
mooi zeg! Het ziet er geweldig uit, past goed bij elkaar.
mooi zeg! Het ziet er geweldig uit, past goed bij elkaar.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Ziet er goed uit !!
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Nu eentje overdag in de zon. Helaas niet gewassen, anders zou de bling nog flink meer zijn
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Ziet er super uit Mark!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Staat er goed bij Mark!
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
ziet er goed uit! Zie ik nou een dubbele bumperlip
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: VR2/50 shades - zomerwielen makeover
Ja ik moest ook even terugkijken en idd die was mij eerder ook nog niet opgevallen
Re: VR2/50 shades - intercooler try out
Oooooit komt die intercooler eronder, maar helaas opnieuw vandaag niet, ondanks dat 'ie fysiek gemonteerd zat aan de auto.
Nu de intercooler opnieuw gelast is moest ik opnieuw kijken hoe ik precies uitkwam met de lucht aan- en uitvoer.
Om de intercooler te bevestigen had ik de vorige keer al een setje beugels op maat gemaakt. Helaas... nergens meer te vinden! Dan maar nieuwe maken, meteen een slagje dikker metaal, voelt net effe steviger zo
Aan de ene kant is een 45 graden bochtje nodig, perfect dus! Helaas aan de andere zijde heb ik een 135 graden bochtje nodig en het is f-ing krap aan die kant, maar dat gaat allemaal netaan passen.
Ik heb dus zo-even bij ML-Cartech twee van die koppelstukken (63mm) in zwart besteld, nu maar weer wachten.
Daarnaast heb ik de intercooler na ontvetten voorzien van twee dunne laagjes mat zwarte verf.
Nu de intercooler opnieuw gelast is moest ik opnieuw kijken hoe ik precies uitkwam met de lucht aan- en uitvoer.
Om de intercooler te bevestigen had ik de vorige keer al een setje beugels op maat gemaakt. Helaas... nergens meer te vinden! Dan maar nieuwe maken, meteen een slagje dikker metaal, voelt net effe steviger zo
Aan de ene kant is een 45 graden bochtje nodig, perfect dus! Helaas aan de andere zijde heb ik een 135 graden bochtje nodig en het is f-ing krap aan die kant, maar dat gaat allemaal netaan passen.
Ik heb dus zo-even bij ML-Cartech twee van die koppelstukken (63mm) in zwart besteld, nu maar weer wachten.
Daarnaast heb ik de intercooler na ontvetten voorzien van twee dunne laagjes mat zwarte verf.
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: VR2/50 shades - intercooler try out
Lekker vol achter het gat !! Die stuurbekrachtigins olie leidingen horen aan de achterkant hè
Re: VR2/50 shades - intercooler try out
Nee, origineel zit ie ook voor de intercooler en dat past nog steeds zo dus prima.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---